NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

Foolihappo tais olla vaan sitten raskaana vasta? Tai siis ilmeisesti pitää jo ennen syödä, mutta ei kait vaikuta raskautumiseen mitenkään? Vai onko jollain parempaa tietoa. Itse en oo kokeillu juuri mitään poppakonsteja, paitti tuota "jalat kattoon"-juttua. Jostaki nettipalstalta tuli vastaan joskus aspiriinin ja raskautumisen yhteys, en ole kokeillut, enkä tiiä tehosta.
Greippimehu ois hyvää, mutta toivottavasti ois meille jo myöhäistä. Jos/kun mennään uudelle kierrolle, niin tuota vois kokeilla. :)
 
No juu tuo Greippimehu on täälläkin ollut käytössä ja sit luin aikasemmin jostain että vehnänalkio öljy kanssa ois yks, auttasvat noihin ovis limoihin ainaskin ja siinä greippimehussa tais olla se foolihappo, B-vitamiini tais olla kanssa.
Oon mäkin noista niinsanotuista avuista lukenut, mut en nyt muista miten niiten pitäs avittaa raskautumisessa... googlettamallakin varmaan löytää tietoo...
Valjolla on ihan litran purkeissa greippimehua, sitä mie juon.
auttoks tääkään hirveemmin;)
 
Viimeksi muokattu:
Santtu: jänskää aikaa ;).
Mulla on ihmeen tyyni mieli :D...Tein eilen yhden testin, joka lojunut kaapissa ties kuinka kauan...näytti negaa..katsoin aamulla viel uudestaan sitä, niin haaleista haalein roskishaamu:confused:...No mutta en nyt kuitenkaan luottais siihen, testikin oli mennyt jo vanhax, vaikka just vasta, mutta anyway...Varmaan haen huomisella kauppareissulla apoteekista testin ja testailen sitten viikonloppuna jos tätiä ei kuulu..Tänään siis kp29/28.

Greippimehuista jne...Kuulemma se valion greippimehu ois ihan "riittävä" :D. Jalat ylös humputteluiden jälkeen...Tosin enpä tässä kierrossa oo kumpaakaan noudattanut..Tai no, tykkään iltapalaksi sydä silloin tällöin verigreipin, joten niitä nyt ehkä muutama tullut kierron aikana syötyä, mutta eipä muita poppaskonsteja.

JA
 
JA82 Tätä just tarkotin. Miten pystyt odottamaan?! Argh! Oisin tehny tuohon mennessä jo kolme testiä. :saint:

Olepas sinä nyt pinon eka plussaaja, nyt kuulostaa ainakin tosi hyvältä!
++++++++++++++:whistle: Jee!

Ei jaksanu enää tehä toista talletusta, kun juili niin saakelisti. Joku kysyi joskus tunnetteko ovulaation. Juu-u, kipeä maha jo kolmatta päivää.
 
Santtu81 Uuteen kiertoon vaan ja sit taas jännäämään :D
JA82 Testi kehiin nyt ja heti tänne informoimaan meitä. Miten sä voit olla testimättä? :xmas:

Mulla haluttais testata ihan sikana, jos uskois sitä kp18 ovista, sekin oli ihan kunnon plussa, yhtä vahva kuin se toinen viiva. Jos uskoisin sitä niin se vois kohta plussa näkyäkki. (jos siis gravidina ollaan) Tosin jos se kp25 oli vasta se oikea ovis niin vielä olis pitkä piinaviikko edessä :headwall:

Mä taidan käydä nyt pissimässä yhden ovistestin, kun tähän hätään ei raskaustestiä ole...

*muoks* Nyt ihan puhdas nega ovistestiin. Helpottipa, kun ajattelin että ne näyttää mulle kokoajan vain vahvaa plussaa tai heikkoa haamua. Eli maltan mieleni ja uskon että se kp25 oli se oikea ovis.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santtu81 ja Wandii
Huomenna ostamaan greippimehua =) Kaikki apukeinot käyttöön :D

Tänään meillä lasten kanssa herkutellaan. Sipsiä, namia...:popcorn: kunhan mies tulee iltavuorosta kotiin, saa hän kunnon pihviä lisukkeineen. Tämä mamma vanhenee taas vuodella. Mies oli ostellut alusvaatteita lahjaksi, joten täppipäiviä odotellaan, niin päästään testaamaan kuinka hyvin ne häneen tehoaa :whistle:

Ihana tuo meidän 4-v. Kotimatkalla soitti isälleen, että saako syödä kakkua (piti siis ilmoittaa, että syödään kakkua). Mieheni tuumasi, että "kysy siltä naiselta, joka siellä kotona on". Tyttäreni sulki puhelimen ja kysyi minulta, että "äiti kuka nainen meillä kotona on? Isi käski kysyä siltä saanko minä syödä kakkua" :LOL: Minähän olen vain äiti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Paljon onnea viinika! :heart:

Mulla on vähän samat suunnitelmat, tota mehua vois ihan hyvin koettaa:D Hitsi kun äsken kävin tos mein pikkukaupas, niin tietenkään siellä ei ollu. Ei taida olla ihan yleisin mehu.
Täytyy muistaa se, sitten kun käydään kunnon ruokakaupassa!

:LOL:Ihania noi "lasten suusta" jutut. Meil on 2v:llä nyt ihan tautinen uhma+päikkärit pois, voitte kuvitella kuinka kiukkunen mimmi meil on.. Sen lempilause on, "Äitiii!" minä: No mitä? "Ei mitään tulle!!".. :kieh: Ja tosiaan päikkärit on ihan nounou, mutta tänäänkin tzippas sohvalle ihan istualleen.. Reppa.

Ihanaa, viikonloppu!! Sitä jo kaivattiinkin kyllä. Huomenna lapset pääsee päiväksi mummulle ja pappalle ja me käymme hakemassa yhden senkin ja syömässä :p Jepujee.

Santulle :flower: tädistä. Mä olen taas sekasin omani kanssa, noo, kai ne huomenna alkaa.
 
viinikalle: onnea :).

Santtu::hug: höh :(..Ei muuta kuin uuteen kiertoon.

astral: jos luit ton yhden mun aiemman kirj, niin mulla ne ovistestit eivät näyttäneet yhtään mitään viime raskaudessa, eli ei niihin aina oo luottaminen sen osalta ;).
Mä kaupassa käydessäni ostin sitten pari precheckiä tms?? Mullahan ois tänään vasta dpo 9-10..eli melko aikaista on testailla. Enkä tiedä noiden herkkyyttä? Tietääkö joku? Sellaisia liuskoja, joissa sininen pää...No..sain haamun, selvemmän kuin viimeksi ja testiajalla, mutta eipä sitä nyt edes haaleaksi viivaksi voi vielä kutsua....Eli testaillaan sitten vaikka sunnuntaina uudelleen..kp30 tänään, eikä tätiä ainakaan näkynyt. Mä voin vaikka myöhemmin laitella kuvaa, että näkeekö mun silmät omia vaiko onko siinä jotain...

JA
 
Uuuu. Kuulostaa lupaavalta JA82! Mua jännittää tosi paljon sun puolesta. Tuu heti sunnuntaiaamusta päivittään, kuvien kanssa. :saint:

Mahtista, nyt kaikki testaileen, niin mä voin jännittää kaikkien teidän puolesta ja samalla unohtaa hermoilla omasta puolestani piinaviikolla... :popcorn:

Synttäreitä viinikalle!
 
Santtu =(
Viinikalle mahtionnittelut !
JA82 voi jehna, jokos se sieltä nyt tulla pätkähtäs...=)
Äiti maa nauttikaa te viikonlopusta, meikkis on töissä koko weekendin, aamuvuoroissa sentäs, mut huomasin just, et en ostellut mitään herkkuja pyhäinmiestenpäivän kunniaks. Noo, jos töitten jälkeen käväsis jossain aukiolevas pikkukaupas. Tää tila nimittäin vaatii nyt herkkuja!!

Täällä mennään kp 32/31-36. Tänäaamuna testasin tyylipuhtaan negan (kuten odottaa saattoi) Testi mikä mulla on käytössä on herkyydeltään sen 25mIU/ml, joten kuvittelisin, et jotain näyttäs, jos olis näyttääkseen. Ma vielä testaan, mikäli vuotoa ei näy. Erilaista vaan on se, että mulla ei ole mitään menkkaoireita. Siis ajoittain ollut nipistelyjä, mut ei siis mitään sellasta, et voisin edes ajatella, et menkat alkaa. Niin ja sen arvioidun oviksen mukaan nyt olis tänään ollut dpo11. Voisko siis testi vielä näyttää edes mitään?? *toiveikkaana*

Neljäs? töitten lomasta
 
Mukavaa lauantaita kaikille :D
Ei se menkkojen alkaminen nyt niin pahajuttu ole. Synnytyksestä kun kuitenkin vain 2kk niin kropalla on vielä vähän lisää aikaa toipua. Mulle voisi päivittää yk 1, tästä nyt sitten aletaan yrittämään jokatoinenpäivä taktiikalla ;)

Mä täällä nettaan Huimalassa :D Saatiin Reimalta ilmaiset luput ja tännehän sitä tultiin :D Illalla tiedossa pyhäinpäivän hautausmaa kierrokset.

Santtu kp2/30
 
Kivaa sunnuntaita! Täällä taas tuttu kaava. Ensin siivousta kotona, lapset mummulaan ja raksalle siivoamaan/villottamaan väliseiniä. Rakentamishomma sopii selvästi mulle. Nähään miehen kanssa noin kaks tuntia joka ilta, kun hän raahautuu kotiin raksalta, jonne on töitten jälkeen mennyt. Minä laitan ruuat, siivoan ja kuskaan lapsia harrastuksiin yksikseni, mutta ei oikeasti yhtään edes ahdista. Kohta meillä on oma, uusi koti. :heart:

Nyt on kyllä semmoinen tunne, että ei ole tärpännyt. Mutta se varmaan ehtii muuttua vielä moneen kertaan. Valmistaudun kuitenkin henkisesti uuteen kierrokseen. :)

JA82, missä oot, joko testasin?! Haluaa tietää! Entä Neljäs? ja Astral? Nyt testimään kaikki!
 
Mä mietin jo että pitäisikö vetäytyä taka-alalle vai jatkaa mukana... Mies ei tällä hetkellä oo oikein mukana kuumeilemassa joten en tiedä, tuleeko meille 4 vai ei ja suurin ?? MILLOIN! Mä haluaisin tietty NYT :)

Korvapuusti (menkkoja odotellessa)
 
Kikkakonsteista vielä niin ekaa kun kuumeilin niin greippimehua litkin mutta ei silä nyt mitään vaikutusta oo ;) Foolihappoa pitäisi syödä useamman kk ennen raskautumista että sillä olisi "hyvä vaikutus" tulevaan vauvaan. Eihän sitä purkista tarvii syödä vaan terveellinen ruokavalio sisältää kyllä foolihappoa (kasvispainotteinen). Meidän lapsen ainakin saanu alkuunsa ihan ilman mitään kikkakonesteja.

Korvapuusti
 
Weard, mä avasin tollasen testin ja siinä oli ikään kuin kuulakärkikynällä ois piirretty x siihen, pregcheck siis kyseessä...Onkohan kellään ollut ikinä vastaava? Mulle toi merkki on siis ihan outo entuudestaan.
Täällä tuloksena ehkäpä haalea plussa, ei kait sitä enään voi haamuksikaan sanoa, kun sen kuitenkin näkee melko selvästi ja heti, haaleahan se vielä on, ja odottelen kovasti vahvistumista, mutta mä oon niin sekaisin:heart:...Toivoin, mutta kuitenkin vähän pelottaakin, mutta niin kai se aina. Alaselkä kipu on ollut eilisestä asti melko mojovaa. Muita jotka imettäneet plussaamisesta huolimatta?

JA , joka ihan päästään pyörällä
 
Oi että, onnea plussanneille!:heart::heart:

kp 2/28 olis täälä ja tota listaa kun eka sivulla luin, niin poika 06, tyttö 07 ja tyttö 08 on meillä, siinä on vähän virheellisiä vuosia :)

Korvapuusti: meillä kans miehellä meni PITKÄÄN, että lämpes ajatukselle, mut väsytystaktiikka puri..:D Ei vaan, tarpeeksi kun sai miettiä ja aina välillä muistutti niin alkohan se sitten sopia. Tietty kaikkihan ei samanlaisia ole, toinen pitää päänsä, toinen ei. Toivottavasti teilläkin mies lämpenee.

Wandii: Koska teillä pitäs talo olla valmis? :) On se varmaan ihanaa, vaikka mun "hermorakenne" ei ehkä olis ihan paras, vaikka hyvin luultavasti sekin meillä joskus on edessä, muttei vielä moneen vuoteen.
 

Yhteistyössä