Näkökulma kyykkyvatkaukseen

• Viestiketjun aloittaja asiaa pohtinut
  • Ensimmäinen viesti
skitsola
Olen palstalta tullut oppineeksi, mitä tarkoittaa kyykkyvatkaus sekä sen, kuinka syvästi paheksuttua moinen toimenpide on. Itse olen lapsesta saakka pessyt takalistoni reippaasti kyykkäämällä ja harrastanut samaa myös julkisilla paikoilla (en nyt tarkoita ravintoloita saatika kauppakeskuksia), siis uimahalleissa ja kuntosalien suihkuissa.

Nyttemmin olen oppinut häpeämään moista toimintaa, kun olen täältä lukenut, että se ei ole suotavaa. Treenin jälkeen suihkussa virautan alapääni nopeasti seisten, mutta uskokaa tai älkää: sen jälkeen menen aina vessaan, jossa viimeistelen kesken jääneen työni käsisuihkulla, huolellisesti.

Mutta olenpa sitten pannut merkille erään seikan: Kun naiset pesevät alakertojaan, he eivät suinkaan kyykkää (mikä olisi kaikin puolin järkevää), vaan he KAIVELEVAT kädellään takalistoaan! Siis ihan oikeasti, suihku käännetään kohti pakaroita, ja toinen käsi levittää niitä, jonka jälkeen alkaa kaivaminen.

Kysynkin nyt teiltä, hyvät vatkauksen vastustajat: tämäkö on nyt sitten se säädyllisempi ratkaisu?! Perseen kaivaminen julkisella paikalla!!!? Se näyttää nimittäin sata kertaa ällömmältä, kuin kyykkypesu.

Miksei vain voida reilusti kyykätä, avata ne jalat, jolloin kaikki alakerran sopukat aukeaisivat siististi veden puhdistettavaksi. Ja jos vatkaus ällöttää, antaa sitten vain veden valella.

Jääkää ajatuksiinne.
Hän oli poika nimeltä Päivi, sama Päivi on..

Mikä hemmetin kasveja teidän *ituissanne kasvaa jos niitä pitää ihan kyykyssä vatkata sieltä ulos?? Ei sitä *ittua ole tarkoitus ihan kohdunsuutamyöten pestä...
En kyllä ole nähnyt uimahalleissa perseenkaivelijoita eikä kyykkyvatkaajiakaan...
tähän en ole vielä tässä ketjussa saanut vastausta eli osaisiko joku seikkaperäisesti selittää mulle tuon asian?

"vieras"
Mikä viesti! :D En tosiaankaan ala lukemaan koko juttua (jääköhän jotain oleellista oppimatta ;)), mutta riittävä katsaus ekan ja tän vikan sivun verran! En ikinä ole edes kuullut sanaa kyykkyvatkaa! Että 11 sivua saatu tällaisesta jutusta...

kaiis
olenkin usein uimahalleissa/kylpylöissä ihmetellyt, kun siellä on vain yläsuihkut; et kuinka niillä saa paikat puhtaaksi. Kotona suihkuttelen kyykkyasennossa, mutta julkisesti en. Kaippa niitten vesissä on semmoset myrkyt joilla ne kolit sun muut tapetaan.

Tietysti monilla ihmisillä kyykkyyn meno sinällään tuottaa ongelmia.

kyykkypesijä
itese pesen kyllä kyykyssä, mutta en julkisissa pesupaikoissa, pesen toosani sitten kotona uudelleen ja paremmin, ei mikään parin kerran vesi suihkutus riitä, mahtaa hienonneidin toosa tuoksuu silakkalaatikolle jos pesee suihkuttamalla vaan toosansa...ja mitä sillä oln välii miten pesee pääasia on mun mielestä että jokainen pitää omasta hygieniastaan huolta ja ei haise...tää nyt on muutenkin ihan älytön asia kinanta netissä. itse tulin lukee kun kaveri käski ja pakko oli kommentoida...

T. Hoitaja joka iankin pitää toosansa raikkaana

neutraalix
Alkuperäinen kirjoittaja kyykkypesijä;24189853:
itese pesen kyllä kyykyssä, mutta en julkisissa pesupaikoissa, pesen toosani sitten kotona uudelleen ja paremmin, ei mikään parin kerran vesi suihkutus riitä, mahtaa hienonneidin toosa tuoksuu silakkalaatikolle jos pesee suihkuttamalla vaan toosansa...ja mitä sillä oln välii miten pesee pääasia on mun mielestä että jokainen pitää omasta hygieniastaan huolta ja ei haise...tää nyt on muutenkin ihan älytön asia kinanta netissä. itse tulin lukee kun kaveri käski ja pakko oli kommentoida...

T. Hoitaja joka iankin pitää toosansa raikkaana
On sulla kumma vittu jos se haisee silakkalaatikolle ellei kyykyssä pese! Onneks meillä kaikilla ei ole niin mutkikkaat vitun ontelot.

Valaistunut
Luulin ennen että kyykkyvatkaus tarkoittaa sellaista, että nainen koukistaa hivenen polviansa ja työntää peppuaan taaksepäin ja tämän jälkeen heiluttelee pyllyään vasemmalta oikealle ja sieltä sitten taas takaisin sinne vasemmalle. Kädet olisivat tässä operaatiossa sivuilla, kyynärtaipeesta koukistettuina ylöspäin, vähän kuin jossain zumbassa.

Näin siis vauva-foorumilla vuosien ajan. Taidan siirtyä kaksplussan tilaajaksi kun täällä selvästi on asiantuntevampia toimittajia kuin vauva-lehdessä.

"Anne"
Ei ole tähän päivään mennessä tarvinnyt kyykyssä kuurata tai takalistoa kaivella. Eikä suihkusta löydy sitä pullorassiakaan. Eikä haise silakkalaatikko :D Ehkä näillä edellisillä asioilla on joku yhteys siihen, ettei koskaan ole ollut hiivaa eikä muitakaan sellaisia ongelmia.

"Anu"
Ei jumalauta mikä ketju... Mä en kyllä nyt oikein saannu tolkkua, onko tässä kyse perseen ja/tai pillun pesemisestä vai pyyhkimisestä, nakujumpasta vaiko ohjeita itsetyydytykseen esim. uimahallissa, johon toi vatkaus-sana väistämättä viittaa... ei kait sitä värkkiä muuten tartte vatkata.
Voi hyvää päivää teidän kanssanne... mut kieltämättä makeat naurut sain kyllä... :D

Kyllä minäkin taidan polvia vähän koukistaa kun pesen alapääni. Ja ei kyllä haittaa jos joku kunnolla kyykistyy tai vatkaileekin.

Tuo pyllynpyyhkiminen taas tuntuu olevan joillekin ihan hemmetin vaikeaa. Jotkut on kauhuissaan kun nainen saattaa pyyhkiä jalkojen välistä etukautta. "Sehän vetää sitä paskaa vaginaan". Siis mitä? Onko se pakko vetää persuksista napaan asti? Ilmeisesti jotkut eivät osaa pyyhkiä tehokkaasti pienellä liikkeellä, ja tuntevat pakonomaista tarvetta vetää sitä kättä työntämisen sijaan. Itse ainakin yllän jalkojen välistä siistimään pepun paljon paremmin, ei tarvi pyyhkiä mahaan tai selkään, ihan sellainen paikallinen "pyöräytys" riittää ja siellä pyöräytellään sitten niin kauan että on puhdasta, yleensä ei tarvi monesti pyyhkäistä. Eikä tarvitse tarkistaa peilistä... Ja joka kakan jälkeen ei ole tarpeen pestä, jos meinaa esim. seksiä harrastaa niin kyllähän sitten voi pestä vaikka erikseen.

Yhtälailla ei se minun peräreikäni ole sieltä minnekään läskien ja poimujen väliin kadonnut, vaikka olen tässä elellyt ruipelosta pikkutytöstä hoikaksi nuoreksi ja nyt ylipainoiseksi emännäksi. Tietysti jos ne paskat persiissä nousee pytyltä ylös ja alka seisaaltan hinkuttamaan niin voi olla isommista pakaroista haittaa. Tässä se tämän ketjun laihan taktiikka? Suurilla vedoilla seisaaltaan selkään asti?

kyykkyvierailija
Minä ainakin olen nähnyt kyykkyvatkauksen uimahalleissa. Tosin olin sillon viä lapsi. Kaverin kanssa naureskeltiinkin niille jotka niin tekivät. Olivat yleensä mummoja. Nyt enää aikuisiällä en ole uimahalleissa käynyt. Tapa varmaan jäänyt yleisillä paikoilla pois. Ite en kyykkyvatkaa yleisil paikoil joskus olen kotona niin tehnyt jos on pitäny oikeen kunnolla saadu pestyy.

"ninnu"
mä en ole mistään kyykkäyksestä kuullutkaan ikinä, enkä tälläisistä palstoista missä puhutaan miten paskaa pyyhitään. voin sanoa, että jos joku eukko pistäs revan levälleen viereisessä suihkussa uimahallissa yms. tekisin siitä lopun. miksi pitää yleisillä paikoilla esitellä itseään.. hyih helvetti! saa sitä puhdasta muutenkin, ilman että tarvii tehdä siitä joku show. kuvitelma naisista hankaamassa rajusti omaa toosaa kyykyssä omassa suihkussakin katseilta piilossa, saa puistattavan olon.. teettekö noin miestennekin nähden? kyllä meidän perheen elimet pestään huomaamattomasti ja toisia ihmisiä kunnioittaen.

mutta päivän naurut näistä jutuista kyllä sai.

"vieras"
[QUOTE="Anne";24193695]Ei ole tähän päivään mennessä tarvinnyt kyykyssä kuurata tai takalistoa kaivella. Eikä suihkusta löydy sitä pullorassiakaan. Eikä haise silakkalaatikko :D Ehkä näillä edellisillä asioilla on joku yhteys siihen, ettei koskaan ole ollut hiivaa eikä muitakaan sellaisia ongelmia.[/QUOTE]

Halleluja ja aamen :)

vapautuneempi
[QUOTE="ninnu";24200165]mä en ole mistään kyykkäyksestä kuullutkaan ikinä, enkä tälläisistä palstoista missä puhutaan miten paskaa pyyhitään. voin sanoa, että jos joku eukko pistäs revan levälleen viereisessä suihkussa uimahallissa yms. tekisin siitä lopun. miksi pitää yleisillä paikoilla esitellä itseään.. hyih helvetti! saa sitä puhdasta muutenkin, ilman että tarvii tehdä siitä joku show. kuvitelma naisista hankaamassa rajusti omaa toosaa kyykyssä omassa suihkussakin katseilta piilossa, saa puistattavan olon.. teettekö noin miestennekin nähden? kyllä meidän perheen elimet pestään huomaamattomasti ja toisia ihmisiä kunnioittaen.

mutta päivän naurut näistä jutuista kyllä sai.[/QUOTE]

kauhee kun jotkut on ahdasmielisiä, miks yhden osan peseminen on sulle niin häpeällistä, taitaa seksikin olla kerran kuussa, pimeässä ja peiton alla... Eikä niitä toisia pesijöitä ole tarkoituskaan jäädä suu auki toljottaan.

"ninnu"
kauhee kun jotkut on ahdasmielisiä, miks yhden osan peseminen on sulle niin häpeällistä, taitaa seksikin olla kerran kuussa, pimeässä ja peiton alla... Eikä niitä toisia pesijöitä ole tarkoituskaan jäädä suu auki toljottaan.
en ole ahdasmielinen, alastomuus on kiva juttu. mutta ei vaan mene tuommoinen jakeluun, ehkäpä syystä etten koskaan ole kyseiseen pesutapaan törmännyt. hyvin nukutun yön jälkeen aika sama.. peskää miten tykkäätte. mä meen nyt pesee oman värkkini seisten, heippa!

"kati"
..näytin tätä ketjua miehelleni, joka oli tukehtua nauruunsa..ei ollut ikinä mistään kyykkäilystä kuullutkaan, enkä ole itsekään kenenkään nähnyt moista harrastavan, onneksi. Siis ainakin julkisilla paikoilla varmaan vähän vaivaannuttavaa, jos siellä yhteisissä suihkutiloissa vatkailee, sitäpaisi olen samaa mieltä kun valtaosa kirjoittajista, ihan puhtaaksi ja hajuttomaksi olen kyllä värkkini saanut pestyä ihan seisaaltaankin..mutta kukn tavallaan:)

Yhteistyössä