NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

bulla Mulla kakkosen kohdalla oli pillereiden jälkeen 1 kierto ja sitte seuraavasta tärppäs. Varmaan vielä vaikuttaa pillereiden popsinta.

Heh, aika monella tosiaan ovis sattuu ihan viikon sisään :D Sitten onki jännää kun aletaan testailemaan.
 
Ihan vaan uteliaisuuttani tuli mieleen kysyä, että kuinka nopeasti teillä on aiemmin tärpännyt? Vähän tässä on ollut puhetta, että joillakin aika nopeasti. Aika usein myös itse olen kohdannut "teille lasten teko on helppoa" -kommentteihin, vaikkei oikeasta vauvaa ole aina ihan helpolla kuulunut. Meillä ensimmäistä tehtiin vuosi, toinen tuli kerrasta ja kolmatta tehtiin 9kk. Sekin on muuten yksi syy, miksi tästä vauvakuumeesta olisi päästävä eroon. Se on aika stressaavaakin koko ajan odottaa ovista tai sitä milloin pääsee testaamaan -ja erityisesti se pettyminen on ikävää. On se tietysti omalla tavallaan hauskaakin :) Ei siis pettymys vaan jännäily. Huomaan vaan jo nyt, että kuvittelen ties mitä oireta, etookin, vaikka en nyt ole raskaana. Mieli kaivaa jostain sen pienimmänkin toivon siemenen ja alkaa unelmoida mahdottomuuksista. Helpompaa olisi siis vaan keskittyä arkeen ja nauttia siitä. Mutta mihinkäs tän kuumeen saisi taiottua.
 
Yritysajoista..
-Ensimmäinen tärppäsi toisesta kierrosta, pillerit olin jättänyt 5kk aiemmin.
-Toinen raskaus tärppäsi neljännestä kierrosta, mutta meni kesken viikon päästä plussasta.
-Toinen lapsemme tärppäsi ensimmäisestä yrityskierrosta km jälkeen (yhdet kuukautiset odotettiin lääkärin ohjeen mukaan)
-Kolmas lapsemme tärppäsi toisesta kierrosta, kierukka poistettu 4kk aiemmin

Nyt tätä neljättä ei vielä yritetä, tulee jos on tullakseen. Katotaan alotetaanko yrittäminen ensi- vai sitäseuraavasta kierrosta. Ensimmäinen kirto tjottailua menossa. Yhdet menkat synnytyksen jälkeen tulleet.
 
Emmama Meillä esikoinen sai alkunsa neljännestä kierrosta, mutta silloin mentiin ihan täysin tjottailulla, ei mitään tietoja mistään oviksista. Kerkesimpä jo kuitenkin säikähtää että miksei raskautta kuulu. Kakkonen ja kolmonen sai alkunsa varsin nopeasti, olisiko jo peräti toisesta yrityskierrosta, ellei jopa ensimmäisestä. Silloinkaan ei varsinaisesti "yritetty" mutta aika ahkeraan säpinä kävi makkarissa. Jospa tämäkin raskaus alkaisi pian ja sujuisi ongelmitta, jota tietysti toivon kaikille!

Niin ja täällä ollaan keski-suomesta. :wave:
 
Tervetuloa Neljäs? ja Bulla, laitoin sut listaan, korjaa päivät, jos meni väärin.

Meillä ensimmäinen oli puhdas vahinko, eikä tosiaankaan oltu lapsia vielä suunniteltu. Mutta alusta asti se oli silti ihanaa ja oltiin tosi onnellisia tämmöisestä vahingosta, vaikkakin hetken järkyttyneitä. Toinen tuli ekasta tjottailukierrosta, mutta kolmannen kanssa aloin itse säätää liikaa: Kun koko ajan puhuttiin, että ovis kierron puolivälissä 12-14 päivän tienoilla, niin joka kuukausi miehen väsytin siihen aikaan ja ihmettelin, kun ei vauvaa kuulu. Noh, mullahan kierto on toki vähintään 32 päivää... Eli tuo osoittautui tosi hyväksi ehkäisykeinoksi, eikä tietty jaksettu enää sitten 18 päivä, kun se tärppi ois ollu. Kun tämän tajusin ja tikutin oviksen, niin tärppäs heti kerrasta. :D
Ja en ole syöny hormoneja oikeastaan teini-iän jälkeen, jolloin todettiin, että ne tekee musta ihan hirveen bitchin. :p

Me ollaan Lapista ja täällä on myös yksi koiraharrastaja. Tosin ei kovasti näyttelypuolelle suuntautunut, kun ei ole oikein semmoista koiraa, jonka kehtais kehään viedä. (olen kilpailuhenkinen, enkä lähde kehään häviämään/hakemaan kakkosta... ts. pitää olla jotain mahkuja menestyä, että lähden handlaamaan. ;))
 
Nästä tärpeistä: Esikoinen nappas välittömästi. Kakkonen oli meillä pikkunen iloinen yllätys. Esikoista en imettäny kun 4.5kk ja menkat ei kuitenkaan alkanu. Esikoisen ollessa reilu 8kk ihmettelin aamupahoinvointia ja piruuttani tein testin ja plussaahan se näytti. En yhtään osannu edes ajatella, että olisi jotain toimintaa alakerrassa kun ei kerta menkkojakaan ollu:snotty:
Kolmanteen meni 4 kiertoa. Et onnellinen on saanu olla, et on nämä kolmekkin saanut ilman tuskia. Hattua nostan kaikille jotka joutuu sen asian kanssa kamppaileen. :flower:
 
Tervtuloa tosiaan Neljäs?!

Järkky flunssa päällä..ja pyröräillä pitäisi taas iltavuoroon. Huoh.

Mielipiteitä kaipaisin asumisasioista? Kun mehän asumme tällä hetkellä rivarissa jossa 83m2 ja kolme makkaria ja meitähän on siis viisi henkilöä perheessä, ahdastahan täällä on mutta toimiva pohja antaa aika paljon anteeksi. Ollaan nyt kuitenkin isompaa kateltu ja tarkoitus olisi nyt pitemmäksi aikaa siihen pysähtyä, mietinnässä olisi 112m2 rivari jossa neljä makkaria mutta pohdituttaa jääköhän se sitten kuitenkin pieneksi jos mahdollinen nelonen ilmaantuu kuvioihin..kuinka ahtaasti/leveesti te muut asutte ja antaako sopu sijaa? Tästä onkin ollut jo jonkinlaista keskutelua aiemmin mutta lähinnä paljonko neliöitä teillä on huusholleissanne?
 
Viimeksi muokattu:
Asumisesta
Meillä 96m2 kolmella makkarilla. Kaksi isompaa on samassa huoneessa (kolmonen yläkerran huomassa) ja neloselle on huone odottamassa. Kolmoselle (sille meidän "tämä on sitten viimeinen") laitettiin oma huone ja odottelee nyt sitten nelosta sitä käyttämään. Tähän asuntoon hyvin viisi mahtuu (meitähän tällä hetkellä täällä siis 4...)

Kp24 ja nippailee välillä... ja valkovuotoa tulee edelleen... Sen enempää en ole huomannut, enkä ole etsinytkään mitään. Noita ei vaan voi olla huomaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Meille tulee 160 neliötä uuteen taloon, neljä makkaria ja kyllä, meinataan mahtua. ;) (Ihan luksustilat)

Tiedän, että kun todennäköisesti raskaudun ennen talon valmistumista, niin tulee puheeseen lisäväliseinät tmv., mutta ei minusta ole tarpeen ihan joka iikalle olla omaa huonetta, varsinkin kun toisesta päästä rupeavat jo häipymään, kun toiset lähestyy murkkuikää... Olen myös ajatellut, että jossain myöhemmässä vaiheessa meille voisi tulla sijaislapsiakin, kun saadaan oma tupa ja iso reviiri.
Nyt meillä on rivari, 70 neliötä, kaksi makkaria, jossa viis ihmistä, kaks koiraa ja kissa. Hieman ahdasta... :D
 
Santun tilanne on jännä!:)

Asunnosta. Meillä on noin 170 neiliöinen omakotitalo ja makuuhuoneita on 5 eli nelosellekin olis oma huone. Ja pk-seudun kupeessa vaikutellaan.

Tärpistä. Meillä eka tärppäs ekasta kierrosta, toka tärppäsi neljännestä ja kolmas kolmannesta kierrosta. Eli aika nopeesti on kaikki tärpänny ja toivottavasti nytkin.

Nyt on ovis jo takanapäin ja verkot heitetty veteen. Nyt vaan odottelemaan saalista. :)
 
JA82 ja Wandii: mun näyttelykoirani on nyt jo 12 vee, et sen kans tuskin enää kehiin meen. Se ei kyllä ole saanut eläissään, kun yhden kakkosen, et sen puolesta on ollut ilo hänen kanssaan näyttelyitä kiertää. On kuitenkin käyttökoira, joten muotovaliota hänestä tuskin enää saan. On se mettällä käynyt monta vuotta, mut mä sain ton esikoiseni ihan väärään aikaan, et jäi sit koiran kans käyttökokeet käymäti..odottaa tossa yks puudeli lihoamista, et vois sitä kehään näytille viedä, mut saa nähdä tuleeko ton edellisen verosta koskaan.

Ja siitä pääsenkin tohon meitin yrityshistoriaan: eka siis sai alkunsa pillereistä huolimatta, toka tuli heti, vaikka oli ajatus vaan tjottailla (sillon siis vielä täysillä imetin ekaa, oli sillon alle vuoden, taisi olla tokat menkat synnytyksen jälkeen sillon menossa kun päätös toisesta tehtiin..). Kolmas sai alkunsa keskeytetyistä, oli kierukka poistettu kuukausi aiemmin ja mietittiin, et mitä ehkäisyä sit oikeen alettas käyttään, ni plussahan sieltä tuli, et se siittäehkäisyn miettimisestä. Näistä edellisistä oppineena ajattelin, et kait se neljäskin vaan sit tulee heti, mut viides kierto siis menossa yritystä. Tietty mä imetän viä tota kolmosta, joka on jo tosiaan hiukka yli vuoden, mut ei se ole ennenkään raskautumistani estänyt. Olisko ikä jo vaikuttamassa..?

Me asutaan nyt neliössä rivarissa läntisessä Suomessa, ja tila riittää hyvin, kolme kerrosta. Haaveissa on omakotitalo ja ollaan intensiivisesti sellasta haettu tässä jo vuoden verran. Sitä oikeaa vaan ei löydy. olaan mietitty rakentamistakin, mutta kun mä en halua asumaan mihinkään asuntoalueille, tarttis saada tontti jostain mettien keskeltä :D

Santtu81 me siis mennään samoilla kierron päivillä, mulla kyllä nuo kierrot hiukan on heitellyt, kun tosiaan on vasta 4. menkat edellisen synnytyksen jälkeen tullut. (eli olisko tää siis sittenki yk4? vaikka ollaan kyl heti kolmosen jälkeen päätetty et tulkoon neljäs =)) eka kierto oli 39, sit 31 ja viimeks 36.

Menis ny nää päivät äkkii...
 
Viimeksi muokattu:
Yritysajasta: kun ekaa alettiin yrittämään niin lopetin pillerit. Kierto haki pituuttaan ja varmaan siitä johtuen peitot ei heilunu oikeeseen aikaan. Kierrot oli aluks hirmu pitkiä. Tärppi kuitenkin jo yk 3. Toka tärppäs vaikka vasta lopettelin imetystä eikä ollu menkkoja tullu. Ehkäisyä ei haluttu ku haluttiin mahdollisimman pieni ikäero. Valemenkkojen takia vasta ultrassa selvis miten pitkällä raskaus olikin! Tärppi siis tavallaan yk 0. Kolmannessa sama juttu, ei ehkäisyä et tulis mahd pieni ikäero. Ekaan ovikseen ei osuttu ja tärppi kävi yk 1. Eli helposti on kaikki alkunsa saaneet. Viimeinenkin kun luulin et ovis ois viimeistään kp 18 (mulla yleensä 32 päivän kierto) niin olikin ollu vasta viikkoa myöhemmin. Tämä selvis ekassa ultrassa jossa vauva oli vielä liian pieni mitattavaksi ja la siirtyi reilusti. Jännä nähdä miten nyt käy.
Toivottavasti en kuulosta kiittämättömältä, mut toivon ettei ekasta tärppää kun haluisin nyt vikalla kerralla nauttia tästä yrityksestä ja testailuista ja oireiden tutkiskelusta yms. Onko ihan outoa?

Asunnosta: me asutaan ahtaasti. 78 neliöö, 3 makkarii. Isompaan muutetaan varmaan 3 vuoden sisällä, ennen ku esikoinen menee eskariin. Nyt mahdutaan muuten hyvin mut säilytystilaa sais olla enemmän. Yks makkari on työhuoneena vielä.

Ja pääkaupungissa asutaan.
 
Tervetuloa uusille mukaan :wave:

santtu Hyvältä kuulostaa! Toivotaan, että hehkuminen jatkuu ja plussa tulee =)

Asumisesta. Meillä on 125 neliötä oleva omakotitalo, jossa mm. 4 makuuhuonetta. Pohjois-savossa asustellaan

Lapsien tuloajoista. Meillä eka oli iloinen yllätys, eikä häntä tehty, eikä yritetty. Pillerit jätin pois ja heti plussasin. Toka sai alkunsa imetysaikana kun haluttiin lapsille pieni ikäero. Kolmas tuli myös heti kun asiasta alettiin puhua ja miettiä. Eli meillä ei ole lapsia tehty.

Tätä neljättä sitten saadaan ihan tehdä :kieh: Eli olemme jo tainneet unohtaneet kuinka nuita lapsia tehdään :LOL:

Mies eilen tuumasi, että kaksi kuukautta vielä kokeillaan ja sitten annetaan olla. Kuitenkin ainakin meille tämä alkaa olla hieman hmm.. stressaavaa. Varsinkin kun olen sitä tyyppiä, että minkä päätän niin se pitäisi saada heti. Olimme kuitenkin jo 4 vuotta 100% varmoja, ettei neljättä tule. Meille neljäs positiivinen tulokas, joka haluttaisiin mutta pakolla häntä ei tehdä. Olemme täysin tyytyväisiä myös tähän meidän kauhukolmikkoon :heart:

Niin ja nyt on ovistestejä tilattu ;) Pitää sitäkin nyt kokeilla.

Viinika
 
meiltä löytyy vm-56 rintamamiestalo. 200m2 mutta tän hetkisiä asuinnelijöitä on n.150m2. 4 makkaria. Oon varmaan aiemminkin ehkä maininnu, että tämä entinen kangaskauppa niin siksi vissiin on enemmän tilaa kun tavis rintamissa. Ihan alun perin 2 asuntoa ja kauppa. Onneksi on aikoinaan remontti tehti viisaasti. Asumisen kanssa ei tule ongelmaa :)
 
Kiitoksia vastauksista kaikille! Käymme nyt ainakin katsomassa asuntoa ja jäämme pähkäilemään riittääkö neliöt, toisaalta tuo voisi olla just sopiva, mutta ei kyllä yhtään ylimääräistä hukkatilaa.

Hirmunen flunssa, kuumekkin nousi yöllä joten tämä päivä ollaankin sitten saikulla.

Ovis päivät olisi kaiketi nyt lopuillaan, mitään ei olla kuitenkaan tehty asialle. Mies haluaa (älkää kysykö miksi) odottaa sinne joulukuuhun. Näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Voi että tunteet sahaa edes takaa, jotenki pelottaa ryhtyä tähän leikkiin vaikka sitä niin haluaakin..Mutta kun vauhtiin pääsee ja tärppää, niin on sitä sitten onnellinen..
Me asustellaan maaseudun rauhassa n. 110 neliön omakotitalossa vm. 85?. Neljä makkaria, että hyvin meillä tilaa on..Meillä on jokainen tärpännyt toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Aiemmin vaan ollut yhdistelmäpillerit, nyt cerazette(onko ne nyt sit mini?) Oottekos mut seuranneet sarjaa, vauva tulossa? Ite innostunu tunteita härnäämään kattomalla jaksoja silloin tällöin..
 
täällä pudotaan ensi viikolla korkeelta...

Tällä hetkellä havaittua:
- äitini mielestä hehkun
- mahassa ollut nipistelyä, nyt siirtynyt nipistelykis/vihlonnaksi vas. muniksen kohdalle
- väsymys jotain aivan tolkutonta! pe-la yönä nukuin reilu 10h, eilen reilu tunnin päikkärit sekä viime yönä 10h... Ja voisin kyllä jatkaa nukkumista.
- palelen varsinkin iltaisin, untuvapeitto sängyssä on kiva :)
- hillitön ärtymys tullut, tiuskin vähän väliä (ja ikävä kyllä kohteena on lapset varsinkin nyt kun mies ei ole kotona :( )
- juuri pojalle huutaessa huomasin vatsalihasten jännittuessä alamahalla herkkyyttä (tämän muistan edellisen raskauden alusta!)

Nyt siis kp 26 ja tavotteena odotella tiistaille. Mulla ei plussat kovin aikasin näy, viimeksi sain haamujen haamun kp 27 tai 28 (/27-29) ja parin päivän päästä selkeämpi. Siitä seuraavana digissä jo 2-3. (eli tosta haamujen haamusta kolmantena päivänä) Mä niiiiin toivon että voisin antaa miehelle etukäteis isänpäivälahjaksi plussatestin perjantaina kun kotiutuu :heart:
 
Mäkin meinasin just alkaa kyselee että miten asutte ja miten mahdutte jos/kun 4. lapsi saapuu! Me asutaan 1950 rakenetussa rintamamiestalossa. Neliötä yhteensä 165 mutta asuinpinta-alaa vaan 105. Makkareita on 2, pikkuveli 1v asuu yhdessä (osaa vaan nukkua omassa rauhassa) ja vanhemmat + 2 tyttöä 5 & 3v toisessa. AHDASTA!! Omia huoneita ei tosiaankaan oo tiedossa ;) Aikaisemmin asuttiin 5h+k paritalossa mikä olisi ihanne tähän verrattuna mutta siinä ei ollut omaa pihaa ja muutenkin ei tykätty paikasta joten muutettiin "mieluummin" tähän. Kellarikerroksessa 2 huonetta johon tytöt / lapset varmaan haluaa isompina (mutta tuuletus saatava sinne siinä tapauksessa koska raadonia liikaa) mutta ei vielä 10 vuoteen.. Joten sinnitellään! Muutto ei ole ajankohtainen, mies ei halua ja on meillä hyvä tässä, isovanhemmat + palvelut lähellä!

Yrittämisestä niin ekaa yritettiin pisimpään eli 3kk. Toinen sai alkunsa ekalla yrittämällä mutta meni kesken rv 8 ja kolmas myös ekalla mutta meni kesken rv 13. Neljäs sitten, eli toinen lapsi ekalla yrittämällä (tai oikeastaan ei edes yritetty, oltiin jo luovuttu toivosta ja mä olin aika maissa jo kahden peräkkäisen km jälkeen) ja viides raskaus (kolmas lapsi) taisi olla myös ekalla tai toisella kierrolla. Silloin menetettiin toinen, eli oli kaksoisraskaus kyseessä. Nyt odottelen lähinnä menkkoja että olisi mahdollisuutta seurata kiertoa...

Harrastuksista oli myös puhe. Itse "harrastan" lenkkeilyä, lukemista, tvn katsomista, nettiä (mm huutonet), tällä hetkellä oon myös innostunut kutomisesta. Ei sitä nyt kovin paljon ehdi harrastamaan, lähinnä haluan rentoutua jonkin oman jutun kanssa.

Korvapuusti
 
Hehkumisesta vielä, mieheni sisko on raskaana ja töissä oli arvattau sen olevan raskaana (ennen kun siis oli kertonut, ihan alussa) hengityksen perusteella, ilmeisesti oli hengittänyt jotenkin suu auki enempi :D :D En oo koskaan aikaisemmin kuullut :) Mulla taas iho PALJON parempi hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen! Muuten raskaudet on kyllä tuonu finnejä naamaan, muistaakseni sekä tytöillä että pojalla. Enemmän tyttöjen kanssa.

Itä-Uudellamaalla asutaan :wave:

Korvapuusti
 
Kp 16 menossa. Tikuttanut olen muutaman päivän ja vähän näyttäis, että vahvenis pikkuhiljaa. Uskon, että kp 18 taas räjähtää potti, niinkuin pitääkin. Pitää vähän säästellä miehen voimia ja omiakin, kun on näin "vanha" pari (12 vuotta yhdessä, 2 naimisissa), niin ei sitä joka päivä kehtaa vehdata ja menee vähän tekemiseksi. :D Vaikka meillä ei kyllä äijä jätä pulaan. Se on valmis vaikka keskellä yötä... :LOL:

Jadey, mulla on ihan samat tuntemukset. Toisaalta toivon tulevani heti raskaaksi, toisaalta en. Tiiän, että tulen tosi helposti raskaaksi, mutta jotenkin olis mukavampi vähän fiilistellä tällä ja sais jännitellä enemmän. Eihän se pettyminen mukavaa koskaan oo, mutta kun ei koskaan ole ongelmia sillä saralla ollut, niin jotenkin se ei varmasti olis niin raskasta. Kuulostaa varmaan rienaukselta. :ashamed:
Mutta taas kun rahallisesti ajattelee, olis parempi saada toinen mitä pikimmiten. Yhdet lapsilisät ja kodinhoidontuen sisarkorotus tekee meidän taloudelle nimittäin nannaa. Tiedän jo nyt, että nämäkin vekarat (siis tämä toinen pari, kaks vanhempaa jo koulussa) on pitkään kotona (nuorin 3-vuotiaaksi). Varmaan mies jää jossain vaiheessa kun minä menen töihin, niinkuin edellisten kanssakin. Niin se on ainakin puhunut jo nyt. Mutta se onkin ihan superisä ja läheinen muutenkin lapsille. :heart: :)

Muoks: Keskenmenot ei ole mukavia korvapuusti. Uskomatonta kyllä mulla ei ole ollut ainuttakaan. Tiedän olevani onnekas ja toivon, että onni kestää ns. lapsenteon (eli tämän suunnitellun raskauden) loppuun saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tämä nyt on? Eli kp 17 tikuttelin ihan hienon ovisplussan. Molemmat viivat ihan samanlaiset, yhtä paksut ja yhtä punaiset. Nää oli jotain sittarin testejä. Oli ovis oireet limoineen päivineen. Sitten kp 18 oli viiva jo paljon kontrolliviivaa haaleempi. Nyt sitten tänään kp 25 huvikseni testasin, koska alavattassa ihan kumma ja pinkeä olo, silloin tällöin vihlasee. Toisin sanoen ihan ovisolo. Siispä jostain syystä ovistesti kehiin ja plussaa näytti. Nyt testiviiva oli paljon punaisempi kuin se viiva joka siinä testissä aina on. Mitä hemmettiä, ei kai ihminen voi ovuloida joka viikko?

Epätietoinen Astral
 
Miehän kulutan loppuun ton ukkorievun tätä menoa :D Mitenhän en ole koskaan tullut ajatelleeksi että siillä oviksilla vois olla viikko väliä. No, tietääpä että piina sen kus jatkuu vielä pari viikkoa, kun juuri ajattelin että ensi viikonlopulla pääsis testaileen.
 

Yhteistyössä