NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

Tänään ollut onnenpäivä :D Saa päivittää, tänään kp1!

Sieltähän ne menkat sitte tuli, viimeinkin. Kierto pikkasen venähti ylipitkäksi. Nyt sitten uuteen kiertoon. Toivotaan nyt että tulis plussa tai ne menkat sit ajallaan :kieh:

Oli muuten pikkasen veemäinen homma kun olin duunissa ja just menossa uimahalliin niin hokasin että mitä?!?!? Niin mun tuuria :D

Tätistä onnellinen Astral
 
Olen täällä lueskellut juttuja ja sehän vasta kuumetta pahentaa... Mulla kuume olis jo kova, mies enemmän tjot meiningillä.. Ovis lähenee, mut tiedä häntä onko reilua peliä tietoisesti houkutella ei-niin-kuumeessa-oleva mies just silloin pupuilemaan kun eipä toi selvillä ole noista ovispäivistä... ;)
 
Santulle onnea kierron käynnistymisestä!
Wandii: no voi harmitus kun tulikin nega, kyllä aika selkeä oire toi yrjöily on varsinkin kun tietää että raskauden mahis on ja vielä roskinhaamukin... Onpas kummaa.

Itse en ole kärsinyt missään raskauksissa pahoinvoinnista, jotain pientä ällötystä lukuunottamatta.

Mutta arvatkaas ystävätkalliit mitä, nyt kävikin niin, että tässä perheessä aloitetaan sittenkin tjottailu heti ( ja lupaan yrittää vain tjottailu hengellä :saint:) kun tämä kyseinen laatta pillereitä on syöty loppuun, joka siis loppuu kuuden päivän päästä ja nykyisen kierron mukaan kun syön viimeisen pillerin perjantaina, alkaa sunnuntaina sitten menkat. Eli siis kierto olisi 23 päivää näin laskettu, menkat yleensä kestävät 3-4 päivää. Itse en ymmärrä mistään yrityskierroista ja kiertopäivien laskusta mutta onko se nyt sitten niin että kun menkat loppuvat torstaina, niin perjantai olisi 1/23? ( mutta mä nyt elän jo kaukana tulevaisuudessa ja pitäisi varmaan odottaa yhdet luomumenkatkin väliin mutta kun mää olen niiiin innoissani!! :D)

Mutta muihin aiheisiin; tämä mamma on ihan shoppailusta puhki, olimme anopin kanssa heti kymmeneltä kauppojen rivassa roikkumassa, lapsille tarttui mukaan talvivaatetta jos jonkinmoista ja anoppi oli niin mahtava että osti nuorimmaiselle po.p:in talvipuvun 1v. synttärilahjaksi, jota itse en kuuna päivänä olisi raskinut ostaa itse. Lastenvaate kaupat oli täynnä isomahaisia odottajia ja minä olin niin että iiih..ehkä kohta itsekkin. :D
 
NaNaJKierto on kuukautisista kuukautisiin. Kierron ensimmäinen päivä on jolloin vuoto alkaa.Jos sulla siis menkat alkaa sunnuntaina niin se on kp1 jne. Viimeinen päivä ennen sauraavia kuukautisia on kierron pituus.
 
okei, en siis ollut yhtään perillä. :ashamed: mutta nytpä sekin selvisi. :) En ole koskaan (joutunut) kyttäämään oviksia, olen yllättävän helposti aina raskautunut, vaikkakin kyllä aina joka kerta pelännyt onnistuuko raskautuminen enää niin helposti. Eikä aikomuksena ole nytkään bongailla ovista..ehkä sitten jos raskautta ei ala kuulua. Koska tosiaan..tjot meinngillä mennään ainakin aluksi.
 
Jos täällä ei tässä kierrossa tärppää niin minäkin haluan kokeilla tuota oviksen tikuttelua : /. Minulla kun ei ole sellaisesta mitään kokemusta. Pitääkö nuo tikuttelut aloittaa heti menkkojen loputtua vai miten?? Tyhmiä varmaan kyselen mutta kun ei todellakaan mitään tietoa moisesta puuhasta :popcorn:
 
Yhden bongatun oviksen kokemuksella voin kertoo sulle seuraavaa: Mulla on (ainakin ollut) noin 32 päivän kierto. Tästä voi laskea, että ovis on suurin piirtein 18 päivän kieppeillä (koska ovis on lähes aina 2 viikkoa ennen menkkoja, sitä edeltävissä päivissä on naisesta riippuen eroja). Alotan yleensä tikuttelun 15.-16. päivä. Noissa paketeissa, joita myydään oviksen tikutteluun on yleensä se kuusi testiä per kierto. Niihin tulee aina viiva ja mitä tummempi se on, sitä lähempänä ovis on. Ovulaatio tapahtuu käsittääkseni silloin, kun kontrolliviiva ja testiviiva on yhtä tummat tai testiviiva tummempi. Digitaalinen testi (sikakallis) on helpompi. Se näyttää tyhjän ympyrän, jos ei oo ovis ja hymynaaman, jos ovis on käsillä. Sillä on meidän kuopus tehty. :D
Itse tilasin kuitenkin liuskatestejä, kun neljän kk paketti testejä (24 ovistestiä+9 raskaustestiä) maksoi 28 euroa ja tuo yksi digitaalinen ovulaatiotestipaketti 37 euroa. Saan ne varmaan huomenna ja arvatkaa aionko heti testailla, missä mennään oviksen suhteen...:wave:
 
No niin Wandii nyt on sulla ainakii testejä millä tikutella jees :D toivotaan että se ovis sieltä pongahtaa... Täällä mennään nyt dob7 eteenpäin, muutamana aamuna on tuntunut lievää pahoinvointia, tänään käytin nuorimmaista lääkärissä ku kipee ja kun nostin sitä autoon tuli yökkäys, maha on ollut ku potkupallo tänpäivää, muutaman päivän on ollut nippailua alavatsassa ja ihankuin lieviä suppareita, toivo heräilee mutta malttaisin nyt muutamanpäivän ennenkuin testailen, kun se pettymyksen pelkokin on niin suuri... hu hu vaan :popcorn: TSEMPPAUKSET TAAS KAIKILLE :wave:
 
Nii, eikö ookki. :saint:
Kun ei raskaustestejä voi joka päivä tehä, niin saa kuitenki vähän useammin testailla silti, ja todennäköisyys ainaki kasvaa. Mulle tää on niinkuin hauskaa leikkiä ja jännitystä elämään, kun tietää, että melko pian kuitenkin tärppi käy. Jotenkin syyllinenkin olo siitä. Joillakin menee vuosia yrittäessä, eikä siltikään nappaa... :ashamed:

Tosin toivon nyt vaan, ettei tärppipäivät oo ihan kulman takana, kun miehelle sattu pikku äksidentti raksalla ja sillä ei varmaan nappaa sänkyhommat viikkoon ainakaan... Mutta ei siis mittään vakavaa, pieni, mutta kivulias juttu. :)

Kaikki varpaatki pystyssä, että siellä on Äiti-73 nyt tärpänny! :wave:
 
Mulla muutama raskaustesti liuska kuumottaa tuolla kaapissa :p mutta malttaa yritän olla testaamatta ainakin ennen ens.viikkoa ja mahdollisesti vasta sitten ku menkat on myöhässä :whistle: tilasin kyllä jo sen clearblue digi raskaustestin viikkonäytöllä mahdolliseen varmistukseen:D
tänään kun harjasin hiekkoja eteisen lattialta tuli taas sellanen kauheenpaha ja oksettava olo... voi kun sitä niin toivoo että tää ois nyt sitä... mieskin tossa kyseli ku viestiteltii että joko ois pien alulla??
Mukavaa tiistaipäivää kaikki kuumeilijat :wave:
 
Jänniä aikoja täällä monet elelevät (ja mä siinä mukana :heart:)

Tänne ei uutta. Ei näy tätiä. Tunnetteko te muut oviksen? Oon yrittäny sitäkin tunnustella. Sehän tulee ennen kuin se täti sit joskus kaahaa paikalle. Et jos vaikka kävis niin kuin kakkosen kohdalla ja tärppäiskin heti ekasta oviksesta :D

No kunhan nyt tapahtuis JOTAIN!

Onneks saan elää teidän muiden jännittäviä aikoja mukana!
 
Meillä on Jadey vissiin sama tilanne. Kunpa tapahtuis ees jotain, mutku ei. Imetys on loppunu jo varmaan kuukausi sitten kokonaan. Tikuttelin tänään ovista, ei tärpänny. Ajattelin kattoa parin päivän välein, jotta sais sen ensimmäisenkin bongattua, joka ennen tätiä tulee. :popcorn:

Kakkosta tehdessä tunsin oviksen, todellakin! Sattu niin perkeleesti. Tältä kolmoselta tarkkailin, mutta en tuntenut. Mutta siis välillä vihloo munasarjoja, kun siellä jotain tapahtuu ja se on kyllä hyvin tunnistettava kipu. Kuin pistettäisiin jollain tuosta lonkan etupuolelta, jommalla kummalla puolen. :stick:
 
Joo Wandii, sama tilanne :wave:

Mä aloin opettaa vauvelia pullolle tossa elokuun alussa, kun mulla oli tulossa meno joka vaati muita ruokintakeinoja kuin tissin. Siitä se pullo sitten jäi, on se vaan niin iisiä verrattuna imetykseen. Varsinkin kun mun patalapuilla ei imetetä yhdellä kädellä kävellessä, jolloin vois toisella kädellä hoitaa näitä muita :xmas:

Mut siis alussa pullolla annettiin kerran tai kaks kertaa päivässä ja siitä sit vähitellen pullon osuus on lisääntynyt. Vielä kuitenkin tissitellään, ei kyllä enää paljoa maitoa tule. Itse voisin olla jo ihan antamattakin, kun ei tuu enää pahkuroita eikä maito silleen nouse. Mut kivaa spesiaalia läheisyyttä se kuitenkin on, joten välillä siis vielä tissitellään :heart:

Viimeks täti tuli kun olin ollut kokonaan imettämättä vähän alta 2 kuukautta. Nyt jännityksellä odotan, ku tälleen hissukseen tää loppuu.

Mäkin voisin testailla tota ovista vaikka kerran viikkoon vai onks se silleen et välttämättä ei näy ees haamua ja sit se plussa onkin vaan sen yhden päivän. Jostain vaan luin et se haamuilis ja sit viivat vahvistuis kohti ovista. Viimeks ku kokeilin, ni ei tullu ees haamua eli se haamukin antais jotain toivoa :whistle:
 
Tänään taas tuli testejä kateltua netistä, mutta en tilannut :D Ovistetejä en aiokaan tilata mutta noista raskaustestejä tullu kateltua, varsinkin sitä digiä :whistle:
Huomenna on palkkapäivä, saa nähdä vieläkö ensi viikolla pystyy olemaan tilaamatta ;) Eihän ne tuolla kapaissa pahaksi mene :D Oli mulla viimeksikin siellä valmiina testejä. Pregcheckejä ja digi sit varmistukseen. Mulle kun ei tasavahvoja viivoja tuu vaikka kuinka testaa... Vaikka jos niitä sattumalta olisi useampi niin voisi testata vielä mylheminkin jos vaikka ne viivat tulisivat tasavahvoiksi, eikös niin :D

Mutta joo, eiköhän tämä aihe riitä. Eihän meillä yritetäkään, vaan tjottaillaan. "ikävä" vaan kun ite teitää missä mennään ja millon oviksen aika suurin piiretin olisi.. Voipi olla että mun ihan sattumalta tekee mieli juuri silloin ;) Tai sit unohdan just sillon :LOL:

Jos vaikka lähtisi viikkaamana pyykkiä ja siirtyisi sitten neulemekkonsa pariin. Aloitin siis toissa päivänä kutomaan itselleni mekkoa, saas nähdä tuleeko koskaan valmiiksi..
 
No niin, tänään loppui pillerilaatta. Menkkoja odotellessa joita siis odotan saapuvaksi sunnuntaina. Siitä se sit lähtee.

Mä haluaisin ihan mielenkiinnon vuoksi testailla nuita ovistikkuja kuinka ne toimii, ja toisaalta että saisin tarkkaan tietää koska ovis on, mutta jos mä sen tikuttaisin ja tarkkaan saisin sen tietää, eihän tää sitten oo tjottailua. :stick: Vaikka kyllä mulla mutu on koska ovis suurinpiirtein ois..mutta mä nyt yritän työntää sen ajatuksen mielestä. Tosiaalta nyt oon ihan ristiriidassa ajatusten kanssa taas, kun jos me oikeesti toivotaan lasta, niin miksi pitäisi tjottailla kun suurinpiirtein tietää koska ne tärppipäivät on. Hmph. Noh, en halua tästä ottaa mitään ressiä.

Ai niin, siskoni kertoi toissapäivänä raskausuutisesta, heille tulossa toinen. Ihanaa:heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Hei Nanaj, muistuta vielä sitten, että laitan kiertopäivät, jos haluat, että lisätään ne? Varoituksen sana: Jos tiedät kiertopäivät ja pystyt ne täältä tarkistamaan, tjottailu käy entistä hankalammaksi... :D

Itse tein eilen toisen ovistestin ja hailakammaksi oli hailakka viiva menny sitä edellisestä testistä. Tulkitsen, että on ollut ehkä ovis ja hormoonitaso on laskemaan päin? Tai sitten ovista ei kuulu. Vastakaa, jos joku tietää. Käsittääkseni tuota hormonia on aina, mutta oviksen kohdalla tulee piikki.
Ei tosiaan täällä näy menkkoja, ei mitään. Raskaustestejä en oo haaskannut. :saint:

Oletteko huomanneet semmoista, että oviksen aikaan ne halutkin on yleensä suurimmat. Mulla kyllä toimii ihan luontaisestikin se mekanismi, että kun tulee fiiliksiä, niin pitäis toimia niitten mukaan. Tietty nämä laskemiset ja pohdinnat sekottaa sen ihan tyystin. Pitäis vaan osata rentoutua ja mennä virran mukana. :cool:
 
Niin iihanaiset!
Himothan ne on hiirelläkiin...:LOL:
tämä nainen innostu sit eilen raskautta testailee dbo10 oli sillon ja puhdas nega tuli testiin, saatto olla liian aikasta testailla, mutta varmistelen vielä huomen aamulla ja jos vielä nega niin sit melkein jo voi ens.viikolla ruveta oottlee tätiä kylään ja kohti uutta kieroo =)
MUKAVAA PERJANTAITA KAIKILLE :wave:
 
Heippa hei kaikille! Täällä uusi neljännen kuumeilija hyppää pinoon mukaan. Ennestään löytyy tyttö -00, poika -04 ja poika -10. Jo kuopuksen odotusaikana alkoi mielessä pyöriä ajatus vielä neljännestä ja tässä sitä nyt ollaan aloittamassa yrityksiä. Pillerit on jätetty pois noin kuukausi sitten ja nyt eka yrityskierto käynnistynyt. Nyt siis kp 2/26.

Kovasti tässä nyt kuumeillaan ja toivotaan tärppiä. Vaikka hetkittäin tulee mieleen, että onko tää ihan pöhköö, mutta olis se vaan niin ihanaa saada kokea vielä se kaikki uudestaan. :heart:

Reilun viikon päästä voi sitten alkaa tikuttelee ovista. Tikkuja löytyykin jo valmiina kaapista. Nyt pitäis vaan saada aika kulumaan siihen asti. :popcorn:

Paljon plussaonnea kaikille ja koitan tässä päästä juttuun mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
HeipäHei, Saanko liittyä joukkoon? Ainakin taustalle tuulia haistelemaan. Meillä on 3 poikaa, joista nuorin nyt 5kk. Vauvakuume on ajoittain kova ja välillä sitä miettii onko tässä mitään järkeä. Kuten muutkin, mietin autoa, asuntoa yms. Mies on aina halunnut 2lasta ja en oo kyllä vielä ihan täysin uskaltanut sanoa haluavani vielä yhden.. Yhtenä pelkona on vielä se kuinka kohtu kestää kun on kaikki lapset syntyneet sektiolla.
 
Niin siinä muuten sitten kävi että tuli niitä r-testejä kuitenkin tilattua :whistle: Mutta eihän ne tuolla kaapissa pahaksi mene ;) Paha kun ite tietää koko ajan millon se ovis suurin piitein on... Eikä yhtään asiaa auta se, että tässä koneen näytössä on tossa reunassa kalenteri :headwall: Yritä tässä sitten tjottailla..
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii

Yhteistyössä