Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mulla oli aikoinaan samanlainen sopimus muutaman naapurin kanssa. Meillä oli näiden naapureiden vara-avain, joten jos lapsi unohti avaimensa, voi tulla meiltä hakemaan, jos ollaan kotona. Ja jos joku hätä tulisi, niin silloinkin voi tulla meille edellyttäen, että ollaan kotona. Ja tietysti silloin, jos tulevat meille leikkimään mun lasteni kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Meillä on naapurien kanssa sopimus siitä että jos lapsella hätä, voi tulla soittamaan kelloa. Autan ilman muuta. Mutta ilman erillistä sopimusta en hoida ja sanonkin joskus että nyt ei käy. Sen kummemmin edes selittelemättä. Ja olen sanonut vanhemmillekin että en tiedä olenko kotona eli en ota mitään vastuuta tai lupaa mitään.
Totta puhut. Lapsi on voinut kysyä äidiltään, saako hän mennä naapuriin ja äidin puolesta tämä sopii, jos se sopii naapurintädillekin. Lapsi vaan unohtaa tullessaan, että naapurintädiltäkin pitää ensin kysyä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tiedätkö muuten varmasti, että lapsen äiti on juuri näin puhunut lapselleen? Kun nuo ipanat on joskus sellaisia tarinan kertojia, otapa siltä pohjalta asia puheeksi sen lapsen äidin kanssa, ikäänkuin vähän hymähdellen että tälläsiä tää puhelee , ja kun meille ei kertakaikkiaan nyt oikein sopis tulla , vauvakin tulossa jne. Jos äiti ei tästä hoksaa menetelleensä väärin tai parhaassa tapauksessa muksu on voinu vaikka kotona kertoa että sinä oot pyytänyt teille.Eli puhumalla asia selviää,sun ei kuitenkaan tarvitse suostua ollenkaan ilta-päivä hoitopaikaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja palma:Mä kokeilisin ensin sitä, että estäisin lapsen pääsyn kotiini jonkun lapsen ymmärtämän syyn varjolla (olette väsyneitä, lähdössä jonnekin, aloittamassa siivousta jne...). Lapsi varmaan mainitsisi asiasta kotona, jolloin voi seurata joko äidin yhteydenotto tai lapsen käyntien väheneminen. Jos ravaaminen vain jatkuu, niin sit juttelua suoraan äidille. Tottahan lapsi tulee usein jos hänet aina otetaan vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja koko:Alkuperäinen kirjoittaja palma:Mä kokeilisin ensin sitä, että estäisin lapsen pääsyn kotiini jonkun lapsen ymmärtämän syyn varjolla (olette väsyneitä, lähdössä jonnekin, aloittamassa siivousta jne...). Lapsi varmaan mainitsisi asiasta kotona, jolloin voi seurata joko äidin yhteydenotto tai lapsen käyntien väheneminen. Jos ravaaminen vain jatkuu, niin sit juttelua suoraan äidille. Tottahan lapsi tulee usein jos hänet aina otetaan vastaan.
Minusta taas lasta ei laiteta viestinviejäksi. Aikuisten tulisi pystyä hoitamaan tämä ilman että oletetaan, että kyllä se lapsi siellä kotona kertoo. Kyse on kuitenkin pienestä lapsesta.
Alkuperäinen kirjoittaja koko:Alkuperäinen kirjoittaja palma:Mä kokeilisin ensin sitä, että estäisin lapsen pääsyn kotiini jonkun lapsen ymmärtämän syyn varjolla (olette väsyneitä, lähdössä jonnekin, aloittamassa siivousta jne...). Lapsi varmaan mainitsisi asiasta kotona, jolloin voi seurata joko äidin yhteydenotto tai lapsen käyntien väheneminen. Jos ravaaminen vain jatkuu, niin sit juttelua suoraan äidille. Tottahan lapsi tulee usein jos hänet aina otetaan vastaan.
Minusta taas lasta ei laiteta viestinviejäksi. Aikuisten tulisi pystyä hoitamaan tämä ilman että oletetaan, että kyllä se lapsi siellä kotona kertoo. Kyse on kuitenkin pienestä lapsesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:Meidän naapurin ukko vasta törkee tapaus olikin kun asuttiin rivitalossa, meillä oli aidattu takapiha ja oltiin pikkulikalle tehty sinne hiekkalaatikko, oli silloin n. 2v. Ukon emäntä kun lähti duuniin tai kauppaan ukko kävi heivaamassa pentunsa meidän takapihalle leikkimäänmonesti oli kun pyydettiin leikkimään, mutta rajansa kaikella. Välillä ei oltu edes ite takapihalla kun ihmeteltiin kuka siellä mekkaloi, niin tää alta 2 v yksinään...ukko painu omaan kotiinsa tietokoneelle ja saatto parin kolmen tunnin päästä tulla pentunsa hakemaan. Loppu siihen kun kiikutin tytön takasin niitten omalle pihalle.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tiedätkö muuten varmasti, että lapsen äiti on juuri näin puhunut lapselleen? Kun nuo ipanat on joskus sellaisia tarinan kertojia, otapa siltä pohjalta asia puheeksi sen lapsen äidin kanssa, ikäänkuin vähän hymähdellen että tälläsiä tää puhelee , ja kun meille ei kertakaikkiaan nyt oikein sopis tulla , vauvakin tulossa jne. Jos äiti ei tästä hoksaa menetelleensä väärin tai parhaassa tapauksessa muksu on voinu vaikka kotona kertoa että sinä oot pyytänyt teille.Eli puhumalla asia selviää,sun ei kuitenkaan tarvitse suostua ollenkaan ilta-päivä hoitopaikaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ujo:Asumme rivitalossa ja seinän takana asuu perhe, johon kuuluu äiti, reissutyössä oleva isä sekä ekaluokkalainen poika. Kun poika aloitti koulun, äiti oli alussa kotona, ja töihin palatessaan oli sanonut lapselleen että jos tulee jotain vaikeuksia niin voi mennä naapuriin jos ei halua olla yksin kotona. Minun mielipidettäni ei kysytty. Poika onkin ollut meillä noin kolme iltapäivää viikossa, en henno kieltääkään kun pieni lapsi tulee ovelle, mutta se häiritsee meidän omaa elämää jo aika paljon. En enää mielelläni ole kotona puolen päivän jälkeen koska pelkään lapsen taas tulevan ovelle.
Poika oli eilen meillä puoli kahdestatoista viiteen saakka, ja sanoi että äiti oli jo luvannut että hän voi olla kesälomalla meillä kun ei ole koulua ja äiti on töissä. Miten puhun asiasta naapurille heitä loukkaamatta? En keksi tapaa millä sanon että heidän lapsensa ei ole tervetullut meille.
hm. jos ovat öykkärityyppiä, nin vihjailut eivät kiinnosta. noille auttaa van sanoa suoraan että ei voi tulla.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:OukeiAlkuperäinen kirjoittaja ap:Minulla on 1 v lapsi ja toinen syntymässä huhtikuussa. Ei naapurin lapsi ole lapseni kaveri.![]()
Sitten tosiaan otat puheeksi asian naapurisi kanssa ja nimenomaan siihen sävyyn, että tämä lapsi tuntisi varmaan olonsa mukavammaksi ja turvallisemmaksi, jos hänellä olisi jokin sovittu paikka, minne mennä koulun jälkeen ja jossa oltaisiin silloin varmasti paikalla. Lapsi voi hätääntyä, jos naapurissa ei olekaan ketään kotona, jos jotain sattuu. Eli lapsella on hyvä olla sovittu paikka, mihin voi varmasti mennä.
Lapselle itselleen, jos hän soittaa ovikelloasi, voit varsin hyvin sanoa, että teille ei voi nyt tulla. Toki jos lapselle on sattunut jokin tapaturma kotona tai pihassa, voit antaa ensiavun ja/tai huolehtia lapsesta sen aikaa, kun vanhemmat pääsevtä tulemaan paikalle.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Siis sä et halua, että tämä lapsi tulee ikinä teille? Jotenkin käsitin, että hän on mahdollisesti sun lastesi kaveri ja siten silloin tällöin tervetullut leikkimään lastesi kanssa. Jos erehdyin, niin sitten sanoisin naapurille, että lapsi varmaan tuntee olonsa turvattomaksi, koska on ruvennut tulemaan koulun jälkeen teille.
Minulla on 1 v lapsi ja toinen syntymässä huhtikuussa. Ei naapurin lapsi ole lapseni kaveri.![]()