Naistenklinikan hoitajia tai potilaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
Olisi kiinnostanut, että onko naisten klinikalla millasia huoneita. Siis kun olet synnyttänyt, niin onko siellä yhden tai kahden hengen huoneita. Neljän hengen huoneesta on kokemusta ja se oli kaameaa.

Ja jos on yhden hengen huone, niin kenelle se on tarkoitettu ja millä perustein?

Mä olin maaliskuussa Naistenklinikalla synnytyksen jälkeen neljän hengen huoneessa, mutta huoneessa oli koko ajan vain yksi synnyttäjä lisäkseni.

Yhden hengen huoneista en osaa sanoa.

Onhan siellä myös perhehuoneita, mutta ne menee "jonotusjärjestelmällä" eli tietysti tuuripeliä onko vapaana/vapautumassa kun oma tarve tulee.

Itse olen ollut 4 hlön huoneessa (tämä vuonna 2002) ja viime vuonna olin 2 hh, mutta olin siinä koko ajan yksin. Kai se on tuurista kiinni, mutta käsittääkseni rahalla voi saada yhden hengen huoneen, joku maksuluokkakysymys kai. Mutta en ole varma.

Minä pääsin yhden hengen huoneeseen, oikeastaan vain kysin onko mitään saumaa sellaiseen päästä ja sanoivat heti, että ne annetaan ns. erikoistapauksissa jos vaikka sektiosta haluaa yksin toipua tai jotain rakempaa et et pääse ja sitten vielä epäilivät että pääsenkö edes kahden hengen huoneeseen.. Niin minut kuitenkin vain vietiin yhden hengen huoneeseen, en tiedä vaikuttiko asiaan että olin siellä vain yhden vuorokauden ja sattu just silloin olemaan tilaa. Ja sitten tosiaan semmonen asia, että siinä huoneessa oli semmonen joku aatamin aikunen sänky johon täyty nousta portaita (!) eikä ollut mitään säätöjä saada pystyasentoon/ korkeutta säätää joten tuskin olisi sektiosta topuvaa sellaiseen laitettukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Mä olin maaliskuussa Naistenklinikalla synnytyksen jälkeen neljän hengen huoneessa, mutta huoneessa oli koko ajan vain yksi synnyttäjä lisäkseni.

Yhden hengen huoneista en osaa sanoa.

Mulla on sellainen käsitys, et ehkä pääsin VAIN kahden hlö huoneeseen siksi, että olin aikas autettava ja voipunut synnytyksen jälkeen (verta meni 2,8ltr). Mut voin olla myös väärässä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä pääsin yhden hengen huoneeseen, oikeastaan vain kysin onko mitään saumaa sellaiseen päästä ja sanoivat heti, että ne annetaan ns. erikoistapauksissa jos vaikka sektiosta haluaa yksin toipua tai jotain rakempaa et et pääse ja sitten vielä epäilivät että pääsenkö edes kahden hengen huoneeseen.. Niin minut kuitenkin vain vietiin yhden hengen huoneeseen, en tiedä vaikuttiko asiaan että olin siellä vain yhden vuorokauden ja sattu just silloin olemaan tilaa. Ja sitten tosiaan semmonen asia, että siinä huoneessa oli semmonen joku aatamin aikunen sänky johon täyty nousta portaita (!) eikä ollut mitään säätöjä saada pystyasentoon/ korkeutta säätää joten tuskin olisi sektiosta topuvaa sellaiseen laitettukkaan.

Niin ja siis ei ollut mitään komplikaatioita tms. minkä vuoksi oikeasti olisin tarvinnut erikoisrauhaa toipumiseen. Ja ei siitä mitään extraa mielestäni joutunu maksamaan. About 30?/vrk

Mä olin sellasessa 4hklön huoneessa ja se oli kun villi länsi. Siinä ei levätty. Kun oma muksu rauhottu, niin sit alko toisten itkut ja vaippojen vaihot tai emään suhas vessassa/suihkussa yms. siis yö aikaan. Ja päivällä läheskään kaikki ei välittänyt vierailuajoista vaan siinä notku koko suku. Niin mulla on vaan tullu sellanen toive, että siellä ois remontin aikana tullu enemmän pieniä huoneita.

Mulle tarjottiin yhden hengen huonetta v.2000 ku poika synty ambulanssiin, mutta en halunnu sitä. Sit ku likka syntyi v.2001 niin kovasti valittelivat kun yhden hengen huoneet oli kaikki varattuja. En mä olis sillonkaan sitä ottanu. Ja edelleenkään en tiedä miksi sitä yksiötä mulle tarjottiin... :D

Muistaakseni se menee siellä Klinikalla niin et sen huoneen saa pyydettäessä jos on vapaana.Eli vapaana oleva annetaan seuraavana sille joka sitä osaa pyytää. Niihin yleensä laitetaan sellaisia joiden lapsi/lapset on viety tunnelin kautta lastenklinikan teholle tai jos on synnytyksessä ollu jotain isoja ongelmia. Näin se hoitsu viimeeksi sen selitti.

Itse synnytin esikoiseni vuonna 07 siellä ja heti kun pääsimme synnytyssaliin kysyin onko perhehuoneita vapaana. Saimme viimeisen vapaana olevan. Tämä siis tarkoitti sitä, että myös isä yöpyi sairaalassa! Jos isä ei aio yöpyä ei perhehuonetta varmaankaan saa! Itselläni ei ole kokemusta muista huoneista.

Yhteistyössä