Naisen Logiikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-mies

Vieras
Ero tuli voimaan hutikuussa. Olemme asuneet eri osoitteissa lokakuusta asti. Nainen ei vieläkään ole vienyt kaikkia tavaroitaan, hakee niitä harvakseltaan. Ei maksa lapsista elatusmaksuja eikä ole yhtä kertaa lukuuun ottamatta pyytänyt lapsia asuntoonsa viettämään aikaa, kuulemma pitkastyisivät niin pienessä asunnossa. Ei ole yhtenäkään viikonloppuna järjestänyt menojaan niin että olisi tehnyt lastensa kanssa jotain. Viikolla kylläkin tulee milloin minkäkin asian takia käymään, saataa joskus kyyditä lapsiaan kouluum tms. mikä on ihan ok. Sen sijaan kyttää menemisistäni ja tekemisiäni. Ja syytelee. Olen liian vähän lasten kanssa. Lasten iät 15v. ja 17v.
Käyn harrastuksissani noin 2x viikossa. Viikoloput olen kotona lasten kanssa, erityisesti iltaisin. Ravintolassa olen käynyt kerran, mutta silti syytellään. Ex-nainen itse viettää lähes kaiken vapaa aikansa ravintoloissa! Lasten mielestä en käytä liikaa aikaani kodin ulkopuolella.

Eilen tuli käymään ja alkoi omasta aloitteestaan vaihtaa palaneita kattolamppuja, en ollut itse näitä kerinnyt vielä vaihtamaan. Hiukan hämmentyneenä otin avun vastaan ja kiitin.
No veti sitten seuraavassa hetkessä herneen nenäänsä syystä että olen tekemässä remonttia ja veljen vaimo tulee auttamaan tapetoinnissa. Kuulemman nöyryytän häntä molempien isovanhempien ja lasten edessä ja olenko nyt tyytyväinen kun voin näin nöyryyttää? En ymmärrä?? Kuinka voisin ikinä pyytää ex-naistani tapetoimaan asunnossa josta olen hänet pois potkinut? Eikö se olis jo rankemman laatuista hyväksikäyttöä, varsinkin kun eroa olen hakenut minä.

No vähän tätä kirjoitusta ihmettelinkin. Kun tuntui, ettei nainen toimi noin. Joku mies on rasukkana kopioinut tämän avioeropalstalta, kääntänyt vain miehet naisiksi.

Hieman kornia on tuokin, että nainen loukaantuisi jos naista ei pyydetä tapetoimaan exän asunnossa. Toki vielä harvemmassa on naisia, ketkä laiminlöisivät lapsiaan noin.

Ääh typerää..

Nainen ei ole hyväksynyt tilannetta. Siinä se. Korvien välinen sisäistäminen erosta puuttuu. Siihen voi mennä aikaa. Minun piti vielä neljän vuoden kuluttua asuessani yli 300 km:n päässä entisestä selittää naiselle, että et sinä enää ole minun naiseni, tekemiseni eivät kuulu sinulle mitenkään etkä voi tulla tänne lomalle. Erotessa minä muutin eri asuntoon, jonne hän toi aluksi pyykkinsäkin, kunnes muutaman kerran jälkeen laitoin ne märkänä kassiin ja sanoin, että älä tuo enää, sinulla on nyt itselläsi vastuu itsestäsi. Ja soita ennen kuin tulet sopiiko se, sillä tämä ei ole sinun aluettasi.

Sinä joudut vielä tekemään monta kuviota vieroituksessa. Tee se fiksusti mutta päättäväisesti. Elatusmaksut sinun kannattaa myös periä päättäväisesti. Viranomaisteitse saat elatusavun ennakkoa hakemuksella ja he hoitavat loppuperinnän naiselta.

Kyllä asiat helpottaa ajan kanssa, mutta päättäväisyyttä asioitten toteuttamisessa sinulta kysytään. Voi nopeuttaa myös naisen todellisuuden tajuamista sillä, että toimitat hänen tavaransa kokonaan kerralla pois, teet selvän eron hänen ja oman elämäsi välillä. Ja teetä se remontti niinkuin olit ajatellut, ei nyt auta pyydellä anteeksi loukkausta, jota oikeasti et ole tehnyt.

Nainen tekee surutyötään ja on marttyyri. Kyllä se siitä. Kuviosi muistuttaa minua menneistä ajoista!

Elättelee toivoa päästä takaisin luoksesi, sehän on selvää.

Autat sekä itseäsi että häntä jatkamaan elämäänsä, jos nyt pakkaat KAIKKI hänen tavaransa ja työnnät ne hänelle.
Et ota vastaan kotiisi milloin häntä huvittaa, vain sovittuina aikoina.

Et anna hänen tehdä siellä asunnossa mitään, ei lampunvaihtoa eikä muutakaan.
Sano, että on pakko ottaa lapset luokseen tai menköön heidän kanssaan mihin tykkää, mutta ei tapaa aina SINUN kodissasi. Lapset ovat jo sen verran isoja, että voivat itsekin kulkea tapaamaan äitiänsä.

Aseta selkeät rajat ja pidä niistä kiinni. Tuota menoa hän on kohta takaisin makuuhuonessakin tai ainakin roikkuu onnettomana jalka oven välissä vuosikausia.

Mun ex ei myöskään vienyt tavaroitaan eikä palauttanut avaintakaan. Yksi kaunis päivä lainasin pakettiauton ja raahasin kaikki tavarat hänen luokseen. No, suuttuihan hän siitä ja kosti sitä lapsille, mutta elämä selkiytyi silti kummallakin. Nyt hän on jo löytänyt uuden miehenkin, joten tuskin on enää pahoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-mies:
Ero tuli voimaan hutikuussa. Olemme asuneet eri osoitteissa lokakuusta asti. Nainen ei vieläkään ole vienyt kaikkia tavaroitaan, hakee niitä harvakseltaan. Ei maksa lapsista elatusmaksuja eikä ole yhtä kertaa lukuuun ottamatta pyytänyt lapsia asuntoonsa viettämään aikaa, kuulemma pitkastyisivät niin pienessä asunnossa. Ei ole yhtenäkään viikonloppuna järjestänyt menojaan niin että olisi tehnyt lastensa kanssa jotain. Viikolla kylläkin tulee milloin minkäkin asian takia käymään, saataa joskus kyyditä lapsiaan kouluum tms. mikä on ihan ok. Sen sijaan kyttää menemisistäni ja tekemisiäni. Ja syytelee. Olen liian vähän lasten kanssa. Lasten iät 15v. ja 17v.
Käyn harrastuksissani noin 2x viikossa. Viikoloput olen kotona lasten kanssa, erityisesti iltaisin. Ravintolassa olen käynyt kerran, mutta silti syytellään. Ex-nainen itse viettää lähes kaiken vapaa aikansa ravintoloissa! Lasten mielestä en käytä liikaa aikaani kodin ulkopuolella.

Eilen tuli käymään ja alkoi omasta aloitteestaan vaihtaa palaneita kattolamppuja, en ollut itse näitä kerinnyt vielä vaihtamaan. Hiukan hämmentyneenä otin avun vastaan ja kiitin.
No veti sitten seuraavassa hetkessä herneen nenäänsä syystä että olen tekemässä remonttia ja veljen vaimo tulee auttamaan tapetoinnissa. Kuulemman nöyryytän häntä molempien isovanhempien ja lasten edessä ja olenko nyt tyytyväinen kun voin näin nöyryyttää? En ymmärrä?? Kuinka voisin ikinä pyytää ex-naistani tapetoimaan asunnossa josta olen hänet pois potkinut? Eikö se olis jo rankemman laatuista hyväksikäyttöä, varsinkin kun eroa olen hakenut minä.

Aika harvinasita, että mies muka potkii vaimonsa ulos ilman, että hänellä on jo uusi piika odottamassa. Todellakin haiskahtaa keksityltä jutulta.
Yleensä mies roikkuu huonossakin liitossa väen vängällä ja heittäytyy välillä aivan hurjaksi, kun huomaa että naisella onkin oma elämä.
Nainenko vetäisi tapetoinnista herneen nenäänsä. Hei toi on miesten jutu!

Kiitos hyvistä neuvoista. Lohduttavaa kuulla että muillakin on ollut samanlaista vääntöä.
Jotenkin ex-nainen saa tällä käytöksellään omat tuntemukseni sekaisin. Ja oma harkintakykyni hämärtyy. Seuraava isompi vääntö on varmasti joulunvietto.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen 30+:
No vähän tätä kirjoitusta ihmettelinkin. Kun tuntui, ettei nainen toimi noin. Joku mies on rasukkana kopioinut tämän avioeropalstalta, kääntänyt vain miehet naisiksi.

Hieman kornia on tuokin, että nainen loukaantuisi jos naista ei pyydetä tapetoimaan exän asunnossa. Toki vielä harvemmassa on naisia, ketkä laiminlöisivät lapsiaan noin.

Ääh typerää..

Kuka on kääntänyt ja mitä? Valitettavasti asia on todellakin näin. Ex- naiseni ei todellakaan huomio lapsiaan. Tälläkin hetkellä on laskettelemassa kavereittensa kanssa. Eikä puhettakaan että tekisi jotakin lastensa kanssa. Ja että pitäisi olla toinen piika odottamassa. No kuka hullu hakkaa päätänsä seinää toista kertaa??? Liitosta voi todellakin erota ja elää ihan itsekseen.
Itsekkin olin todella hämmästynyt ex-naiseni reaktiosta. Omituista käytöstä?
Lainaa

Ei ole mitään naisen logiikkaa, on noita samoja juttuja miehilläkin. Ex-mieheni vaan kävi meillä kotona sillä välin kun itse olin töissä kunnes vaihdoin yhtenä päivänä lukot oviin. Kun on kerran erottu, on erottu.

Elatusmaksuja mies on maksanut viimeksi toukokuussa, pojat on joka toinen joulu isänsä luona, muuten hänellä ei ole aikaa. Isänpäivänäkin oli Lapissa ryyppäämässä kavereiden kanssa. Pojat käy joskus itsekseen päiväkahveilla isän luona kyläilemässä, mutta kovin on yksipuolista tuo yhteydenpito.

Ex- miehelle. Älä nyt viitsi! Olet kopioinut tämän kirjoituksen sanasta sanaan, avioero palstalta. Siellä eräs nainen on kirjoittanut ex-miehestään.

Miten ihmeessä jaksat tälläisiä typeryyksiä kirjoitella ja vielä muka vastailla tosissasi. Ja vielä kiitellä neuvoista, kun jotkut hyväntahtoiset ihmiset vastailet ja luulevat, että olet tosissasi.

Voi typeryyttä, keksi jotain muuta tekemistä oikeasti.

Yhteistyössä