NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

Äiti maa, meillä viime syksynä kolmasta yrittäessä mies oli kaksi ekaa kiertoa juuri ovisen aikaan maapallon toisella puolen työmatkalla. Se jos mikä oli raastavaa!!

nytkin on reissuun lähdössä, mutta on juuri pahimman jännäyksen aikaan loppukierrosta ;) Saan siis istsekseni rypeä kuopassani.


Mä täällä oon miettinyt huvittaisko mua tänään vai huomenna ;) Mies kun ei edelleenkään ole kirtopäivistä selvillä työkiireiden takia niin alkaako ihmetellä jos sattumalta haluan jo tänään vaikka toissapäivänä viimeksi.. Vai pitäisikö vasta huomenna. hmm... Kierrostahan ei oikeasti mitään hajua kun yhden menkat vasta ollut. Kahden edellisen synnytyksen jälkeen kierto ollut kyllä heti 28-29 päivää. Sillä kaavalla ovis olis ke-pe sektorilla. ja siis mehän todellakin tjottaillaan :D

On tää kyllä paha kun on päivät yksin kotona niin on aikaa pohdiskella kaikenlaista.
 
Moikat!

NanaJilla on kyllä ollu varmasti ihmettelemistä, kun talo on ollu hiljainen :D Mä kyllä välillä kaipaan yksinäisyyttä, mutta meidän tukiverkolla ja vauvan iästä johtuen saa vielä hetken odotella..

No nyt tuo vauveli heräskin - just ku piti alkaa laittaa ruokaa isommille. Niin tyypillistä!

Kiitti Wandii vinkistä pottailun suhteen. Itseasiassa me ollaan kestoilijoita, mut en oo kauheesti perehtyny noihin housusysteemeihin. Ja kyllä se on täällä mun päässä se "ongelma". Tuntuu ettei oo resursseja ja jaksamista koko pottailutouhuun vaikka sittenhän se helpottais...
 
Santtu81: Tekeekö teil mies ihan virallisesti reissua?

Noista hankinnoista, meillä aika hyvin on kaikki. Tai no, kaukalon myin, vaunut on (uudetkin olis kivat, mutta tuskin raaskii ostaa) manducan myin, se on oltava! Mut muutoin on vielä kaikki, vauvanvaatteista lähtien:ashamed::D
 
Hankinnoista puheenollen, yksi ehdoton joka täytyy hankkia mahdolliselle neloselle on kunnon kantoliina, kakkosen aikaan meillä oli, mutta myin pois kun kuvittelin että lapsiluku jää tähän. Nyt kolmosen aikaan jostain syystä ei tullut hankittua vaikka kovin tarpeellinen olisi kyllä ollut.

Huoh, pitkä päivä takana, töitä 7-21.30 ( juu työtkin tuli sitten aloitettua tuossa jossain vaiheessa), mutta sainpahan huomisen vapaaksi..olin vielä pyörällä ja kaupunkiin on 7 km matka joten kiva hyötylenkkikin siinä tuli tehtyä ees sun taas. Nyt on ihan valmista kauraa nukkumaan.
 
Täällä kp7 ja oviksen odottelua. Muutaman päivän päästä sitten tikut käyttöön ja testailee. Mulla kun on lyhyehkö kierto niin oviskin yleensä jo aika aikaisin. Nyt vaan tuntuu että päivät matelee :whistle:

Olispa kiva piristys jos nyt joku täällä päräyttäis plussan.
 
Hei, kertokaas tälle tjottailijalle ;) mites ne limailut menikään oviksen suhteen? Eilen meinaan alko jotain näkyy ja tänään ollut enemmän... Eilen yritin miestä suostutella, mutta se rontti alko taas nukkumaan :( Mutta tänään sitten! Tekee oikeestikin mieli :p Huomenna se on työporukan kanssa viemässä vieraita syömään niin ei ole sitten illalla kotona... ja perjantaihin saakka en kyllä jaksa odottaa! :D
 
Ei riittänyt rohkeus ainakaan vielä tässä vaiheessa. Ovulaatio ohitettu ja muutama hellä hetki tuli vietettyä, mutta loppuun asti ei uskallus riittänyt :) Nähtäväksi jää onko kuume ensi kiertoon noussut vai laskenut. Kuumetta on, mutta järki jarruttaa. Järjellä ajatellen neljäs lapsi ei ole perusteltu. Mutta toki lapset kuuluukin tehdä tunteella, rakkaudesta. Mies on niin hirveän käytännöllinen, että väkisin tulee itsekin ajateltua asiaa välillä muuten kuin tunnepohjalta.

Onneksi voi täällä jännätä muiden edistymista, vaikka oma tilanne onkin jäissä. Toisaalta täällä lueskelu ei kyllä paranna kuumetta, joten jos tästä kuumeesta eroon haluaisi niin olisi parasta unohtaa vierailut täällä.
 
|O Kunpa viikko vielä menisi nopeasti. Täällä KUVITELTUA pahoinvoinnin tunnetta. Painontunnetta alavatsalla. Ajoittain paleltaa ym.ym. Toivo alkaa jo nostaa päätään. Kunnes täti kurvaa käymään ensi perjantaina kumminkin :stick:

murrr...

Onko täällä muita, jotka joutuu plussattuaan heti kertomaan pomoilleen? Minun on pakko kertoa ihan vauvan parasta ajatellen.

Viinika ja vahvat kuvitelmat :headwall:
 
Hyvä Santtu! Josko vaikka oiskin ovis ja kävis tärppi! Jännää!
Mäkin yritin aiemmin kysellä jos joku tietäis noista limoista, mut ei tullu vastauksii.

Emmama, meillä mies on tunteella mukana tässä hommassa ja mä yritin jarrutella ja ajatella järjellä. Lähinnä meidän jaksamista ku kaikki vielä niin pieniä. Mut täällä sitä nyt kuumeillaan kun en kuitenkaan halua isoa ikäeroa, ollaan jo sen verran "vanhoja" ja sit päätin luottaa siihen et elämä kantaa ja sen verran saadaan mitä jaksetaan.

Viinika, mun ei tarvii kertoo töissä aikaisin mut oon aina kertonu heti ekan ultran jälkeen. En nää mitään syytä sitä kauempaa salailla. Ekan ultran olen odottanu sen takia et tietää siellä vauvan olevan. En oo ikinä käyny varhaisultrassa eikä ne neuvolassa ees yritä sydänääniä kovin aikaisin. Sit jos oon kotoa hoitovapaalta tehny ilmoituksen ni kans suht ajoissa.
 
Päivitin listan, laittakaa viestejä, jos on jääny jotain vanhaa tmv.
Äiti maa, tällä kertaa en pystynyt päättelemään kiertopäivääsi :D, joten laitappa se, jos päivitellään sulle listaan. Toisaalta, jos tauko tulee väkisin, niin voihan se taas laittaa seuraavasta kierrosta, niin ei ehkä ketuta sitten niin pahasti tärppipäivinä, jos mies on tosiaan muilla mailla... :p

Minä kun olen hoitovapaalla, niin ilmoittelen töihin sitten kun on aikasta varmaa, että raskaus jatkuu loppuun asti, eli varmaan menee siihen 12 viikkoon. Siellä on niillä jo sijaiset valmiina, joten ei sillä tavalla ole hoppua. Toisaalta itseä vähän harmittaa, koska rakastan työtäni, mutta vauvakuume on liian paha ja myös nautin kovasti kotona olemisesta lasten kanssa, vaikka se rankkaa onkin. Sikäli on onnellinen tilanne: Ihanaa aikanaan palata töihin, mutta ihanaa olla kotonakin vaihteeksi.

Viinika, peukut pystyssä. Plussia ei oo tullu. Oleppa sinä ensimmäinen tässä läjässä!
 
Ajoittainen ötelö-olo jatkuu. Tuntuu, että kuvittelenko vain, kun niin kovin sitä nyyttiä toivon. Toki aikaisemmat olen juuri pahoinvoinnista tiennyt jo ennen plussatestiä. Tuosta syystä toivo nostaa jo päätään. Aikaa on mennyt (yli 4-vuotta), ettei alkuraskausoireista ole muuta jäänyt mieleen aikaisemmilta kuin tuo pahoinvointi. Nyt kyllä tuntuu oireita olevan paljon muitakin :D

Santtu81 Joko teillä oli se ryhmätapaaminen vauvautuneiden kanssa? Kuinka meni?

Wandii on hienoa huomata kuinka aktiivinen jaksat nuiden päivittelyjen kanssa olla. Kuinka teidän reissu meni?

Toivotaan kaikille plussatuulien puhallusta :wave:
 
Meillä tuli miehelle se kunnon vauvakuume päälle. Miehän olen kuumeillu jo vuoden. Järjellä jos ajattelee, niin hullua hommaa :D Nuorinki täyttää keväällä 6, niin alama sitte alusta vauvarumba. Tunteellahan nämä muksut tehdään ja saadaan sitten. <3

Töissä joudun kyllä kertomaan suht aikaisin. Ihan pomon mielenterveyden vuoksi :D Sijaista tosi vaikea saada, niin ehtis sen vielä "kouluttaa" hommiin, niin saa sitte hyvillä mielin jäädä kotiin. Varmaan sitte eka ultran jälkeen kerron. Jos ei aikaisemmin arvaa mitään.

Harrastatteko mitään? Itselläni tulee vietettyä aikaa koirien kanssa ja tottiskentällä. Pumpissa käyn ja sitte vedän spinninkiä. Salille ei enää muuten tule lähdettyä, ei ehdi. Juoksemassa joskus miehen kaverina.
Luen paljon. Käsitöitä tekisin jos osaisin :D Telkkaria en ehdi kattomaan, mutten tiedä jäänkö paljosta paitsikaan.

Ovisviikonloppu hyödynnetty :p Ainakin kuvittelisin. Alavatsaa vihloo oikealta puolelta ihan hitosti, mutta vuoto ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Niitä ovistestejä en sitte kuitenkaan hakenu. Pitää varalta jatkaa vielä noita muhinointeja säännöllisesti, jos se ovis onki sit myöhemmin.
 
Viinikalle peukutuksia jospa se tärppi olis käynyt ja tsemppiä piinailuun ;)

Mulla ei harrastuksia tällä hetkellä juurikaan ole. Tuon taaperon kanssa tulee päivittäin käytyä ulkoilemassa ja vaunuleimassa, niin silleen saa vähän liikuntaa. Pihahommia riittää myös aina ja talvella lumitöitä että tota arkiliikuntaa saa kyllä. Käsitöitä minäkin tykkäisin tehä jos vaan osais. Ratsastuksen kyllä aion aloittaa sitten heti kun siihen on mahdollisuus (eli neljännen vauvan syntymän jälkeen jos se tärppi nyt joskus tulee).

Mä oon myös hotovapaalla vielä tammikuuhun asti. Ja pomolle kertoisin sitten kun se 12 vko täynnä.

Eilen tuli jo tikulla testattua ovista, mutta tooosi haalea viiva vaan tuli. Tänään taas uudelleen. Kyllä sen h-hetken pitäis olla tässä muutaman päivän sisään, mutta katsellaan, kun ei sitä koskaan voi tietää.

Mukavaa viikonloppua kaikille!:)
 
Santtu81 Joko teillä oli se ryhmätapaaminen vauvautuneiden kanssa? Kuinka meni?
Juu kyllä se oli maanantaina :) Kiitos kysymästä!
Hyvin se meni. Jännitti kyllä ensin niitä vauvoja katella, mtuta tällä kertaa päävin vähällä kun vain kaksi vauvaa oli paikalla. Meitä mammoja oli 4, mutta yksi oli jättänyt pienen isän kanssa kotiin ja oli ns. vapaapäivällä ;)

Ensi maanantaina kokonnutaan taas, ja enemmän porukkaa on tulossa. Mä kyllä oon oppinut tämän tapahtuman kautta ajattelemaan asioita positiivisesti ja kyllähän mä löysin viimeksikin muutaman ;) Mä sain syödä rauhassa, ei ollut vauvaa itkeskelemässä ym... :D Kateellisenahan mä siinä olin, mutta kun pitää niitä positiivisia puolia keksiä niin ;) Mutta josko meille ensi vuonna :heart:
 
Onnea matkaan viinika, kuulostais ainakin hyvälle :).

Täällä kaiketi kp17?(menin sekaisin laskuissa, en nyt ihan varma, päivän heitto sinne taikka tänne)...Ovis testit ei ole näyttäneet plussaa tässä kierrossa :/...Mulla tosin yleensäkkin aika myöhäinen ovis, siinä 17-18 yleensä...Eilen illalla testiin tuli kummalisesti "puolikas" tummahko viiva, siis ei pystysuunnassa puolikas, vaan leveys, eli ala ja ylä osa uupui viivasta, outo....Ja tänään taas nippa nappa näkyi mitään...ota noista nyt sitten selvää. Huoh, ja nyt kun mieskin ois ollut tässä kierrossa täysillä "hommassa mukana":D...mutta katsotaan nyt.

JA
 
Huomenta

santtu81 Olet mahtava kun nuin positiivisena voit asiat ottaa. Tuo vaatii todella paljon oikeaa asennetta. Hyvä että tapaaminen meni hyvin. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta. Toivotaan, että plussatuulet puhaltaa ja saadaan niitä nyyttejä ensi syksyksi :wave:

Täällä tulossa uuniriisipuuroa aamupalaksi. Kuppi kahvia juotu, enkä tiedä haluaako se pysyä alhaalla vai tulla takaisin ylös :$ Eli oudot pahanolon aallot jatkuu :D

Tekisi mieleni testailla, varsinkin kuon tuossa paketissa näkyy olevan kaksi testiä. Jäisihän se toinen sitten odottamaan ensiviikonloppua, jos vaikka täti ei tulisikaan :LOL: Negaahan se näyttäisi näillä päivillä mutta kun tuota oiretta on niiiiiin paljon :headwall:

Viinika kärsimättömänä :headwall:
 
Niin.. harrastutksista ollut puhetta. Minä lenkkeilen paljon, ihan noiden koirienkin takia. Isompaa hurttasta käytetään näyttelyissä ja niissä tulee satunnaisesti kierrettyä. Lisäksi käyn kunto latinossa ja circuitissa. Siinäpä ne.

Astral Mitä rotua koirat teillä on? Meillä Kääpiö- ja Suurnautseri :wave:
 
Meillä on labradorinnoutaja ja sitte on chihuahua. Sen lapukan kanssa tottista väännetään. Chihu on sohvakoira ja lenkkikaveri <3 Lapukka täytti vuoden kesällä ja on vielä vähän "aasi" :D

Kävin eilen ostaan niitä ovistestejä ja eilen päivällä tärähti sitten ihan kaks punaista samanlaista viivaa. Tänä aamuna oli jo haalistunut toinen. Pitää varmaan varmuuden vuoksi vampata mies illalla töiden päätteeksi, kun talletuksia tehtiin perjantaina. Siinä ohjeessa sanottiin että positiivisesta testituloksesta 24-48h ovulaatioon. Tänään ei ole alavattaa enää nippaillut ollenkaan ja eilen oli melekomoiset tuskat.

Korvapuusti Tervetuloa :)
 
Santtu81: Oot kyllä tosi urhea, vaikka varmasti oli vaikeata. Voin kuvitella, että jos tuollaista joutuisin kokemaan, niin en varmaan haluaisi olla porukan kanssa juuri tekemisissä, vaikka eihän se heidän syynsä mitenkään ole.

Harrastuksista: Ai, mistä harrastuksista?! :D Minä harrastan tällä hetkellä kotitöitä ja lapsia (no okei, lukemista en oo lopettanu). Koirat saa ruoan ja pääsee pissalle, thats it. Mutta ehkä tämä tilanne on nyt poikkeuksellinen, kun rakennetaan taloa ja mies on siellä 24/7 ja itsekin kaiken sen ajan, jolloin lapset voi sysätä mummulle... Sanotaan vaikka näin, että jatkossa aion harrastaa sitä, mitä aiemminkin eli koiria (pk-lajit, tottis), hevosia (jos pääsis joskus ratsastamaankin), käsitöitä, puutarhaa, kukkia (kausittaista) ja liikuntaa eri muodoissa. Koiria meillä on kaksi parsonrusselinterrieri 11v ja brienpaimenkoira (ent. briardi) 3v.

Mahtista Astral, että noin pääsitte ovista hyödyntämään. Meillä on nämä kaksi nuorinta tehty "jalat ylös aktin jälkeen" -tekniikalla. Lääkärit selittää, ettei siitä ole mitään hyötyä hedelmöittymisen kannalta, mutta minä olen kyllä eri mieltä ja sen verran monesta paikkaa olen vinkin lukenut, että kyllä se toimii. Että ketarat kohti kattoa vaan! :LOL:
 

Yhteistyössä