[QUOTE="havupuu";27982786]kahvilassa nähtyä: äiti & lasta. vauvalla söpöt sukkiset & neuletakki, isommalla farkut & siisti pusero. mutta se äiti!!!! silmillä roikkuva otsis ja muutenkin pahasti ylikasvanut malli, haalistuneen ruskea väri jossa vaalea tyvikasvu hohti kuin pälvikalju. ei meikkiä, kasvot olisivat voineet olla nätit mutta huomio kiinnittyi punaisiin silmänympäryksiin ja leuan finneihin. liian iso, auki lepattava musta nahkatakki, kuluneet farkut ja rähjäiset tennarit. kynsilakkaa, mutta puri koko ajan kynsiään. miksi ihmeessä ihmiset rumentavat tahallaan itseään? :O
jos ne lapset puetaan kauniisti, onko liikaa vaivaa käydä kampaajalla ja ostaa itsellekin sopivan kokoiset kivat vaatteet?![/QUOTE]
Itse kuulun niihin äiteihin, jolla lapsi on söpö kun mikä, mutta itse olen usein kuin pyryharakka
Mutta miksi rumennan tahallani itseäni, enkä huolittele ulkonäköäni?
Siksi, että esim. äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla ja vielä pikkulapsi-aikanakaan ei ole kauheasti aikaa, jaksamista/halua eikä oikeastaan sitä rahaakaan laittaa itseensä mm. uusiin vaatteisiin, meikkeihin, kampaajalle ym.
Itselläni on onneksi niin hyvä itsetunto, että minua ei juurikaan haittaa ap:n kaltaiset ulkönäköni arvostelijat. Jos haluan lähteä meikittömänä ja hormonifinninaamaisena kaupungille, niin lähden. Toki joskus laitan itseni, mutta en muiden, vaan itseni takia, enkä halua tyttölapsellenikaan opettaa, että naisen kuuluu joka välissä tälläytyä.
Sinkkuna ollessani pidin itsestäni huolta, oli merkkivaatteet ja viimeisen päälle huolitetu ulkonäkö. Mutta huomasins sen, että mitä vähemmän oli laitettu, sitä enemmän miehet, siis ne oikeasti järkevät kiinnostuivat. Hyvänäköiseksi laitettuna keräsi vaan ns. "pillumagneetteja". Nykyinen miehenikin arvostaa luonnollisuuttani.
Ja mitä vaatteisiin ym. tulee, niin yhä enemmän arvostan mukavuutta ja laatua niin ulkonäössä kun muutenkin. esim. minusta on ihana nukkua ylellisissä aidoissa silkkilakanoissa ja untuvapeitoissa, ihana pukeutua aitoon villaan, silkkiin ja muihin luonnonmateraaleihin, jotka maksavat oikeasti enemmän kuin joku ammojen suosikko Lousi Vuittonin laukku. Ei minusta ole sellaiseksi äidiksi, joka tälläytyy ja varsinkaan muodin mukaisesti ja muiden takia!