Nainen ei tahdo sitoutua (jne)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamo79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kamo79

Uusi jäsen
12.11.2015
2
0
1
46
En tiedä, onko ihan oikea foorumi (koska olen mies ja lapsikin on jo 13v), mutta koska asiantuntijuutta tuntuu löytyvän, kokeillaan.

Tapasin alkuvuodesta naisen, joka oli vastikään eronnut noin 10 vuoden avioliitosta. Lähentelemme molemmat 40-vuoden ikää. Kesä meni loistavasti. Olimme paljon yhdessä ja lähes käytännössä asuin hänen luonaan. Hänen tyttäristään tuli minulle tärkeitä ja meille muodostui hyvät ja luottamukselliset välit. Syksyn tullessa tuli arki ja työkiireet. Hän luo uraansa, joten annoin hänelle tilaa. Tapasimme epäsäännöllisemmin, noin 1-3 krt viikossa. Kävimme viikonloppumatkalla ulkomailla. Aina välillä törmäsin kuitenkin keskusteluun "en tiedä mitä haluan", "en tahdo sitoutua". Ymmärrän sen toki, koska pitkästä suhteesta eroamisesta on vasta melko vähän aikaa. Ja sanoin itsekin, että ei meidän tarvitse sitoutua, katsotaan, mitä tulevaisuus tuo. Kerroin, että pidän hänestä kovasti, mutta en halua kiirehtiä ja minulle on ok, jos hän tahtoo tapailla muitakin.

Muutama päivä sitten hän kertoi puhelimitse, että tahtoo lopettaa tämän "jutun". On kykenemätön tapailemaan muita, eikä tahdo sitoutua. Hän omalla tavallaan on näyttänyt tunteita minua kohtaan ja minusta tuntuu, että ne tuntee, estävät häntä tapaamasta muita, mutta toisaalta päättynyt avioliitto estää niiden tunteiden päästämisen kunnolla irti. Jonkinlaista pelkoa ehkä?

Meillä on ollut todella hauskaa. On ollut paljon läheisyyttä, naurua, pieniä riitojakin. Hyvää seksiä. Ja ennen kaikkea maailmankatsomuksemme on samanlainen. Pystymme puhumaan asioista ja se tuntuu luonnolliselta. Kuuntelemme ja keskustelemme. Voin rehellisesti sanoa, että minulla ei ole ollut koskaan aiemmin kenenkään kanssa noin voimakasta yhteyttä. Teen paljon pieniä tekoja, että hänen arki olisi sujuvampaa ja toisaalta rakastan järjestää lyhyitä irtiottoja arjesta. Uskon, että ajan kanssa tästä voisi tulla jotain todella hienoa ja siksi minusta tuntuu, jos nyt luovutamme, menetämme todella paljon.

Mitä mieltä olette, miten minun tulisi toimia? Annanko asian olla ja menetän ehkä elämäni rakkauden? Teenkö jotain muuta, mitä? Tapaamme viikonloppuna keskustelun merkeissä ja minusta tuntuu, että olen aika hukassa juuri nyt. Toivonkin asiallisia vastauksia :)

Todennäköisesti olit hänelle vain rebound-suhde, eli pitkän suhteen jälkeen se ensimmäinen suhde, jonka kanssa ei ole tarkoituskaan ryhtyä mihinkään kestävämpään. Pahoitteluni.

Todennäköisesti olit hänelle vain rebound-suhde, eli pitkän suhteen jälkeen se ensimmäinen suhde, jonka kanssa ei ole tarkoituskaan ryhtyä mihinkään kestävämpään. Pahoitteluni.

Kiitos vastauksesta. Olen tätä miettinyt itsekin, mutta toisaalta on paljon asioita, jotka "sotii" tuotakin ajatusta vastaan. Tässä on aika paljon molemmin puolista tunnetta joka ilmenee käytännön arjessa. Jos laastarisuhteesta kuitenkin on kyse, niin eipä sille mitään voi. Elämässä tapahtuu. Hirveä sääli tietysti.

Omissa työkavereissa on paljonkin perheellisiä raskaistakin suhteista eronneita. Ja vaikka kuinka on vannottu, että nyt ollaan sinkkuna, niin kyllä se rakkaus vaan on vienyt kun seuraavalla viikolla on osunut kohdalle.

Sanoisin, että vaikka kuinka on ollut mukavaa, ja hän viihtynyt seurassasi, niin siltikään hän ei Rakasta sinua, eikä tarvitse sinua. Vähentämällä teidän tapaamisia testasi että pärjääkö ilman sinua, ja hyvin näkyy pärjänneen kerta nyt haluaa lopettaa kokonaan. Hän on asian jo vakaasti harkinnut, mutta miellyttämisen haluaan, ja ehkä läheisyyden ja seuran kaipuussa ei vain vielä ole saanut sanottua sitä sinulle suoraa.

Mutta tsemppiä sen Oikean löytämiseen :)

Tänä päivänä jokaisen ihan jokaisen miehen pitäisi tuossa tilanteessa tajuta että ainoa vaihtoehto on kaasuttaa niin lujaa kohti auringonlaskua taakseen katsomatta. Ymmärrän, että tunteet sotkevat järjellisiä ajatuksia mutta usko nyt hyvä mies että mitään tulevaisuutta tuollaisen naisen kanssa ei ole.

Nainen mitä selkeimmin kuuluu "pump and dump" kategoriaan jota voi käyttää pahimman paineen poistamiseksi kasseista, mutta siinä kaikki. Tunteille ei ole mitään sijaa suhteessa, jossa nainen mainitsee mitään tuollaista tai edes siihen viittaavaa.

Kiitos vastauksesta. Olen tätä miettinyt itsekin, mutta toisaalta on paljon asioita, jotka "sotii" tuotakin ajatusta vastaan. Tässä on aika paljon molemmin puolista tunnetta joka ilmenee käytännön arjessa. Jos laastarisuhteesta kuitenkin on kyse, niin eipä sille mitään voi. Elämässä tapahtuu. Hirveä sääli tietysti.

Nainen varmasti pitää sinusta, mutta ei nyt enää jaksa innostua suhteestanne. Se, että hänen viestinsä eivät ole selkeitä, johtuu siitä, että kyseinen nainen haluaa pitää sinut narussa. Eli siis pitää sinut etäisyydellä, josta voi tarvittaessa turvautua sinuun, jos olo tuntuu liian yksinäiselle tai epätoivoiselle.

Nainen on sanonut selvästi haluavansa lopettaa suhteenne. Varmasti tuntuu pahalta, kun sinulle on tunteita kehittynyt. Mutta minkäs sille voi, aina ei vaan natsaa. Haluat toivoa ylläpitääksesi keksiä noita selityksiä, mutta eiköhän totuus ole vain se, että nainen ei vaan ole niin kiinnostunut sinusta. Joko tunteet ei vaan ole syttyneet eli kemiat ei naisen kannalta katsoen kohtaa tai sinusta on paljastunut negatiivisia puolia, joita nainen ei uudelta vakavammalta kumppanilta siedä. Tunteitasi säästääkseen nainen ehkä itsekin vetoaa sitoutumishaluttomuuteensa ja äskettäin päättyneeseen avioliittoon. Mutta totuus on se, että jos kunnolla olisi kolahtanut ja unelmakumppani löytynyt, ei tuollaisilla asioilla olisi mitään merkitystä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mä oon ihan varma, että nainen rakastaa sua, mutta pelkää. Joten helpompi juosta omia tunteitaan karkuun, kuin kohdata ne. Siihen vielä jotain parisuhteeseen liittyviä pelkoja luottamusta ja sun muuta kohtaan saa varmaan paniikkiin. Tiedätkö minkälainen oli tuon naisen avioliitto? Miksi päättyi eroon? Oliko naista ehkä kohdeltu huonosti?

Hyvä, että keskustelette ja keskustelkaa tarvittaessa vaikka koko yö. Tee selväks ja näytä, että olet vain häntä varten ja olet valmis kuuntelemaan koko sydämestäsi. Älä luovuta nyt vielä, koska oon varma, että naisella on tunteita sua kohtaan, mutta jokin siinä tuntuu aiheuttavan pelkoa. Tsemppiä, pidän peukkuja teille (y). Tuu tähän ketjuun kertoo, miten kävi.

Mua kiinnostaa lähinnä siksi, että olin ite mun ja mun aviomieheni suhteen alussa paniikissa ja pelkäsin rakastua. Paniikki iski kun mieheni ehdotti yhteen muuttoa. Mun edellinen suhde oli painajainen, avomies oli väkivaltanen. Käytti henkistä ja fyysistä. Olin arka, hiljanen, aivan rikki ja itsetunto poljettu täysin maahan. Oli vaikee luottaa miehiin ja olin varuillaan.

Eipä sille mitään voi jos toinen ei haluakaan. Mutta surullista, varmasti tunteet molemminpuolisia. Aika näyttää. Sano kaikki mieltä painava niin ettei jää vaivaamaan kun tapaatte.

Veikkaan, ettei naisen tunteet ole yhtä voimakkaat sinua kohtaan kuin sinun häntä. Hän haluaa irrottautua suhteesta ja on yrittänyt tehdä sitä ensin pehmeästi kauniilla tavalla. Nyt hän on sanonut sen sinulle jo suoraan, mutta et vain ota uskoaksesi. Jos mies tämän jälkeen vielä aktiivisesti roikkuisi perässäni, niin minua alkaisi todenteolla jo ahdistaa. Hyväksy se, ettet ole hänelle se oikea,

Ehkä suhteenne olisi voinut toimiakin, jos olisitte tavanneet vasta muutaman vuoden kuluttua, jolloin nainen olisi saanut purkaa erokriisinsä, hummailla riittävästi, kokea huonoja seikkailuja yms. Vielä hänelle ei ole tullut tarvetta vakiintumiseen ja pelkkä ajatuskin sitoutumisesta johonkin saattaa ahdistaa.

Yhteistyössä