Naiset, joilla erityisen kiltti mies:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Oletteko huomanneet, että muita miehiä ärsyttäisi teidän parisuhde? Minä olen huomannut, että joillain miehillä on tarve kuittailla nimenomaan minulle.

Siis siitä, että mies osoittaa mulle hellyyttä paljon ja tekee kotihommia, eikä koskaan valita musta. Ja että mies ei pidä mua orjana.

Mekin olemme samassa työpaikassa, kuten te ap (viittaan siihen aiempaan avaukseesi työasioista) , meillä on kyllä niinpäin, että minä olen esimiesasemassa. Miestäni voin kyllä sanoa hyvin tasa-arvotietoiseksi, ystävälliseksi mieheksi, joka ei sellaista asiaa perheen suhteen tunnekaan mihin ei voisi tarttua tai asiaa, jossa ei minun puoltani pitäisi. En ole huomannut, että se miesvaltaisella työpaikallamme häiritsisi muita. Tosin pidämme melko matalaa profiilia työssä, otamme työasiat työasioina, ei sillä ole väliä puhuuko omalle puolisolle vai jollekin toiselle työkaverille =)

No joo, en tiiä onko ärsyttäminen se meidän kohdalla oikee sana, mutta kuittailua tulee tossun alla pitämisestä, vaikka juurikaan en oo ukolta mitään vaatinu tai sitä kieltäny mistään. Mutta ehkä mut on sit nähty kouluttamassa meidän koiraa ajatellaan mun olevan perheellekkin yhtä ehdoton ja jyrä :laugh: Tosin leikillään ovat tainneet kuittailuja jakaa ja leikkinä olen ne vastaan ottanutkin.

Eikö tälläinen mies ole ihan tavllinen mies? Miksi siitä pitäisi kuittailla, tietenkin jos toinen mies lähinnä pyyhkii vaimollaan lattioita saattaa omatunto kaihertaa ja tämän vuoksi kuittaillee.

"... mies osoittaa mulle hellyyttä paljon ja tekee kotihommia, eikä koskaan valita musta. Ja että mies ei pidä mua orjana."

Mun miehellä on muutama kaveri jotka ovat äärimmäisen rakastuneita parhaillaan ja myös kilttejä puolisoilleen, he eivät koskaan ihmettele jos mies kieltäytyy jostain jutusta perheen tai mun takia... mut kaverit joilla katkeruutta naisia kohtaan, huomauttavat miehelle, että vähempikin vaimon huomioiminen riittäis :o :snotty:

Kai se on sitä että kun toinen on onnellinen ja itse ei, jotkut silloin katkeruuttaan koittavat pahoittaa toisen mielen...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Oletteko huomanneet, että muita miehiä ärsyttäisi teidän parisuhde? Minä olen huomannut, että joillain miehillä on tarve kuittailla nimenomaan minulle.

Siis siitä, että mies osoittaa mulle hellyyttä paljon ja tekee kotihommia, eikä koskaan valita musta. Ja että mies ei pidä mua orjana.

Tiedän tismalleen, mitä tarkoitat. Näitä muita miehiä ketuttaa, kun ovat itse "huonoja"

Minulla tosi kiltti mies, tekee kotitöitä, ei arvostele minua, hellii ja huomioi, tosin ei ole mikään tossu, sanoo kyllä mielipiteensä :)

Mulla on kans tosi kiltti mies. Tekee kotitöitä, hellii ja huomioi minua paljon. En ole tuollaisia vihjaavia kommentteja toisilta miehiltä kuullut. Mutta joskus tulee sellanen fiilis että eikai kukaan luule että mie pakotan sen siihen? Siis oleen kiltti ja auttaan kotihommissa, huomioimaan ym.. Kyllä minun kultani tekee sen ihan oma-aloitteisesti, ja sama myös toisin päin. Molemmat huomioidaan toisiamme paljon. Ja olen erittäin onnellinen siitä.

Ne muut miehet ovat kateellisia ja niitä vituttaa, kun varmaan vielä kotona muija sanoo, että kyllä se rukoilijasirkan mies on niin ihana jne. Mies tuntee ittensä huonoksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

juu ei..tavallaan.. toisten vaimot kuittailee kyl et miten on niin kiltti mies.
Ei oo tossunalla eikä mitään. Se vaan on kiltti, ahkera ja huomioonottava ym ym. Sekös noita tiettyjä riepoo.
Miehet ei niinkään kuittaile..ei ees ukon kaverit..vähän vaan silleen ;) :whistle: tyyliin mut ei vittuilevasti.

Ihan asiaa kirjoittelet. Minulla on myös kokemusta tästä sekä miesten ETTÄ MYÖS naisten taholta. Epäillään miehen olevan tossun alla, kun osallistuu, arvostaa ja on kiltti. Eikä tästä ole yhtään kyse, vaan siitä, että mieheni rakastaa, osoittaa sen ja pitää selvänä töiden tasapuolista jakamista eikä hänen itsetuntonsa ole niin heikko, että sitä pitäisi jollain ällömachoilulla kohentaa. RAKASTAN kilttiä miestäni ja ah niin maskuliinistakin kaiken lisäksi. Mitään tarvetta ei ole nalkuttaa tai pomoilla kummallakaan. Ja silti kuittailua kuuluu hiukan kateelliseenkin tyyliin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan asiaa kirjoittelet. Minulla on myös kokemusta tästä sekä miesten ETTÄ MYÖS naisten taholta. Epäillään miehen olevan tossun alla, kun osallistuu, arvostaa ja on kiltti. Eikä tästä ole yhtään kyse, vaan siitä, että mieheni rakastaa, osoittaa sen ja pitää selvänä töiden tasapuolista jakamista eikä hänen itsetuntonsa ole niin heikko, että sitä pitäisi jollain ällömachoilulla kohentaa. RAKASTAN kilttiä miestäni ja ah niin maskuliinistakin kaiken lisäksi. Mitään tarvetta ei ole nalkuttaa tai pomoilla kummallakaan. Ja silti kuittailua kuuluu hiukan kateelliseenkin tyyliin.

Kateutta se onkin, totta puhut.

Muutama miehen kaveri on joskus kettuillut siitä, että en kuulemma päästä miestä ulos, esimerkiksi baariin.
Päästänpäs. Saa mennä aina kun haluaa. Mutta vapaapäivinään, kun joku soittaa ja häntä jonnekin pyytää, niin hän sanoo usein että on nyt vaimon ja lasten kanssa, eikä ole aikeissa lähteä mihinkään.
Nämä kommentit tulevat 99.9% sellaisilta, jotka ovat joko eronneet, tai ovat naimisissa itseään 25 v vanhemman naisen kanssa (eli puhdas hyötyavioliitto miehelle) eikä heillä ole lapsia. Yhdelle sanoin, että sinunkaan vaimosi ei olisi ex, jos olisit joskus valinnut laatuajan perheen kanssa, etkä kaupungilla juoksemista :snotty:

Puhutte kaikki varmasti asiaa, MUTTA on paljon niitäkin pariskuntia, joissa mies on kaikkea edellä mainitsemaasi vaan siksi, että muuten on viikon selibaatti ja murjotus päällä. Siis elämä tosi vaikeeta jos ei mee kaikki naisen pillin mukaan. Ja vaimon edessä ne miehet väittävät olevansa kovin tyytyväisiä eivätkä tossun alla, mut totuus on toinen. Sille hirmulle vaan ei voi sitä sanoa.

Puhutte kaikki varmasti asiaa, MUTTA on paljon niitäkin pariskuntia, joissa mies on kaikkea edellä mainitsemaasi vaan siksi, että muuten on viikon selibaatti ja murjotus päällä. Siis elämä tosi vaikeeta jos ei mee kaikki naisen pillin mukaan. Ja vaimon edessä ne miehet väittävät olevansa kovin tyytyväisiä eivätkä tossun alla, mut totuus on toinen. Sille hirmulle vaan ei voi sitä sanoa.

Tämmöisiäkin tapauksia varmasti on, kuten niitä, missä vaimo on se tossunalla oleva. Ikävää, mutta totta.

Meillä ei ole niin...mutta joo, taatusti suuttuisin jos mies lähtisi vapaapäivinään (joita on harvoin; juhannuksen jälkeen ollut kaksi) aamuvarhain kalastamaan ja tulisi yömyöhään kotiin, sen sijaan että viettäisi aikaa perheensä kanssa. Mies on ihan itse todennut, että koska hänellä on vapaa-aikaa vähän, niin hän haluaa olla lasten ja mun kanssa.

En tiedä onko mieheni erityisen kiltti, mutta hyvä, tasa-arvoinen ja rakastava se on.

Ja en ole huomannut mitään kademieltä kellään.

Mummo sanoisi, että jokaisella on väiveemme. :D

Olen huomannut.
Ja ärsyttää kun minua pidetään tyrannina joka muka pakottaa miehen tietynlaiseen muottiin..
olen kai muutamien naistuttujenkin mielestä liian dominoiva?
Oikeeasti kaikki miehet eivät halua esim. juopotella tai hoitavat ihan itsenäisesti ja MIELELLÄÄN omia lapsiaan ym.
Kaikki miehet eivät myöskään kiroile ym. ym. ym.
Mieheni tekee mielellään asiota minun vuokseni ja jos olemme perheenä liikkeellä jossakin hän usein "hoitaa" lapsia paljon.
Kun vielä oli vaippaikäisiä niin esim. vaihtoi vaipat ym.
Olen ollut kotiäitinä lastemme koko lapsuuden joten oikeasti käytännössä minä hoiodan enemmän lapsia yksin.. mutta jotkut näkevät vain sen mitä haluavat.
Tiedän myös, että eräs ystäväpariskuntamme riiteli aina autossa rankasti kun esim. lähtivät meiltä kylästä.. naista harmitti niin kun katseli miestäni ja oma oli arjessa niin erilainen, heillä myös lapsia ja mies vain kävi töissä ja retkotti sohvalla kotona.
Minun puolestani minunkin mieheni saa retkottaa sohvalla jos siltä tuntuu.. en vaan voi sillekkään mitään että harvoinpa hänestä tuntuu siltä.
Noh, minusta minulla on mukava mies ja hyvä parisuhde se lienee tärkeintä eikä se mitä muut ajattelevat.