nimi jonka olisit lapsellesi halunnut muttet voinut antaa

vakkari harmaana
raskausaikana ehdottelin Eetua, mutta mies sanoi että on häirikön nimi :LOL:
ja kun tyttö sitten syntyi, Peppi tai Kiia eivät kelvanneet :( Pinja taas on erään ihmisen, jonka yritän unohtaa, jälkikasvua joten sekin piti hylätä ja Mirassa on ärrä. ette usko että oli vaikeaa saada lapselle nimi.. ! :headwall:
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OK. Sitten. Ajattelin, että tää on joku "Ähläm Virtanen", joka asuu Suomessa.
Ei, esikoisella on arabiankielinen sukunimikin. Kuopuksen isä on suomalainen, mutta asuu Saudeissa. Ihan yks ja sama, vaikka sukunimi on suomalainen -nen. Toivon työpaikkaa Keski-Aasiasta valmistumiseni jälkeen. Lähtenevät mielellään mukaan.

Ja uskon, että 10-15 vuoden päästä katsotaan taitoja, ei nimeä. Oma etunimeni on kreikkalainen ja ulkonäkö lähinnä aasialainen, töitä on riittänyt.
Onko tuo profiilisi kuva sinusta? Ihmettelin tuota aasialaisuuskommenttia, ehta supisuomalainen kuvassa?
 
Juu
Lapsena, barbileikki-ikäisenä suunnittelin mitä ihmeellisimpiä nimiä tuleville lapsilleni. Silloin oli muka jotenkin hienoa ajatella että olisi vaan yksi sen niminen. No, näin jälkeenpäin ajatellen oon todennu että ei ihmekään että sen aikaisilla viritelmilläni olisi lapset tosiaan jääneet ainokaisiksi sen nimen kantajiksi. :)
 
näin meillä
Kerttu jäi antamatta kun kaksostytöille keksitiin väliaikaiset nimet laitoksela ettei kutsuta a ja b vauvoiksi niin...... ei voitu/haluttu enään niitä vaihtaa, kun koko suku tykästy nimiin.

eikä lisää lapsia tule :/
 
vieras
Pojalle oli jo suunniteltu toiseksi nimeksi Oliveria, mut sit tulikin ihan puskista et laitetaankin Noel. Et Oliver jäi yli. Ja jos tää poika olis ollu tyttö, jokin nimistä olis ollu Eleonoora. Olen aina tykänny siitä. Esikoistytölle sitä ei annettu, kun annettiin suvussa kulkevan nimen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sj:
Taika. mies ei suostunut, ja ei sopisi sukunimenkään kanssa.
kuopusta kun odotettiin niin ehdotin kans miehelle taika nimeä. mutta oli miehen mielestä hippinimi. luuli ehdotusta ensin vitsiksi. kuopus oli poika että senkin takia meillä ei sitten Taikaa ole
 
Mä ehdotin molemmille Kerttua, mutta mies ei lämmenny. Eikä myöskään tullu Matildaa, Mimosaa, tai Siiriä meidän tytöille.

Poikaa meille ei tule, mutta Sampo olis ihana nimi pojalle! :heart:
 
Vieras
Sara tai Aino, mutta poikia ollaan saatu. Eetu olis ihana nimi, mutta edesmennyt lemmikkimme oli Eetu joten sitä nimeä ei voitu antaa tai oltaishan me voitu mutta olisi tullut ihana karvakuono mieleen. Pojilla silti ihanat ja kauniit nimet :)
 
vieras
Meillä mies ei suostunut nimiin
Nikolas ja Petrus. Tuo Nikolas harmittaa vielä nyt kymmenen vuoden jälkeenki. Pojasta tuli Niklas. Nyt olen tyytyväinen ettei laitettu Petrusta. Pojasta tuli Patrik ja se on hyvä.
 

Yhteistyössä