Naiset ja tatuoinnit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miespoloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";24592657]Typerää olisi olla kiinnittämättä huomioon sellaiseen seikkaan toisessa ihmisessä, joka pistää noin selvästi silmään, ja kertoo siitä, että heidän on oltava aivan toiselta planeetalta, kuin minä. Minunlaiseni ihmiset näkevät sinunlaistesi lävitse, jota sinä et voi ymmärtää.[/QUOTE]

millähän tavalla sä luulet näkeväsi minunlaiseni läpi?
ja mikä edes on "minunlaiseni"?

Jotkut tykkää tatuoiduista, jotkut tatuoimattomista. Toiset blondeista, toiset bruneteista. Tääkin on ihan vaan mielipidekysymys niin en ymmärrä miten täällä joku vaivautuu muiden valintoja haukkumaan. Itse olen nainen, 24v ja mulla on 8 tatuointia. Yhtäkään en kadu ja lisää aion ottaa. Kukaan mies ei ole vielä niitä vastaan ollut vaan kaikilta olen kuullut että ne sopii mulle.

Mut on kasvatettu siten, että tatuoinnit eivät ole meidän arvoisten ihmisten asia. Se on duunareitten ja hippien, punkkareiden ym asia koristaa itseään.

Meillä kans ollut vähän sama meininki... "Tatuoinnit ovat vankilakundien ja merimiesten merkkejä, jos et ole näistä kumpikaan ei tarvitse itseä sotkea" :D

Viimeksi muokattu:
En omista yhtään tastaa.. enkä tule koskaan omistamaan.. :)
Kyllä ne on kauniita jne.. mutta omalle iholle en moista halua koskaan..
En myöskään omista lävistyksiä. joskus oli kielikoru mut nyt ei sitäkään kun oon senkin ottanu pois ennen kun tyttäreni syntyi..

En silti sano että olisin jotenkin erikoinen.. ihan tavallinen joka tahtoo olla tällainen kun on ja en myöskä paheksi niitä joilla on lävistyksii ja tatsoi. :)

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
[QUOTE="vieras";24592674]Näkyvä tatuointi on aina jonkinlainen statement. Niin kuin pukeutuminen. Automerkki. Asuinalue. Ja niin se vain on, että lika barn leka bäst. Ihmiset hakeutuvat kaltaistensa seuraan, ja esim. minun pitää ylittää jonkinlainen mentaalikynnys, jotta hakeutuisin ensikontaktiin hihatatuoidun ihmisen kanssa, jos siinä rinnalla olisi valittavana ei-tatuoitu.[/QUOTE]

no, kaverin lapsen synttäreillä tuli puhetta tatuoinneista ja kaveri totes työkaverilleen näin : "****:lla onkin vähän enemmän kun mulla" johon työkaveri totes, ettei uskois :D

millä tavalla ne tatuoinnit tekee ihmisestä jotenkin huonomman kuin jostain ei tatuoidusta ?

[QUOTE="timppa";24592656]porvoosta päivää! ensisijainen asia voi olla esim kuolleen sukulaisen muistaminen.[/QUOTE]

Oikein hyvä esimerkki, josta huomaa, että siellä toisessa päässä ei ole kaikki kotona. Luitko edes mihin tuota kommentoitiin. :D

[QUOTE="timppa";24592717]no, kaverin lapsen synttäreillä tuli puhetta tatuoinneista ja kaveri totes työkaverilleen näin : "****:lla onkin vähän enemmän kun mulla" johon työkaveri totes, ettei uskois :D

millä tavalla ne tatuoinnit tekee ihmisestä jotenkin huonomman kuin jostain ei tatuoidusta ?[/QUOTE]

Eihän ne ehkä faktisesti teekään, mutta minkäs sille voi, että ensivaikutelma on aika voimakas.

Oikein hyvä esimerkki, josta huomaa, että siellä toisessa päässä ei ole kaikki kotona. Luitko edes mihin tuota kommentoitiin. :D

luin, ap ja komppaajat on kovasti sitä mieltä että tatuoitu ihminen on "tietynlainen" ja huonompi ihminen, välillä oikein huomaa kun vettä heitetään myllyyn ;) ja siihen perään totesin oman mielipiteeni asiaan "pitää oikein keksiä syy miksi tatuointi otetaan jotta sen voi ottaa"

harmi jos koet, että täällä päässä on vikaa, mulla on kaikki kuitenkin ihan hyvin :)

Näihin keskusteluihin ei oikein jaksa osallistua, kun nämä tatuoinnin hankkijat puolustelevat usein mokaansa henkeen ja vereen.

Tatuoimattomille tatuoidut ovat usein sama asia, kuin se, että joku tulisi pukujuhliin verkkareissa ja t-paidassa, mutta tuotakin pahempaa.

[QUOTE="timppa";24592717]
millä tavalla ne tatuoinnit tekee ihmisestä jotenkin huonomman kuin jostain ei tatuoidusta ?[/QUOTE]

Ei tatuoinnit kenestäkään huonompaa ihmistä tee. Kuva tosin kertoo ottajastaan. Jos jollain on joku giljotiinikuva hakaristeineen niin välittäähän se ihan eri viestiä kun kuva pikkulinnusta kukkasessa.

Jokainen mun kolmesta tatuoinnista on otettu jonkun henkilökohtaisen syyn vuoksi. Mulle on tullut vahvana olo, että tästä elämänvaiheesta selvittyäni haluan siitä itselleni muiston. Yhtään piikkilankaa tms. mautonta tribaalia ei minusta siis löydy.

Mies ei eka tatuoinnista ollut moksiskaan, mutta kun toinen tuli otettua niskaan, siitä älähti aika pahasti. Tosin nyt vuosien päästä on sanonut usein että se tatuiointi on mun "kruunu" ja se ei vois kuvitella enää mua ilman sitä. Kolmas tatska on myös näkyvällä paikalla, ja sen ottamiseen kysyin kyllä "muodollisen luvan". Tosin olisi se tuossa myös ilman lupaa, koska ne on todellakin otettu mulle itselle.

Ja kuten ensimmäisen tatuoinnin tekohetkellä eräs "vanha Veronica" sanoi:
"Sitten kun sinä olet 80-vuotias - ovat kaikki muutkin samanikäisiä, ja kaikilla on omat kuvansa mukanaan."

Ai niin, miehellä ei ole yhtään ainoata tatuointia, lävistystä tai kuulaa päänahassa. :stick:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Huomenta";24592755]Näihin keskusteluihin ei oikein jaksa osallistua, kun nämä tatuoinnin hankkijat puolustelevat usein mokaansa henkeen ja vereen.[/QUOTE]
Näihin keskusteluihin osallistuminen on rasittavaa tällaisten kommenttien tähden. Tästä tulee sellainen kuva, ettet edes tahdo kuulla näiden tatuoinnin hankkineiden mielipiteitä tai kommentteja. Ehkäpä sellanen keskustelu olisi enemmän mieleesi, jossa ainoastaan samaa mieltä olevat henkilöt uhoavat paremmudellaan ja pohdiskelevat alempien sosiaaliluokkien ongelmia?
Tykkään sun pukujuhla-verkkarit vertauksesta. :) Aika hyvä, en oo ennen kuullut.

Kyllä noiden tatuointien määrä on suhteellisesti suurin alemmissa sosiaaliluokissa. Mutta kun ei tällä palstalla suurin osa edes tajua, mikä on "suhteellinen". Heti tulee joku sanomaan, että "mää oon akateeminen ja mulla on tatska." Eli ihan sama mikä koulutus, tällä palstalla olevat ei vaan tajua.

Tatutointi on alemman yhteiskuntaluokan rahvaanomainen tapa ilmaista itseään... :D

[QUOTE="ap";24592637]Kummallista, että sä et tunne käsitettä "tilastollinen merkitsevyys", jos kerran olet tuollainen asiantuntijatyötä tekevä uranainen. No toisaalta se selittyisi sillä, että "asiantuntijuutesi" liittyy markkinointiin (HUOM! Sisäpiirivitsi).

Jos tehtäisiin tutkimus tatuoinneista ja niiden määristä eri sosioekonimissa asemissa olevilla ihmisillä, niin varmasti jokaiseen luokkaan tulisi sellaisia ihmisiä joilla on tatuointeja. Mutta väittäisin, että esimerkiksi lääkäreillä, opettajilla ja insinööreillä on KESKIMÄÄRIN (onko se niin hirveen vaikee käsite hahmottaa!) vähemmän tatuointeja kuin vähemmän koulutetuilla.

On tää ihmepalsta kun ei ihmiset ymmärrä perusasioita, ei vaikka olisi akateemiset tutkinnot. No kaipa ne on sitten jostain hölö-pölö-tieteestä.[/QUOTE]

Kirjoitit näin:
"Juu ei. En arvosta minäkään tatskoja kenelläkään. Toistaiseksi stereotypiani tatuoiduista ihmisistä (olkoon miehiä/ naisia) on pitäneet paikkansa. Kuuluvat hieman eri yhteiskuntaluokkaan tai omaavat toisenlaisen elämänkatsomuksen. Sorry vaan.... "

Et puhunut tilastollisesta todennäköisyydestä, vaan henkilökohtaisesti tuottamastasi stereotypiasta. Sen vuoksi en oikein osannut arvata, että otitikin tilastotieteellisen näkökulman asiaan. Selkeämpi argumentointi saattaisi auttaa ymmärtämään pointtisi. :)

Voihan toki olla että olen hölö-pölö -tieteenalalta valmistunut, joten puheeni voi jättää huomiotta. Tieteenalahan määrittää ihmisen kyvyn rationaaliseen ajatteluun, kuten me akateemiset tiedämme.

Tässä oma, täysin epätieteellinen arvioni: olet melko konservatiivinen ihminen, jolla on taipumusta luokitella ihmisiä varsin ahtaisiin luokkiin melko pinnallisilla kriteereillä. Myönnän auliisti, että kyseessä on käsitys, jonka sain näistä parista viestistäsi ja joka saattaa siten olla täysin väärä. :)

Ei tatuoinnit kenestäkään huonompaa ihmistä tee. Kuva tosin kertoo ottajastaan. Jos jollain on joku giljotiinikuva hakaristeineen niin välittäähän se ihan eri viestiä kun kuva pikkulinnusta kukkasessa.

no kerrotko mitä mun kuvat kertoo musta, ihan siis asialinjalla ois hauska kuulla :)
Mulla on tuollanen "sugar skull" olkapäässä, vanha ompelukone toisessa olkapäässä, siinä samassa kädessä mittanauha, muutama ruusu, sakset ja lankarullia.
löytyy "äiti" teksti sydämen sisällä vasemmasta kädestä, lasten nimet.

tässä näin aluks.
terkut tutuille, joku nyt viimeistään jo tunnisti.

[QUOTE="minä";24592780]Tatutointi on alemman yhteiskuntaluokan rahvaanomainen tapa ilmaista itseään... :D[/QUOTE]

Kivoja sanoja nämä "alempi yhteiskunta luokka" ja "rahvaanomainen" ^_^
Nokan nyrpistely ja toisten ylenpalttinen arvostelu taitavat olla "ylemmän luokan" yhtä rahvaanomainen tapa ilmaista itseään.
Onneksi minulla on vain tatuointi :heart:

Kirjoitit näin:
"Juu ei. En arvosta minäkään tatskoja kenelläkään. Toistaiseksi stereotypiani tatuoiduista ihmisistä (olkoon miehiä/ naisia) on pitäneet paikkansa. Kuuluvat hieman eri yhteiskuntaluokkaan tai omaavat toisenlaisen elämänkatsomuksen. Sorry vaan.... "
-----
Tässä oma, täysin epätieteellinen arvioni: olet melko konservatiivinen ihminen, jolla on taipumusta luokitella ihmisiä varsin ahtaisiin luokkiin melko pinnallisilla kriteereillä. Myönnän auliisti, että kyseessä on käsitys, jonka sain näistä parista viestistäsi ja joka saattaa siten olla täysin väärä. :)

No ensinnäkin tuo lisälainaus on toisen ihmisen viestistä, joten menee suht. mahdottomaksi väitellä asioista joissa minun lainauksia ja joltain toiselta lainattuja sekoitellaan keskenään...

Minä, konservatiivinen? Mielestäni aika monet tatuoinnit ovat hirveän konservatiiviä. Ja mistä kielii halu hakata ihoon jotain pysyvää? Kenties siitä, että halutaan jotain pysyvää?

- Olen siis alkuperäinen ap.

mie en ainakaan ota tatuointeja muodin vuoksi, enkä välitä mitä mieltä muut ovat kuvistani. ja miule jokainen kuva, yhtä lukuunottamatta on muisto tai kertoo muuten vain miusta itsestäni. en ikinä ottaisi tribaalia alaselkään, playboy pupua vatsaan tai muutakaan yleistä muotitatskaa, vaan haluan kuvan kertovan tarinaa.

Kaikille ne ei sovi mut on paljon ihmisiä joilla tatuoinnit näyttää todella hyvältä. Ja kyllä sen huomaa onko se otettu siksi että haluaa iholle pysyvästi sen jonkun tärkeän muiston tms vai siksi että se on muotia ja sitten on selattu jostain tatuointilehdestä tribaali.
Itsellä 12 tatuointia ja kaikilla joku merkitys.

[QUOTE="timppa";24592801]no kerrotko mitä mun kuvat kertoo musta, ihan siis asialinjalla ois hauska kuulla :)
Mulla on tuollanen "sugar skull" olkapäässä, vanha ompelukone toisessa olkapäässä, siinä samassa kädessä mittanauha, muutama ruusu, sakset ja lankarullia.
löytyy "äiti" teksti sydämen sisällä vasemmasta kädestä, lasten nimet.

tässä näin aluks.
terkut tutuille, joku nyt viimeistään jo tunnisti.[/QUOTE]

Vaikea sanoa kun ei nää niitä ja työn jälkeä. Ompelukoneen ja tykötarpeiden näkeminen tatuoituna miehellä saattaa ehkä mulle herättää spontaanin naurukohtauksen ja selitys niille olisi ihan kiva kuulla.

Mä tiedän pari tapausta jossa saunaillassa vaatteiden alta paljastuneet tatskat ovat muuttaneet työporukan suhtautumista siihen tyyppiin kenellä tatuoinnit ovat olleet, eikä suhtautuminen ollut nousujohteista positiivisessa mielessä.

Yhteistyössä