Naiseni alapää haisee törkeän pahalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nainen23:
joskus naisille tulee tällasia vaivoja, itselleni on tullut kerran , mutta siis marssin samana pvänä lääkäriin ja sain pari nappia mitä otin ja vaiva meni pois!
se on tod. näkösesti emättinen ph tasapaino sekasin tms. harmiton vaiva sinällään mutta erittäin epämieluisa, ymmärrän kyllä miehiä jos ei tee mieli kuollutta silliä..
Ja toki miehetkin joskus haisee, se ei nyt liittynyt tähän,eihän? terveet pissavehkeet ei kyl haise kummallakkaan ja jos haisee niin tottakai siitä pitää sanoa toiselle, en vaan ymmärrä miten naisesi ei itse huomaa asiaa?? toiset ei kai oo niin tarkkoi hygieniasta, itse käyn 2 krt päiväs suihkus ja joka kerta esim ku käyn paskalla pesen huolellisesti kaikki paikat eikä koskaan tule tilannetta että pitäs kieltäytyä seksistä sen takia et olis pelko et haiskahtaa...en kyl menis lähellekkään miestäni jo mun värkki haisis..

siis 2 kertaa päivässä suihkussa, paskalla käydessä pesut (oletettavasti käyt kerran pari päivässä kuten normaalisti ihminen käy..) niin eikö sulla oo paikat jo kuivat ja kipeet tosta hinkkaamisesta :whistle:

Haha! Voisko enempää nauruja saada! Asia viestiä nainen23! Samaa mieltä. Itse olen tarkka hygieniastani, ja varsinkin juuri alapään hygieniasta. Sitä kannattaa hoitaa, niin voi myös ehkäistä mahdollisia ongelmia :)
Tsemppiä kaikille vastaavanlaisissa tilanteissa oleville, kun ongelmia tulee kannattaa siis heti marssia lekurin puheille. Raikas ja hyvä mieli!

Alkuperäinen kirjoittaja n22:
Haha! Voisko enempää nauruja saada! Asia viestiä nainen23! Samaa mieltä. Itse olen tarkka hygieniastani, ja varsinkin juuri alapään hygieniasta. Sitä kannattaa hoitaa, niin voi myös ehkäistä mahdollisia ongelmia :)
Tsemppiä kaikille vastaavanlaisissa tilanteissa oleville, kun ongelmia tulee kannattaa siis heti marssia lekurin puheille. Raikas ja hyvä mieli!

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Osta lahjaksi:
lactal.jpg

Ja jos ei kuuri auta, niin lääkäriin, se voi olla epäspesifi tulehdus, jonka voi kyllä hoitaa.

Sirkka, ymmärrän, että sinä panet perseeseen.

Nyt oli kyse pimpan hajusta, ymmärrätkö?

Ymmärrys hoi:
Tos paketissa lukee: palauttaa emättimen luonnollisen ph-arvon. Mut mä oon murros-iässä ja mun pimppa vähän tulee ulos mun jalkojen välistä. Muilla meijjän luokkalaisilla tytöillä ei oo samaa. Se on aika noloa jo en uskalla puhuu siit kellekkää tutulle... apua?

Ymmärrys hoi:
Tos paketissa lukee: palauttaa emättimen luonnollisen ph-arvon. Mut mä oon murros-iässä ja mun pimppa vähän tulee ulos mun jalkojen välistä. Muilla meijjän luokkalaisilla tytöillä ei oo samaa. Se on aika noloa jo en uskalla puhuu siit kellekkää tutulle... apua?

Pimpit ovat yhtä yksilöllisiä kuin ihmisten sormenjäljetkin ovat. Toisilla häpyhuulet ovat hyvin pienet, eikä mainittavaa häpykumpuakaan ole. Toisilla taas häpyhuulet voivat olla melko suuretkin ja muodastavat pullean kummun. Osalla naisista myös sisemmät häpyhuulet kurkistavat ulkoisten häpyhuulien sisältä. Kaikki tämä on normaalia vaihtelua, eikä siitä tarvitse olla huolissaan.

[QUOTE="vieras";24110790]Mitäs sitten, kun pimpsa tuoksahtaa aika ajoin voille??? epämukavaa ja todella noloa, mutta minulla kyseinen vaiva joskus..[/QUOTE]

Voi sopii oikein hyvin ripsipiirakan seuraksi!

mullakin on ollut jonkin verran tuota pahaa hajua alapäässä, vaikka kerran päivässä ainakin peseyden ja huuhtelenkin toosani mielestäni hyvin. voiko siis olla että lähtee pois tuolla lactalilla vai johtuukohan vain siitä etten yleensä heti seksin jälkeen ryntää suihkuun vaan vasta seuraavana aamuna? [ja on myös ilmeisesti sama kuin patuxiinalla että alapääni on 'koholla' ja sivusta katsottuna se näyttää väliltä siltä kuin omistaisin miehen vehkeet :/ että oon myös miettinyt onko tämä normaalia koska yleensä missään alusvaate tai muissa vastaavissa mainoksissa niillä naisilla ei ole samanlaista enkä ole muillakaan nähnyt..]

Jos yksi pimppa haisee pahalle voi olla kyseessä haiseva pimppa mutta jos useampikin tai kaikki pimpat haisee niin miehessä on semmoinen vika että se ei tykkää pimpan hajusta.

Sitten on ilman. Ei siinä muuta. Onnea valitsemallesi tielle!!!

[QUOTE="pirkko";24110807]Joo, sori olen huomannut saman itsessäni, mutta miksi alapääni alkaa aina haista tosi pahalle sen jälkeen kun olen harrastanut seksiä ? Muuten ei hajua ole.[/QUOTE]

Mulla oli samaa vaivaa, mistähän johtunee? Yhdynnän jälkeen alkoi haista silakka? Mutta kun vaihdoin miestä, ei hajua enää tullut. Olisiko miehestä sitten kiinni?

Emättimen bakteeritasapainon häiriö (bakteerivaginoosi)

Lääkärikirja Duodecim

24.10.2011

naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Aila Tiitinen

Bakteerivaginoosin oireet
Bakteerivaginoosin itsehoito
Bakteerivaginoosin lääkehoito
Milloin hoitoon

Bakteerivaginoosi (BV) on yhtä yleinen emättimen tulehdus kuin hiivatulehdus. Bakteerivaginoosilla tarkoitetaan emättimen bakteerikannan häiriötä, jossa limakalvoa puolustavat laktobasillit (maitohappobasillit) korvaantuvat haitallisilla, hapettomassa ympäristössä viihtyvillä ns. anaerobisilla bakteereilla. Samalla emättimen bakteerimäärä lisääntyy 1 000–10 000-kertaiseksi.

Tämä bakteerien aiheuttama emätintulehdus ei ole sukupuolitauti, mutta sairastumisen riski lisääntyy useiden seksuaalikontaktien myötä. Kuparikierukan käyttäjillä tätä emätintulehdusta esiintyy keskimääräistä enemmän. Kyseessä ei siis ole vieraan bakteerin aiheuttama tulehdus, joten se voi myös parantua itsestään tai itsehoidolla.

Bakteerivaginoosin oireet

Tavallisin oire on pahanhajuinen runsas valkovuoto, joka on tasaista, jopa maitomaista tai harmahtavaa. Haju on tyypillisesti tympeä, kalamainen, ja se voi pahentua esimerkiksi yhdynnän jälkeen. Oireisiin voi liittyä lievä kutina. Bakteerivaginoosi voi löytyä oireettomalta naiselta sattumalta papa-kokeessa, jolloin sitä ei tarvitse hoitaa. Yleensä oireellinen tulehdus hoidetaan reseptilääkkeillä. Lievä tulehdus voi hoitua itselääkinnällä.

Bakteerivaginoosin itsehoito

Lievien oireiden hoitoon ja oireiden uusiutumisen ehkäisemiseksi:
•Noudata hyvää henkilökohtaista hygieniaa. Vältä kuitenkin liian tiheitä pesuja, saippuan käyttämistä ja suihkuttamista suoraan emättimeen. Jos käytät pesuaineita, niiden pH:n tulee olla alle 7.
•Lievien oireiden yhteydessä paikallishoidossa kannattaa käyttää maitohappobakteerivalmisteita tukemaan emättimen maitohappobakteeriflooraa.
•Apteekissa on saatavilla useita valmisteita, jotka sisältävät maitohappobakteereita emättimeen annosteltavina kapseleina, joiden vaikutuksesta emättimen bakteerikanta normalisoituu ja vastustuskyky paranee. Hoitoja käytetään tyypillisesti noin viikon ajan.
•Yksi apteekin valmisteista sisältää maitohappoa, joka alentaa emättimen pH-arvon normaaliksi, pH-tasapainon palautuessa paha haju häviää. Kyseinen emätingeeli sisältää myös glykogeenia, joka ravitsee maitohappobakteereita ja edistää niiden kasvua.
•Saatavana on myös C-vitamiinia (askorbiinihappoa) sisältäviä emätinkapseleita. Ne ylläpitävät emättimen luontaista happamuutta ja normalisoivat emättimen pH-arvoja. Silloin emättimen bakteeritulehdusta aiheuttavien haitallisten anaerobisten bakteerien kasvu estyy.
•Näistä valmisteista voi olla hyötyä naisille, joilla on toistuvia emätintulehduksia.

Bakteerivaginoosin lääkehoito

Lääkehoidon onnistumiseksi kannattaa noudattaa seuraavia ohjeita.
•Bakteerivaginoosi hoidetaan joko suun kautta annosteltavalla lääkkeellä tai paikallisesti voiteella tai emätinpuikolla.
•Suun kautta hoitona käytetään metronidatsolia 5–7 vuorokauden kuurina. Paikallishoitona voidaan käyttää joko metronidatsolipuikkoja tai klindamysiinivoidetta, hoito kestää viikon.
•On tärkeää käyttää kuuri loppuun asti, vaikka oireet häviäisivätkin aiemmin.
•Hoidon yhteydessä ei saa nauttia alkoholia, koska alkoholin ja hoitona käytetyn lääkkeen yhteisvaikutus saattaa aiheuttaa pahoinvointia. Kyseessä on antabus-tyyppinen reaktio.
•Seksipartnerin hoito ei ole tämän tulehduksen yhteydessä tarpeellista.
•Bakteerivaginoosi voi raskauden aikana lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä, joten se hoidetaan oireettomaltakin. Raskaudenaikaisen tulehduksen hoito annetaan paikallishoitona emättimeen.
•Bakteerivaginoosi paranee yleensä hyvin. Jälkitarkastusta ei tarvita, ellei siihen ole muita syitä.

Milloin hoitoon

Lääkärin vastaanotolle on syytä hakeutua, jos:
•Sinulla on oireita ensimmäistä kertaa
•Oireet jatkuvat pidempään, esimerkiksi toistuen lievinä aina kuukautisvuotojen jälkeen
•Olet raskaana
•Esiintyy eylimääräistä veristä vuotoa
•Sinulla on alavatsakipuja ja/tai kuumetta
•On syytä epäillä, että oireet aiheutuvat sukupuolitaudista
•Myös miehellä on oireita
•Sinulla on virtsaamisvaikeuksia

Tämä ei ole eka kerta. On ollut myös muita naisia, joiden alapäät haisee todella mädälle silakalle.

Kun yrittää vakiinnuttaa suhteen, mut toisen alapää lemuaa niin rajusti. Kyse ei ole pesun puuteesta tms. Ja huomautettu on.

En vaan pysty, en halua naista, jonka alapää haisee törkeän pahalle :(

jos monta? naiset käy gynegolokilla 3 kk välein entäs sinä!!!!! Josap se on sinun mulkku joka haisee! Ei se pesemällä lähä!!!!

Itse olen nyt ruvennu tapaileen yhtä naista, hän on reilu parikymppinen. Olemme myös harrastaneet seksiä, muutamaan otteeseen. Vaikka hän on tullut suihkusta äskeittäin, niin hänen emätin haisee myös todella pahalle. Koskaan kenenkään muun naisen kanssa mulla ei ole ollut vastaavanlaista ongelmaa. Haistoin sen hajun jo aivan ensimmäisellä kerralla, ennenkö olimme edes yhdynnässä. Tämä vie aikapaljon seksihalua pois ja suuseksiä en missään nimessä edes haluaisi harrastaa.

En todellakaa ole kehdannut vielä sanoa hänelle, mutta ihmetyttää, kun muuten pitää hygieniastansa hyvää huolta, niin eikö hän itse tätä huomaa?

Harmittaa, muuten tykkään naisesta, mutta seksi ei ole kovin mieluisaa hänen kanssaan, vaikka hän nauttii siitä paljon.

Olen huomannut, että saippuoissa on eroa ja itse pesen nykyään apteekin tuotteilla. Kaupan saippuat saa "alakerran" haiskahtamaan eli jälleen kerran palataan takaisin ph tasapainoon.

Olisiko mahdollista, että ketjun aloittaja ehdottaisi kumppanilleen tuota emättimeen laitettavaa ainetta sekä vaihtamaan saippuan.

Yhteistyössä