NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

Bullakin vielä taustajoukoissa.. Vielä yhden liuskan ajattelin pillereitä popsia ja ensi kuun puolessa välissä sitten..Kovasti jo kyllä odotan yrityksen aloittamista mutta parit pikku jutskat saatava ensin pois alta.. Voi että mieltä lämmittää ajatus, että pääsisi lykkimään vaunuja ja hoivaamaan pientä, nuorin kun kuitenkin jo viittä vuotta lähenee..
 
Moikka. Uudella kierroksella täällä mennään. Täti tuli kylään perjantaina :stick: ja kierto oli tasan tuon 28vrk.

Meillä aikaisemmat saaneet nopeasti alkunsa mutta onhan minullekin tullut ikää enemmän. No... Neljäs tulee kun on tullakseen.

Meillä kaikki raskaudet olleet vaikeita runsaan pahoinvoinnin ja supistelujen takia. Eniten jännittää tuo pahoinvointi. Olen sellaisessa työssä, että siitä ei kesken oksentelemaan lähdetä : /, Sairaslomastani saattaa tuolloin tulla pitkä.. Onneksi toimi alla, joten työpaikasta pelkoa. Pelkopolin asiakkaaksi joudun heti plussatestin tehtyäni. Meillä kaikki sektoitu, ahtaan lantioni takia. Pelkään sektiota yli kaiken. Pelkään niin paljon, että tämä meidän nuorin käynnistettiin ja yritettiin synnyttää alakautta. Kasvoi pienempänä kuin veljensä. 21h jälkeen olimme hätäsektiossa, kohtuun tulleen reiän vuoksi. no... pelko jäi aivan kamala.. lähinnä tuon kohdun vuoksi. Keväällä kohtuni tarkistettiin kunnon ultrauksella ja vesitäytöllä. Kaikki pitäisi olla kunnossa. Kohtuni on kuulema paksumpi kuin monella ei sektoidulla ja hyvässä kunnossa. Ei siis estettä raskautumiselle.

Täällä oli myös juttua asumismuodoista. Meillä 2005 valmistunut omakotitalo 4:lla makuuhuoneella, joten kyllä meille se neljäs mahtuu. Toinen autoistammekin on 7 paikkainen, joten niitäkään ei heti tarvitse ruveta vaihtelemaan.

Saisi se "onni-vauva" ilmoittaa jo tulostaan :whistle:

ps. Lapset puhuvat onni-vauvasta ja haluaisivat sellaisen syntyvän meillekin :popcorn: Eivät vain tiedä vanhempien salaisista haaveista ;)

viinika ja haaveissa onni-vauva :p
 
Viimeksi muokattu:
Pöh mun kanssa!!! Tänne taas eksyilen : /. Oli pakko tulla katsomaan millasta sakkia täällä piitkästä aikaa - oon joskus aikoinani palstaillu, mutta edellisestä kerrasta taitaa olla sen verran aikaa, että vanhasta porukasta ei oo ketään jälel, vua eip tuo haittoo ;).

Meil alkaa kans kuopus lähennellä jo viittä vuotta (kuten teil bulla), toiset on pääle kuus ja koht kaheksan ja kauhistuksen vauvakuume päälä - ollu jo 11-vuotta eikä loppua näy :LOL:! Dih...ja ei olla tositoimissa ei...ei vielä aikoihin miehen mielen mukaan jos mennään eikä toivomiani "vahinkoja" sattuile =). Nyt on vaan niin hillittömän hyvät raskausoireet (kuten aina ennen mensuja) taas päällä että tulitte mieleen ;). Voikaas hyvin koko sakki!
 
Hieno homma Wandii :flower:

Onko sulla kaikista muista pahoinvoinnin kanssa ollu yrjöilyä? Entäs muilla?
Itsellä ylös asti on kivunnut vaan tytöistä. Pojan kanssa ei tarvinnut halia pönttöä. :)

Huomasin tuon asunnon koko keskustelun myös. Meillä on 50-luvulla rakennettu rintamamiestalo mutta onneksemme toiminut ennen kangaskauppana joten tilaa on enemmän kun mitä normaaleissa vastaavissa. 150m2 on asuin tilaa, yhteensä 250m2 mutta kellarikerroksessa kylmää varastotilaa hela paljon. Huoneita 5, periaatteessa 7 mutta noita avattuja vinttejä ei ns.huoneiksi lasketa vaikka ihan huoneista kyllä menevät.

Auto on sitten se mikä sen ongelman tuottaa. Meidän isäntä jotenkin epätyypilliseksi mieheksi inhoaa auton vaihtoa.. Et kai me tolla vectralla jatketaan, mie meen sitten perähutlariin ;)
 
Asunnosta ja autosta..
Meillä on 96m2 kolmella makkarilla. Kaksi isompaa on samassa huoneessa. Auto on perus 5 hengen auto, takapenkille menee 3 turvaistuinta. Meillähän erona kyllä on se, että se kolmas lapsi ei ole kotona... Eli yksi makkari ja takapenkin yksi paikka on tyhjinä..

Tosta pahoinvoinnista ja oksentelusta vielä..
Kaksi tyttöä ja yksi poika on, tyttöjen kanssa voinut oikeasti pahoin, pienemmän kanssa en voinut kun maata kun oli niin huono olo, oksentanut en kuitenkaan. Pojan kanssa ei sitten ollut edes pientä kuvotusta...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Wandii!! Perästä tullaan, sit joskus. Toi paha olo ei oo kyl kivaa!

Itsellä on joka raskaudessa ollu aina vähän pahempi olo kuin edellisessä. Sukupuoli ei siis ole sitä mulla määrittäny. Vaikka olo on huono, niin oksentamaan en oo joutunu ku kerran tässä vikassa raskaudessa. Mut koko ajan täytyy syödä et ei tuu pahempi olo joten kilot on kohdillaan jo heti alkuraskaudesta :/

Kommentoinkohan jo näitä, mut joka tapauksessa meillä on kaks autoa joista toinen on miehen työsuhdeauto ja siihen ei mahduta nytkään koko perhe. Tosi fiksua kun omilla bensoilla pitää kaikki reissut kauppaan ja pidemmälle tehdä. Mun auto on farkku ja sinne mahtuu taakse 3 turvaistuinta. Sit ku neljäs tulee niin joko vaihdetaan autoa tai sit mennään kahdella autolla niin kauan ku vanhimman voi laittaa eteen. Oliko se joku 135 cm eli aika kauan saa odotella :) Turvatyynyä ei saa pois päältä. Koko perheen kesken mennään mihinkään niin harvoin et ne reissut tehään vaikka vuokra-autolla tai junalla.
Kämppä meillä on pieni ja ollaan mietitty et 3 vuoden sisään isompi ois kiva, mut mihin sitä sit muuttais.. Meidän kriteerit on ilmeisesti niin kovia ja rahaa liian vähän et yhtälö ei toimi :) Omakotitalokuume mulla on, mut vielä on epäselvää et saako siihen lääkettä ollenkaan. Tänne Helsinkiin meillä ei oo rahaa eikä oikeastaan haluakaan omakotitaloa rakennuttaa (tontit on alle 1000 neliöö). Mut vauva saa tulla, kyllä sopu tilaa antaa ja tässä kämpässä mahdutaan asumaan vielä se parikin vuotta kun lapset on pieniä. Vanhinhan meillä on siis just 3 täyttänyt <3

Eilen jo ajattelin et oisko ovis kun tuntui kipuilua ja limoja. En ees tiedä noista limoista, kertokaa joku jos teillä on tietoa/kokemusta!! Mut sit löysin kaapista ovistestiliuskan eikä siihen tullu ees haamua joten ei ole kierto vieläkään käynnistymässä. Odottelu siis jatkukoon!
 
En tosiaan oo oksentanu aiemmista. Ekasta oli horkkamainen kuvotus puolisen tuntia pari viikkoa joka aamu. Liikkuminen oli sen aikana hankalaa ja olo tosiaan karsee. Mutta tokasta ja kolmannesta ei mittään, ei niin mittään. Mullahan on kaikki tosiaan poikia ja edelleen oon sitä mieltä, että tämä neljäskin on, vaikka kuinka yrjöisin. :)
Tänä aamuna vaan nousin ihan normisti ylös ja kasvopesun aikana iski niin karsee olo, että oksensin, sitten hiippailin sohvalle makailemaan hetkeksi ja siinä se onneksi rauhottui sen verran, että kesti hiippailla herättämään vanhempia poikia kouluun... Mutta ihan kylmästä hiestä olin märkä koko nainen. Huh! Krapulavertaukset ei tosiaan osu kauas.

Me taas ollaan koko kööri useinkin reissussa ja siksi tuo iso auto on meille ihan välttämättömyys. Sitten, kun populaa alkaa tippumaan toisesta päästä pois, niin voidaan vaihtaa vähän pienempään taas.
 
WandiiVaikuttaa hyvältä!

Mitähän teillä oli ollu juttua...Meillä on farmarivolvo ja sitte mun pikkuauto. Eikä varmaankaan vaihdeta kun pakon edessä. Sillon oli voyager kun pojat oli pieniä, eikä 3 turvaistuinta mahtunut. En tykänny, tosin onhan noita merkkejä. Munkaan mies ei ole mikään autonvaihtajatyyppi. Harvoin ollaan mihinkään menossa koko porukka ja jos mennään niin järkätään sitte.
Taloon mahdutaan, tosin joudumme jossain välissä tekemään hieman kodin muutostöitä :D Ollaan rakennettu 2006. Talon kokoa mietittiin ja olin vakaasti varma ettei meille tule kuin 2 lasta....ooops...
No, on tässä kuitenkin 3 mh ja sitte mun kirjasto/työhuone josta voi tehdä meidän makkarin hätätilanteessa ja muksuille jäis 3 mh. 2 vanhinta jakaa nytkin huoneen keskenään. Nämä on pieniä murheita vielä :heart:
:attn:Limajuttuvaroitus!
Ei menkkoja edelleenkään, eikä plussaa. En ole testaillut, menen konkursiin muuten. Ens viikolla varmaan sitten uudestaan. Sinänsä outoa- Luulin oviksen olleen kp 17 oli oviskivut ja limat ja muut. Ne jatkui kp20 asti, sitte kuiva kausi, nyt taas valkkaria. Mitä mun kropassa tapahtuu? Tä?

Miten tässä voi rauhassa ootella mitään tätiä kylään? :kieh:
 
Pahoinvoinnista on ollut puhetta ja osittain taisin itse koko keskustelun aloittaa :) Mietin siis neljättä, kun kuume on kova, mutta pahoinvointi on yksi syy mikä jarruttaa. Minä olen voinut tytöistä selkeästi huonommin, mutta poikaa odottaessa olin ehkä kokonaisuudessaan väsyneempi. Tästä viimeisestä raskaudesta oksensin 4 kuukautta joka päivä ja olo oli kamala 24/7. Aamusta on pari tuntia vähän parempaa. Töissä oli vielä kovasti hektistä, joten sairauslomalle en voinut jäädä. Äitiyslomalle jäädessä olinkin ihan loppu ja nukuin joka päivä monen tunnin päiväunia. Muutama kuukausi meni ihan sumussa viimeksi, joten se hieman hirvittää. Se vielä, jos kestäisi vain muutaman viikon, mutta 4 kk on pitkä aika. Ja voisihan tässä neljännessä pahoinvointi kestää vaikka koko raskauden, sellaisestakin olen kuullut.

Mutta kuumetta on silti. Mutta monta syytä jarrutella nyt vielä ainakin jonkin aikaa. Ehkä kuume menee ohikin.
 
Ompa Astral:lla kumma tilanne. Höh, toivottavasti selkityy.


Emmama: Mulla on kuume neljännestä ekan kerran alkanu kun kolmonen oli ihan vauva. Laantuu, menee kokonaan pois ja taas pamahtaa päälle. Olen useamman kerran päättänyt, et kolme on ihan hyvä ja kun nuorimmainenkin on nyt 2v4kk niin elämäkin on suht helppoa jne jne ja sitten se kuume taas palaa. Joka kerta pahempana kun edellinen..

Mussa on joku paha karma, ihan varmasti on. Eilen pyhästi vannoin, että testin teen vasta torstaina. No pöh ja pah kun aamulla paukkasin vessaan digitestiä penkomaan ja sain siihen kirjanmerkin!:kieh: Ja tämä oli toinen kerta. Olen joskus aiemminkin semmosen tehny ja testi ei toimi.. |O helkutti, sinne meni taas rahat kankkulan kaivoon. Ja ilmeisesti ihan vaan siksi, et laitoin sen korkin aluksi väärin päin..:xmas: *tyhmäääää!*
 
Äiti maa, tarkoittaakohan se, että saatte yhdeksän kuukauden päästä taskutietokirjan? Onnittelut myös isä-Ensyklopedialle! :LOL:
Soitin neuvolaan, että tahtoisin raskaustestiin samalla, kun käydään pojan kanssa tarkastuksella. Tuttu neuvolatäti, niin voin kuvitella, että silmät pyörähti, kun soitin... :p Nykyään kun tuntuu, että kolmekin lasta on paljon...

Kerroin miehelle, että epäilyt raskaudesta on nyt vahvat. Otti ihan positiivisesti. Meilläkin vaikuttaa se, että tämä nuorimmainen on omapäisyydestään huolimatta perheen päivänpaiste. Perhe on tiivistynyt, kun kaikki niin kovasti rakastavat tuota pikku ilveilijää :heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Wandii tuuppa kertoo sit mitä se neuvolan raskaustesti näytti... peukut ja varpaat pystyssä täällä, hyvältä kuulostaa nuo siun oireet :D
Täällä toi ovis tais olla maanantaina ku oli niin pirulliset vihlonnat alavatsassa oikeellapuolella ja ovistesteissäkin oli tummimat testi viivat la-su ja se kyllä hyödynnettiin myös hyvin la-su päivinä :p
vaikka laskujen mukaan ovis ois tänää tai huomenna mutta ei kyllä oo enää oireita ja viivatkin testeissä alko haalistua maanantaista...
nyt sit alkaa se jännäily vaihe :popcorn: ja seurantaa että rupeeko tapahtumaan muutoksia kehossa/olotilassa :whistle:
TSEMPPIÄ KOVASTI KAIKILLE JA PLUSSATUULIA +++++++ :wave:
 
Onnea Santtu!! Edelleen totean, et perässä tullaan ja toivottavasti nopeasti!

Mäkin odotan Wandiin vahvistusta neuvolakäynnin jälkeen :)

Tänne ei uutta. Tänään oon ehkä vähän miettiny, et onkohan tässä ihan hullu kun lisää muksuja haluaa. Kuinkakohan sitä jaksaa sitten..
 
Äiti maa, tarkoittaakohan se, että saatte yhdeksän kuukauden päästä taskutietokirjan? Onnittelut myös isä-Ensyklopedialle! :LOL:
Soitin neuvolaan, että tahtoisin raskaustestiin samalla, kun käydään pojan kanssa tarkastuksella. Tuttu neuvolatäti, niin voin kuvitella, että silmät pyörähti, kun soitin... :p Nykyään kun tuntuu, että kolmekin lasta on paljon...

Kerroin miehelle, että epäilyt raskaudesta on nyt vahvat. Otti ihan positiivisesti. Meilläkin vaikuttaa se, että tämä nuorimmainen on omapäisyydestään huolimatta perheen päivänpaiste. Perhe on tiivistynyt, kun kaikki niin kovasti rakastavat tuota pikku ilveilijää :heart:.
Outs! Sitten mä kyllä haluan jo epiduraalin, voi olla et olisi vähän liian kulmikasta yrittää pihalle punkee :LOL:

Huomenna olis sitten the päivä. Mulla ei oo kyllä oikein tunne, et olis raskaana. Eikä kyllä tunnetta, et menkat alkaa..

Saa nähä. Jotenkin olen itse nyt sitä mieltä, et kun moni asia stressaa niin sehän ne menkatkin syö, eli huomisen testi on nega ja menkat myöhässä.

Voin vaikka lyödä vetoa :D
 
Pahoinvoinnista ollut puhetta. Olisin ollut onnellinen jos olisi ollut vain aamupahoinvointia. Olen oksentanut niin pojista kuin tytöstänikin 20 raskausviikolle asti 24h vuorokaudessa ja myös raskauksien loppuun asti huonosti sulavista ruuvista. No... 9kk jälkeen siitä saa sellaisen palkinnon, että näin kolmenkin lapsen jälkeen yrittää saattaa itseään sellaiseen tilaan ;)
 
Hienoa, että kierto on käynnistyny Santtu81. Laitoin nyt aluksi 1/28, kerro, jos meni ihan metsään.

Juu, tuun kertoon sit, mitä neuvolassa sanottiin. Mulla oli yöllä taas huono olo, mutta aamulla ei mittään. Saas ny nähä. Kyllä jännittää. En tiiä, miten nopeasti siitä saa tuloksen, viimeistään varmaan seuraavana päivänä, mutta tuskin ne heti alkaa sitä siinä testaamaan (vaikka kuinka vinkuisin :D). Mulla on sukulainen tk:ssa töissä, enkä ois menny sinne testaamaan, mutta kun on nyt just sopivasti monta viikkoa lomalla. :) Toisaalta, kun virtsasta testataan, niin samat vehkeet niillä on siellä käytössä, kuin kotitestaajilla (ainakin uskon niin). Mutta halvempaa se ainakin on.

Edit: Hei ja sitte Tsemppiä Äiti maa, jos se vaikka plussa pärähtäiskii. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Nonni. Eipä ois kannattanu juhlia. Negaahan se tk:n testi näytti... : / Nippa nappa sain pidettyä naaman peruslukemilla, vaikka toki olin pettynyt.
Palaillaan yrittäjiin tai oikeastaan odottajiin, kuukautisten odottajiin...
Positiivista on se, että voi jatkaa jännäämistä teidän kanssa, ehkä vielä pari kuukautta. :)

Ja mitäköhän se oksentaminen oikein oli. Syönyt jotain ylöspyrkivää? Ihme juttu. :O

Muoks: Ja se testi kyllä jäi ihmetyttämään. Vaikea uskoa kyllä, että olis väärä plussa, ja kun ei tosiaan ollut viivanpaikka. Oisko sitten joku kiinnittymisyritys tai jotain, mistä tuli se plussa. Huoh!
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei wandii :(
Ompa erinomaisen kummallista sitten, ei ne testit kyllä hirveän usein feikki plussia tai haamujakaan anna. Ja se yrjökin. Perin outoa.
Onneks sulla on asenne kohillaan :)

Ja sitten niin, kuten arvasin. Ei menkkoja, ei plussaa..:| Jotenkin NIIN arvasin. Testaan vielä aamulla (ellei yöllä tätinen poikkea) Vaikka epäilen testin edelleen nega olevan koska se niin oli tänäänkin, olisi se hailea haamu kuitenkin edes tänään pitänyt olla. Muttei kyllä ollut mitään.

Ja todnäk."suunnitelma vauva" joutuu odottamaankin parisen kk.. :kieh: Mies joutuukin yllättäen taas vaihteeks reissuhommiin ja yksinään se on hirmu hankala saada aikaseksi..
 
Joo, minäkään meinaa millään uskoa, että se testi valehtelis. Ans kattoon, jos testailis vielä. Toisaalta, jossain vaiheessa on pakko uskoa, että ei vaan oo tärpänny. Mutta sitten, kun tässä ne monsuunit alkaa, niin minä oon NIIN valmiina! :kieh::cool:

Reippaana kävin heti taistoon alakuloa vastaan.
Milläs se tainnutetaan? No shoppaillaan.
Ja millä rahalla? Visa vaan vingahti.
Missä sitä shoppailtiin? Mammaks.fi:ssä :D
 

Yhteistyössä