Neuvoja, mitä teen? ( ystävästä kysymys) Kuka on maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cukkis

Vieras
Kävi kurja tilanne tässä v-loppuna. miten toimin?

Lui loppu kohtaus jos et jaksa kaikkea lukea.

Ystäväni soitti torstaina ja sovittiin että mennään sunnuntaina jumppaan kello 12. Ja että hän varaa paikat. Mulle kävi tämä. Noh sitten hän laittoi viestin että ei saatu paikkoja kun ryhmä oli täynnä. sanoin että voi harmi ja katotaan viikolla.

Noh eilen sitten mulla oli kamalan hässäkkä päivä ja puhelin oli unohtunut äänettömälle. Illalla aloin hakemaan puhelintani että onpas se ollut hiljaa eikö kukaan ole oikeasti kaivannut minua. ( tietokoneelllakaan en kerennyt istumaan saatikaan aukaisemaan).
Oli tullut ystävältäni kaksi viestiä että saikin jumpat kun joku oli perunut ja varasi ne meille. Ja sitten oli soittanutkin kaksi kertaa, mutat tosissaan en ollut kuullut.

Illalla laitoin sitten viestiä, että mulla on jo kuviot muuttunut ja lapsellekka ei ole hoitajaa varattuna ( rakennamme, mies kaiket ajat rakasalla ja mä kannan talkollaisille ruokia yms). Niin ei ole niin helppoa tosta noin vaan irtaantua kun pitää järjestää kaikki jutut...elikkä eka kuka tekee ruoan ja kuka hoitaa lapsen jne... niin ei se vaan minulta kädenkäänteessä onnistu.
Joten en pääse. Että kateltaisko arkena ke tai to iltana?
Hän ei vastannut mitään.

Aamulla laittoi viestin vaan pääsetkö? vastasin etten pääse.

NYT SITTEN TÄRKEIMPÄÄN ASIAAN:

Avasin tietokoneen tässä äsken ja luin sähköpostini. Sinne oli tullut varaus tänpäivän jumpasta ja siinä luki että siitä linkin kautta pitää peruuttaa jumppa la klo 16 mennessä jos ei pääse. Ja enhän ole tiennyt tätä kun en ole ollut koneella. ja ei ystävänikään kertonut asiasta. Missään viestissä. Ei edes tänä aamuna....
Noh jos et ole perunu jumppaa niin sakkoa tulee 20?.

Eihän näin voi toimia....minusta pitäis sähköpostista tulla joku linkki että vahvistat varauksen....kun kuka vaan toimia näin ja tehdä vaikka kiusaa.

Nyt en saa ystävääni kiinni.

Soitin jumppaan ja kerroin tämän koko tarinan.....olivat jyrkkiä siellä että maksan sen 20?. Ja että ystäväni ei olisi tietenkään saanut tehdä näin...
Noh en antanut mun ystäväni nimeä sinne...olis tuntunut jotenkin naurettavalta se....

Ajattelin että voidaan sopia tämä juttu varmaan keskenäänkin.

Mutta miten te toimisitte? Olisitteko loukkaantuneita? Mä olen, mutta mä pelkään että ystäväni on vielä loukkaantuneempi minulle kun ei ole saanut minua kiinni eilen...

Kuka maksaa ton 20? jos eivät anna anteeksi? Vai maksetaanko puoliksi?

Mä voisin olla jo niin leppynyt että maksettais puoliksi, mutta eihän mulla ole osaa eikä arpaa tähän juttuun kun ei moisesta jutsta edes tiennyt. Joten ei mun kuuluisi kyllä penniäkään maksaa?

Jos tuollaiset sakot kerran tulee, niin pitäis siellä paikassa olla edes sääntö, että tunti pitää varata henk.koht. Laittaisin vielä valitusta jumppapaikkaan jos saisitte anteeksi. Muuten maksaisin itse.

Musta sä maksat, tunnit oli jo varattu siinä vaiheessa kun ilmoitit että et pääsekään.. Jos nyt oikein ymmärsin. Kaveri kai kuitenkin hyvää hyvyyttään näki vaivaa että päääsisitte kuitenkin..

kylla mun mielesta reiluinta olis etta sa maksat ihan kiltisti. koska alunperin sunnuntai olisi sulle kaynyt ja ystavasi on kuitenkin yrittanyt sua saada kiinni eri tavoin ja useaan otteeseen.

siis oikeasti maksaisit itse? hmm....

lisää mielipiteitä.

Juu meinaan laittaa valituksen sinne joka tapauksessa...ja sitä paitsi ei tuolla yleisessä varaus järjestelmässä lue edes että tulee sakkoa, kun tutkin. Mutta siinä henkilökohtaisessa sähköpostissa lukee se sitten.

Onpa outoa, että toisen nimellä voi varata. Kannattaiskos tuosta vielä kysäistä kuluttajasuojalautakunnalta esim. että onko tuollainen varausjärjestelmä aivan oikeutettu. Ei minunkaan mielestä sinun pitäisi joutua maksumieheksi kun et itse mitään ole tehnytkään. Ehkä sinun ystäväsi olisi pitänyt olla sen verran fiksu, että ennen varausta saa sinuun todella yhteyden varmistaakseen sopiiko asia sinulle jos jo aiemmin oli kuitenkin ilmoittanut että jumppa täynnä.

Siis torstaina olisi käynyt vielä, mutta jos sillon ei saa tunteja niin enhän mä voi pitää varattuna lastenhoitajia yms....jos sattuiskin että tunteja vapautuukin la iltana? niin pidän lastenhoitajan varattuna vai? vaikka jumppa juttu olikin mennyt ensi tietojen mukaan mönkään?

Okei olihan siinä ymmärrystä että oli tehnyt kiltisti että varasi jumpan jos oliskin päässyt

Mun mielestä sun ei tarvii maksaa koska sulle kaveri ilmoitti ettei ole paikkoja vapaana. Jos on mennyt varaamaan niin silloin olis sulta ensin pitänyt kysyä että käykö se sunnuntai sittenkin.
Etkä edes henk.koht ole varauksia tehnyt niin ei silloin voi vaatia maksuakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Siis torstaina olisi käynyt vielä, mutta jos sillon ei saa tunteja niin enhän mä voi pitää varattuna lastenhoitajia yms....jos sattuiskin että tunteja vapautuukin la iltana? niin pidän lastenhoitajan varattuna vai? vaikka jumppa juttu olikin mennyt ensi tietojen mukaan mönkään?

Okei olihan siinä ymmärrystä että oli tehnyt kiltisti että varasi jumpan jos oliskin päässyt

Minkä hintanen se jumppatunti on, jos sakkomaksu on 20e?

Alkuperäinen kirjoittaja EveLiie:
Onpa outoa, että toisen nimellä voi varata. Kannattaiskos tuosta vielä kysäistä kuluttajasuojalautakunnalta esim. että onko tuollainen varausjärjestelmä aivan oikeutettu. Ei minunkaan mielestä sinun pitäisi joutua maksumieheksi kun et itse mitään ole tehnytkään. Ehkä sinun ystäväsi olisi pitänyt olla sen verran fiksu, että ennen varausta saa sinuun todella yhteyden varmistaakseen sopiiko asia sinulle jos jo aiemmin oli kuitenkin ilmoittanut että jumppa täynnä.

Olen samaa mieltä.

Et maksa, koska et ole mitään varannutkaan. Jos ystäväsi tekee varauksen sinun nimelläsi käyttäen sinun sähköpostiosoitetta, niin se on hänen ja ko kuntosalin välinen ongelma.

Hmm, mun mielestä et maksa sakkoa, koska et ole itse varannut mitään. Kaverisi olis pitänyt perua sun paikka, koska ei saanut sulta varmistusta/ei saanut sinua kiinni) muuttuuneen tilanteen jälkeen.

Ystäväni soitti torstaina ja sovittiin että mennään sunnuntaina jumppaan kello 12. Ja että hän varaa paikat. Mulle kävi tämä. Noh sitten hän laittoi viestin että ei saatu paikkoja kun ryhmä oli täynnä. sanoin että voi harmi ja katotaan viikolla.

*klip*

Oli tullut ystävältäni kaksi viestiä että saikin jumpat kun joku oli perunut ja varasi ne meille.

Ystäväsi varasi, et sinä.

Avasin tietokoneen tässä äsken ja luin sähköpostini. Sinne oli tullut varaus tänpäivän jumpasta ja siinä luki...

Annoitko sinä osoitteesi heille? - Tämä nyt näin ei-asiaan-liittyvänä uteluna, koska jos et antanut osoitettasi, heillähän ei ole mitään asiaa sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
selvä juttuhan tää on sinä itse maksat.
No ei kai? Jos mä tekisin jonkun varauksen sun nimelläsi, käyttäen sun sähköpostiosoitettasi, niin maksaisitko? En usko =)
no meitä ei voi verrata, kun ei olla ystäviä saati tuttuja, mut jos ap:n kertomuksen perusteella noin kävisi ja ysjtäväni varaisi tunnin, niin mukisematta maksaisin, eihän ole ystävän syy, jos en ole avannut tietsikkaa ja postitkin on lukematta

no meitä ei voi verrata, kun ei olla ystäviä saati tuttuja, mut jos ap:n kertomuksen perusteella noin kävisi ja ysjtäväni varaisi tunnin, niin mukisematta maksaisin, eihän ole ystävän syy, jos en ole avannut tietsikkaa ja postitkin on lukematta
Mä kyllä varmistan ystäviltäni ensin, sopiiko jokin asia vai ei, ja vasta sitten ryhdyn tekemään/varaamaan mitään. Jos ystäväni ei vastaa tekstariin, silloin hänen vastauksensa on "ei".

Lisäys: Sitäpaitsi ystävän olisi pitänyt tehdä varaus omalla eikä ap:n nimellä. Hänhän se varaaja oli eikä ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
selvä juttuhan tää on sinä itse maksat.
No ei kai? Jos mä tekisin jonkun varauksen sun nimelläsi, käyttäen sun sähköpostiosoitettasi, niin maksaisitko? En usko =)

Niin en maksaisikaan...

ainut miksi maksaisin, niin ystävyyden säilyttämiseksi.

Mutta suurimman osanmielinpiteiden mukaan...minäkö olen syy pää? Tekö oikeasti pidätte lapsen hoitajat varattuna vaikka menonne peruuntuisikin? outoa?

Jos yhdessä olette sopineet, että ystäväsi varaa tunnit, ja hän on työn parhaimpansa mukaan tehnyt, yrittäen tavoittaa sua moneen otteeseen, niin kyllä mä itse maksaisin tarvittavat maksut.

Yhteistyössä