Ne kuuluisat "paskaduunit"...

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Tuli vaan mieleen, kun oma duuni (jonka olen ihan kyllä itse valinnut ja monta vuotta myös opiskellut) aiheuttaa ihmisissä seuraavan reaktion;

- Olen opiskelija, joka tekee ns. iltatöitä kunnes valmistuu johonkin oikeaan ammatiin.
tai
- Olen kesätyöntekijä jne, "mikä sun oikee duuni on?"
tai
- Mitä aion ruveta tekemään tulevaisuudessa/ isona?
tai
- Saaks sä muka jotain palkkaa tosta, tehän ootte talkoilla kaikki?

Että eihän suinkaan kukaan normaali oikeasti tee tällaista duunia, ellei ole ihan pakko, eikä ainakaan mitään palkkaa saa...:xmas:
Ootko säkin tällainen, jota hienosti kutsutaan hevosenhoitajaksi, vaikka tosiasiassa tulee hoidettua enemmän sitä paskaa kuin hevosia? :xmas:

Muoks. Mä oon varmaan kuullu myös noista joka ikisen ja muutaman muun :kieh:

Suora palaute
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja meemis:
Myyjän työ on paskaduuni, koska siinä saa kaiken paskan niskaansa asiakkailta, eikä sitä paskaa voi mihinkään paetakaan =D Vai pitäskö lähtee kahvitunnille seuraavan kerran, kun joku pahalla tuulella oleva mutrusuu alkaa huutaa päin naamaa jostakin käsittämättömästä asiasta, joka ei minulle edes ole tuttu juttu (sitä valitetaan kuulkaa ihan käsittämättömistä asioista kuten siitä, ettei Suomessa osata tehdä kunnon leipää, ja minäkö siinä asiassa voisin muka auttaa)
Myyjän tehtävä on tietysti välittää asiakkaiden valitukset eteenpäin päättäville tahoille.
Asiakas voi kyllä itsekin ottaa Fazeriin tai Vaasan Oy:öön yhteyttä ja antaa palautetta huonosta leivästä. Paremmin se menee perille kuin myyjän kautta.

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Tuli vaan mieleen, kun oma duuni (jonka olen ihan kyllä itse valinnut ja monta vuotta myös opiskellut) aiheuttaa ihmisissä seuraavan reaktion;

- Olen opiskelija, joka tekee ns. iltatöitä kunnes valmistuu johonkin oikeaan ammatiin.
tai
tai
tai

Että eihän suinkaan kukaan normaali oikeasti tee tällaista duunia, ellei ole ihan pakko, eikä ainakaan mitään palkkaa saa...:xmas:
Ootko säkin tällainen, jota hienosti kutsutaan hevosenhoitajaksi, vaikka tosiasiassa tulee hoidettua enemmän sitä paskaa kuin hevosia? :xmas:

Olisinkin!
Sitä paskaa mäkin jaksan talikoida maailman tappiin, enemmän kuin kuunnella ihmisten vittuilua :LOL:

Mun osani on tällä haavaa nämä yksityiset turvallisuuspalvelut B)

No vähän olin kyllä :eek: kun raatokämppiä siivonnut kaveri kertoi tienaavansa hommasta rapiat 8 euroa tunti. Siis sellaisia pultsarikämppiä ja niitä, joissa joku yksinäinen sielu on saanut mädäntyä niin kauan että haju saa naapurit hälyttämään isännöitsijän tsekkaamaan onko tyyppi kupsahtanut. Paska homma ja paska palkka, mutta täytyyhän jonkun sekin tehdä. Ei kyllä napannut sitä meidän kaveria kovin kauaa, kun ei tosiaan ollut häävi palkka välillä todella ällöttävästäkin työstä.

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä ajattelin nuorempana, ettei mikään työ voi olla niin epäkiitollista kuin yläasteen opettajan hommat. Suurta osaa murkkuikäisistä ei vaan kiinnosta yhtään ja meno on sen mukaista.

Itse en jaksaisi kaupan kassana, lehtimyyjänä tai siivoajana, mutta toki silti arvostan näitäkin töitä. Paskahommia ei olekaan.
Uuh. Puhelinmyyjä. Siinä homma mihin en KOSKAAN ryhtyisi! Ja minä olen pessyt vessoja elääkseni :D
Siihen hommaan en mäkään ryhtyis.Tai kerran olen sen virheen tehnyt eikä koskaan enää!!..Jäisin mieluummin vaikka kotiin :ashamed:

No kaikki semmoset turhakkeet. Puhelinmyyjä ja joku kännyliittymien tyrkyttäjä kauppakeskuksen käytävällä. Jokainen osaa kyllä tehdä itse omat valintansa lehtitilausten ja liittymien suhteen. Suoramarkkinoijat tuskin herättää monessa respektiä.

Niijoo, huoraaminen kans.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

tai
tai
tai

Olisinkin!
Sitä paskaa mäkin jaksan talikoida maailman tappiin, enemmän kuin kuunnella ihmisten vittuilua :LOL:

Mun osani on tällä haavaa nämä yksityiset turvallisuuspalvelut B)
Vittuilusta ei pääse tässäkään. Kyllähän sitä paskaa talikoi ja kaikki asiakkaatkin on enimmäkseen kivoja, mutta niiden omistajat on välillä vähän hankalia :whistle:

Mutta siis muuten ei mitään yhteistä, paitsi että kumpikaan meistä ei viitsi tehdä mitään "oikeita töitä" B)

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Suora palaute:
Asiakas voi kyllä itsekin ottaa Fazeriin tai Vaasan Oy:öön yhteyttä ja antaa palautetta huonosta leivästä. Paremmin se menee perille kuin myyjän kautta.
Ei leipomo pysty tekemään muutoksia yhden asiakkaan toiveide mukaan, Myyjille näutä valituksia kuuluu sen sijaan tulevan ihan liukuhihnalla. Jos myyjä kerto ostopäällikölle tai muulle päättävälle taholle palautteen sisällön ja määrän, voi ostoista vastavaa tehdä sisäänostot muualta tai antaa palautetta tuottaville tahoille "asiakkaat haluavat tällaista, mutta mistään ei saa. Kiinnostaisiko teitä tällainen markkinarako?"

Vaaasn leipomo ottaa varmasti paremmin onkeensa, jos hänelle soitetaan Prisman ja Citymarketin päälikkötasolta kuin silloin, jos soittajina ovat Matti Oulusta ja Kauppisen Liisa Mouhijärveltä.

Valittavalle asiakkaalle myyjä voi sanoa, "Kiitos palautteestasi. Vien sen eteenpäin :) "

Ff
Myyjän työtä tehneenä en pidä sitä mitenkään erityisen kakkaduunina, vaan pidän sitä aikas helppona ja rentona työpaikkana. Asiakaspalveluammatteja on valtavasti muitakin, joissa kohtaa vaikeita ja hankalia asiakkaita, jossa lisäksi työ itsessäänkin jo saattaa olla varsin haastavaa ja p-maista.

vieras
Puhelinmyyjä. 3 kk olen ollut ja toivottavasti ei tarvi koskaan enää mennä. Huono palkka ja työssä ei oikein kukaan pärjää hyvin, siis niitä huippumyyjiä on yksi sadassa eli palkka jää huonoksi kun tuotteita vaikea myydä ja ihmiset ei halua ostaa. Rasittavaa myös soittaa kun useimmat ei vastaa tai sanoo ei kiinnosta. Ja suunnilleen kaikki vihaa puhelinmyyjiä.

Vieras
Olen tehnyt monenlaisia töitä vuokratyöläisenä, minimipalkalla ja pienellä varoitusajalla, mutta kaikki olivat työtä ilman sen kummempaa arvotusta. Paskaduunina pidän sellaista, jossa muut työntekijät tai johtajat kohtelevat kuin halpaa makkaraa. Sellaista on tullut vastaan, että työtoverit katsovat nenänvartta pitkin ja pomot käyttäytyvät kuin pikkuhitlerit - ja koska minä en ole kyseisen firman oma työntekijä minua voi käskyttää mielin määrin.

Suora palaute
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ei leipomo pysty tekemään muutoksia yhden asiakkaan toiveide mukaan, Myyjille näutä valituksia kuuluu sen sijaan tulevan ihan liukuhihnalla. Jos myyjä kerto ostopäällikölle tai muulle päättävälle taholle palautteen sisällön ja määrän, voi ostoista vastavaa tehdä sisäänostot muualta tai antaa palautetta tuottaville tahoille "asiakkaat haluavat tällaista, mutta mistään ei saa. Kiinnostaisiko teitä tällainen markkinarako?"

Vaaasn leipomo ottaa varmasti paremmin onkeensa, jos hänelle soitetaan Prisman ja Citymarketin päälikkötasolta kuin silloin, jos soittajina ovat Matti Oulusta ja Kauppisen Liisa Mouhijärveltä.

Valittavalle asiakkaalle myyjä voi sanoa, "Kiitos palautteestasi. Vien sen eteenpäin :) "
Meillä se kyllä tyssää siihen, että jos tuote ei kuulu meidän valikoimaan, se ei kuulu ja piste. Kategoriasta ei voi poiketa, koska ne on tarkoin määritelty ylemmällä taholla. Jonkun tietyn tuotteen saamiseksi joutuisi nostamaan kategorialuokkaa ehkä paljonkin ylöspäin, jolloin mukana tulisi ehkä paljonkin ei-kannattavia tuotteita. Siksi jonkun yksittäisen tuotteen puuttumisesta on turha valittaa tai ylipäätään viedä viestiä eteenpäin. Vastaus on kuitenkin, että se ei kuulu meidän valikoimaluokkaamme eikä asian hyväksi voi tehdä mitään. Sen sijaan tuotteen laatua koskevat ("huono" leipä) valitukset eivät kuulu myyjille vaan tavaran valmistajille.

Keittiönoita
Ne on niitä töitä, joihin ei päästä vaan joudutaan. Fyysisesti raskaita ja huonosti palkattuja hommia, joihin ei tarvita mitään koulutusta ja joissa usein on epämukavat työajat. Niitä töitä, joihin 70-luvulla mentiin, jos ei kiinnostanut sen paremmin amis kuin lukiokaan. Nykyisin näitä töitä ei enää kamalasti ole, koska miltei kaikkeen vaaditaan jo jokin koulutus.

Kaikki työ sinällään on arvokasta, mutta toi edellä oli nyt se, millaisia töitä ajattelen silloin, kun puhutaan "paskaduunista".

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ne on niitä töitä, joihin ei päästä vaan joudutaan. Fyysisesti raskaita ja huonosti palkattuja hommia, joihin ei tarvita mitään koulutusta ja joissa usein on epämukavat työajat. Niitä töitä, joihin 70-luvulla mentiin, jos ei kiinnostanut sen paremmin amis kuin lukiokaan. Nykyisin näitä töitä ei enää kamalasti ole, koska miltei kaikkeen vaaditaan jo jokin koulutus.

Kaikki työ sinällään on arvokasta, mutta toi edellä oli nyt se, millaisia töitä ajattelen silloin, kun puhutaan "paskaduunista".
:wave:

:)
Meillä se kyllä tyssää siihen, että jos tuote ei kuulu meidän valikoimaan, se ei kuulu ja piste. Kategoriasta ei voi poiketa, koska ne on tarkoin määritelty ylemmällä taholla. Jonkun tietyn tuotteen saamiseksi joutuisi nostamaan kategorialuokkaa ehkä paljonkin ylöspäin, jolloin mukana tulisi ehkä paljonkin ei-kannattavia tuotteita. Siksi jonkun yksittäisen tuotteen puuttumisesta on turha valittaa tai ylipäätään viedä viestiä eteenpäin. Vastaus on kuitenkin, että se ei kuulu meidän valikoimaluokkaamme eikä asian hyväksi voi tehdä mitään. Sen sijaan tuotteen laatua koskevat ("huono" leipä) valitukset eivät kuulu myyjille vaan tavaran valmistajille.
Summassako ylempi taho joutuu ne valikoimat päättämään, kun osaa myyjistä ei kiinnosta kertoa asiakaspalautteita eteenpäin?

Luiteko muuten viestiäni ollenkaan vai vastasitko mitä sattuu? Myyjä on lenkin ensimäinen ketju asikkaan ja valmistajan välillä. Ei se asiakas oletakaan, että myyjä leipoo hänelle haluamansa leivän. Asiakas ajattelee, että kauppaa kiinnostaa asiakaspalvelu ja sellaisten tuotteiden myynti, jota asiakkaat haluavat ostaa. Myyjä on asiakkaan näkökulmasta kaupan edustaja ja asiakas ajattelee, että myyjä osaa välittää asikaspalautteet eteenpäin sellaisille tahoille, jotka asiasta päättävät.

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

No näinhän ne ihmiset varmasti munkin duunistani ajattelee :D

Onhan se vaan vähän harmi, kun on kuitenkin ihan vapaaehtosesti kyseisen ammatin valinnut, hankkinut koulutusta ja vielä tykkää ja on alasta kiinnostunut.

Duuniin liittyvät paskan kyllä nielee, kun on sen duunia valitessa tiedostanut, mutta harmittaa se jos ihmiset menee halveksunnassaan henkilökohtaisuuksiin, tai pitää jotenkin luuserina muuten vaan :eek:

Keittiönoita
No näinhän ne ihmiset varmasti munkin duunistani ajattelee :D

Onhan se vaan vähän harmi, kun on kuitenkin ihan vapaaehtosesti kyseisen ammatin valinnut, hankkinut koulutusta ja vielä tykkää ja on alasta kiinnostunut.
Duuniin liittyvät paskan kyllä nielee, kun on sen duunia valitessa tiedostanut, mutta harmittaa se jos ihmiset menee halveksunnassaan henkilökohtaisuuksiin, tai pitää jotenkin luuserina muuten vaan :eek:
Mun mielestä kyse ei ole silloin nk "paskaduunista".

Yhteistyössä