Ne kuuluisat "paskaduunit"...

vieras
No huoraamisten ja huumeidenvälittäjät nyt on oma kastinsa. Mutta paskaduuni on mun mielestä matalapalkkainen työ, jossa työntekijällä on hyvin vähän valtaa vaikuttaa omaan duuniin. On siis kaikkien juoksutettavana ja herrojen narrina.

Suora palaute
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Suora palaute:
Meillä se kyllä tyssää siihen, että jos tuote ei kuulu meidän valikoimaan, se ei kuulu ja piste. Kategoriasta ei voi poiketa, koska ne on tarkoin määritelty ylemmällä taholla. Jonkun tietyn tuotteen saamiseksi joutuisi nostamaan kategorialuokkaa ehkä paljonkin ylöspäin, jolloin mukana tulisi ehkä paljonkin ei-kannattavia tuotteita. Siksi jonkun yksittäisen tuotteen puuttumisesta on turha valittaa tai ylipäätään viedä viestiä eteenpäin. Vastaus on kuitenkin, että se ei kuulu meidän valikoimaluokkaamme eikä asian hyväksi voi tehdä mitään. Sen sijaan tuotteen laatua koskevat ("huono" leipä) valitukset eivät kuulu myyjille vaan tavaran valmistajille.
Summassako ylempi taho joutuu ne valikoimat päättämään, kun osaa myyjistä ei kiinnosta kertoa asiakaspalautteita eteenpäin?

Luiteko muuten viestiäni ollenkaan vai vastasitko mitä sattuu? Myyjä on lenkin ensimäinen ketju asikkaan ja valmistajan välillä. Ei se asiakas oletakaan, että myyjä leipoo hänelle haluamansa leivän. Asiakas ajattelee, että kauppaa kiinnostaa asiakaspalvelu ja sellaisten tuotteiden myynti, jota asiakkaat haluavat ostaa. Myyjä on asiakkaan näkökulmasta kaupan edustaja ja asiakas ajattelee, että myyjä osaa välittää asikaspalautteet eteenpäin sellaisille tahoille, jotka asiasta päättävät.
Luin toki viestin :) Ei pidä hiiltyä. Tarkoitin vaan sitä, että jos jotain yksittäistä tuotetta toivotaan, sitä on meidän ihan turha saada valikoimaan jos mukana tulee 9 ei-kannattavaa tuotetta. Se tiedetään jo pidemmän kokemuksen kautta. Yksittäisiä tuotteita taas ei saa myyntiin kuin siinä tapauksessa, että sitä kysytään tosi paljon. Siinä tapauksessa kerron sen myymäläpäällikölle, joka pohtii mitä asialle tehdään. Meillä on vihko, johon kirjaamme tuotetoiveet, jotta näemme mikäli jotain tuotetta toivotaan erityisen paljon.

asiakas: Haluaisin ostaa teiltä tuoteetta X, voisitteko saada sitä myymäläänne?
minä: Vien toivenne eteenpäin, toivotaan että saisimme sen meille myyntiin.
minä myymäläpäällikölle: Asiakas toivoi, että voisimme ottaa tuotteen X myyntiin.
myymäläpäällikkö: Tuote ei kuulu meidän valikoimaamme.
minä: Entäs jos kysytään valikoimasuunnittelijalta olisiko mahdollista avata se meille.
myymäläpäällikkö: Yksittäisen tuoteen myyntiinottaminen valikoiman ulkopuolelta on sen verran monimutkainen asia, ettei se kannata.
Asiakas seuraavan kerran kaupaan tulessaan: Hei, saatteko kysymäni tuotteen myyntiin?
minä: Valitettavasti emme, koska tuote ei kuulu valikoimaamme.

Tästä syystä voin vastata asiakkaalle suoraan, että tuote ei valitettavasti kuulu valikoimaamme, emmekä voi saada sitä myyntiin. Toki kerromme, että välitämme eteenpäin, että kyseistä tuotetta on toivottu meille ( siihen vihkoon ) . Jos kyselyitä kyseisestä tuotteesta tulee enemmän, on silloin syytä pohtia tuotteen saamista valikoimaan, vaikka ne 9 muuta tulisi mukana tai sitten sen avaamista meille yksittäisenä tuotteena. Sanamuotoiluni oli ehkä huonoa kun hiilyit, puhumme ehkä eri asioista :) Meille myyjille tulee usein muuten niin käsittämättömiä tuotetoiveita, ettei mitään rajaa :D

Afrikannorsu
Puhelinmyyjä ja provisiopalkkainen edustaja tyylin osta ovipumppu. Tehny kumpaakin ja voi sylvi että syö ihmistä. Koin tosi nöyryyttäväksi mennä ihmistenkotiin tuputtamaan. JOs ei tuputa ei saa tapahtumia serantakalentereihin. Pohjat olemattomia ja provikka vaihteli hirveesti. Ihmiset kohtelee myös kuin alinta kastia, kokemuksella voin kertoa.

myyntitykki
paskaduunia tuntuu olevan monelle kaikki duunit, myyminen ja palveleminen ja vieraan ihmisen kohtaaminen vaatii "munaa"
ja fiksuutta, sitä ei valitettavasti monilta löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Puhelinmyyjä ja provisiopalkkainen edustaja tyylin osta ovipumppu. Tehny kumpaakin ja voi sylvi että syö ihmistä. Koin tosi nöyryyttäväksi mennä ihmistenkotiin tuputtamaan. JOs ei tuputa ei saa tapahtumia serantakalentereihin. Pohjat olemattomia ja provikka vaihteli hirveesti. Ihmiset kohtelee myös kuin alinta kastia, kokemuksella voin kertoa.

HUONOPALKKAISET. ovat PASKA DUUNIT.
näköjään ihmiset tulkitsee samoin kuin piru raamattua kaiken .sanomalla työttömien suuhun eri ammatteja paskoiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä ajattelin nuorempana, ettei mikään työ voi olla niin epäkiitollista kuin yläasteen opettajan hommat. Suurta osaa murkkuikäisistä ei vaan kiinnosta yhtään ja meno on sen mukaista.

Itse en jaksaisi kaupan kassana, lehtimyyjänä tai siivoajana, mutta toki silti arvostan näitäkin töitä. Paskahommia ei olekaan.
Uuh. Puhelinmyyjä. Siinä homma mihin en KOSKAAN ryhtyisi! Ja minä olen pessyt vessoja elääkseni :D
mä oon ollut puhelinmyyjänä, ja työ on kyllä yllättävän siedettävää. oli todella mukavat työkaverit ainakin siinä paikassa. välillä tietysti puuduttavaa ja jonkun verran v-mäisiä ihmisiä, joille teki mieli haistattaa tai lyödä luuri korvaan. mun siskolle oli joku puhelinmyyjä lyöny luurin korvaan, kun ei ollu tilannu lehteä... mun mielestä on aika törkeää! :eek:

puhelinmyyjän työ ei kyllä kaikille sovi. vaati erittäin pitkää pinnaa...

defg
hevosenhoitaja! rankkaa työtä, ihan kirjaimellisesti paskaduunia kun pitää karsinoita siivota, tosi huono palkka. ja usein pitää tallilla käydä vielä illalla/aikaiseen aamulla... en ikinä rupeis vaikka hepat ois kuinka mieleen!

ev
kyllä mä arvostan kaikkia töitä jotka laillisia on. olkoon pizzakuski tai strippari. siinä ihminen tekee itse kuitenkin elantonsa eteen jotain eikä makaa kotona.

itse kuulun ilmeisesti jonkinlaiseen paskakastiin koska en omaa koulutusta. tekemällä olen työni oppinut. olen siis pienehkön firman ns. sihteeri mikä lie toimistoapulainen. hoidan tilaukset, laskutuksen, postituksen, puhelimen yms...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myyntitykki:
paskaduunia tuntuu olevan monelle kaikki duunit, myyminen ja palveleminen ja vieraan ihmisen kohtaaminen vaatii "munaa"
ja fiksuutta, sitä ei valitettavasti monilta löydy.

No itse olen ihan kyllä kaupassa myyjänä ja kohtaan kyllä paljon vieraita ihmisiä ja palvelen heitä mielelläni, mutta puhelinmyynti yms väkisin tuputtaminen ei todellakaan olisi minun juttuni.

Ken tietää
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja um:
Rehellisesti sanoen: kaikki työ on arvokasta. En ymmärrä niitä työttömiä joilla on vara valita mikä on heidän "arvolleen" sopivaa tai sopimatonta..
Tai sitten se on vain sitä, kun joita kuita ei oikeasti edes kiinnosta mennä duuniin. Ja sitten sanotaan tekosyynä, että "toi nyt on sellasta paskahommaa.."

Nooo luulene, että syy on palkka joka ei elätä. jos palkkaa nostettaisiin niin tekijöitä löytyisi. Monesti aloilla on myös pätkätyötä. mikään ei ole hirveämpää kuin pienipalkkaisen pätkätyöläisen osa. Työ ei elätä ja kaikki tuet siinä välissä tulee viiveellä. Ei sitä kestä koska aika ikävää on töissä olla nälkäisenä ja vielä vuokra jää maksamatta siksi kun menee töihin. Oikeasti helpompi tuollin on olla köyhä työtön sillä silloin aianakina sunto pysyy alla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vie:
palomies,poliisi,hoitaja,opettaja. paskamaisia töitä joia ei arvosteta tarpeeks ja se näkyy palkassa.
Ai opettajat eivät tienaa??

Minun puolisoni tienaa luokanopettajana noin neljä kiloa kuukaudessa ja viikkotunnit ovat 26. Minun mielestä ei paskempia palkka, kun ottaa huomioon suht pitkät kesälomat.

Itse olen luokanope (2 lk) mutta en todellakaan tienaa 4000 e kk, tunteja sama määrä viikossa :O Missä päin suomea puolisosi työskentelee`?

Joo no
Alkuperäinen kirjoittaja defg:
hevosenhoitaja! rankkaa työtä, ihan kirjaimellisesti paskaduunia kun pitää karsinoita siivota, tosi huono palkka. ja usein pitää tallilla käydä vielä illalla/aikaiseen aamulla... en ikinä rupeis vaikka hepat ois kuinka mieleen!
tuo ei olekkaan työ vaan harrastus josta yritetään väkisellä vääntää duunia. ei harrastamisesta muillekkaan makseta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Roskakuski tekee kirjaimellisesti paskaduunia :D Ei mut, niin kuin moni muukin sanoi niin arvostan kaikkea työtä.Joka työlle tarvitaan tekijä.
No ei niissä roska-astioissa sentään paskaa ole. Kaikenlaista muuta sitten löytyykin aina hevosen päistä matoihin ja muuhun inhaan.

Raisiosta
Jos saa asumistukina, työmarkkinatukina tai toimeentulotukena ym tonnin ja siivoojana 1300, mistä verot. Tyttöni tekee tätä tällä hetkellä ja sen kaveri saa sen tonnin. Sellasesta 140tunnista kuukaudessa todellinen palkka on siis 300e paikkeilla. Paskaduuni se on, mutta arvokas sellainen ainakin siksi ajaksi et saa koulutustaan vastaavaa työtä.
Suomalaisten palkat on heikot. Usein mainitut opet ja hoitajat ei ihan oikeesti ole niitä palkkahaitarin alapäässä olevia. Eikä niiden tietty kuulukkaan siellä olla.

Swedenborg
Paskaduuni on työntekijälle joko fyysisesti tai psyykkisesti liian rasittavaa.Tai molempia.Joillekin sama duuni voi olla heidän mukavuusalueellaan.Vakka kantensa valitsee.

Pasqual
Joitain huonoja ja hyviä puolia paskaduuneista, mitä olen itse tehnyt tässä parin vuoden aikana:

Sanomalehdenjakaja:

+ Kunto kohoaa (riippuu tietenkin myös jakelupiiristä)
+ Yksilöhommaa, kukaan ei hengitä niskassa kiinni (pl. perehdytysviikko)
- Saamarin raskasta fyysisesti (riippuen taas piiristä), ja pidemmän päälle myös henkisesti.
- Yötyö
- Yksitoikkoista

Siivooja:

+ Yksilötyötä (välillä parin kanssa)
+ Työn jäljen näkee konkreettisesti
- Työkaverit siivousalalla ovat usein vittumaisia juoruämmiä ja
- Yksitoikkoista
- Fyysisesti melko raskasta, jalat ovat joka päivän jälkeen makaroonia

Muuttomies:

+ Kunto kohoaa
+ Miesvaltainen ala (kiva kertoa "kalajuttuja" työn lomassa)
- Helvetin raskasta
- Yksitoikkoista

oi
Mikä tahansa työ josta maksetaan niin vähän palkkaa ettei sillä voi elää on paskaduunia. Ja sen takia en ainakaan haluais mitään sellaista työtä tehdä.

Se mitä siinä työssä oikeen oikeesti tehdään ei mun mielestä tee mistään työstä paskaduunia.

Yhteistyössä