Neljännestä Kuumeilevia vol2

äiti vm70: Kauanko sinun piti suostutella miestäsi? Mä oon suostutellu jo siitä asti, kun kävin edellisessä raskaudessa rakenneultrassa. :ashamed: :LOL: Siellä, kun näkyi niin selvä poikavauva, että haluaisin vielä yrittää tytönkin saada. :ashamed: :whistle: Eli noin vuoden verran olen suostutellu. B)

Galuupista: Me asutaan nyt 73 neliön vuokrakolmiossa ja rakenteilla on reilu 100 neliöinen omakotitalo, jossa kolme makuuhuonetta. Mies on sitä mieltä, että siihen ei mahtuisikaan enää neljättä ja miun mielestä mahtuisi aivan vallan hyvin.
 
Pääsisinkö minäkin mukaan, vaikka vasta haaveilen vauvasta?
Täälläkin siis neljäs olisi haaveissa, mutta kuten Ninninuppusella, kuume on toistaiseksi vain minulla. Tai ei tuolla miehellä tunnu sinänsä mitään itse vauvaa vastaan olevan, mutta meilläkin on tilaa vähän ja autokin pitäisi vauvan myötä uusia. Ne asiat taas eivät tunnu miestä innostavan. :(

Meillä on pienimmäinen pian 4v. Asutaan vajaa 100m2 omakotitalossa, jossa on 3 makuuhuonetta. Kaksi nuorinta asuu samaa huoneetta, vanhimmalla on oma huone. Mun mielestä tämä asia ei ole ongelma. Voishan sitä toisessakin lastenkammarissa asua kaksi lasta! Järjestelykysymyksiähän nämä ovat!

Meillä mennään toistaseksi varmojen päivien mukaan. Eli ilman ehkäisyä ollaan sitten, kun ovis on ohi. Tiedostettu on, että vahingon mahdollisuus on olemassa, tosin se on hyvin epätodennäköistä... Mutta rakkaudella otetaan vastaan, jos sellainen sattuisi! Toisaalta en edes halua alkaa tekemällä vauvaa tekemään. Se tie kuljettiin loppuun, kun esikoista tehtiin... Kaksi muuta ovat tulleet, kun ovat tulleet.

Mulla on ollut ennen pitkä kierto, enkä ole osannut tunnistaa ovulaatiota. Nykyisin luulen sen tunnistavani, ja kierto on lyhentynyt kovasti. Nyt on kp9/28.
 
Huomenta!
NinniNuppunen ehkä mulla oli helpompaa tuo suostuttelu jo siitäkin syystä et isoilla neideillä ja pikkuneidillä niin suuri ikäero eli 13 ja 15v niin puhuttiin kuinka yksinäinen tulee olemaan jos ei ole myöhemmäsvaihees kaverii kun isot likat ei asukkaan sit kotona jne. Samoin sille oli vihjannut asiasta myös naapuri ja kaipa se itsekkin sitä pienessä mielesä pyöritteli. Sähän voit vedota et kolmas on aina kolmas pyörä kuten lapsilla yleensä on et kolmas tahtoo jäädä leikeistä ulkopuolelle ym et tasaparit pitää olla ;) Kovasti semppiä :hug:

Lilianne tervetuloa haaveilemaan :wave:
Voisin lisätä sut tuonne ekalle sivulle jos haluat sekä lapsukaisesi syntymävuodet :)

Täällä eilenkin vielä kunnon kipuilua oikealla puolella vatsassa ja kyllähän mä heti googletin kaiken mahdollisen :ashamed: Kipu yön aikana hellittänyt ja nyt pitäisi yrittää saada ajatukset muualle eikä kokoaikaa miettii et onks sil pikkumatkaajalla kaikki hyvin :ashamed: Pitäisi nyt vaan nauttia alusta asti kaikkineen vihlontoineen ym. koska tämä kuitenkin mun viimenen raskaus jos kaikki menee hyvin loppuun asti :)

Nyt mentävä aamukahvin keittoon, mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille =)

 
Huomenta!
Mitäs tänne pinioon kuuluu?
Itselläni olo vielä niin epätodellinen, odotan jo herkeämättä kunnon raskausoireita et alkaa tuntumaan todellisemmalta ;) Pientä nippailuu ja juilintaa masussa ja rinnois ja tietty pisulla juoksu :) ei muuta.
Aloitin tuonne odotuspuolelle nelosten pinon eli jos täällä vielä käy vanhat plussanneet niin huikatkaapas itseenne sinne nelosta odottaviin ;) Olisi niin kiva kuulla teistäkin =)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Äsken unohtui...

Lilianne: Meillä siitä hyvä tilanne, että talossa olisi tilaa ja autokin on jo "isompaa" mallia. Eli niitä ei tarvitsisi vaihtaa. Oikeastaan kaikki tavarat olisi valmiina, mutta en tiedä mistä meillä miehellä kiikastaa... :/ Mutta toivottavasti saamme miehemme päät käännettyä. ;) :D
 
äiti vm70 Paljon onnea minultakin!
Meidän lapset ovat poika-00, tyttö-02 ja poika -05.

Mulla on ovulaatioaika käsillä, kalenterin mukaan huomenna. Voi kun tuo mies vain myös innostuisi asiasta! Turha toivo taitaa olla... Ainakin vielä. Mutta jospa se vielä tuosta sulaisi! :p Toivossa on hyvä elää!

Sen kun saisi käsittämään, että vauva-aika ei tulisi olemaan samanlaista häslinkiä kuin edellisillä! Kun eka syntyi, kaikki oli uutta ja kaiken tahtoi tehdä niin täydellisesti. Ja väsyihän äiti siinä sitten ja oli raskasta -vaikkakin ihanaa. Toka kun tuli, niin esikoinen oli 2v vauhtiveikko. Vaikka toka oli varmasti maailman helpoin ja tyytyväisin vauva, niin raskasta oli. Esikoinen jätti päiväunet pois alta vuoden, ja muutoinkin erittäin eläväinen kaveri oli. Olihan siinä sitten tekemistä. Kolmas kun tuli, oli esikoinen 5v villikko. Toka oli 3v, eikä vauhdissa juuri esikoista jälkeen jäänyt. Ihan mahdottomia olivat. Siinä sitten vielä vauvan imetykset päälle niin huh-huh! Ei ole ollutkaan vauvakuumetta sen ajan jälkeen, enkä uskonut enää koskaan tulevankaan!

Kunnes sitten se iski! Melkein kuin salama kirkkaalta taivaalta. Nyt jos vauva saisi alkunsa, olisi kuopus vauvan syntyessä jo 4,5v. Kakkonen olisi 7,5v ja esikoinen jo 9,5v. Esikoinen on tätä nykyä rauhallinen, toisia huomioiva, tosi fiksu nuorimies. On kovasti apuna minulla. Toka on myös oma-alotteinen pikkuneiti. Olisivat isommat jo kovasti varmasti apuna vauvan hoidossa. Lisäksi tuo kuopus on tosi rakas kummallekkin, ja tulevat pääsääntöisesti hyvin toimeen toistensa kanssa.
Eli olisi apua vauvan hoidossa ja kotitöissä jo ihan eri tavalla kuin muiden ollessa vauvoja. Kun se tuo mieskin sen ymmärtäisi!
Miten sen saisikin sen ymmärtämään!? :/
 
Tää taitaa olla miulle oikee pino.
Eli oon 25v. meillä on kolme tyttöä, Syntynee -01, -04 ja -08. Nyt on kuume noussut ihan mahottamaksi, mutta yritys ehkä tai toivottavasti alotellaan ensi vuoden alussa.
Voin tässä antaa toivoa niille jotka yrittää pehmitellä miestä, eli meillä mies oli jyrkästi sitä mieltä että kolme lasta riittää. Pari kuukautta sille ohimennen aina vihjailin miksi kannattais vielä yks tehdä :whistle:
Nyt sit viime viikolla ylläittäin sanokin että oishan se kiva se neljäskin, että millos alettais yrittämään =) Uskomatonta!!
Nyt siis tämän vuoden kuumeilen, että pienin on sit isompi jos meille vielä vauva suodaan.
 
Huomenta!
Hienoa että tänne saadaan uusia kuumeilijoita että pino pysyy virkeänä ;)
Tervetuloa neljäshaave :wave:

Kyllä nuo miehet uskomattomasti pehmiää kun niille tarpeeksi jaksaa pehmittää ;) Nyt meillä mies sitä mieltä et nyt riittää, ei yhtään enempää, neljä riittävä määrä ja kyllä tää on ollut mulle alusta asti selvää et tää on meidän viimeinen vauveli jos kaikki menee hyvin et saamme nyytin syliin asti. Itselläni jo ikäkin sanelee tuon jaksamisen ja sithän meillä on kaksi sarjaa eli teinit ja pikkaset :heart:

Mua illalla väsytti ja paleli ihan sairaasti ja eikös meidän keskimmäinenkin kysellyt et onks äiti tulossa kipeeks johon vastasinkin et voipi olla Menin mä sit nukkumaan jo 9 maissa illall |O
Eilen kun sadepäivä heti loman alkajaisiksi niin tulipahan käytyy sit kirppareilla koko porukan kera. Tällä kertaa ei vain löytynyt oikein mitään, vanhanajan pyykkilauta koristeeks pihasaunaan, ei maksanut kuin 12? kun vielä tarkistin anopilta et mitä maksavat et onko kallis niin totes et 25-50? normisti et kiva löytö Pikkuneidille ostin muutamat sukkahousut, olivat vain 20snt/kpl ja sit yhden paidan. Nyt hinnat oli taas jotenkin mielestäni korkeet, en suostu maksamaan jostain käytetystä paidasta tai housuista 2? jos vähäänkään näkee et käytetyt kun samoja saa sit 50snt-1? kun vain jaksaa kierrellä =)

Aamu näyttäisi ainakin lupaavalta, aurinkokin jo noussut. Taitaapi tulla ihana päivä tänään et pystyy pihallakin touhuamaan yht. sun toista ja eritoten pääsee pikkuneiti leikkimään hiekkikselle ja leikkimökkiin. Eilen oltiinkin vast illemmalla ulkona kurakamppeis ja vesilätäkkö tais olla se paras ;)

Nyt mentävä aamukahville, palaillaan :wave:
 
Heippa kaikille!
Mahtuuko mukaan?
Eilen jätin tauon jälkeen pillerin ottamatta. Eli neljäs saa tulla jos on tullakseen.
Ennestään tyttö -02, poika -05 ja poika -07.
Meillä miehelle iski vauvakuume vuoden vaihteessa. Miehellä yleinen puheenaihe siitä lähtien ollut vauvat. =) Itse olin jo kolmannen jälkeen päättänyt et nyt tämä sai olla viimeinen. Kaikki synnytykset menneet vähän pieleen ja niistä jäänyt kammo. Varsinkin tämä viimeinen. Mutta keväällä sit iski minuunkin tuo kuume. ;) Joten neljäs saapi tulla.
Itselläni ikää on 24v. Unohtui tuossa alussa laittaa.=)

 
Huomenta!
Tervetuloa CiciKoo ja Onnea yritykseen :wave:
Lisäilen sut tuonne ensniimäiselle sivulle ;)

Täällä ei kummempia, pientä väsymystä ilmassa, eilen kyllä tilasin jo ekan neuvola-ajan et saan soviteltuu työvuoroihini sopiviksi ja sehän onkin jo 3vkon pääst :)
Pitäkäähän pino pystyssä ;)
Äiti vm70 ja "pikkukakkonen" 5+6 :heart:
 
Missä kaikki ovat!?! :eek: :wave:

Täällä kova ukkonen, sataa kaatamalla, jyrisee ja salamoi. Rakastan ukkosta. :D Ihanaa istua keittiön pöydän ääressä ja katsella ikkunasta salamointia. :D

Täällä edelleen lämmitellään... Haluaisin jo siihen ihanaan jännäämisvaiheeseen. :ashamed:
 
Heipsan!
Täällä kotiuduttiin eilen illalla puol 10 aikaan Tampere-lomalta ;) isot likat kun olivat tasan loppuun asti siel särkkikses mut mikäs kiire meil oli ja edellispäivänä kun eivät olleet päässeet moneenkaan laitteeseen kun 0,5h jonot lähes kaikkiin niin tulivatkin aikaisemmin sielt pois. Meillä tuli miehen kans käveltyy taas molempina päivinä 15-20km ympäriinsä :) Eilen käytiin Pyynikillä ja sen kesäteatterin jälkeen kun on joku uimaranta niin vietettiin siel tunnin verran et neiti pääsi uimaan vaik ei itteään kokonaan kastellutkaan, pienet aallokot oli siit kivoja, sit vietiin se särkkikseen ja isot likat kierrätti sitä siel 2h ja loppuaika vietettiinkin pikkukakkospuistos ;) Mä kun en ns. jaksa shoppailla, en istua missään paikoillaan kauankaan niin sit meidän vaihtoehtona on vain kävellä ja katsella maisemia ;)
Mut kyl mä olinkin sit illal väsy, ei kauaa tarvii sängys pyörii.
Tänään oltiin mustikkametsäs, saalis 7litraa lähimetsäst mistä en koskaan vielä ole sanut edes piirasmarjoja ja anoppi soitti et siel mis yleensä käyty et on hirmuisesti eli huomenna sit sinne =) jospa tänävuonna saisi kunnon sadon kun pari vuotta ainakin kun niitä ei ole olut :/
Mukavaa viikonloppua kaikille ja pidetäämpä pino pystys ;)
äiti vm70 ja "pikkukakkonen" 6+2 :heart:
 
Elikkäs täällä yksi neljättä kuumeileva ja yritys on nyt enempi ja vähempi päällä. Meillä siis ennestään tyttö-03, poika-04 ja tyttö-05 ja nyt olisi haaveissa se neljäs ja viimeinen. Katselin tuossa että meillä olisi Liliannen kanssa suunnillen samanikäiset nämä kuopukset vauvan syntyessä jos nyt tärppäisi.
Niin ja lohdutuksesksi tosiaan niille joiden mies vastusti vauva projektia, että meillä' mies oli todella jyrkästi sitä ieltä että vauvaa ei enää tehdä ja monet itkut itkin kun ajattelin etten ikinä saa enää vauvaa, mutta pikkuhiljaa mies lämpeni ja nyt yrityskin on jo alkanut
=)
Täällä nyt menossa ovistestien mukaan kp23/28. Ovistestejä käytin,koska lopetin pillerit kesken laatan ja halusin saada edes vähän sunntaa siihen koska kannattaa tätiä odotella tai testiä kaivella esiin.
Pikaisesti silmäilin pinoa, mutta mieleen ei vielä jäänyt nimimerkkejä ja kommentointi tällä hetkellä huteraa. Kuitenkin vaikuttaa siltä että täällä keskustelu aktiivista ja se sopii tällaiselle höyrypäiselle kuumeilijalle B)
Asuntoasioista tuoossa vissiin oli ollut puhetta ja meillä siis kaupungin vuoka-asunto ja tilaa on melkein 100 neliötä ja se 3 makuuhuonetta ja hyvin on ajateltu mahtua vielä neljänkin kanssa.
Mutta toivottelen mukavaa alkavaa viikkoa ja koitan täällä päntätä nimimerkkejä ja oallistua aktiivisesti keskusteluun.

-mimmiliina-
 
mimmiliina: Tervetuloa joukkoomme! :D


Täällä mies sanoi eilen, että katottaisiinko vuodenvaihteessa uudelleen tätä vauva-asiaa, kun hänellä kuulemma nyt liikaa stressiä. Silloin voisi harkita uudelleen. Kuullosti niin lupaavalta, MUTTA sinne on niii-iin pitkä aika... :ashamed: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NinniNuppunen:
mimmiliina: Tervetuloa joukkoomme! :D


Täällä mies sanoi eilen, että katottaisiinko vuodenvaihteessa uudelleen tätä vauva-asiaa, kun hänellä kuulemma nyt liikaa stressiä. Silloin voisi harkita uudelleen. Kuullosti niin lupaavalta, MUTTA sinne on niii-iin pitkä aika... :ashamed: :whistle:
Mehän alettais sit yrittämään samoihin aikoihin =)
Teillä tais olla kolme poikaa jos en väärin muista? meillä taas kolme tyttöä. Saa nähdä kumpi seuraava on :heart: Eli ei siis olla "yrittämässä" poikaa, vaikka sitä saakin välillä kuulla että onhan se vielä poika tehtävä.
Sanotaanko teille usein että pitäis tyttö tehdä?
Miulle on ihan sama vaikka tulis neljäs tyttö, kunhan sais vaan ihanan pikkuisen vielä kerran.

Tervetuloa myös muut uudet mukaan!! :wave:


 
Huomenta!
Ihanaa että tulee uusia, mimmiliina tervetuloa :wave:
NinniNuppunen eihän sitä tiedä vaik sittenkin lämpenis ennen vuodenvaihdetta :hug:

Tuosta neljäshaaveen kirjoituksesta vielä et kun on 3tyttöä niin eilen mies taas totes et kun meilläkin 3 tyttöö entuudestaan et taitaapi olla tämäkin tulokas tyttö et eipä häntä haittane, onhan kaikki valmiina et ei tarttis poikien juttuja edes hankkia :D Pääasia tietty et kaikki menee hyvin ja vauva terve et ei sillä sukupuolel välii :)

Täällä alkaa pikkuhiljaa ne kaivatut raskausoireet eli kuvotus ja väsymys astumaan kuvioihin, alkaa tämä raskaus tuntuman todellisemmalta ;)
Mutta nyt mentävä aamutoimiin, pitäkää pino pystyssä :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"6+5 :heart:
 
Neljäshaave: Olen ollut huomaavinani, että meiltä oikein odotetaan tulevan vauvauutisia vielä. Tyttöä kyllä itsekin toivon, mutta oikeasti sukupuoli on loppupelissä aivan sama, koska terveys on pääasia. :heart: Ja järjen mukaan poika olisi paljon helpompi ja parempi, koska ei tarvitsisi mitään hankkia, mutta kukapa niitä lapsia muutenkaan järkisyistä tekee?? :whistle: ;) En minä ainakaan... :LOL:
 
Nostelen ja samalla huhuilen mami09 ja ristiinkulkija mitä teille kuuluu????????

Täällä meinaa väsy astumaan enemmän ja enemmän kuvioihin, ei oikein jaksais ja huvittais tehdä mitään. Just valitin et loma loppu et maanantaina töihin et tää loma ollut oikea työloma, puita pinottu vinot pinot liiteriin, siivottu ulkovarastoa ym. ainoat lomapäivät oli kun viimevkolla oltiin 2päivää siel tampereel, hyvä et nekin ;)

Nyt taas mentävä, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"7+1 :heart:
 
Täällä väsymys painaa. Lämmöt ollut kohollaan jo 3 päivää. Ties mikä flunssa taas iskemässä. Minä ja keskimmäinen ollaan vähän väliä jossain flunssassa ym. Tänään saimme lääkäriin lausunnon vietäväksi kelaan. Keskimmäisellä todettiin marraskuussa -08 astma ja useita eläin- ja siitepöly allergioita. Kelassa sitten tuli joku paperisotku taas vaihteeksi. Yht äkkiä piti alkaa jotain hakemusta täyttää kun lääkäri oli sellaista ehdottanut. Tiedä sit mikä se oli kun kukaan ei viitsinyt selittää. Tiesin et 6kk lääkkeitä syötyä saadaan kelankorvaus mutta mistään tuesta ole ollut puhetta. Ehkä se selviää ajan kanssa.

Tällä viikolla oli ovis. Olin jo eilen lähdössä päivystykseen kun alavatsa ollut todella kipeä lauantaista asti. Yleensä ovis kipu kestänyt 1-2päivää mutta nyt kesti 6päivää. Olin jo varma et jostain muusta nyt kyse. Mutta tänään kipu poissa. Onko täällä muita joilla todella kivulias ovulaatio? Lääkärit suositellut panadolia ja buranaa samaan aikaan. Sen pitäisi auttaa mutta ei mulla. Jos jollain olisi tietoa jostain muusta mikä auttais? En kestä jos seuraava ovis myös noin pitkään kivulias.

:wave:
 
viime perjantaina vahvan plussan. Viikko sitten perjantaina testasin edellisen kerran ja sillon tuli haamu näkymään monen tunnin päästä, kun kävin roskiksesta vielä kattomassa ;) Ekan ultran sain jo 18.8. ja neuvola seuraavana päivänä :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NinniNuppunen:
Pistänpä pientä galluppia kiertoon. Eli...

Minkä kokoisessa asunnossa asutte? Onko se teille riittävä neljännen lapsen myötä vai tarviitteko sitten enemmän tilaa? Tarviiko mielestänne jokaisella lapsella olla oma huone?
Meillä on 142 m2 omakotitalo, makuuhuoneita on neljä, joista yx on mun työhuoneena vielä. Tytöt on yhessä huoneessa ja poika omassaan ja meiän makkari. Vauva kun tulee niin saapi olla lähes kolme vuotiaaksi meiän makkarissa ja siihen mennessä toivon et saadaan "kellari" valmiiksi mulle työtilaksi, jolloin meiän makkari siirtyy olkkarin viereen ja miten lie sitten lapsille huoneet jaetaan sitten. Isompaa ei tarvita siis, mutta pienempäänkään en haluaisi muuttaa vaikka rahasta tulee olemaan tiukkaa :(
 
Hirmuisesti Onnea muppe :flower: :heart:
pienelle vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart:
Meillä tuola toisel puolella nelosten pino eli tervetuloa :wave:

Cicikoo kohta päästään jännäilemään sua ;) jospa sinäkin saisit sen plussan :hug:
Pitäkäähän pino pystyssä kamut
Ävm70 7+4 :heart:
 

Yhteistyössä