Nimetön, hivuttava ja kuihduttava sairaus, joka ei laske painoa?

• Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
Miten voimakkaat hengitysoireet miehelläsi on? Kun puhuit, että puhuminen yskittää jne.... Onko keuhkoja tähystetty? Se on kyllä ihan hirveen kamala tutkimus (oon ollu kattomassa vieressä kun se tehdään ja sekin oli inhottavaa :( ) mutta mietin vaan, että jos kovin voimakkaat hengitysoireet on niin kai sekin pitäs tehdä? Mitä tekee työkseen jos saa kysyä?

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22307012:
Miten voimakkaat hengitysoireet miehelläsi on? Kun puhuit, että puhuminen yskittää jne.... Onko keuhkoja tähystetty? Se on kyllä ihan hirveen kamala tutkimus (oon ollu kattomassa vieressä kun se tehdään ja sekin oli inhottavaa :( ) mutta mietin vaan, että jos kovin voimakkaat hengitysoireet on niin kai sekin pitäs tehdä? Mitä tekee työkseen jos saa kysyä?
Keuhkoja on kuvailtu, mangeettikuvaa ja röntgeniä ainakin, mutta mitään tähystyksiä ei ole tehty.

Rakennusalalla tuo on, erikoisrakentamista, ei siis esim. vanhojen rakennusten purkamista tms tai kemikaalien kanssa tekemisissä.

Keuhkoja on kuvailtu, mangeettikuvaa ja röntgeniä ainakin, mutta mitään tähystyksiä ei ole tehty.

Rakennusalalla tuo on, erikoisrakentamista, ei siis esim. vanhojen rakennusten purkamista tms tai kemikaalien kanssa tekemisissä.
Ok. Voi hitsi, toivottavasti syy löytyy pian :hug:

Tuli vielä tää mieleen, sen toteamiseen muuten vissiin tarvitaan sitä keuhkotähystystä, jos en ihan väärin muista:

Työterveyslaitos - Terveys ja työkyky

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22307093:
Ok. Voi hitsi, toivottavasti syy löytyy pian :hug:

Tuli vielä tää mieleen, sen toteamiseen muuten vissiin tarvitaan sitä keuhkotähystystä, jos en ihan väärin muista:

Työterveyslaitos - Terveys ja työkyky
Tuota(kin) olen funtsannut, mutta oireet eivät tule niin, että olisi selvää kaavaa. Eli paikasta ja ympäristöstä riippumatta.

Ellen sitten MINÄ pölise äijän keuhkoja täyteen...

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22307112]ALS?[/QUOTE]

Kun lihakset eivät ole heikkoja tms, vain kuihduksissa ilmeisesti usean viikon jatkuneesta sahaavasta kuumeilusta ja yleistulehduksesta.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22307114:
Juuh, sinä varmasti :D Mitä tutkimuksia teillä on seuraavaks tiedossa, onko tietoa?
Ei ollut mitään tietoa, mutta nyt onkin viikonloppu.

Lisää biopsiaa luvassa, jos muuta ei keksitä, sanoi äijä.

JONSERED Karhunkantaja
Ei vielä mitään selkoa, tänään oli siis PET-kuvaus, eilen magneettikuvaus koiville (pohkeet kramppaavat kivuliaasti), huomenna tungetaan kamera hanuriiin.

Kortisoni jätettiin PET-kuvausta varten pois ja kuumeilu ja säryt pahenivat jälleen, toisaalta, ovathan ne niin tehneet lääkkeistä huolimattakin välillä. PET-kuvaus oli kuulemma aivan karmea kokemus: joutui pitämään kädet pään vieressä, asento, joka muutenkin aiheuttaa äijän leikatussa olkapäässä jonkin ajan kuluttua kipuilua, mutta nyt kuulemma särki koko ajan ja särkee yhä.

Ei rassukka saa edes viinirypäleillä itseään hemmotella, vaan pitää juoda jotain tyhjennyslientä.

Lupasin taas huomenna käydä piinaamass... siis piristämässä äijää.

JONSERED Karhunkantaja
Tänään jälleen lymfooman kannalla... tai sitten sarkodioosin.

Suolisto kuulemma "puhdas", todella mielenkiintoista:saint: PET-kuvauksesta ei ole annettu sen enempää tietoa, kuin että ehkä mahdollisesti luultavasti löydökset voisivat sopia lymfoomaan.

Nyt on taas otettu kortisoni pois ja odotellaan, että imusolmukkeet turpoaisivat riittävästi kolmatta biopsiaa varten. Lääkäri on luvannut kunnon kipulääkkeet... Muuten kivut ovat aika hirveitä.

Mutta voihan se sarkodioosiakin olla. Tai olla olematta. Tai lymfoomaa. Tai jotain ihan muuta.

"vieras"
Jaksamista JONSEREDille.

On kummallista, että mitään ei löydy. Luulisi, että lääkäreillä on käytössä jotain hakutietokantoja, joihin voisivat syöttää oireita.

Oletko googlettanut itse mahdollisia artikkeleita?

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";22342252]Jaksamista JONSEREDille.

On kummallista, että mitään ei löydy. Luulisi, että lääkäreillä on käytössä jotain hakutietokantoja, joihin voisivat syöttää oireita.

Oletko googlettanut itse mahdollisia artikkeleita?[/QUOTE]

Oma veikkaukseni alkuvaiheessa oli sarkodioosi. Ja epätyypillinen tuberkuloosi voi aiheuttaa saman tyyppisiä oireita, olen siis mm. Duodecimin julkaisuja selaillut.

Ja kyllähän minä jaksan, äijällä on hankalampaa. Makailee vain kopissaan ja nukkuu, kun ei muuta tekemistä ole. Lupasin virkkuukoukun ja lankaa viedä, että saa vaikka joulupalloja väsätä. Ei kuulemma nyt oikein iske. Ei jaksa. Tänään oli ihan hyvä päivä: ei kuumetta, eikä kipuja.

tietyt asiat
Ettei ny vaan olis käyny niin epäsopivasti, että sä olet itse rummuntekijä saanu miehes sairastumaan nuilla shamanistisilla leikeillä?

Se vaan on niin, että monet asiat olis oikeesti parempi jättää kokeilematta???
Tiettyjen asioiden kanssa ei saa leikkiä eikä saa edes vähän kokeilla tai tehdä mitään edes huvikseen tai mielenkiinnosta?
Sun täytyy ny löytää ihan oikea "poppamies" tekemään tekemiset tyhjäksi?

JONSERED Karhunkantaja
Ettei ny vaan olis käyny niin epäsopivasti, että sä olet itse rummuntekijä saanu miehes sairastumaan nuilla shamanistisilla leikeillä?

Se vaan on niin, että monet asiat olis oikeesti parempi jättää kokeilematta???
Tiettyjen asioiden kanssa ei saa leikkiä eikä saa edes vähän kokeilla tai tehdä mitään edes huvikseen tai mielenkiinnosta?
Sun täytyy ny löytää ihan oikea "poppamies" tekemään tekemiset tyhjäksi?
:LOL:

Olen voimakas ja taitava, kyllä. Kiitos luottamuksesta ja uskosta.

Mutta kyllä tässä taudissa on jokin muu asia taustalla, kuin minä. En minäkään aina kaikkialle ehdi.;)

Yhteistyössä