Naiset ja tatuoinnit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miespoloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";24592466]No kestipä jopa 3 minuuttia, että joku tuli tämän sanomaan. Luulisin, että harva ihminen pohjimmiltaan ottaa tatuointeja vain itsensä takia. Kyllä se on myös jotain itseilmaisua.

"Mulla on tämmönen kiinalainen symboli tossa selässä. Se kuvastaa elämän kiertokulkuu tajuuksä. Tai siis ethän sä tajuu, mut ihmettelet vaan että vau onpas kumma merkki. ja sit jos tapaan syvällisen ihmisen voin jutskaa sen kanssa siit tatskast ja siitä mitä se symbolisoi. Elämän kiertokulku,you know.[/QUOTE]

Mun tatuointini on vain mun takia tehty (onneks mies kannusti mua ottamaan sen ja myös pitää lopputuloksesta), ja tietysti se myöskin on itseilmaisua. Tosin en rupea sitä kenelle tahansa selittelemään, ymmärtää jos ymmärtää mutta asiasta ei keskustella syvällisiä. Ymmärtääkseen tarvitsee tuntea minut hyvin ja osata yhdistellä eri asioita.

Ihmisiä, jotka menevät elämässä "go with the flow" asenteella. Otin tatskan kun huvitti, tein lapsen kun huvitti. No nyt vaihdan työpaikkaa/ alaa kun huvitti...minun mielestäni eivät harkitse ratkaisujaan, ovat hieman simppeleitä, osa lähiöbaari-porukkaa, osa keskiluokkaa, mutta pissis-osastoa (naiset). Miehet keskenkasvuisia tai raksa/ prätkä-osastoa.

Avaan sateenvarjon ;-)

:D mie harkitsin ekaa kuvaani useamman vuoden, en itseasiassa ota mitään kuvaa hetken mielijohteesta vaan haluan olla varma että se on juurikin oikea kuva minkä haluan (ei tarvitse vuosia myöhemmin harmitella että sellainen on tullut otettua.. samoin mietin sen paikan mihin otan) harkitsen kaikkea asioita, otan realiteetit huomioon niin lapsen hankinnassa, työpaikan vaihdossa jne. lähiöbaareja en harrasta ja pissistä musta ei saa tekemälläkään :D

mutta juu, kyllähän ihmisiä on kaikenlaisia ja osa tekee ratkaisunsa ihan vaan harkitsematta ja innostuessaan jostain

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Ihmisiä, jotka menevät elämässä "go with the flow" asenteella. Otin tatskan kun huvitti, tein lapsen kun huvitti. No nyt vaihdan työpaikkaa/ alaa kun huvitti...minun mielestäni eivät harkitse ratkaisujaan, ovat hieman simppeleitä, osa lähiöbaari-porukkaa, osa keskiluokkaa, mutta pissis-osastoa (naiset). Miehet keskenkasvuisia tai raksa/ prätkä-osastoa.

Avaan sateenvarjon ;-)

NIMENOMAAN. Näin se on. En viittinyt itse sanoa, koska mulla ei ole sateenvarjoa. Tätä mulle tatuoinnit eniten symbolisoivat. Ja tuo porukka on kyllä semmosta, että ei kuulu pahemmin tuttavapiiriin onneksi.

Ja tärkeintä tolla porukalla tuntuu aina olevan se, että "Mä en kuule piittaa mitä muut sanoo. Mä teen just mitä lystää." Tulee mieleen kapinoiva yläastelainen tyttö.

Blaa...blaa... poikkeuksia... blaa...blaa... on.

Avaan sateenvarjon ;-)

Hmmm. Mitenhän on mahdollista, että olen erittäin tasapainoinen ja harkitseva ihminen, mutta minulla on tatuointi? Enkä muuten sitä kuvaakaan hetken mielenjohteesta ottanut.
Olisiko nyt näin, että tatuoinnilla ei ole mitään tekemistä "haihattelun" kanssa?

Avaan sateenvarjon ;-)

no voin kumota tosta kaiken ;)

otin tatuoinnin (tatuointeja) koska ne ovat omasta mielestä kauniita, jokaisella omalla kuvallani on merkitys jos joku joskus kysyy. en tehnyt lapsia vaan sain niitä, koska silloin oli oikea hetki lapsille, joita aina olen halunnut. mietin hyvin pitkään mitä alaa olen lähdössä opiskelemaan, koska en halua kolmen vuoden päästä tajuta seisovani tyhjän päällä. olen erittäin perhekeskeinen, "baari-ihminen" olin ennen lapsia, tosin silloin ei ollut kuin kaksi kuvaa. enkä koe todellakaan olevani pissis, aivan jotain muuta. mies on koko ikänsä pelannut jalkapalloa, ei ole töissä raksalla vaikka meiltä prätkä löytyykin.
itse olen sellanen "maailmanparantaja" ihminen, koitan elää mahdollisimman ekologisesti ja tätä myös lapsilleni opetan. tykkään käsitöistä.. mitähän vielä.

Olen ap totaalisen samaa mieltä kanssasi. En kyllä pidä tatuoinneista miehilläkään. Kyllä vain, jos jollain näen tatuoinnin, tai tiedän hänen sellaisen omaava, niin näen kyllä hänet aivan eri valossa siitä eteenpäin, enkä lainkaan positiivisessa mielessä.

Mut on kasvatettu siten, että tatuoinnit eivät ole meidän arvoisten ihmisten asia. Se on duunareitten ja hippien, punkkareiden ym asia koristaa itseään. Tiedän että olisin saanut niin paljon selkään jos olisin teinivuosina mennyt ja ottanut tatuoinnin. Monet kerrat olin menossa ja ne kuvat olis ollut just jotain delfiini olkavarressa tai ruusu tissin päällä ym. Mutta sitten varmaan se kotikasvatus aina vei voiton, enkä mennyt ja tehnyt tatuointia itseeni.

Nyt minulla on tatuointi. Se on tuore. vajaa vuoden ollut ja olen hyvin hyvin iloinen asiasta. ikää oli 33 vuotta kun sen otin. Ja tästä tatuoinnista voin sanoa, että se on otettu vain siitä syystä, että minä ja kaverini halusimme jollakin tapaa pistää ystävyyden pakettiin. Olemme olleet 30 vuotta ystäviä ja jakaneet elämämme ilot, surut, isot ja ja suuret asiat. Ei vienyt opiskelut tai eri mantereet tai mikään meidän ystävyyttä pois, vaan edelleen olemme sydänystäviä vaikka meillä kaikilla on omat elämät ja ystävät omilla paikkakunnilla.
Me teimme yhteisen kuvan, yhteisen paikan ja se on siinä nyt ja aina. Koska me halusimme konkretisoida ystävyytemme. Asia ilmoitettiin puolisoillemme, 2/3 osaa miehistä sanoi että ei saa ottaa, mutta tämä on kuitenkin meidän elämä ja sillä ei ole väliä mitä miehemme, vanhempamme, sisaruksemme asiaan suhtautui.

Omasta perheestä vain äiti on kommentoinut kuvaa. Isä on kuin ei tiedäkään, kuten veljeni. Mutta ei tuo haittaa. Kerron niille jotka kysyvät, mutta en kerro jos ei kysy.

Tatuointi itsessään ei kerro ihmisestä mitään. Toki jos otsassa lukee asshole niin voidaan jotain päätellä, mutta kyllä melkein aina tatuoinnissa on tarina ja se on tärkeä kantajalleen.

[QUOTE="Vieras";24592573]Olen ap totaalisen samaa mieltä kanssasi. En kyllä pidä tatuoinneista miehilläkään. Kyllä vain, jos jollain näen tatuoinnin, tai tiedän hänen sellaisen omaava, niin näen kyllä hänet aivan eri valossa siitä eteenpäin, enkä lainkaan positiivisessa mielessä.[/QUOTE]

eikös tuo nyt ole vain typerää.. siis ahdasmielistä ja ennakkoluuloista määrittää ihminen tatuoinnin perusteella?
kannattaa avartaa sitä omaa ajatteluaan hitusen

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";24592573]Olen ap totaalisen samaa mieltä kanssasi. En kyllä pidä tatuoinneista miehilläkään. Kyllä vain, jos jollain näen tatuoinnin, tai tiedän hänen sellaisen omaava, niin näen kyllä hänet aivan eri valossa siitä eteenpäin, enkä lainkaan positiivisessa mielessä.[/QUOTE]

No eihän niistä tatuoinneista tarvitse pitää, mutta itse en lähtisi tekemään sen syvempää luonneanalyysia pelkän tatuoinnin perusteella.

[QUOTE="mies";24592492]Tissejä ja naamaa ei tartte tatuoida muulla ei ole väliä :)[/QUOTE]

Enpä ole vielä miestä tavannut, joka ei olisi mun tissitatskasta tykännyt :D Tosin ei sillä nykyään ole enää yhtään väliä. Oman miehen mielipide on tärkein :)

Juu ei. En arvosta minäkään tatskoja kenelläkään. Toistaiseksi stereotypiani tatuoiduista ihmisistä (olkoon miehiä/ naisia) on pitäneet paikkansa. Kuuluvat hieman eri yhteiskuntaluokkaan tai omaavat toisenlaisen elämänkatsomuksen. Sorry vaan....

Olisi kiva kuulla, mihin luokkaan? Itselläni on yksi pieni tatuointi. Olen akateeminen, asiantuntijatyötä tekevä uranainen. Sovinko kategoriointiisi?

(Ja tällä hetkellä olen lomalla, jos herää kysymys siitä miten tänne eksyin. ;)

Ja te jota kategorisoitte tatuoidut ihmiset heti johonkin alempaa luokkaan ja pohjasakkaan. Mistä te tiedätte onko teidänkin yläluokkaisessa lähipiirissänne tatuoituja henkilöitä? Tuskin kukaan ainakaan teille haluaa tatuointiaan vilauttaa, jos ennakkoluulot ovat mitä ovat ja heti saa juntin leiman otsaan.

• Tykkää
[QUOTE="Neith";24592548]:D mie harkitsin ekaa kuvaani useamman vuoden, en itseasiassa ota mitään kuvaa hetken mielijohteesta vaan haluan olla varma että se on juurikin oikea kuva minkä haluan (ei tarvitse vuosia myöhemmin harmitella että sellainen on tullut otettua.. samoin mietin sen paikan mihin otan) harkitsen kaikkea asioita, otan realiteetit huomioon niin lapsen hankinnassa, työpaikan vaihdossa jne. lähiöbaareja en harrasta ja pissistä musta ei saa tekemälläkään :D

mutta juu, kyllähän ihmisiä on kaikenlaisia ja osa tekee ratkaisunsa ihan vaan harkitsematta ja innostuessaan jostain[/QUOTE]

Just tällaista älytöntä! Se tatuointi on hankittava vaan sen tatuoinnin takia, ja sitä pitää oikein vielä miettimällä miettiä, enkä millaisen kuvioin voi itseensä ottaa, ETTÄ SAA VAAN SEN TATUOINNIN. Ensisijainen asia on siis se tatuointi, ja kuvaa mietitään vasta sitten. :D PAKKO koittaa keksiä jotain tärkeää. :D

No joo... ei äijäkään tatuoinneistani pidä, mutta minusta kyllä. Ja ne tulevat samaan kauppaan.

Toisaalta on tuokin hankkinut ihan kelpo kuvia pari yhteisinä vuosinamme.

Olisi kiva kuulla, mihin luokkaan? Itselläni on yksi pieni tatuointi. Olen akateeminen, asiantuntijatyötä tekevä uranainen. Sovinko kategoriointiisi?

(Ja tällä hetkellä olen lomalla, jos herää kysymys siitä miten tänne eksyin. ;)

Kummallista, että sä et tunne käsitettä "tilastollinen merkitsevyys", jos kerran olet tuollainen asiantuntijatyötä tekevä uranainen. No toisaalta se selittyisi sillä, että "asiantuntijuutesi" liittyy markkinointiin (HUOM! Sisäpiirivitsi).

Jos tehtäisiin tutkimus tatuoinneista ja niiden määristä eri sosioekonimissa asemissa olevilla ihmisillä, niin varmasti jokaiseen luokkaan tulisi sellaisia ihmisiä joilla on tatuointeja. Mutta väittäisin, että esimerkiksi lääkäreillä, opettajilla ja insinööreillä on KESKIMÄÄRIN (onko se niin hirveen vaikee käsite hahmottaa!) vähemmän tatuointeja kuin vähemmän koulutetuilla.

On tää ihmepalsta kun ei ihmiset ymmärrä perusasioita, ei vaikka olisi akateemiset tutkinnot. No kaipa ne on sitten jostain hölö-pölö-tieteestä.

[QUOTE="Vieras";24592628]Just tällaista älytöntä! Se tatuointi on hankittava vaan sen tatuoinnin takia, ja sitä pitää oikein vielä miettimällä miettiä, enkä millaisen kuvioin voi itseensä ottaa, ETTÄ SAA VAAN SEN TATUOINNIN. Ensisijainen asia on siis se tatuointi, ja kuvaa mietitään vasta sitten. :D PAKKO koittaa keksiä jotain tärkeää. :D[/QUOTE]

No eikös tatuointia saa hankkia, koska haluaa tatuoinnin? :O

[QUOTE="Vieras";24592628]Just tällaista älytöntä! Se tatuointi on hankittava vaan sen tatuoinnin takia, ja sitä pitää oikein vielä miettimällä miettiä, enkä millaisen kuvioin voi itseensä ottaa, ETTÄ SAA VAAN SEN TATUOINNIN. Ensisijainen asia on siis se tatuointi, ja kuvaa mietitään vasta sitten. :D PAKKO koittaa keksiä jotain tärkeää. :D[/QUOTE]
No vähän sama kun hankkimalla hankkisi jotain vaatekappaletta tai korua. Tai puolisoa. Tai lemmikkieläintä. Onko sun mielestä siis tuo muiden pilkkaama flow-tapa parempi?

porvoosta päivää! ensisijainen asia voi olla esim kuolleen sukulaisen muistaminen.

[QUOTE="Neith";24592589]eikös tuo nyt ole vain typerää.. siis ahdasmielistä ja ennakkoluuloista määrittää ihminen tatuoinnin perusteella?
kannattaa avartaa sitä omaa ajatteluaan hitusen[/QUOTE]

Typerää olisi olla kiinnittämättä huomioon sellaiseen seikkaan toisessa ihmisessä, joka pistää noin selvästi silmään, ja kertoo siitä, että heidän on oltava aivan toiselta planeetalta, kuin minä. Minunlaiseni ihmiset näkevät sinunlaistesi lävitse, jota sinä et voi ymmärtää.

voihan sen tietty noinkin ymmärtää.. tai sitten niin että on asia jonka haluaa tatuoinnilla kuvata, mutta haluaa että se kuva on juuri niin hyvä kuin sen pitääkin olla ja se ei aina ole niin helppoa..
se pointti ei ole siinä että kunhan on kuva, muuten mulla olis jo liki 20 kuvaa tatuoituna.. itse en vain pidä sitä fiksuna, siis toteuttaa jokaista ideaa mikä mieleen juolahtaa

[QUOTE="Neith";24592589]eikös tuo nyt ole vain typerää.. siis ahdasmielistä ja ennakkoluuloista määrittää ihminen tatuoinnin perusteella?
kannattaa avartaa sitä omaa ajatteluaan hitusen[/QUOTE]

Näkyvä tatuointi on aina jonkinlainen statement. Niin kuin pukeutuminen. Automerkki. Asuinalue. Ja niin se vain on, että lika barn leka bäst. Ihmiset hakeutuvat kaltaistensa seuraan, ja esim. minun pitää ylittää jonkinlainen mentaalikynnys, jotta hakeutuisin ensikontaktiin hihatatuoidun ihmisen kanssa, jos siinä rinnalla olisi valittavana ei-tatuoitu.

Yhteistyössä