Neljännestä kuumeilevia??

Täälläkin kuumeillaan neljättä raskautta! :wave: Tilanne on vain siitä erikoinen, että raskaus/synnytys olisi mulle neljäs, mutta koska ollaan uusperhe, lapsi olis viides perheessämme.. :| Tilaa meillä ei liikaa ole, asutaan 4h+k rivarinpätkässä eikä oikein talous kestäisi isompaan muuttoa vielä pitkiin aikoihin.. Potkaiskaapa mut siis ulos täältä, kiitos!? :ashamed:
 
Heipsan!
Päinvastoin Laurie toivotamme sinut oikein mielellään tervetulleeksi pinoomme :wave: Eikös sanontakin mene et sopu tilaa antaa =)
Meitä on nyt jo 5 ja meillä ei ole kuin 3h+k Ja eihän nuo vauvat / ihan pienet vielä omaa huonetta ym. tarvitse muutamaan vuoteen.

Itseasiassa onhan sitä ennen aikaankin mahduttu kun kävimme mieheni kanssa viikonloppuna Tampereella ja samalla poikkesimme siinä käsityöläismuseossa niin eipäs ne asumukset suuria ole olleet ja yhdessä huoneessa on asunut jopa 6 ihmistä. Nykypäivänä vaan tahtoo olla niin trendiä et on iso asunto ja kaikille omat huoneet ym. mutta meillä ainakin sanelee tuo trahapolitiikkakin aikasta paljon ;)

Missäs kaikki muut ovat?
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Kiitos, äiti vm70! :) Tuota mä vähän pelkäsinkin! :D Ei vain, ihanaa huomata että on muitakin, jotka haaveilevat suurperheestä! Hassua sinänsä, vielä kymmenen vuotta sit olin ehdottomasti sitä mieltä ettei missään nimessä kuin korkeintaan yksi lapsi! Kumma miten mieli muuttuu matkan varrella.. ;)
 
heissan.
soitin sit neuvolaan enkä saa aloittaa minipillereitä ny koska synnytyksestä on jo liian kauan.
mun pitääs odottaa ny menkkojen alkuaja sit ottaa pillerit.jos vuosi tuloo täyteen eikä menkkoja kuulu niin sit pitää ottaa yhteyttä neuvolaan,kai saa sit jotain hormoonii jolla menkat tuloo.
mä ku oon sellainen ihminen et jos jotain haluan niin haluun sen heti-ny-mulle!!!!!
joten annetaan neljännelle tilaisuus tulla jos on tullakseen.
testailen sit 5viikon välein niin tiiän odotanko vai en.
ja jos menkat alkaa niin sit alkaa.jos jouluun mennään eikä tärppää eikä ala menkat niin sit käyn "käynnistämäs menkat.

anteeks sekainen tarina.yritän nopsaa kirjoittaa ku nuorinmainen alkaa odottamiseen kyllästyä.
hyvää alkanutta viikkoa kaikille
 
Heippa!

Luulin saavani testit perjantaina postissa mut ei ne tulleetkaan, eikä itseasiassa tänäänkään vielä. Tilasin mammaksi.fin herkkiä testejä jo viikko sitte. päädyin sit kuiten ostaa kaupasta pari testiä viikonloppuna kun olin jo niin asennoitunut et testailen. Niiden testien herkkyys oli se 25 ja jotain. Ei niissä sit näkyny kahta viivaa, tai kun oikein sihtaa niin luulin näkeväni haamujen haamun. Mut pahoin pelkään et vauvakuume tekee tepposet eikä siinä oikeasti mitään ollu. Teen uuden testin viel varmuudeksi sillä herkällä testillä kunhan tulee postissa.
Mulla on kyllä edellisisissä raskauksissa plussa näkyny vasta tosi myöhään, kun kierto on ollu ennen raskautta (25-35) niin plussan olen saanut vasta 40 ja risat. Testatessa oli kierto jotain 35.Nyt on sitte tullu synnytyksen jälkeen kahdet niin niukat vain 2-3 päivää kestävät menkat, ja vuotokin ollu rusehtavaa ettei oikein nyt tiedä mitä ajattelis. Mutta testailen vielä uudemman kerran loppu viikolla jos sitä raskaana olis. Mut jos ei viel ole niin eipä se viel niin kauhea asia ole kun ei meillä vielä ihan täysi yritys ole ollutkaan, kun kuopus on vasta 7kk. Mutta ihanaa olisi jos sitä jo heti tärppäis.

Mites nopeasti teillä on edelliset lapset saaneet alkunsa?

Meillä esikko heti ensimmäisestä kierrosta, kakkonen viidennestä ja kolmonen kuudennesta. Saa nähdä millä kierroila neljäs saa alkunsa jos ylipäätään neljättä saadaan. Mistään kun ei voi olla varma.
 
mun 6 raskautta on saanu alkunsa siinä 3-7 kierron välillä.
en siis odota ihmettä että ny tärppäis heti.
enkä pystyisi uskomaan jos tärppäis ennenku menkat tulis.
olis se ku menkkoja ei tarttisi "kärsii" yli 2v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma84:
heissan.
soitin sit neuvolaan enkä saa aloittaa minipillereitä ny koska synnytyksestä on jo liian kauan.
mun pitääs odottaa ny menkkojen alkuaja sit ottaa pillerit.jos vuosi tuloo täyteen eikä menkkoja kuulu niin sit pitää ottaa yhteyttä neuvolaan,kai saa sit jotain hormoonii jolla menkat tuloo.
mä ku oon sellainen ihminen et jos jotain haluan niin haluun sen heti-ny-mulle!!!!!
joten annetaan neljännelle tilaisuus tulla jos on tullakseen.
testailen sit 5viikon välein niin tiiän odotanko vai en.
ja jos menkat alkaa niin sit alkaa.jos jouluun mennään eikä tärppää eikä ala menkat niin sit käyn "käynnistämäs menkat.

anteeks sekainen tarina.yritän nopsaa kirjoittaa ku nuorinmainen alkaa odottamiseen kyllästyä.
hyvää alkanutta viikkoa kaikille
Takerruin mamma84 tekstiisi ja jäin miettimään et neiti on huomenna 11kk ja mulla ei ole yhtiäkään menkkoja ollut! Imetän kyllä vielä 4-5xpäivässä. Pitäisiköhän tosiaan itsekkin kohta ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysellä? Yritin tuolta aikaisemmista teksteistä saada kiinni minkä ikäinen pienokaisesi on mutta en nyt sit saanutkaan.

Säden galluppiin; Esikoinen sai alkunsa välittömästi ekasta kierrosta kun jätin pillerit, kakkonen tärppäs ehkä kolmannesta ( on niin kauan) ja tämä meidän pahnan pohjimmainen oli hups vaan, pikku vahinko mutta ihana sellainen ja katsotaan nyt kauanko nyt menee ja ehtiikö ne menkat edes alkamaan, toivottavasti ei ;)

Hyvää yötä, taidan mennä pehkuihin, alkaa väsy painaa |O
 
heips!

Glub: Esikoinen sai alkunsa heti kun jätin pillerit pois, kakkonen välittömästi kun lopetin esikon imettämisen ja kolmosta yritettiin 7 piiiiitkää kuukautta :D

asunnoista olitte jutelleet, meiltä ei kyllä tila loppuisi, ok- talo 250m2 maalla, mutta tuo oma jaksaminen vaan mietityttää... mutta noh, kaipa sen yhden (ainakin?) vielä jaksaisi hoitaa... :whistle:
 
Keskustelu miehen kanssa ja pitkällinen mietiskely oman itseni kanssa johtivat siihe lopputulokseen, että vihreää valoa voidaan pikuhiljaa näyttää. Ihan hulluhan mä taidan koko ympäristöni mielestä olla, meidän neljän lapsen (mun 2, miehen yksi ja meidän 1 yhteinen) takia jo ihmiset aukovat suutaan ja ihmettelevät että miten jaksan. Ympäristö tulee olemaan sitä mieltä etten voi olla tosissani, varmasti saadaan monet haukut, ei tulla jaksamaan jne. Tämän tiedän jo siksi, että kun odotin kuopusta, oltiin vakaasti tuota mieltä meidän perheestä. Kummasti ollaan kuitenkin jaksettu.. :whistle:
Nyt vähän jopa pelottaa ympäristön reaktio, varsinkin oman päällepäsmäriperheeni.. Toisaalta, tämä on meidän elämä. *jatkaa mietiskelyä*
 
Meillä tilanne junnailee vaan paikallaan, minä niin tahdon ja mies ei yhtään... :/ Meidän nuorin 3v. pyysi kans pikkuveljeä jo! :D Iskälleenki sanoi asiasta. Heh! On mulla puolellani edes joku! Ja tuo meidän esikko myös haluaisi pikkuveljen/siskon.

Mies muuten jo kerran suostui neljännen hankintaan, jos se syntyy 2-vuotiaana! :D Meillä, kun on ollut noilla kahdelle nuoremmalla niin paha refluxi, että ensimmäinen kuukausi on jouduttu pelkäämään tosissaan, ettei vaavi tukehdu. Ja toki tuo esikoisen sairaus ja kuoleman lähellä olokin vaikuttaa...

Mutta niin, onnittelut alumiinikuulle, ja olikos muita plussanneita!? :flower:
 
Meillä taannoin keskustelu käyty. tai siis minä keskustelin ja mies oli hiljaa (tapansa mukaan, kun ei mikään keskustelija luonne ole) ja tokaisi vaan johonkin väliin, että nyt lopeta ennenkuin aloitatkaan, tämä asia on jo sovittu!! Hmmm... hän on sopinut, minä en :/ . Kyllä minä ainakin hiljaa mielessäni teen luopumistyötä tuon haaveen tiimoilta, mutta silti pienen pieni toive sinne jää :saint:
 
Huomenia!

Tein aamulla raskaustestin kun nyt lopulta tulivat postissa. Testi näytti negaa. Äsken kylläkin kun kävin jostain syystä viel kurkkaa testiä niin siinä näkyi jotai. Ei oikeastaan ollu ollenkaan punertava se viiva, varmaan se viivan paikka vain siinä näkyi. Näin ainakin tulkitsei. En kyllä tiedä onko niissä mammaksi.fin herkissä testipuikoissa edes viivanpaikkaa, tietääkö joku??
No, joka tapauksessa ajattelen itse et se on nega.
Ajattelin et nyt olis hyvä väli yrittää tiputtaa painoa muutama kilo kun en raskaaa olekaan. Viime raskautta kun yrittiin sitä varmaan stressasi asiasta liikaa niin ei heti tärpännyt. Kun annoin asian tavallaan unohtua ja päätin hieman keventyä niin eipä tarvinnut menna ku reilu kk ku sain iloikseni huomata olevani raskaana. Eikä tässä vielä kiire ole. Mutta kyllä täällä edelleen neljättä yritetään vähemmän vakavasti eli ei käytetä ehkäisyä, tärppää jos tärppää

Mutta teille kaiklle muille paljon plussatuulia. =) =)
 
Huomenta!

Säde jospa vain vielä ei näy et mikä kp sulla on menossa?

Pitäisköhän meistä tehdä sellainen pino ja kuka haluis jos sellainen tehtäisiin? Mä olen ainakin huono tekee.

Laurie mä en käsitä miks muitten pitää aina puuttua lasten määrään ja ikäeroihin jne. Eiköhän me jokainen itse tiedetä oma jaksaminen. Piut, paut muitten puheille ;)

Miltski voi kun teitä on koeteltu :hug: Toivotaan että mies nyt lämpenis kun teidän 3v.kin jo noin isilleen puhelee, ihana =)

Jotenkin tuntuu et meillä mies käy välillä asian kanssa tuuliajolla, välillä puhuu et ei ja silti ottaa tietoisen riskin kun ehkäisyä ole ja välillä sit puhuu et eihän se onnistu jos tekemällä tekee :eek: Ota siis selvää mut jos tärppää niin ihan onnessaan kuitenkin olisi :p

Nyt mentävä aamupuuhiin :wave:
Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)
 
jos minä en laske mukaan sitä viimeviikkoista vuotoa jota ei juuri edes ollu niin tänään olis kaiketi kp41, aikasemmin en ole sitä plussaa viel tässä vaiheessakaan saanu vaikkei kierto pisimmilläkään normaalisti ole ihan näin pitkä(25-35). En tiedä miksi mulla sitä raskaushormonia erittyy aina niin myöhään ettei näy testissä kovinkaan pian. Ja lasketutajat ovat pitäneet menkoista hyvin paikkansa, ekassa vieläpä aikaistettiin parilla viikolla, ja silloinki sain plussan tosi myöhään.
Mutta katsellaan miksi tilanne muuttuu. =)
Pitää testailla sit vielä myöhemmin jos alkaa oireita ilmenemään =) Mut tuskinpa kuitenkaan tässä kierrossa, mutta jonain päivänä ainakin toivottavasti.
 
Ajattelin nostella ja kysellä et mitäs tänne kuuluu?
Jokos alkais olee raskautumistuntemuksii kellään?

Itse olen ollut kiukkuinen kuin ampiainen ja tuntuu et helpotusta ei ole kun ympärille kattelee. Hommat niin retuperällä, talo on myllin mallin ja siivous ei vaan kiinnosta, ei jaksais, huvittais ja maanantaina pitäis palata jo töihin eikä sekään huvittais yhtään :ashamed: :| :(
Olipas purkaus, muttei helpottanut, anteeks :'(
 
Lueskelinpa ketjua.On jo "kauan"sitten aloitettu =) Täälläkin neljännestä haaveileva..Mies ei vaan enää halua,hö!Nuorin täytti juuri yksi. Vanhin kolmannella ja keskimmäinenkin esikoulussa..kaikilla lapsilla sen verran ikäeroa että haluaisin nuorimmalle vielä sisaren pienemmällä ikäerolla..mutta se mies.. :( Toisaalta tämä ketju antaa rohkaisua kun muidenkin miehet ovat edes suostuneet asiasta keskustelemaan ;) Meillä kyllä olisi tilaa vaikka kymmenelle lapselle kun vanhaa maalaistaloa asutaan,mutta edes se neljäs =) Kertokaapa vinkkejä miten saada miehen pää käännettyä..?
 
Moikka!
Ihanaa että on tullut uusia kuumeilijoita, tervetuloa :wave:
Entäs muut, jokos olisi kohta tuoda uutisia ;)

Itsellä äkäisyys jatkuu, välillä jopa :'( päätä särkee, alavatsaa vihloo / juilii, kuvottavaa oloa mut kun lueskelin tätä pinoa taaksepäin niin samanlaisia oireita on ollut jo toukokuussakin :( Silloinkin stressiä ilmassa kuten nyttenkin. Tänään kyllä sorruin testaa sillä apteekist ostetulla aconin herkällä mut puhdas nega ajan puitteissa ja testiajan ulkopuolella roskishaamu jonka tulkitsen kuitenkin viivanpaikaks. Niinpä, ei niitä saa katella enää testiajan ulkopuolella mut minkäs teet :ashamed:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)
 
Hei. Täällä myös ilmoittautuu uusi kuumeilija mukaan :) Yritystä on takana jo vuosi joten kuumetta on ollut jo jonkin aikaa. Kuopus täyttää marraskuussa 3 v ja toivoin niin että olisimme saanet toisen iltatähden jo aikaisemmin. Vanhemmat lapset on 16 ja 13 v. Niin ja ikää mulla löytyy jo huimat 39v.
Toivottavasti se pikkuinen pian ilmoittaisi tulostaan ja saisin nauttia vielä yhdestä vauva-ajasta
:) Onnea kaikille jotka ovat saaneet sen ihanan plussan! :flower:

Ps. Nyt on parhaillaan aika jännät paikat kun kierto on 30/28. Silti en uskalla millään testata kun pelkään sitä negaa!! :kieh:
 
Heipsan!
Tervetuloa FF :wave: Laiskuuttani lyhensin :ashamed:
Ikähän on vain numeroita, siitä kannata välittää, itsellenikin tulee alle parinviikon sisään 38 ja melkein samoissa iässä nuo vanhimmat eli 16 ja kohta 14v mutta nuorin juuri 1v.
Katsotaan nyt koska me saisimme kans kaverin mutta sinullahan on todella jännät paikat, pitelen peukkuja =)
Kyllä sen on saanut huomata että näin vanhempana sitä on osannut ottaa ihan eritavalla tämän vauva-arjen kuin silloin 20v. ollessa. Tää ei siis todellakaan ole nyt mikään vinoilu, ala-arvostelu tms. mistä kenenkään kuuluisi loukkantua vaan tarkoitan itseäni että olen osannut jäädä ns. paikalleen miettimättä koko aikaa mitä pitäis seuraavaksi tehdä kotitöistä ym. vaan olen puhtaasti osannut olla tekemättä mitään ja touhunnut vaik koko päivän meidän pienen kanssa.

Itselläni jatkuu omituiset olotilat mutta toisaalta epäilen johtuvan stressistä, niinhän se on ollut ennenkin. Nyt parina yönä vielä meidän pikkuneiti on ns. roikkunut tissillä vaik johan tuossa meni tovi et nukkuikin yöt putkeen. Näinköhän taas johtuu kun olen palannut lomalta töihin niin en ole iltaisin ollut kotona et sit ottaa yöllä takaisin äitin kaipuun :(

Mutta jään odottelemaan muidenkin kuulumisia ja jospa jollain edes plussa pärähtäis testeihin ;)
 
Moi!

Täältähän löytyi sopiva pino =) .Eli olen 35v kolmen ihanan lapsen äiti ja jo vuoden päivät vauvakuumeillut,mutta mies ollut sitä mieltä että meille nämä kolme kullannuppua riittävät.Mutta kuinka ollakaan,vähiten kun sitä odottaa niin mies eilen sanoi ettei se niin kamalaa olisi,jos neljäs lapsi vielä tulisi. :flower: .AIvan uskomattomat fiilikset :) .IIK !Meillä lapset syntyneet -02,-05 ja -06.Kaikki suunnitelluilla keisarileikkauksilla,syynä ahdas lantio.Ehkä aavistuksen vauvakuumetta lieventää se,että mietityttää kovasti kuinka neljäs sektio menisi.Viimeisimmän sektion jälkeen lääkäri tuli kanssani keskustelemaan ja sanoi,että leikkaukseen liittyy suuremmat riskit,sillä minulla erittäin runsaasti kiinnikkeitä.Hän väläytti mahdollisuutta,että leikattaisiin pystyviiltoon (aiemmat poikkiviillolla).Kuulemma riski,että kiinnikkeet kiinni virtsarakossa tai suolessa,jolloin leikkaus vaativampi ja toipumisaika pidempi.Mutta etukäteenhän ei voi tietää miten leikkaus menisi. Mietityttää vain :/ .Onko kenelläkään teistä omakohtaista kokemusta sektioista?Nyt herkkukaffelle suklaanamujen kera :p .
 
Heips!

Olen jo jonkun aikaa lueskellut tätä ketjua ja nyt ajattelin itsekin uskaltautua mukaan.
Eli neljännestä haaveillaan mies tosin aina välillä jotenkin epävarma :( ehkäkäpä murehtii taloudellisia puolia :( . Joka tapauksessa annoin ottaa kierukan pois :) . Meillä lapset syntyneet -96 -00 ja -04 eli olisi kyllä aikaa pikkuiselle.
Katsellaan miten tilanne kehittyy ja ehkäpä mieskin on taas pian täysillä mukana...
 
Myöhäisiltoja!
Tulin vielä kurkkaamaan ennen nukkumaan menoa että onko kukaan kirjoitellut ja hienoa, uusia kuumeilijoita löytynyt joukkoomme =) kermis ja Terhi78 tervetuloa :wave:

Mun ns. kuvottava olotila jatkuu ja alavatsanippailut ym ja olen nyt muutaman testin tehnyt niin haamu ilmaantuu vasta testiajan ulkopuolella :eek: Olen kokeillut aconin herkkää jo 3kpl ja sit prismassa myynnissä olevia jotka eivät niin herkkiä kuin acon niin sama juttu, hailakka viiva testiajan ulkopuolella, ihmetyttää, kummastuttaa, Ei niihin aikaisemmin ole mitään ilmaantunut, en todellakaan käsitä. Tiedän hyvin ettei niitä saisi tuijottaa testiajan ulkopuolella mutta minkäs minä luonteelleni voin :ashamed:
Niin, jos joku miettii mun kp.t et mikä olisi menossa niin mulla on imetys pitänyt tehokkaasti menkat vielä poissa ja imetän edelleen n. 3-5x päivä ja viimeisen viikon aikana neiti herännyt tissittelee 1-2x yössä kun ehdittiin jo mennä pieni hetki koko yön unilla :/

Jännä miten yhden jos toisenkin mies empii neljättä :headwall: Eikös niiden päähän mene et kolme on aina epäsuhta luku :whistle: No, miehet on miehiä ja jos ne joutuis synnyttää niin tuskin tekisivät enempää kuin yhden, ainakin mulla tällainen mielikuva omastani miehestä ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tulkaahan kertomaan kuulumisianne :wave:
 
nyt kyllä jännittää...pitäis jo menkkojen alkaa.imetyksen loputtua on tullut yhdet ja jos vanha kierto pitää niin olis jo pitänyt alkaa.. kp27 nyt ja iski hiivatulehdus!niin kävi kolmosenkin kohdal et inhottava hiiva alko ja tein plussan ;) Mies ei ole kyllä myöntävästi sanonut neljännelle mutta kuten joku edelläkin kirjoitti: kyllähän seuraukset tiedetään kun ilman ehkäisyä touhutaan :whistle: Tein kyllä negan eilenaamul mut voihan olla liian aikaista..toivottavasti!
 

Yhteistyössä