NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

korvapuustille onnea kierukan lähdöstä ja stemppiä jatkoon! Astralille kans nyt peukut kovasti pystyyn, otollisisita hetkistä!

Harrastuksista puhetta ollut, täällä harrastetaan liikuntaa kaikin eri muodoin mikä nyt sattuu milloinkin innostamaan, pääasiassa kuitenkin juoksua ja lenkkeilyä ja mielellään maastossa. Kovasti myös sydäntä lähellä on valokuvaaminen josta olen joskus jopa ammattia itselleni harkinnut mutta nykyään sekin onihan fiiliksen mukaan, saattaa olla etten valkuvaa pitkään aikaan mitään ja sitten taas innostus iskee. Olen ihan mieletön sisustushullu joten sitäkin kai voi jo kutsua harrastukseksi.

Meillä yritys tökkii..mies haluaisi nyt taas vähän jarrutella, ainakin joulukuuhun asti..toisaalta eihän tuohon nyt pitkä aika ole. Noh, mies on reissussa nyt niin paljon että tuskin edes tulisikaan tärppiä. Pöh.:(
 
Kaverille syntyi viikonloppuna vauva ja kuume nousi täällä miljoona astetta. Voihan tämä olla hetkellistä lämmön nousua, mutta aloin jo ajattelemaan tätä hommaa vielä enemmän ja niin paljon, että mietin äitiyspäivärahajuttuja. Siinäpä huomasin aika oleellisen asian. Jos saisimme neljännen lapsen niin, että la olisi ennen kuopuksen 3v syntymäpäivää saisin aitiyspäivärahan "2 lasta 3 vuodessa" säännöllä. Eli saisin saman kuin tästä kuopuksesta. Jos taas la menisi yli tuon 3v päivän saisin äitiyspäivärahan vuoden 2010 perusteella tai 6kk tulojen perusteella. Noh vuoden 2010 olin suurimmaksi osaksi hoitovapaalla ja osittein vanhempainvapaalla => ei todellakaan hyvät tulot. Ja lukuun ottamatta pientä työssäolo pätkää tässä syksyllä, olen ajatellut olla hoitovapaalla tuohon 3v päivään eli 6kk tulotkin olisin hoitovapaalla. Ero on siis aivan valtava sen suhteen onko la ennen vai jälkeen 3v päivän. Käytännössä tarkoittaa sitä, että lapsi on joko tehtävä niin, että la on ennen tuota 3v päivää ja tai jos se jälkeen, pitäisi äkkiä yrittää mennä töihin, vaikka on muuta ilmoittanut alunperin ja vaikka olo on aiemman historian mukaan kaikkea muuta kuin työkykyinen. Eli oikeastaan niin, että vauva olisi saatava alulle lähikuukausina tai siirrettävä haavetta niin, että la olisi joskus alkukesällä 2013. Aika hurjaa oikeasti. Ja uskomatontakin, että ajoituksesta on niin paljon kiinni.

Raskautuminen ei minulle ole ollut helppoa, joten tuskin parin kuukauden yrittämisessä edes tulosta tulisi. Parasta olisi unohtaa koko juttu. Mutta kun... te tiedätte <3
 
Omaa napaa taas... En jaksanu alkaa eilen millekkään. Vätysti niin kovin. Ajattelin että toivottavasti ne perjantain talletukset riittää =) No, nyt tänään olis sitte se kirkkaan liman päivä, joten eiköhän me vielä tänään ehitä heiluttelemaan peittoja. Taitaa muuten parin viikon päästä kaduttaa:headwall:

Semmosta, tää lähtee nyt tienaamaan perheelle leipää
 
Joo Wandii, ei laiteta niitä nyt, ketuttaa ihan riittämiin muutenkin :ashamed:

Kun menis nyt nää 1.5kk äkkiä niin ei tarvis polkea tyhjää.. Flunssa ei ota hellittääkseen ja muutekin ihan sippi. Kuopus on nukkunut perjantaista lähtien tosi huonosti kun on nytkin hänkin ihan tukossa. Saa nähdä tarvisko lähteä huomenna tapaamaan hr doctoria, kun neiti kuumeilee ja on kiukkuinen. Jos on korviin mennyt putkista huolimatta..

Histi, tää näissä tauoissa on todella huono puoli kun sitten taas alkaa miettimään, et no onkohan tää nyt taas ihan viisasta. Miksi taas tarvis ihan ehdointahdoin vuosi nukkua huonosti jne.. Noo, tää on tätä. Ei mun kuumeeni ikinä mihkään mene, se laimenee vaan aina välillä..:)
 
Kp 19 (kaiketi) mennään, tänään aamulla sain ovistestiin vahvan viivan, melko myöhäinen ovis siis...Mies raukka muuttaa varmaan kohta autotalliin asumaan, mä oon laittanut sen niin koville viimeisen viikon aikana, ja arvatenkin, tänäänkin:saint:, mutta minkäs sille myöhäiselle ovikselle voi :whistle:...
Joku kyseli harrastuksista tms..Meillä on myös koiria, kolme kappaletta, niiden kanssa tulee touhuttua enemmän ja vähemmän, kierreltyä näyttelyissä jne.

JA
 
Harrastuksista... Mä käyn sauvakävelyllä sekä zumbaan kaksi kertaa viikossa. Talvisin käydään koko perheen voimin laskettelemassa ja luistelemassa.

Täällä tärppipäivät varmasti ohitettu, haluista ei tietoakaan.. Mies lähtee lauantaina työmatkalle viikoksi ja oon miettinyt millon testaisin vai testaanko ollenkaan... Aiemmin kierto ollut heti alusta 28päivää ja limojen perusteella veikkasin oviksen olleen ke-to. Menkkoja siis odottelen ensi viikon keskiviikolle. Ennen sitä ei kyllä kannata testailla, mulla ei kovin aikaisin näy mitään, eikä oikeen siinäkään viaheessa kunnon viiva tule. No mutta, se on ensi viikon asia, mitä sitä nyt pohtimaan :) ;)

-S ja kp20
 
No niin... Sunnuntai iltana alkoi kovat kivut. Eilen ei mitään r.oireita ja tänään alkoi sitten vuoto : /. Tarkka kierto AINA se 28 päivää.. eli olikohan matkassa sittenkin jotain joka ei matkassa kestänyt. Nyt siis kp1
 
Minäkin kerkesin jo niiiiin toivoa :headwall: Mutta on 4 viikon päästä taas jotain jännitettävää :D. Nyt kokeillaan meilläkin ensi kertaa tuota oviksen tikuttelua :p Ohjeet siihen jo teiltä sainkin ;)

Outoa on vain se, että verta on näkynyt vain kerran wc-reissulla paperiin pyyhkäistessä. Yleensä kun alkaa niin hanat aukiaa heti :x No, kai sitten huomenna... tai ylihuomenna.

Jep... mutta huomenna ovistikkuja ostamaan :D Onko nuilla väliä? osaako joku auttaa? Onko sama ostaa esim. prismasta vai kannattaako mennä apteekkiin?

Viinika ja yk 4 aluillaan :wave:
 
Mie oon ovistestit tilannu muistaakseni halpatesti.fi ja r-testejä myös vaikka enimmäkseen niitä on tainnu tilata mammaksi.fi:stä. Ihanan helppoa nykyään kun ei tarvi kun koneella istua :D

Harrastuksista: No tuota, tuota.. Voiko lukemisen laskea harrastukseksi? Entä puoli valmiit käsityöt? Tällä hetkellä en taida ihan oikesti harrastaa oikein mitään. Viikonloppusin käyn rattailemassa jos vaan suinkin jaksan. Ratsastamassa kävin pitkästä, pitkästä aikaa muttei oikein tuo kinttu kestä oikein mitään. Mulle tehtiin isohko polvileikkaus viime keväänä ja vaiva rassaa edelleen.. Minkäs sille voi jos on pudonnut kesä erästä..

tsemppi peukutukset kaikille <3
 
Viinikalle :hug: ja rutkasti onnea uuteen kiertoon!

Mulla on ollut nyt käytössä davidin ovistestit ja ne on ihan ok. Ajattelin kyllä että jos niitä tarvii vielä lisää ostaa, niin nappaan prismasta niitä pregchekejä mukaan seuraavaksi.

Täällä mennään ovista tikutellen :whistle:
 
Jätinpä sitten nyt pillerit pois..muutamaa päivää etuajassa siitä mitä suunnittelin, mutta tuntuu ettei pää kestä noita pillereitä tiettyyn aikaan kuusta..Siispä odottelis vuodon alkamista lähipäiville. Kierrosta ei hajua, luulisin että olisi menkat pitänyt olla jo hetki sitten mutta nuo zerazettet jättää välillä vuodotkin pois..Annoin isännälle vielä pakoreittiä, sillä lähinnä minä olen kuumeillut ja houkutellut vauvapuuhiin..mutta,mutta..näyttäisi asenne siellä päässä niin muuttuneen, että tosi toimiin tässä sitten menkkojen jälkeen ruvetaan..APUA!
 
Voihan vauvakuumehöperöisyys :) Kroppa on seonnut jo pelkästä kuumeilusta, vaikkei vielä ole yritystä. Menkat lähenee ja nyt on muka huonoa oloa ja rinnat kipeät, vatsaakin nipisteli oudosti viime viikolla. Aika huvittavaa, koska en raskaana voi olla. Tai onhan keskeytyksen käyttämisessä pieni riski raskautua, mutta siihen en ihan oikeasti usko. Tällä on menty yhteensä vuosia ja minä en tunnetusti helposti raskaudu, joten kyse on taatusti kropan sekoilusta. Ja tätä samaa sekoilua on ollut havaittavissa aiemmissakin kuumeissa. Tasainen kiertokin on usein seonnut, joten nyt on odotettavissa yli 30 päivän kierto, kun yleensä on sen alle. Oikeastaan aika huvittavaa tämä naisen oikuttelu :D Mielellä on iso voima.

Peukkuja kaikille, olisihan se kiva, että joku plussaisi tähänkin ketjuun :)
 
Nyt hämää... Kp taitaa olla 22 ja meidän äiti (täysin tietämätön että toivotaan neljättä jo) sanoi että mä hehkun! :O Viimeksi sano samaa kun kerrottiin kakkosen olevan tulossa... Oli silloin katsonut että mä hehkun jotenkin sen näköisesti että olisinkohan raskaana.. Ja oli siis katellut sillon kun vasta olin plussanut edellisenä päivänä...

Onpas noita ... aika monta :D
 
Santtu, mun siskolle kävi samoin. Juteltiin eilen puhelimessa ja hän kertoi että silloin kun hän oli plussanut, oli seuraavana pävänä siskoni miehen sisko tullut ja tokaissut että rouvahan taitaa olla raskaana, siskoni sitten siihen että mitäs sää nyt ja miten niin, niin kuulemaa hän hehkui ettei sitä voinut olla huomaamatta. Jospa se olisi nyt sitä Santtu!

Jos en tietäisi, luulisi että itsekkin voisin olla raskaana, varma raskauden merkki on ollut jokaisessa aiemmassa raskaudessa rintojen arkuus. Nyt on myös sitä, mutta koska tiedän etten voi olla raskaana, niin todennäköisesti tämä on ovis oireilua, koska näillä päivillähän se ovis olisikin.
 
Santtu pidetään peukkuja että se hehku tarkoittais sitä alkanutta raskautta :)

Jippii! Sain eilen vahvan ovisplussan ja talletuksia on tehty viime päivinä enemmän ku tarpeeksi. Jänskää! Pääsekö tässä kohta piinailee. :D
 
Santtu täältäkanssa tsemppausta jos se hehkuminen ois juuri sitä :whistle:
viinikka tsemppiä kovasti uuteenkiertoon =)
Billabee onnea ovisplussasta toivottavasti tuottaa tulosta :p
ON: Täällä kanssa ovistikuttelu meneillää... toivottavasti löytyy viikonlopun kohilla kun tuo ukkokulta kotiutuu :D

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Uuuu! :D
Tosi jännät paikat alkaa oleen monella. Ihanaa! Me täällä ovista vaan odotellaan. Ajattelin alkaa parin päivän päästä tikuttelemaan sitä.
Olen varmaan ainut, mutta mulla joku raskaushormoni vaikuttaa positiivisesti ihoon ja siksi näytän paremmalta paksuna. Jännä juttu, kun oon kuullu, että monella on päinvastoin. Toivottavasti tää Santun hehku juoruais raskaudesta!
 
Kirjoittelempa tällekin foorumille, vaikka toisessa "pinossa" jo mukana olenkin. Neljäs meillä siis myös haaveissa ja vaaleanpunaista nyyttiä toivotaan, kolmen vaaleansinisen jälkeen, pojat -06, -07, -10. Koiruuksia myös meillä ja näyttelyissä on tullut käytyä. Nyt en enää muista kuka kertoi myös koiria harrastavansa.

Imettääkö teistä vielä joku, vaikka plussaa yrittäisikin? Täällä vielä aamuyöstäkin herätään tissille.

Mä vielä lukasen tätäkin pinoa ja tutustun muihin, tsemppiä kuumeeseen =)

Meinasi unohtua ne "tärkeimmät" tiedot: kp23/31-36, yk5 ja kuumeilijalla ikää 32
 
Viimeksi muokattu:
Santtu "hehkumisesta" tsemppiä, ehkä se on juuri Sitä ;).

Nejäs Mulla oli myös koiruuksia ja kierreltiin näyttelykehiä ;)...Minä imetän myöskin, nuorimmainen on vasta 5 kuinen, tosin kierto on alkanut mulla täysimetyksestä huolimatta jo 6 vkoa synnytyksen jälkeen (en tiedä vaikuttaisko, kun vauva nukkuu yöt läpeensä ja silloin ei tule imetettyä)...Olen itse miettinyt tota kanssa, että jos onni kävisi ja pieni ihme saisi alkunsa vielä kun imetän, että mitenköhän sen imettämisen sitten käy, mutta kaikki aikanaan..

JA
 
Äh.. Himputin vihreä nappi..|O

Niin siis, aloitampa romaanini taas alusta..
Hehkuminen kuulostaa hyvätä! Jospa se olisi sitä! Jännää!!:)

Itsellä on pojasta ollu niin kauheat näppylät, kaulassa asti oli koko raskauden ajan ihan jäätäviä näppyjä. Siinä oli hehkuminen kaukana.
Tytöistä näppyjä oli paljon vähemmän ja hiukset ei rasvottunu lainkaan. En tiedä kuinka kauan olisi pystyny olla pesemättä, mutta ei tuntunu kyllä et lainkaan olis rasvottunu, se oli kivaa :D

Onko muuten ollu puhetta, et mistäpäin ihmiset vaikuttaa? Pakko ei tietenkään ole kenekään kertoa :) Itse pirkanmaalta:wave:
 
Jep, vuoto sit alko..eli onko kiertopäivä 1/?..Meillä on aiemmin tärpänny tosi nopeaa mut pillereiden jälkeinen kuukausi on aina menny ilman tärppiä, liekö pillereiden hormoneilla vielä jotain vaikutusta?
 

Yhteistyössä