Oli aika vastuullista toimintaa naapurilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Ai eikö teillä 3-vuotias löydä parin metrin päästä kotiin? :o
Ymmärrän naapuria, ei sille varmaan tullut pieneen mieleenkään etteikö jonkun 3-vuotias osaisi kävellä suoraan kotiin saman rivitalon toiseen asuntoon, kun kerran niin käsketään. Varmaan teillä pidetään poikaa vielä ihan pikkuvauvana.

Voi hyvänen aika näitä vastauksia! Siis jos naapuri on erikseen pyytänyt lasta sinne leikkimään ja on sovittu, että äiti hakee pois, koska ei tiedä mihin yksinään lähtisi seikkailemaan, niin johan nyt on kummaa ettei sitä lasta voi sitten saattaa takaisin kotiinsa! Veisin kyllä vaikka 5v:n kotionsa jos sen äiti niin pyytäisi

Onpas jännä kun harmaana -olevat hyökkäävät ap:n kimppuun.... Jos samainen ap oli jättänyt lapsensa pihalle ilman valvontaa ja lapselle olisi tapahtunut jotain (kuten aina toisinaan luetaan iltalehdistä ), niin johan samaiset harmaat päivittelisivät kuinka vastuuton ap on ja kuinka he eivät ikimaailmassa jättäisi 3-vuotiasta yksin.

Ei mulle olisi tullut mieleenkään jättää hyvinkin vastuuntuntoista ja tottelevaista esikoista kolmevuotiaana yksin pihalle. Vaikka omakotitalossa asutaan. Lapset ovat kuitenkin lapsia!

Kyllä mun mielestä naapuri toimi vastuuttomasti lähettäessään pojan yksin kotia. Olisihan hän voinut saattaa pojan tai jos matka lyhyt, katsoa ovelta että poika menee varmasti kotia. Ja mitä naapurin muksujen katsomiseen tulee, niin nimenomaan ko. tapauksessa NAAPURI PYYSI ap:n pojan heille leikkimään!! Ja oli sovittu että ap hakee poikansa naapurista pois.

Minä saattaisin hyvinkin lähettää naapuritalon 4-vuotiaan (muita lapsia ei meillä leikkimässä käy) yksin kotiinsa, jos lapsi sanoo että haluaisi jo kotiin :ashamed:. Ei mun mielessä ole koskaan käynytkään, että en voisi niin tehdä, kun oma 3½v:kin tulee heiltä aina yksin kotiin. Eri asia sitten, jos oltaisiin nimenomaan sovittu että äiti tulee hakemaan. Saattamaan en lähtisi, sillä silloin mun pitäisi itseni lisäksi raahata kaksi lastani mukaan saatille. Liikaa vaivaa.
Mutta oletetaan, että tuo meidän naapuritalon 4 v tulee meille leikkimään, alkaa inttämään että haluaa kotiin, eikä suostu odottamaan vaikka sanon että äiti tulee hakemaan tunnin päästä --> kyllä mä varmaan päästäisin. Tosin tuo kyseinen lapsi on ollut jonkin verran pihassa yksinään (vartin kerrallaan) ja osaa kulkea kotiinsa.
Ehkä ap:n naapuri olisi kaivannut rautalangasta vääntämistä: poikaa ei saa päästää lähtemään yksin kotiin, vaikka hän haluaisikin lähteä. Eli naapuri ei tiennyt sitä kielletyksi. Ehkä hänen omat lapset on jo pienestä pitäen osanneet kulkea naapurista kotiin, eivätkä ole lähteneet karkuteille. Näin olettaisin. Mä kyllä olisin katsonut ovelta että poika tosiaan menee omaan kotiinsa, enkä vaan ikkunasta vilkaissut että sinnepäin se lähti.
Kannattaa tehdä säännöt tosi selviksi kun lapset kyläilee ekoja kertoja toistensa luona, ettei tule väärinkäsityksiä joista voi seurata jotain vakavaa.

Juu-u... Kyllä meillä on omalle kotiovellemme marssineet pari vuotiaasta ja osanneet käpötellä suoraan mummojen ja tätienkin oville kyläily reissuilla...

Mutta kyllä minun mielestä olisi sinulle kuulunut ilmoittaa,että lapsesi on matkalla kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Capri:
Onpas jännä kun harmaana -olevat hyökkäävät ap:n kimppuun.... Jos samainen ap oli jättänyt lapsensa pihalle ilman valvontaa ja lapselle olisi tapahtunut jotain (kuten aina toisinaan luetaan iltalehdistä ), niin johan samaiset harmaat päivittelisivät kuinka vastuuton ap on ja kuinka he eivät ikimaailmassa jättäisi 3-vuotiasta yksin.

Ei mulle olisi tullut mieleenkään jättää hyvinkin vastuuntuntoista ja tottelevaista esikoista kolmevuotiaana yksin pihalle. Vaikka omakotitalossa asutaan. Lapset ovat kuitenkin lapsia!

Kyllä mun mielestä naapuri toimi vastuuttomasti lähettäessään pojan yksin kotia. Olisihan hän voinut saattaa pojan tai jos matka lyhyt, katsoa ovelta että poika menee varmasti kotia. Ja mitä naapurin muksujen katsomiseen tulee, niin nimenomaan ko. tapauksessa NAAPURI PYYSI ap:n pojan heille leikkimään!! Ja oli sovittu että ap hakee poikansa naapurista pois.

Juuri näin!
Äsken myös mainitsin että jos lapselle olisi tapahtunut jotakin sen vuoksi että naapuri päästi yksin kotiin kävelemään, vaikka noinkin lyhyen matkan, naapuria olisi voitu syyttää heitteille jätöstä + ties mistä!

Yhteistyössä