Nainen kosii, ja saa kaks kertaa pakit!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nolattu:
Miehelle en ole sanonut mitään että seksiä ei heru ennen kun sormus on sormessa, ajatus vaan pyörii päässä. Tuskin hän sitäkään tahtoo aidosti jos ei tahdo sitoutua. Sormus ei sinänsä ole mikään pakottava tarve saada mutta olisi askel eteenpäin ja yksi iso merkittävä asia ainakin itselleni. Ei se tarkoita sitä että häät on ensi kesänä jos nyt kihloihin mennään.

Ja siihen että kosinta on miesten hommaa. Hänellä on ollut mielestäni aikaa muttei riittävästi tahtoa. Lapset on tosiaan yhteiset ja yhdessä hankittu.

Itse näen asiaa niin että mies on kanssani vain koska elämä rullaa yhdessä. Vaikkakin kaikki lainat on minun nimissä ym.. miehellä ulosottoa ja jos erottaisiin sille ei jäisi oikein mitään. Olen nostanut hänet pois kaikista entisitä nuoruuden vaikeuksista ja rakennettu uusi yhteinen elämä johon on kuulemma tyytyväinen!!

Vaikeahan asioita on selvittää vieraille mutta Kiitokset kommenteista. Yritän vain unohtaa mutta se on niin vaikeeta! Kyllä selvityksen haluaisin muttei mies osaa puhua.

tämä onki tosi vittumainen juttu... varsinki jos mies sitte sen jäläkeen päättääki että jaahas, kaikki on kondiksessa, veloista päästy jne. että olipas hauskaa, vaihampa akkaa....

:/

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi sen tahto, joka naimisiin ei halua, olisi yhtään sen vähäpätöisempi? Miksi on niin vaikeaa olla kiristämättä sitä toista naimisiin jos rakastaa?

JOS rakastaa toista ja JOS haluaa elää tämän kanssa, niin miksi se naimisiin meno on niin kamala ajatus?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja v'tun sitoutumiskammoiset miehet:
ei pysty sitoutumaan vaan haluaa pitää takaoven auki!

Tämä on juuri se syy, miksei ihmiset mene naimisiin! Raukkiksia... Eikö olisi parempi sitten elää sinkkuna ja lennellä kukasta kukkaan, miksi roikkua toisen kanssa pelkästä tottumuksesta?

Rakastaa ei voi ilman papin aamenta?

Mutta jos rakastaa, niin miksi sitten se naimisiinmeno on niin vaikea juttu, varsinkin, jos se on toiselle tosi tärkeää?

Miksi sen tahto, joka naimisiin ei halua, olisi yhtään sen vähäpätöisempi? Miksi on niin vaikeaa olla kiristämättä sitä toista naimisiin jos rakastaa?

Nii eihän ketään voi pakottaa olemaan kenenkään kanssa, jos ei halua... mut mä en ois itse semmosen miehen kanssa, joka vetkuttas millon milläkin verukkeella naimisiinmenoa. En tiiä, miten te muut tykkäätte, mut mun kaa ollaan kunnolla, ihan täysillä, tai sit ei ollenkaan. Mä kokisin sen merkkinä siitä, että toinen ei ole tosissaan minun kanssa, kun ei halua sitoutua minuun virallisesti.

Tämä on juuri se syy, miksei ihmiset mene naimisiin! Raukkiksia... Eikö olisi parempi sitten elää sinkkuna ja lennellä kukasta kukkaan, miksi roikkua toisen kanssa pelkästä tottumuksesta?

Niimpä, silloin joskus kun antoi pakit mulle niin sanoin poikaystävälle ( eihän se mies ole ) että haluaa visiin sitten pitää takaoven auki ja sieltä tuli kauhea selitys, no ei, minä rakastan sinua, mutta mutta ja mutta.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Eikä se pelkkä lapsi sido niitä vanhempia toisiinsa, lapsi sitoo vanhemmat itseensä, eli siihen lapseen. Mun mielestä kahden aikuisen pitäisi vielä sitoutua toisiinsa, ei lapsen saaminen sitä automaattisesti tee!! Enkä tarkoita että naimisiin heti samantien, vaan kihlaudutaan ja annetaan lupaus siitä avioliitosta.

En tiiä, miten te muut tykkäätte, mut mun kaa ollaan kunnolla, ihan täysillä, tai sit ei ollenkaan. Mä kokisin sen merkkinä siitä, että toinen ei ole tosissaan minun kanssa, kun ei halua sitoutua minuun virallisesti.

Olen ihan samaa mieltä! Kaikki tai ei mitään.

JOS rakastaa toista ja JOS haluaa elää tämän kanssa, niin miksi se naimisiin meno on niin kamala ajatus?

Ja jos rakastaa ja haluaa elää sen rakkaansa kanssa ilman papin aamenta niin joutuu eroamaan jos ei suostu pakotettavaksi naimisiin?

no varmasti tuntuu kurjalle.... täällä eräs joka osti miehen kanssa yhdessä kihlat ja vuonna 1998 ja edelleen ei olla naimisiin asti päästy... monasti asioista puhuttu ja nyt ennen mun 30 v juhlia aloin puhua että jos maistraatissa virka-aikaan vihkiminen ni käy nopeeta/ilmaista ja sais sit tiedon kaikille mun synttäreillä eli olis hää kahvit/ synttärit...
ei oo vielä ollu kovin intsinä mutta myönsi jo että siinähän se menee samalla molemmat ja ei kumpikaan olla polttari ihmisiä eli nekin haluttais sivuttaa....

entäs jos se mies tarkoitti nuo myöhemmät pakit niin että haluaa yhdessä teidän menevän kultasepälle niitä sormuksia kokeilemaan. koska mielestäni hieman kiusoitteli sinua kun oli naama virneessä.

Just töissä yks ukko selitti, että ei kai kukaan ilman lapsia pysy yhdessä, että ei hän ainakaan, että kun lapset lentää pesästä, niin kyllä hänkin sitten häipyy. :( Minusta kamalaa.

Kyllä mä haluan ihan miehen takia olla yhdessä, enkä vaan siks, että me ollaan joku lasten pesä ja odotettas vaan, et ne kasvaa isoksi. (Tosin tää mies sieltä töistä onkin naimisissa, et eipä sekään ole mikään tae.)

Jos molemmat on tyytyväisiä ilman naimisiinmenoa, niin eihän siinä mitään ole, sehän on niiden asia. Mutta se on ikävää, että toista vedätetään monta vuotta ja odotutetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
No tuohon ainakin tartun että on törkeää kiristää seksillä.. Jos mies ei halua, ei pidä pakottaakaan.

"Kiristää seksillä"? Jos ei toinen halua olla parisuhteessa, ei mun mielestä tarvitse olla sukupuolielämääkään sellaisen kanssa. En mä ainakaan kämppiksen kanssa sänkyyn menis...

no en minäkään. lisäks tollaisesta menis multa ainakin halut vaikkei se tapahtuis kiristämis tarkoituksessa.

Just näin! Mies ei halua kihloihin, ei pidä pakottaa. Mutta eipä pidä pakottaa itseään haluamaan jos ei oikeasti kiinnosta enkä tuollasen jälkeen ihmettele jos ei haluta.

Ja jos rakastaa ja haluaa elää sen rakkaansa kanssa ilman papin aamenta niin joutuu eroamaan jos ei suostu pakotettavaksi naimisiin?

Mikä siinä naimisiin menossa hirvittää?
Jos haluaa olla toisen kanssa, miksi "papin aamenta" pitää pelätä? Onhan se elämä juridisestikin turvatumpaa (jos vaikka puoliso sattuisi kuolemaan)...

Tästä vois kai vääntää loputtomiin, ei jaksa. Yrittäkää nyt te, joilla ei lapsia ja yhteistä kotia vielä ole, jutella nämä asiat selviksi ennen lisääntymistä ja asuntolainoja. Näin oikeat ihmiset päätyvät yhteen ja nämä väännöt loppuvat. Toivottavasti.

Just töissä yks ukko selitti, että ei kai kukaan ilman lapsia pysy yhdessä, että ei hän ainakaan, että kun lapset lentää pesästä, niin kyllä hänkin sitten häipyy. :( Minusta kamalaa.

Kyllä mä haluan ihan miehen takia olla yhdessä, enkä vaan siks, että me ollaan joku lasten pesä ja odotettas vaan, et ne kasvaa isoksi. (Tosin tää mies sieltä töistä onkin naimisissa, et eipä sekään ole mikään tae.)

:o :o kamalaa ku ihmiset aattelee näin :o

jos ei halua sitoutua kumppaniinsa pitemmällä tähtäimellä niin miksi niitä lapsiakaan sitte tekis sen kyseisen ihmisen kanssa? aivan hemmetin hirveä paikka tulee sille vaimolle olemaan ku menettää samalla lapsensa kodista omilleen ja mies lähtee kanssa.... voi jeesus... kerro sille sen työkaveris vaimolle että mitä on ootettavissa että se nainen ehtii tuommosen paskan jättää ennen ku tulee todellaki lyödyksi henkisesti. ja lujaa!

Jos molemmat on tyytyväisiä ilman naimisiinmenoa, niin eihän siinä mitään ole, sehän on niiden asia. Mutta se on ikävää, että toista vedätetään monta vuotta ja odotutetaan.

näin on. ja kokemuksesta voin sanoa että se jos mikä, syö naista ja vituttaa. ja jättää vaan sen jäläkeen ihmettelemään että mitä v***ua? |O

Joopa joo, ei se seksillä kiristäminen ainakaan auta asiaa. Ite olen kysässyt mieheltä tosta samasta aiheesta monta kertaa ja oon saanut ympäripyöreitä vastauksia, vasta viime aikoina on mieskin havahtunut huomaamaan että kun ei tästä kuitenkaan koskaan erota niin ei kai se pahastakaan ole jos sormukset tulee, tosin ei sitä ääneen ole sanonut mutta sen vaikutelman olen ukosta saanut. Mutta mulla ei ole kiirettä painostaa, kiusasin tässä eräänä kertana kun kuulin että tytön kummi oli mennyt avokkinsa kanssa naimisiin niin tokasin ukolle että millonkas me niin eipä tuo osannut siihen mitään sanoa. Mä sitten sanoin että ei sinne asti tartte mennä, riittää kun oltaisiin kihloissa. Ja toisena kertana kerroin sitten että millasen sormuksen haluan meille kun ja jos se tapahtuu. Nyt vain odotellaan kuumeisesti että mies tulee ja kosii oikeasti, ehkä se sitten tapahtuu kun tulee 15 vuotta täyteen elokuussa.

Just niin, mun mielestä olkoon ihmiset menemättä naimisiin jos molemmat osapuolet niin tahtovat, mutta just tuo vedättäminen ja odotuttaminen on raivostuttavaa ja väärin toista ihmistä kohtaan!! Minä olen siinä asiassa aivan samanlainen kuin Rukoilijasirkka että tahdon että kanssani ollaan täysillä ja kokonaan minun, ei takaovea auki, kiitos! Vielä kerran sanon poikaystävälle kihloista ja sitten katsellaan mihin osotteseen muutan lapsen kanssa jos ei tunnu sitoutumis-asia rullaavan eteenpäin!! Ja tässä asiassa olen täysin tosissani...

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Kosiminen on miesten hommaa. Mies kokee jäävänsä tossun alle kokonaan, jos ei saa ite päättää, kenet kihlaa. Olis ehkä ollu parempi kertoa vaan miehelle, miten tärkeeks ite kokee kihlautumisen ja antaa miehen tehdä päätös ja ratkasta tilanne.

Äläpä yleistä, mun mies oli onnellinen ja otettu ja sanoi kyllä, eilä mistään tossuista puhettakaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

jos ei halua sitoutua kumppaniinsa pitemmällä tähtäimellä niin miksi niitä lapsiakaan sitte tekis sen kyseisen ihmisen kanssa? aivan hemmetin hirveä paikka tulee sille vaimolle olemaan ku menettää samalla lapsensa kodista omilleen ja mies lähtee kanssa.... voi jeesus... kerro sille sen työkaveris vaimolle että mitä on ootettavissa että se nainen ehtii tuommosen paskan jättää ennen ku tulee todellaki lyödyksi henkisesti. ja lujaa!

No en tunne niitä, mutta sen sedän puheista päätellen se vaimo taitaa ajatella aika samoin. mutta vain minun arvelu, enhän mä oikeasti heidän asioista tiedä, mutta kauheita se setä saattaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

No en tunne niitä, mutta sen sedän puheista päätellen se vaimo taitaa ajatella aika samoin. mutta vain minun arvelu, enhän mä oikeasti heidän asioista tiedä, mutta kauheita se setä saattaa sanoa.

ahaa... eli jos heillä on ns. kulissiavioliitto jota pitävät pystyssä vaan lasten tähen? eli ku lapset lentää pesästä niin he voivat kanssa lähteä eri teille, ja ovat varmaan jo sopineetki sitte tämän...

meitä on moneen junaan. ite en pystyis moiseen...

Rakastaa ei voi ilman papin aamenta?

Mutta jos rakastaa, niin miksi sitten se naimisiinmeno on niin vaikea juttu, varsinkin, jos se on toiselle tosi tärkeää?

jos rakastaa, miksi on vaikea hyväksyä toinen sellaisena kuin on ? Eikös toista arvostava parisuhde ole juuri sitä kompromissien tekemistä? Toinen haluaa, toinen ei. Kumman toive on tärkeämpi? ei se papin aamen rakkautta syvennä sen enempää.

Tottakai on eri asia olla naimisissa kuin avoliitossa! Lain silmissä täysin eri, ja etenkin kun on yhteisiä lapsia ja saman katon alla asutaan, niin totta helkkarissa naimisiinmeno parantaa asiaa paljonkin juridisesta näkökulmasta!

Ei siinä tartte seksillä kiristää, ei varmasti vaan haluta kun tuntee olonsa nolatuksi ja riittämättömäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
No tuohon ainakin tartun että on törkeää kiristää seksillä.. Jos mies ei halua, ei pidä pakottaakaan.

"Kiristää seksillä"? Jos ei toinen halua olla parisuhteessa, ei mun mielestä tarvitse olla sukupuolielämääkään sellaisen kanssa. En mä ainakaan kämppiksen kanssa sänkyyn menis...

Mut eikö sitten kannata erota?

Yhteistyössä