nimi jonka olisit lapsellesi halunnut muttet voinut antaa

Alkuperäinen kirjoittaja Menni K.:
Mä päätin joskus 90- luvulla, että jos joskus saan poikia, niin niiden nimeksi tulevat Veeti ja Leevi. No sitten jossain vaiheessa tuo Voutilaisen Laura nimesi poikansa samoilla nimillä, ja muutama vuosi eteenpäin, olivat nimet jo joka toisella poikalapsella. Enpä sitten viitsinyt enää omalleni kumpaakaan nimistä antaa.
Hei joo, mäkin päätin joskus kauan, kauan sitten, että tyttärestäni tulee Linda Orvokki. Tämä oli ennen Linda Lampeniuksen kyykkysoittoa... vaan eipä mulla ole kyllä tytärtäkään, että ei sikäli :whistle:
 
x
Mä ihastuin niin Anna-kirjojen maailmaan, että ainakin teini-ikäisenä olin varma, että minulle syntyy tyttö, jonka nimeksi annan Rilla. No eipäs tullut kuin yksi poika, enkä hänellekään antanut Teddyä, vaikka Runotyttökirjoissa sellainen ihannemies esiintyikin.
 
nimi on,lapsi puuttuu
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä ihastuin niin Anna-kirjojen maailmaan, että ainakin teini-ikäisenä olin varma, että minulle syntyy tyttö, jonka nimeksi annan Rilla. No eipäs tullut kuin yksi poika, enkä hänellekään antanut Teddyä, vaikka Runotyttökirjoissa sellainen ihannemies esiintyikin.
Rilla oli mullakin vaihtoehtona, mutta jotenkin se sitten jäi kun löytyi parempi nimi.
Ja Nessa olis mulle mieleen, lempinimi Vanessasta, mutta Nessa olis taatusti lällättelynimenä vessa, enkä mä halua, että lasta kiusataan nimen takia.
 
Haluaisin kovasti antaa pojalle nimen William, mutta oikein supisuomalaiseen sukunimeen, joka vielä päättyy -lä, ei tuo vaan oikein sovi. Muutenkin pojille löytyy ihania ulkolaisia nimiä, jotka eivät suomeksi väännettyinä oikein ihastuta ja sellaisinaan ei sovi oikein suomalaisen suuhun.
 
katkera
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja katkera:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja katkera:
Oman sukunimeni.
Mikset voinut antaa?
Mies ei antanut. Olisi lähtenyt lätkimään.
Höh, mä en taas mielelläni ottais missään tilanteessa itse miehen sukunimeä, mä tykkään omastani sen verran ja lapsetkin on mun sukunimellä =)
Se on oikein hyvä :) Näin minunkin olisi pitänyt toimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Iida, mutta yleistyikin jossain vaiheessa niin hurjasti että jäi antamatta.
Tääkin on muuten ollut joskus mun "varma nimi tytölle", siis Iida Josefiina, mun isomummun mukaan, mutta on tuttavapiirissä ja Iida on muutenkin niin yleinen nykyään (ei ollut silloin 80-luvun lopussa, kun mä näin päätin).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Halah/Sahlah, koska ei mennyt läpi viranomaisille.
no hyvä ettei mennytkään, toi mikkään nimi ole...
Halah on se valonkehä, joka ympäröi kuuta. Lapsi syntyi minuuttia yli keskiyön. Sahlah tarkoittaa pehmeää, mutta lausutaan Sählä. Olisi ollut loistava nimi sekin tälle lapselle, joka repi tippaletkuni irti ennen kuin napanuoraakaan saatiin katki. Esikoisella on samankielinen etunimi ja olisin kuopuksellekin halunnut.
Ja ajattelitko ollenkaan, kun lapses hakee töitä, että pääseekö tuolla Ähläm-nimellä haastatteluunkaan?
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja lotta:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Halah/Sahlah, koska ei mennyt läpi viranomaisille.
no hyvä ettei mennytkään, toi mikkään nimi ole...
Halah on se valonkehä, joka ympäröi kuuta. Lapsi syntyi minuuttia yli keskiyön. Sahlah tarkoittaa pehmeää, mutta lausutaan Sählä. Olisi ollut loistava nimi sekin tälle lapselle, joka repi tippaletkuni irti ennen kuin napanuoraakaan saatiin katki. Esikoisella on samankielinen etunimi ja olisin kuopuksellekin halunnut.
Ja ajattelitko ollenkaan, kun lapses hakee töitä, että pääseekö tuolla Ähläm-nimellä haastatteluunkaan?
:D

Noh, ois tarkoitus, että lapset lähtevät mukanani Keski-Aasiaan. Ei olis ongelma siellä. Nykyinen nimikin on ihan yhtä "ählämi", mutta löytyy suomalaisesta kalenterista. Lapsilla myös kaksi muuta nimeä, jos eka ahdistaa.

Muutes, Liisa on sellainen nimi, joka ei mahtunut kummallekaan. Olisin sen halunnut, mutta suvussa muitakin kulkevia nimiä ja tämä sitten jäi väkisin yli.
 

Yhteistyössä