naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
hohhoijAAAA
Tylsä ketju, samaa jankutusta. Vois välillä puhua miesten laittautumisesta. Miks se on niin saamarin vaikeeta hommata uusia vaatteita edes kerran viidessä vuodessa, ajaa partansa tai siistiä se jos parran omistaa. Nyppiä ylimääräiset rehottavat nenä, korva ja kulmakarvat. Ei tekis pahaa huoltaa sitä tupakan samentamaa ihoakin, jos viitsis. Mut ei ne taida viitsiä, normaalit miehet siis, homot kyllä. Suomalaiset miehet on niin...juntteja suurin osa.
 
vierass
tuolla tavalla pukeutuvista naisista mietin usein että tuntuukohan heidän miehistä yhtään homolta harrastaa seksiä omiin/muuten miesmäisiin vaatteisiin pukeutuvan naisensa kanssa? Just eilen näin käsikädessä pariskunnan josta takaa katsottuna ajattelin että ovat homopari, molemmilla lököttävät farkut, musta nahkatakki, huppari ja pipo. Kun kävelin heistä ohi, huomasinkin että toinen heistä oli nainen, ja mun kävi sääliks sitä miestä. Harva varmaan uskaltaa sanoa naiselleen tämän pukeutuvan kuin mies.
No meillä seksiä harrastetaan noin ainakin yleensä ILMAN VAATTEITA, että se olis aika huolestuttavaa, jos siinäkin kohtaa muistuttais miestä...
 
"kahden äiti"
Mulle ei tulisi mieleenkään lähteä ihmisten ilmoille meikittä tai jossain verkkareissa. Leikkipuistoonkin laitan ainakin ripsaria ja huulipunaa. Farkuissa kyllä kuljen, mutta tuulipuku on lenkillä käyntiä varten ja toppapukua en omista. Johtuu varmaan siitä, että ammattini puolesta olen tottunut olemaan aina laitettu ja siisti (jakkupukuduuni) enkä näe mitään syytä näyttää räjähtäneeltä myös kotona ollessani. Käyn säännöllisesti kampaajalla ja kasvohoidossa. Mä olen edelleen minä, en pelkästään "tiinan ja jannen äiti".
Ihmisten ilmoille kyllä laittaudun, mutta mulle ei tulisi mieleenkään lähteä leikkipuistoon meikattuna. Farkut on epämukavat, joten niitä en kotioloissa käytä, kuten ei mieskään. Tuulipuku ja toppapuku on ulkoilua varten ja lasten kanssa puistoilua varten. Ammattini puolesta minun ei tarvitse olla laitettu, mutta tykkään silti töihin meikata. En käy säännöllisesti kampaajalla enkä kasvohoidossa, koska ne ovat mielestäni turhaa rahan haaskausta. Kasvohoidon osaan tehdä itselleni ihan kotona ja ihoni on siisti ja kuulas. Hiukseni ovat pitkät, joten niitäkään ei tarvitse leikata kuin parisen kertaa vuodessa latvojen siistiminen, värjätä osaan itsekin. Mä olen edelleen minä, mutta MYÖS "Tiinan ja Jannen" äiti!
 
ahja
Kannattaisi panostaa siihen ulkonäköön vielä senkin jälkeen kun olette miehen saanu koukkuun, voipi nimittäin olla että mies ottaa ja lähtee kun prinsessasta tuleekin rääsyläinen..
 
"jaapajaa"
No mun pointti olikin lähinnä että olen "laittanut itseäni" ennen lapsia ja odotusaikana niin en näe mitään syytä olla tekemättä sitä nyt äitinä. Ehkä kosmetologikäynnit ja kampaaja on jotenkin tuomittavaa tällä palstalla mutta hitot siitä, käytän niitä palveluja edelleen. Käyn myös hierojalla ja kuntosalilla, vaikka se varmaan tekee musta ihan paskan äidin?

Ai niin, käyn lähikaupassa korkokengissä ja saatan työnnellä rattaita mekko päällä. Sehän on suorastaan huorahtavaa?
Mun puolesta saa laittautua niin paljon kuin lystää. Ja olla just sellaisissa vaatteissa kuin tykkää. Ja käydä kuntosalilla, hierojalla, kosmetologilla, missä ikinä.

Se, mikä mua ottaa aivoon ja saa vastailemaan tänne, on tää ajatus, että kaikkien pitäisi olla jotenkin samanlaisia. Että täytyisi olla juuri tietynlainen, että olisi naisellinen. Ja jos sitä vastustaa, niin ihmiset näyttävät helposti ymmärtävän (kuten sinä tuossa yllä), että sitten kaikkien muidenkin pitäisi olla toppahousuissaan kun minäkin olen. No ei tosiaan tartte. Miksi ylipäätään muita kaivelee toisten pukeutuminen ja ulkonäkö?
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="havupuu";27982786]kahvilassa nähtyä: äiti & lasta. vauvalla söpöt sukkiset & neuletakki, isommalla farkut & siisti pusero. mutta se äiti!!!! silmillä roikkuva otsis ja muutenkin pahasti ylikasvanut malli, haalistuneen ruskea väri jossa vaalea tyvikasvu hohti kuin pälvikalju. ei meikkiä, kasvot olisivat voineet olla nätit mutta huomio kiinnittyi punaisiin silmänympäryksiin ja leuan finneihin. liian iso, auki lepattava musta nahkatakki, kuluneet farkut ja rähjäiset tennarit. kynsilakkaa, mutta puri koko ajan kynsiään. miksi ihmeessä ihmiset rumentavat tahallaan itseään? :O
jos ne lapset puetaan kauniisti, onko liikaa vaivaa käydä kampaajalla ja ostaa itsellekin sopivan kokoiset kivat vaatteet?![/QUOTE]

Aika monen vauvat saavat niitä söpöjä vaatteita lahjaksi. Mistä tiedät, mikä tuon äidin tilanne kotona on? Ehkäpä hänellä kaikki aika ja tarmo menee johonkin tärkeämpään kuin omaan ulkonäköön.

Pitäisikin tehdä aloitus, että miksi suomalaiset eivät kiinnitä huomiota oikeinkirjoitukseen. Aloituksessa oli tosi paljon kirjoitusvirheitä.
 
vierass
Kannattaisi panostaa siihen ulkonäköön vielä senkin jälkeen kun olette miehen saanu koukkuun, voipi nimittäin olla että mies ottaa ja lähtee kun prinsessasta tuleekin rääsyläinen..
Mitä jos sen miehen on bongannut "rääsyläisenä"? Eikö sitten voi koskaan panostaa ulkonäköön, kun heti tarvii pelätä, että mies ottaa ja lähteen kun siitä rääsyläisestä onkin tullut prinsessa?
 
"mies"
[QUOTE="jaapajaa";27982935]Kuka sen nyt sitten saa määritellä, mikä on liian pitkälle? Jos minä viihdyn mukavissa vaatteissani ilman meikkiä, niin mitä se ketään muuta haittaa? Naisellisuuteni ei ole lenkkareista kiinni. Eikä sen puoleen muustakaan ulkonäöstä.[/quote]

Niin. Pitäisin silti lähtökohtaa, että "minä tykkään ite", aika kypsymättömänä. Siitä puuttuu yhteisöllisyys ja kontaktit historiaan ja kulttuureihin tai muihin traditioihin. Ei ole pois itsemääräämisestä, jos miettii asiaa hieman pidemmälle. Ei esim. häätilaisuudessa puvussa oleva ole "epäitsenäinen".

Kauniit asiat ympäristössä tuovat virikkeitä ja ihastuttavat muita ja se on myös kunnioituksen tapa. Se on henkisellä tasolla paljon hienompi periaate kuin "kaikki käy". Elämässä on siis muukin tärkeää ja ajattelemisen arvoista kuin se, mistä "minä ite" tykkään. Eli, ihminen pystyy näkemään muitakin värisävyjä kuin trendikuvaston (A) ja överimukavuuden (B). Sellaiselle ihmiselle annan arvoa, koska hän on enemmän ihmismäinen.

[QUOTE="jaapajaa";27982935]Itse ne pidä siitä, että aina pitäisi olla niin "naisellinen" ja sitten se naisellisuus tarkoittaa jotain ihme kynsiä ja hiuslisäkkeitä ja pakkeleita ja korkokenkiä, joilla ei voi juosta. Mutta jos joku noista asioista tykkää, niin tykätköön, ei ole minulta pois.[/QUOTE]

Ei naisellisuus välttämättä ole tätä kuten yritin selittää. Vaan naisellisuus on ennen kaikkea naisellisuudesta huolehtimista ja naisena olosta pitämistä. Eli että esim. luonnon helmassakin ollessa ihminen on selkeästi tunnistettavissa naiseksi kokonaisuudessaan eikä "kuin mies".
 
Lilith Le Nuit
Vauvaiässä ei jaksanut. Valvoin yötäpäivää. Mies ei auttanut ollenkaan hoitamisessa. :vampire:

Äläkä yleistä, jotkut mammat jaksavat meikata jne. aina ja ikuisesti.
 
"jaapajaa"
[QUOTE="mies";27983005]Niin. Pitäisin silti lähtökohtaa, että "minä tykkään ite", aika kypsymättömänä. Siitä puuttuu yhteisöllisyys ja kontaktit historiaan ja kulttuureihin tai muihin traditioihin. Ei ole pois itsemääräämisestä, jos miettii asiaa hieman pidemmälle. Ei esim. häätilaisuudessa puvussa oleva ole "epäitsenäinen".

Kauniit asiat ympäristössä tuovat virikkeitä ja ihastuttavat muita ja se on myös kunnioituksen tapa. Se on henkisellä tasolla paljon hienompi periaate kuin "kaikki käy". Elämässä on siis muukin tärkeää ja ajattelemisen arvoista kuin se, mistä "minä ite" tykkään. Eli, ihminen pystyy näkemään muitakin värisävyjä kuin trendikuvaston (A) ja överimukavuuden (B). Sellaiselle ihmiselle annan arvoa, koska hän on enemmän ihmismäinen. [/QUOTE]


Eli tästä päätellen oon kypsymätön, henkisellä tasolla epähienompaa periaatetta noudattava ja vähemmän ihmismäinen ihan vaan, koska tykkään olla niissä lenkkareissani. Oolrait! Sitten olen kaikkea tätä suurella ylpeydellä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
pilipali
Tällä hetkellä teen likaista työtä, jonne ei ole mitään järkeä meikata. Meikit varmaan olisivat loppupäivästä levinneet ympäri naamaa, koska yleensä päivän aikana roiskuu naamalle niin paljon vettä sun muuta. Kotiin tultua en enää yksinkertaisesti jaksa meikata.

Vaikka kyllä mä tiedän, että oma mies tykkäisi enemmän jos olisin laitettu kun hän tulee kotiin, mutta en vain jaksa. Viikonloppuisin sitten koitan olla nätimpi.
 
äippä ai naturel
[QUOTE="havupuu";27982786]kahvilassa nähtyä: äiti & lasta. vauvalla söpöt sukkiset & neuletakki, isommalla farkut & siisti pusero. mutta se äiti!!!! silmillä roikkuva otsis ja muutenkin pahasti ylikasvanut malli, haalistuneen ruskea väri jossa vaalea tyvikasvu hohti kuin pälvikalju. ei meikkiä, kasvot olisivat voineet olla nätit mutta huomio kiinnittyi punaisiin silmänympäryksiin ja leuan finneihin. liian iso, auki lepattava musta nahkatakki, kuluneet farkut ja rähjäiset tennarit. kynsilakkaa, mutta puri koko ajan kynsiään. miksi ihmeessä ihmiset rumentavat tahallaan itseään? :O
jos ne lapset puetaan kauniisti, onko liikaa vaivaa käydä kampaajalla ja ostaa itsellekin sopivan kokoiset kivat vaatteet?![/QUOTE]


Itse kuulun niihin äiteihin, jolla lapsi on söpö kun mikä, mutta itse olen usein kuin pyryharakka :D Mutta miksi rumennan tahallani itseäni, enkä huolittele ulkonäköäni?

Siksi, että esim. äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla ja vielä pikkulapsi-aikanakaan ei ole kauheasti aikaa, jaksamista/halua eikä oikeastaan sitä rahaakaan laittaa itseensä mm. uusiin vaatteisiin, meikkeihin, kampaajalle ym.

Itselläni on onneksi niin hyvä itsetunto, että minua ei juurikaan haittaa ap:n kaltaiset ulkönäköni arvostelijat. Jos haluan lähteä meikittömänä ja hormonifinninaamaisena kaupungille, niin lähden. Toki joskus laitan itseni, mutta en muiden, vaan itseni takia, enkä halua tyttölapsellenikaan opettaa, että naisen kuuluu joka välissä tälläytyä.

Sinkkuna ollessani pidin itsestäni huolta, oli merkkivaatteet ja viimeisen päälle huolitetu ulkonäkö. Mutta huomasins sen, että mitä vähemmän oli laitettu, sitä enemmän miehet, siis ne oikeasti järkevät kiinnostuivat. Hyvänäköiseksi laitettuna keräsi vaan ns. "pillumagneetteja". Nykyinen miehenikin arvostaa luonnollisuuttani.

Ja mitä vaatteisiin ym. tulee, niin yhä enemmän arvostan mukavuutta ja laatua niin ulkonäössä kun muutenkin. esim. minusta on ihana nukkua ylellisissä aidoissa silkkilakanoissa ja untuvapeitoissa, ihana pukeutua aitoon villaan, silkkiin ja muihin luonnonmateraaleihin, jotka maksavat oikeasti enemmän kuin joku ammojen suosikko Lousi Vuittonin laukku. Ei minusta ole sellaiseksi äidiksi, joka tälläytyy ja varsinkaan muodin mukaisesti ja muiden takia!
 
3 lasta
Kannattaisi panostaa siihen ulkonäköön vielä senkin jälkeen kun olette miehen saanu koukkuun, voipi nimittäin olla että mies ottaa ja lähtee kun prinsessasta tuleekin rääsyläinen..
Pussailu on kivempaa ilman huulipunia ;)

Mä pukeudun niinku haluan, tilannetajua unohtamatta. Joskus meikkaan töihin, joskus en. Mun mielestä ihmisen viehätysvoima tulee sisältäpäin. Kusipää on kusipää vaikka olisi kuinka "huoliteltu". Jos ei ole hyvä olla itsensä kanssa, se kyllä näkyy eikä siinä mitkään korkokengät auta. Työmies voi olla vaikka kuinka symppis huolimatta siitä, että ihan just sillä hetkellä ei ole ne ykkösvermeet päällä.

Itse olen tätä mieltä, mutta olenkin jo vanhus (38v) ja tylsä tyyppi muutenkin :p
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"jada"
Mun tyylitön tyylini tulee luultavasti jatkumaan siinäkin vaiheessa, kun tirppa on siirtynyt vatsasta ihmisten ilmoille. En koskaan ole osannut pukeutua mitenkään erityisen hienosti, eikä mulla ole ollut sellaseen rahaakaan. Yleensä käytän farkkuja tai reisitaskuhousuja ja sen kanssa jotain t-paitaa, lyhythihaista tai pitkähihaista. Useimmiten t-paidat on vielä bändipaitoja tai Hard Rock Cafe -paitoja tai vastaavia. Nyt raskaana ollessa oon käyttäny semmosia isoja "miesten mallisia" bändipaitoja, koska niitä on kaapit väärällään, sekä sitten äitiltä lainattuja isoja Marimekko-paitoja, yms. Kenkinä käytän lenkkarityylisiä tossuja tai tennareita, nyt talvella käytössä on Stockan lastenosastolta Hulluilta Päiviltä ostetut goretexit (jotka kieltämättä on vähän rujon näköset töpökärkineen, mutta who cares -- ovat lämpimät ja goretexin ansiosta pitävät vettä and that's what counts).

Mihkään jakkupukuduuniin musta ei varmaan edes olisi, vaikka koulutuksen puolesta voisin sellaisessa ollakin.
 
"jada"
Niin ja meikkaan kyllä yleensä sen verran, että laitan vähintään ripsaria, useimmiten myös kajalia/rajauskynää. Huulipunaa en ole koskaan oppinut käyttämään ja luomivärit ym. säästän nykyään enempi juhlatilaisuuksia varten.

Kuulun tosin niihin monen mielestä ällöttäviin tapauksiin, jotka aamuisin meikkaavat julkisissa kulkuvälineissä matkalla töihin :D En vaan näe mitään järkeä siinä, että heräisin 5-10 min aikaisemmin meikkaamisen takia, kun mulla on töihin mennessä 15-30 min joutoaikaa, jonka voi aivan yhtä hyvin käyttää meikkaamiseen. Yleensä aloitan meikkaamisen heti bussiin hypättyäni ja kun saan värit silmiin, kulutan loppumatkan kännykällä feisbuukaten tai ihan vaan olen.
 
Siistit hiukset, meikitön, sopivankokoiset, ehjät, puhtaat vaatteet ja hygieniastaan huolehtiva.Kyllä sekin jo riittää jos ei halua pakkelia kasvoihinsa ja muuta sellaista. Kaikilla tuskin on edes varaa käydä kasvohoidoissa, kampaajalla värjäämässä tms.

Olen ollut asiakaspalvelutyössä ja maanantaina alkaa jälleen ainakin kk:n mittainen asiakaspalvelutyö.....Mulla on lyhyet siististi leikatut hiukset(itse värjään), meikkini on ainoastaan ripsaria(jos sitäkään) ja BB voide.Tämän enempää tällättynä en ole edes töissä, eikä ole vielä negatiivista palautetta tullut että olisin epäsiisti ja vastenmielisen oloinen.Toppahousut omistan ja ne laitan ulkoillessa; samoin lenkkareiden kanssa.Korkokenkiä en voi käyttää nivelrikon vuoksi.
 
"mies"
[QUOTE="jaapajaa";27983023]Eli tästä päätellen oon kypsymätön, henkisellä tasolla epähienompaa periaatetta noudattava ja vähemmän ihmismäinen ihan vaan, koska tykkään olla niissä lenkkareissani. Oolrait! Sitten olen kaikkea tätä suurella ylpeydellä. :D[/QUOTE]

Inhimillinen ja ajattelevainen ihminen ei ole mitään ääripäätä. Ei rääsyläinen eikä kiillotettu. Minä rinnastan kaikki ääripäät fanaattisuuteen, joka on luotaantyöntävää.

Tässä tapauksessa sinkku nainen, joka haluaa kitkeä pois tai minimoida naisellisuuden pukeutumisestaan tai olemuksestaan, on joko (1) jonkinasteinen feministi eli taustalla poliittinen ristiretkeily/kapina tai sitten (2) tietämätön, ts. ajattelulta vähemmän jalostunut, koska toiminnan motiivi on vain se, mistä itse pitää -> vastasyntyneen tasoista ajatteluna. Valtava potentiaali menee hukkaan molemmissa elämäntavoissa, joskin eri syistä. Mutta kakkostapauksen ihminen ei tätä välttämättä itse näe vaan on kuin kala vedessä. Näin toimiva ihminen voi hyvin olla onnellinen ja tyytyväinen ja tietenkin kunnioitan tätä kokemusta. En, tästä huolimatta, pidä sitä kauniina.
 
Keittiönoita
Alan panostaa ulkonäkööni sitten, kun katujen varret on katettu peileillä. Mulla on silmät silleen hassusti päässä, että ilman peiliä en näe, miltä näytän ja suurin osa elämästäni menee näkemättä itseäni. Joten on jokseenkin sama, miltä näytän.
 
"Kuottarulla"
No mä kuulun niihin naisiin, jotka pitävät laittautumisesta. Mulla on aina huoliteltu meikki ja hiukset siististi. Tuuli- tai toppapukua en omista, ei siksi ettei se ois kätevä ulkoiluvaate, en oo vaan kokenu tarvitsevani. Eilen käytiin koko perheellä hirveessä lumituiskussa kävelyllä, ja ripsari vähän levis, mut mitä sitten?? Tärkeintä että meillä oli mukavaa! Mulla on 2,5-vuotias tyttö, jonka lempipuuhaa on "meikata" äidin kanssa. Hänellä on mun vanhoja ja tyhjiä meikkiputeleita, joilla hän haluaa "meikata". Sekin on varmaan jonkun mielestä väärin.
 
Minäkin tykkään näyttää hyvältä ja yleensä pukeudun siististi ja vähän meikkaankin. Olen laihduttanut (toki myös terveydellisistä syistä) ja usein jos käyn asioilla laitan piilarit ja ehostan paremmin, ja saatan valita jopa korkokengät jalkaan. Aamumeikki vie kyllä sen viitisen minuuttia, enkä ala mitään kynsiä tai tukkaa vääntämään päivittäin, puhtaus riittää.

En siis kuitenkaan näytä miltään harakanperseeltä, mutta en todellakaan kiinnitä hirveästi huomiota siihen miltä muut näyttävät. En ole hoksannut näitä "kamalia homssuisia äitejä". Äidit leikkipuistoissa tai lähikaupassa tuulipuvuissaan lasten kanssa on ihan normaali näky. En tiedä onko heillä mahdollisesti finni naamassa tai onko tukka vähän huonosti. Eikä haittaa tippaakaan. Se taas haittaa, että jotkut kuvittelevat olevansa jotenkin niin muiden yläpuolella, että voivat sanella toisille mitä heidän pitäisi tehdä tai miltä heidän tulisi näyttää.
 
ahja
[QUOTE="Vieras";27983016]Kävikään sulle niin? Olen pahoillani puolestasi.[/QUOTE]

kyllä kävi, oli pakko lempata emäntä, kun ei huolehtinut enää itsestään yhtään ja sai suoraan sanottuna hävetä ihmisten ilmoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
"mies"
Se taas haittaa, että jotkut kuvittelevat olevansa jotenkin niin muiden yläpuolella, että voivat sanella toisille mitä heidän pitäisi tehdä tai miltä heidän tulisi näyttää.
Koen itse, että olisimme tehokkaampi ja onnellisempi kansakuntana, jos useammat yrittäisivät kehittää itseään eri tasoilla. Mutta tämän ei välttämättä tarvitse tarkoittaa kenenkään sortamista tms. Säilytettäisiin kaikille peruskunnioitus ja ihmisyys, mutta "annettaisiin lupa" korkeisiinkin sfääreihin ilman "mutasertifikaattia" eli jonkinlaista todistelua muille, etten minä nyt vaan tässä missään tapauksessa yritä olla muita parempi.

Ongelma tuntuu vaivaavan vielä enemmän nais- kuin mieskeskustelua ts. trendimäisyyden ulkopuolella on ehkä jopa vaikeampi olla itsestään huolehtiva nainen kuin mies Suomessa.
 

Yhteistyössä