* NELJÄTTÄ kuumeilevat kesä 2012 *

Omalla kohdalla syy haluta vielä neljäs lapsi on se,että lapsiluku ei vaan tunnu olevan täynnä,kaipaan pientä nyyttiä syliin ja haluan vielä kokea raskauden synnytyksen,mahdollisesti imetyksen uudelleen(kakkosta en voinut imettää).Lisäksi viihdyn kotiäitinä ja haluaisin olla vielä kotona,kun vanhinkin vasta alaluokilla koulussa.Ja tuntuu,että vielä on tilaa ja aikaa neljännelle lapselle,niin että muutkin lapset saa huomiota:)
 
Viimeksi muokattu:
mamikolmelle (38)...........12/25..............P-01, T-04, P-07

Mitä olisi kuulunut merkitä yk-kohtaan?

Meillä on se tilanne, että mieheni ei toivoisi neljättä lasta, mutta toivon, että puutteellinen ehkäisymme ja painostaminen toisi muutosta tilanteeseen. Onko teidän kaikkien muitten miehet innossaan neljännestä?
 
mamikolmelle: yk kohtaan yk1,jos tämä on eka yrityskiertosi;).Mitä luulet,onko miehesi innoissaan,jos tulet raskaaksi?Itse en voisi alkaa lapsen "teko" projektiin,jos toinen osapuoli olisi vastahakoinen.

Meillä mies on yhtä innoissaan nelosesta,kun minäkin,ehkä enemmänkin,kun minä epäröin vielä,niin hän tsemppas,että kaikki järjestyy jne:heart:
 
Meillä syy neljänteen lapseen on ihan vain ettei vielä tunnu luku täydeltä. Perhe ei vain vielä ole täysin kokonainen.

Meillä mies on luultavasti jopa enemmän innoissaan nelosesta, kuin minä. Minua kun alkaa masentamaan kun ennen niin helposti tuli raskaaksi ja nyt on jo aika kauan saanut yrittää. Mies on silloin se joka minua yrittää rauhoitella ja tsempata jaksamaan.
 
Kävin sitten katsomassa uutta äitiyspakkausta. On todella mun mieleen. Että pahentaa vain tätä kuumetta.Tänään käyn varmaan ostamassa sen testin. Mutta yritän malttaa olla tekemästä sitä ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä. Oireita olen itselleni kehitellyt. Eilen yökkäsin kun avasin kissan ruoka purkin, tänään tunsin repäisy kipua kun tein nopean liikkeen. Alavatsa tuntuu pinkeältä.

Meillä ajatus neljännestä lähti vähän sellaisesta nyt tai ei koskaan tilanteesta. Mutta kuume on noussut kun jouduttiin odottelemaan ennen yritystä. Ollaan aina haluttu paljon lapsia, tämä mahdollinen neljäs nyt kuitenkin saa olla viimeinen.
 
Tuolta taustoilta tulisin mukaan :wave:

Elikkäs meillä on tyttö 04, ja pojat 06 & 09. Vielä yhden lapsen haluaisin, vielä haluaisin kokea raskauden, synnytyksen, imetyksen, ja yleensäkin koko vauva-ajan. Ikää 34 vuotta. Mietin, että jos ennen 36 vuotta meille tulisi neljäs, niin olisi aika hyvä. Ja senkin kannalta vauva voisi tulla piakkoin meille, jos tulee, ettei nuorimmille tule niin kovin pitkää ikäeroa. Nyt tulee pisin ikäero, eli yli 4 vuotta. On ollut ihanaa kattella, kun nuo kolme ovat viihtyneet niin hyvin keskenään. Nyt mietityttää, kun on pidempi ikäero, että onkohan kolmosesta neloselle leikkikaveriksi, saatikka esikoisesta ja kakkosesta.

Nyt olen sitten jahkaillut viimeiset pari vuotta tuota nelosta, että kannatteeko vaiko eikö - pystyn en pysty - ei onnistu ja onnistuu jne., ja samalla miestä houkutellut mukaan ideaan. Aluksi mies ei halunnut enää lisää lapsia, sitten vähitellen lupaili että myöhemmin voisi olla ehkä mahdollista. Nyt sitten ollaan samoilla linjoilla: annetaan nelosen tulla, mistä oon edelleen erittäin häkellyksissäni, iski ihan paniikki. Eli varmaankin tässä ihan piakkoin aletaan tjottailemaan! :heart:

Olisi ihanaa saada kesävauva tai syksyvauva... Oh my god! Meille saattaa tulla ensi vuonna vauva! :)

Plussatuulia täältä puhaltelen teille kaikille vauvantekohommiin!
 
Tervetuloa Tassutin:wave:mukava saada uutta porukkaa mukaan;)

Alanna: minäkin kävin katsomassa uutta äitiyspakkausta ja kivaltahan se näytti:heart:


Otatteko joka lapselle äitiyspakkauksen
?Minä oon ottanut kaikille aiemmille lapsille ja otan nytkin,jos meille tulee vielä neljäs lapsi:heart:Monet haukkuu pakkauksen vaatteita,eihän kaikki voi tykätä kaikesta,jotain vaatteita itsekin käyttänyt vähemmän,mutta aina innolla ottanut sen pakkauksen,on päässyt hipelöimään uusia vaatteita ennen vauvan syntymää:D
 
Heips
Täälläkin haaveillaan vielä yhdestä (tai kahdesta).. Mies on meillä sitä mieltä että tulee jos on tullakseen ja kivahan se neljäs olisi mutta ei häntä haittaisi vaikka jäisi näihin kolmeen...
eli meidän taustamme ovat nämä: mamma 11/81 + pappa 7/81=poika 09/04, käynnistetty yliaikaisuuden vuoksi,alatiesynnytys, 3060g/48cm/34cm.kaksostytöt 09/07, epäonnistunut käynnistys =>sectio, A)2720g/46cm/33cm ja B)2625g/47cm/33,5cm.

Tämän vuoden helmikuussa oli yk 1. tänään ehkä dpo 9...ensi maanantaina pitäisi seuraavien kuukautisten alkaa jos alkavat... Tässä kuussa vain kovinkaan paljon ei peitto heilunut joten en ole kauhean toiveikas...oireita olen onnistunut keksimään aiemminkin...tällä hetkellä ikävin tuntemus on nivusten / lonkanojentajien "naksuminen/muljahtelu", eilen illalla kuoleman väsymys ja huono olo ja lämmöt ovat vähän koholla...muuten ei juuri mitään... lippu korkealla kunnes...
 
Tervetuloa uusille :wave:

Äitiyspakkauksesta sen verran, että me ei olla otettu kuin esikoiselle. Meillä on niin kamalasti vauvan ja lasten vaatteita mitkä on sukulaisilta periytyneet niin ei kaikki vaatteet mahtuisi mihinkään. Nytkin on enemmän mitä tuleva vauva kerkeisi käyttämään.

Täällä odotellaan jännityksellä josko tässä kuussa olisi tärpännyt. Hyvät mahdollisuudet kyllä olisi. Ei kyllä varmaan pitäisi toivoa liikaa. Muuten tulee sellanen olo että :headwall:
 
Heipsan,

minä taas täällä :D

Eilen oli eka neuvola ja kyllä siellä nyt sitten aikaa meni. Neukkutäti ei lähtenyt nyt siirtämään tuota la:ta minkä se lekuri antoi siinä ekassa ultrassa, sanoi vaan että katsotaan sitten nt- ja rakenneultrissa miltä näyttää ;)

Hieman on olo helpottanut ja sen vuoksi myöskin sitten se pikku piru tuolla olkapään takana huutelee, että kaikki ei olisi kunnossa :( Onneksi sain vielä varmistus ultran neukkulaan ensi viikon keskiviikoksi ja nt-ultrakin olisi jo kolmen viikon päästä :D

Edelleen tsemppiä piinailijoille ja tervetuloa uusille :wave:

Nyt laittamaan ruokaa!!!

natusani 9+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Kokkeli ja Santtu81
Terveisiä odotuspuolelta!

Piti tulla Mamikolmelle kommentoimaan tosta miehen kielteisestä suhtautumisesta uuteen vauvaan. Meillä mies ei halunnut alunperin neljättä ainakaan vielä. Me ei edellisen lapsen synnytyksen jälkeen kuitenkaan käytetty mitään ehkäsyä. Ehkäsyä ei myöskään käytetty imetyksen loputtuakaan ja sitten tulinkin raskaaksi. Koko ajan varoittelin miestä raskauden mahdollisuudesta ja sanoin, että sitä kumia pitäisi nyt käyttää, jos ei vauvaa halua. Ei silti käytetty ja tulin raskaaksi. Nyt mies on ihan innoissaan tulevasta vauvasta. Mun mies ei vaan uskaltanut itse tehdä sitä päätöstä neljännestä vaan halusi ns. vahingon käyvän. Vaikka ei tässä mun mielestä mistään vahingosta ole kyse, kun kerran ilman ehkäsyä on seksiä harrastettu. No, mutta antaa miehen ajatella niin, jos se helpottaa. En silti kannusta ketään painostamaan ja hankkiutumaan ilman miehen "lupaa" raskaaksi. Eihan kaikki miehet ajattele samalla tavalla, kun mun mies.
 
moi vaan kaikille uusille! kiva kuulla jo onnistuneiden kuulumisiakin! meillä ei mitään uutta, kuopusta edelleen öisin imetän, menkkoja ei kuulu ei näy eikä mitään oireita mistään ole.... että tympäsee vähän. Miun pitäs soitella lapsettomuuspolille, kun oli sovittu että siellä mietitään hormonikuviot sitten loppuun, kun imetysloppuu, mut tällä menolla ei sekään homma etene.... blaah!!!

mukavaa loppuviikkoa kuitenkin kaikille!

ja hyvä että ees jollain onnistuu, ehkäpä vielä meilläkin...
 
Huomenta.

Nukuin niin levottomsti ja heräsinkin paljon ennen kellon soittoa, jotta päätin tehdä sen testin. Niin että saisin edes jonkunlaisen mielenrauhan. Ja haalea viiva ilmestyi testiin. En tiedä vielä mitä siitä pitäisi ajatella,kun se ei tullut ihan siinä 5 min:ssa. Niin että mieli on nyt sitten entistäkin levottomampi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kokkeli ja soja
Meille ei oo pitänyt tulla toista, eikä kolmatta nii eikä tätä neljättä. Muistan että vannotin miestä, ettei suostu tekeen enää yhtään, mutta, mutta...
Meillä on vauva-ajat ollu aika vaikeita ja oon aina ollu todella väsynyt. Jos tää neljäs kerta olis erilainen :D
Mies se oli joka tsemppas keksenmenon jälkeen, että kyllä me vielä se neljäs tarvitaan.
Huomenna olis eka neuvola hieman jännittää, vaikka mun mielestä tää on "turha" käynti, koska viimeksi kkm oli 9-10 viikojen tienoilla :(
 
No heippa vaan kaikille ja onnittelut jo plussanneille!
Minä sitten palasin tänne sivustolle... Ite oon 29 v. ja lapset: poika -03, tytöt -05 ja -08. Viime syksynä iski valtava vauvakuume ja jätinkin pillerit pois, mutta sitten varmistu töiden jatkuminen ja raskaaksi en kerinny tulemaan joten alotin pillerit uudestaan...
Noh nyt sitten mies on alkanu puhumaan "iltatähdestä" ja vieläpä nyt kun mulla on alkanu taas vauvakuume nostamaan päätään ja lapset on sitä mieltä, että vauva pitäisi meidän taloon saada... En vaan oikeen tiiä kun on mulla kuitenki pikkusen ristiriitaset tunteet..... Haluaisin vauvan, mutta samalla mietin, että miten rahat, aika ja jaksaminen riittää... Ja tuon kolmannen jälkeen päätin, että nyt riittää ja itse asiassa vannoin, että ei enää vauvaa meille, mutta vissiin vannomatta paras.... Ja kun kaikki vaunut ja kaukalot ja muut pitäis hankkia uudestaan kun möin kolmannen jälkeen kaikki pois... :confused: Ja vielä autokysymys....
Viimenen pilleriliuska on menossa alkutekijöissään ja reseptiki on sopivasti loppu ja pitäs käydä uusimassa, että en oikein tiiä mitä tekis...???? Kaipuu on kyllä kova vielä yhteen nyyttiin, mutta samalla kyllä järkikin puhuu ja mies on kyllä ihan täysin valmis neloseen.... Onko teillä muilla ollu samanlaisia mietintöjä...???
 
Äitiyspakkauksesta, meillä se on otettu vain ekalla, eikä sitä nytkään varmaan tarvis, mutta kun se onniin ihana:)

Miehen suostuttelusta, että jos mies on valmis puutteelliseen ehkäisyyn, niin ei kai se voi olla täysin vauva-ajatusta vastaan?

Ninetsu: Kyllä se välillä mietityttää, että miten sitä sitten pärjätään. Tosiaan kun pitää se autokin vaihtaa. Mutta positiivisena luonteena luotan siihen, että kaikki kyllä järjestyy. Meidän perheestä puuttuu vielä se yksi.

Ja sitten vielä tästä omasta tilanteesta: tänään on ollut jotain vuotoa, mutta niin mulla on ollut joka raskaudessa. Että jos se nyt tähän yhteen päivään jää, niin mulla ei ole enää mitään epäilystä. Maanataina ajattelin tehdä uuden testin.
 
kääkkis
ninetsu: aivan samoja mietin. Tiedän, että mies suostuu helposti neljänteenkin, mutta itseäni huolettavat aivan nuo samat asiat. Meillä on lisäksi aika pieni talo ( mutta toisaalta asuttiinhan ennenvanhaankin pienissä taloissa...) ja tavaraa on nyt jo valtavasti. Selkäni lisäksi on suutahtanut noista raskauksista, eikä meinaa oikein nyt rauhoittua (ed. synnytyksestä jo 1,5v.). Toisaalta juuri tuo, että asioilla on taipumus järjestyä... Ota tässä nyt sitten selvää, onneksi on aikaa miettiä vielä :D Haluaisin kyllä niin, että saisin sen neljännen ennen nuorimman 3v. päivää, jotta saisin palkan mukaan äitiyslomarahat. Nyt olen ilman työpaikkaa, koska se lakkautettiin kokonaan ja tässä odottelen jospa tulisi jotain uusia tuulia ( tai vaikkapa se vauva :heart: ) ennen kotihoidontuen päättymistä.

Kiitos kaikille jotka vastasivat tuohon kysymykseeni, samoja mielipiteitä tuli paljon, miten itsekin ajattelen :)
 
Onhan niillä asoilla tosiaan tapana järjestyä.. :)
Talon koko ei huoleta kun kuitenki kolme makkaria on (tytöt nukkuu yhessä) ja sisävarastosta saa pienellä pintaremontilla yhden huoneen lisää. Ja kaukalon ja vaunutkin saa käytettynä suhteelisen edullisesti hyvät.
Edellinen synnytys vain jäi vähän takaraivoon: nopea (se ei haittaa), mutta verta vuodin litran verran heti synnytyksen jälkeen.. :( En tiiä oliko tuolla vanhalla sektioarvella (1. alakautta, 2. suunniteltu sektio ja 3. alakautta) osuutta asiaan, ettei kohtu lähtenyt ihan heti supistumaan. Varmaan sillekkin asialle voidaan tehdä heti jotain kun se on tiedossa.
Ja sitten nämä meidän edelliset muksut..... Ensimmäinen on niin ihanassa vaiheessa, että joka asiassa pitää inttää vastaan ja kiusata pienempiään.. Ja sitten kun kolme tappelee niin kyllä siinä on omat hermot koetuksella... Ja kun yks kiusaa toista niin kolmas tulee puolustamaan alakynnessä olevaa niin siihen vielä neljäs tappelemaan... Vai rauhottasko se sitten tilannetta.. Taitaa vain aika parantaa kun kasvavat ja viisastuvat...
En vaan tiiä... Kuume kylläkin taitaa nousta järjen edelle, kyllä kuitenkin ois ihanaa vielä kerran kokea raskaus, synnytys (vaikka se ei mahtavaa ookkaan) ja se ihana vauva-aika :heart:
 
Tervetuloa mukaan piippi81 ja ninetsu:wave:

Mukavasti porukkaa tulee lisää:DJa ainakin minä oon huomannut,että me kuumeilijat ollaan aika saman ikäisiäkin kaikki,suurin osa taitaa olla iältään siinä kolmenkympin molemmin puolin:)

Minä ainakin oon nyt päättänyt hetkeksi lakata murehtimasta,kuinka me mahdutaan taloon,kuinka jaksetaan jne..niin varmoja ollaan,että se nelonen vielä halutaan(jos vaan se meille suodaan):heart:Asiat saa mennä omalla painollaan ja sen näkee sitten raskauden edetessä miten asiat menee....

Mukava kuulla jo plussanneiden ultra kuulumisia:heart:
 
Heippa!

Voisin tulla takasin tänne kuumeilijoihin..
Mä niiiiin toivon että mies suostus,en haluu pakottaa ja kiristää mutta kyllä vähemmällä on ollut hommailut kun aina sen jälkeen niin pahamieli kun ottaa ulos ennen kun saa:(

Mun tajuntaan vaan ei kertakaikkiaan mee,et mikä täs on se suurin syy miks ei suostu,
Mun syli huutaa vauvaa!!!
 
Täällä elellään kp 29/26-28...toissapäivänä testasin Sofin herkällä testillä pienen tuhruisen jäljen liuskaan jota en uskaltanut plussaksi lukea.Eilen testasin Predictorilla haalean,haalean haaaaaaamun (mieskin kyllä sen näki)..mutta kun luin kokemukska Predictor haamuista sain sen käsityksen että kyseisellä testillä monet ovat testanneet vastaavanlaisesti ilman että se on tarkoittanut mitään.Nyt on testit loppu eikä oikein olisi rahaakaan ostaa lisää ennen perjantaita JA mies sanoi että "nyt odotellaan,älä mene nyt ostamaan testejä" ja minä tyhmä lupasin... :-( revin kohta hiukset päästäni...
 
  • Tykkää
Reactions: soja

Yhteistyössä