Nimetön, hivuttava ja kuihduttava sairaus, joka ei laske painoa?

• Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
hmm.. minulla diagnosoitiin vuosi sitten reuma ja jostain syystä ihmiset väittävät minun laihtuneen, vaikka vaaka väittää muuta. mutta aika rajulta nuo miehesi oireet kuullostavat, tuskin tuo pelkkää reumaa on ! voisiko olla useampi sairaus yhtä aikaa? "muok" minulla reuma ei ole sormissa, vaan keskittyy polviin . tauti alkoi, kun heräsin yhtenä aamuna polvi kipeänä ja turvoksissa. lääkäri arveli revähtymää ja määräsi kyynrsauvat sekä kipulääkettä, polvi paranikin, mutta sitten yhtenä yönä oikaisin jalkaa ja NAPS.. aamulla polvi oli taas turvonnut ja kipeä. menin yksityiselle ja lääkäri määräsi polven tähystykseen. no, sitä ei ehditty tehdä kun toinen käsikin alkoi jäykistyä koukkuun, en saanut kättä enkä jalkaa suoraksi... siinä vaiheessa älysin itse ottaa yhteyttä reumatologiin ja asiat alkoivat suttaantua. tosin miulla on myös oireita, jotka eivät reumaan sovi : mustelmia tulee tyhjästä, pumppu hakkaa välillä tuhatta ja sataa vaikka vain istuisin. reumapolin lääkäri ei näihin ota kantaa vaan pitäisi mennä toiselle lääkärille.. :|

Viimeksi muokattu:
JONSERED Karhunkantaja
No ei välttämättä. Kädet jne lihasmassa katoaa, mutta jos esim askitesta kertyy niin painohan siinä nousee koko ajan. Jos muuten laihtuu niin paino saattaa pysyä samoissa lukemissa. Osa vaan korvautuu askiteksella siitä elopainosta.
On se. Absurdi juttu. *nyökyttelee päättäväisen näköisenä*

Laihtuu ja paino nousee lihomatta. Ajatuksen tasolla erittäin hupaisaa.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;22305724:
Pari kertaa nyt noista tähyistä kysytty (viitaten mahdolliseen crohnin tautiin), onko niitä tehty kummastakin päästä?
Ei minun mielestäni.

Soitin juuri äijälle, mutta ei siitä mitään tolkkua ottanut, oli nukkunut koko päivän ja heräsi soittooni. tai siis reagoi, ei juuri herännyt;)

JONSERED Karhunkantaja
Heh...

Äijä soitti hetki sitten ja pyysi kertomaan lisää "kananmunista pohkeissa" ja laittamaan eri ehdotusten nimiä, että voi lääkäreitä kiusata...eh, siis haastatella.

JONSERED Karhunkantaja
Stillin taudinkin lisäsin listaan ja pehmytkudosreumastakin oli juttua.

Mutta siihen emme usko, molemmilla on nimittäin diagnosoitu fibromyalgia ja ajat sitten...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä