Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eikä normaalisti rappukäytävään saa laittaa mitäänomia tavaroita (tässä tapauksessa kukkaruukkuja) koska se vaikeuttaa porrassiivojien työtä sekä voi olla riski turvallisuudelle. Ihan oikeasti, meidän taloyhtiön säännöt kieltävät tavaroiden säilytyksen käytävässä, tähän lukeutuu myös kukkaruukut.

Millä oikeudella tämä tyyppi on ne kukkaset sinne kantanut ja vielä vaatii muita niitä kastelemaan?

Nuo tuo on kyllä vähän ylireagointia taas, eiköhän ne kukat oo kuitenkin tuotu sinne kaikkien piristykseksi ja tuskin ne mitään hirveää vaaraa kenellekään aiheuttaa :D. Suomalaiset sitten noudattaa sääntöjään ihan rasittavuuteenkin asti... (vrt. ei ylitä tietä punaisilla valoilla yöneljältä pitkällä suoralla kun lähin auto on kilometrien päässä, järjenkäyttö sallittu). OMG! Kukkia rappukäytävässä!

Just tuollaisten sääntöjen takia Suomessa on ehkä toimivaa ja siistiä, mutta niin kliinistä, hygieenistä ja tylsää...

Siitä oon kyllä samaa mieltä, että se joka kukat sinne toi, niin ne kasteleekin!

Siis on se nyt kumma miten useimmat vastaajat täällä vouhottavat siitä, että kutsu vaan, vie sille taloyhtiön säännöt, muuttakoon muualle, ei naapuri voi määrätä.

Kun tästä ei edes ole kyse vaan se naapuri on esittänyt PYYNNÖN, ei ehtoja eikä määräyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
:D Meille tuli viikko sitten naapuri valittamaan, ettei lapsen tarvitsisi kuunnella niin lujalla musiikkia heti aamu seitsemältä kun hän ei saa nukutuksi :D Pitäisi muka lapsiperheiden ottaa huomioon naapurissa yksinasuvat viikonloppuisin :D

No kyllä täytyykin ottaa toiset huomioon, sitä radiota ei tarvitse huudattaa heti aamusta.
Mutta kohtuus siinäkin.. jos olisi kieltänyt lasta kokonaan kuuntelemasta muusiikkiaan ymmärtäisin miksi valitat

meillä naapurit juoksee ja huutaa yötä myöden,meillä herätään 7 maissa enkä todellakaan käske lasten olla hiljaa

Uskomaton naapuri sinulla. Tuo kaupungin järjestämän ohjelman tulostaminen on kaiken huippu. Kyllä se on mielestäni niin, että jos eivät pysty siellä ydinkeskustassa elelemään vapun juhlijoiden keskellä, niin varmasti kannattaisi muuttaa omakotitaloon kauemmaksi. :D
Meitä on näköjään joka junaan ja sitten on ne asemalle jääneet erikseen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Siis on se nyt kumma miten useimmat vastaajat täällä vouhottavat siitä, että kutsu vaan, vie sille taloyhtiön säännöt, muuttakoon muualle, ei naapuri voi määrätä.

Kun tästä ei edes ole kyse vaan se naapuri on esittänyt PYYNNÖN, ei ehtoja eikä määräyksiä.

Olisin samaa mieltä jos tämä olis ollut yksittäinen tapaus tältä naapurilta, mutta ap:n kirjoituksista voi kyllä päätellä että kyseinen "pyytäjä" on aika rasittava tyyppi... ja ap jaksaa suhtautua ihan mukavan ymmärtäväisesti tuohon hössöön. :) Eli ei kuin jatkaa elämää entiseen malliin. Ihan normaalitavalla toki kerrostalossa otettava naapurit huomioon, mutta naapurin vauvan mukaan omaa elämäänsä ei tarvitse järjestellä.

Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Pyydä vaan niitä kavereita kylään ja jos se sun naapurisi tulee valittamaan niin sano että muuttaa omakotitaloon jos ei yhtään kestä elämisen ääniä.

No just joo. Kyllä mä nyt tajuan miks kerrostaloissa ja taajamissa asu niin kyrpiintyneitä ihmisiä naama aina norsunveellä, kun päätavoite elämässä on itsekkäästi vaan korostetusti pitää huoli siitä mitä MINÄ SAAN tehdä -oli se tarpeen tahi järkevää tai ei- eikä yhtään voi joustaa tai miettiä yleistä viihtyisyyttä, kaikkein vähiten koittaa edistää yhteishenkeä. Ei. Jos naapuri toivoo rauhaa, niin kun MINULLA ON OIKEUS metelöidä niin MINÄ metelöin vaikkei mulla oikeesti olis tarvetta, mutta kun MINULLA ON OIKEUS! Ja koska naapuri kehtaa tuollaista toivoa, niin minähän en lähdekään klo 19 kotoani muualle, kuten alunperin suunnitelma oli, vaan MINÄ metelöin sinne klo 22 asti kun MINULLA ON OIKEUS. En tiedä mitä siitä hyödyn, mutta kun tuo naapuri kehtaa toivoa rauhaa, niin pakkohan se on. Ettei se vaan luule että tanssin sen pillin mukaan. Antaa sen kuulla että paskat nakkaan sen toiveista. Miksi? En tiedä, mutta MINULLA ON OIKEUS tehdä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:

Olisin samaa mieltä jos tämä olis ollut yksittäinen tapaus tältä naapurilta, mutta ap:n kirjoituksista voi kyllä päätellä että kyseinen "pyytäjä" on aika rasittava tyyppi... ja ap jaksaa suhtautua ihan mukavan ymmärtäväisesti tuohon hössöön. :) Eli ei kuin jatkaa elämää entiseen malliin. Ihan normaalitavalla toki kerrostalossa otettava naapurit huomioon, mutta naapurin vauvan mukaan omaa elämäänsä ei tarvitse järjestellä.

Muuttuuko pyynnöt ehdoiksi ja määräyksiksi jos niitä esittää useamman?

Jännä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Jännä juttu.

Ei.
Mutta niiden esittäjä muuttuu rasittavaksi ihmiseksi jonka ainoataan pyyntöä ei jaksa jatkossa ottaa tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Pyydä vaan niitä kavereita kylään ja jos se sun naapurisi tulee valittamaan niin sano että muuttaa omakotitaloon jos ei yhtään kestä elämisen ääniä.

No just joo. Kyllä mä nyt tajuan miks kerrostaloissa ja taajamissa asu niin kyrpiintyneitä ihmisiä naama aina norsunveellä, kun päätavoite elämässä on itsekkäästi vaan korostetusti pitää huoli siitä mitä MINÄ SAAN tehdä -oli se tarpeen tahi järkevää tai ei- eikä yhtään voi joustaa tai miettiä yleistä viihtyisyyttä, kaikkein vähiten koittaa edistää yhteishenkeä. Ei. Jos naapuri toivoo rauhaa, niin kun MINULLA ON OIKEUS metelöidä niin MINÄ metelöin vaikkei mulla oikeesti olis tarvetta, mutta kun MINULLA ON OIKEUS! Ja koska naapuri kehtaa tuollaista toivoa, niin minähän en lähdekään klo 19 kotoani muualle, kuten alunperin suunnitelma oli, vaan MINÄ metelöin sinne klo 22 asti kun MINULLA ON OIKEUS. En tiedä mitä siitä hyödyn, mutta kun tuo naapuri kehtaa toivoa rauhaa, niin pakkohan se on. Ettei se vaan luule että tanssin sen pillin mukaan. Antaa sen kuulla että paskat nakkaan sen toiveista. Miksi? En tiedä, mutta MINULLA ON OIKEUS tehdä niin.

Sanoppa muuta. Kyseinen naapuri on nyt ilmeisen tohkeissaan vauvasta ja noudattavat sääntöjä rasittavuuteen asti, mutta koska tässä oli kuitenkin kyse nätistä pyynnöstä, niin sen vois edes yrittää huomioida. Olen samaa mieltä. Mutta jos meno jatkuu samanlaisena eli pyyntöjä alkaa sadella useamminkin, niin sitten kissa pöydälle, myös naapureilla on oikeus normaaliin elämään ja siihen kuuluu myös vieraat!

Alkuperäinen kirjoittaja sdfhdfg:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Jännä juttu.

Ei.
Mutta niiden esittäjä muuttuu rasittavaksi ihmiseksi jonka ainoataan pyyntöä ei jaksa jatkossa ottaa tosissaan.

Ok. No, mä olen eri mieltä. Minua ei ihmisten pyynnöt haittaa.

Aika karmeita selkäänpuukottajia tällä palstalla. Kun joku äiti oikeasti pyytää apua muilta, niin sitä ei voida kiusallakaan antaa, vaikkei sen toteuttaminen ole edes mitenkään vaikeaa, saati kohtuutonta.

muuhun kantaa ottamatta: se, että taloyhtiössä alkaa hiljaisuus esimerkiksi klo 22, ei tarkoita että muulloin saa pitää meteliä. Yleiset järjestyssäännöt kieltä'vät häiritsevän soittamisen, laulamisen, musiikin kuuntelun jne myös hiljaisuuden ulkopuolella. Eli siellä omassa kodissakaan ei saa huudattaa stereoita täysillä tai pitää sellaista meteliä että se häiritsee naapuria. :attn:

Mä ehkä aloittaisin sen vauvan nukuttamishomman vasta vapun jälkeen. Siis jos olisin tämä naapuri. Totta on, että päiväsaikaankaan ei saa pitää häiritsevää meteliä, mutta siitä huolimatta kerrostaloissa kuuluu naapuriin milloin mitäkin ääntä.

muuhun kantaa ottamatta: se, että taloyhtiössä alkaa hiljaisuus esimerkiksi klo 22, ei tarkoita että muulloin saa pitää meteliä. Yleiset järjestyssäännöt kieltä'vät häiritsevän soittamisen, laulamisen, musiikin kuuntelun jne myös hiljaisuuden ulkopuolella. Eli siellä omassa kodissakaan ei saa huudattaa stereoita täysillä tai pitää sellaista meteliä että se häiritsee naapuria. :attn:

Ei tietenkään. Mutta stereoiden täysillä huudattamisesta on vielä aika pitkä matka siihen, ettei saisi kutsua ollenkaan kavereita kylään...Ja kun tuo on vappuaatto, niin oletuksena kuitenkin on että useimmat sitä juhlivat.
Itse pyytäisin siis kaverit, jos aikomus oli alunperinkin niin tehdä (en siis protestina), ja poistuisimme kymmenen jälkeen kaupungille.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
lue teiän taloyhtiön säännöt ensin niin tiedät enemmän. meiän taloyhtiön säännöissä lukee et hiljaisuus alkaa jo 20.00.

Yleinen järjestyssääntö kumoaa taloyhtiön säännön ja sen mukaan hiljaisuus alkaa tasan klo 22. :xmas:

Se on parempi naapurin vauvankin opetella olemaan hiljaa klo 22 - 06 välisenä aikana!!!

Kerro nämä terveiset naapurilles.

Ekan sivun verran jakso naurattaa...
Sit tuli jo paha mieli ton äidin puolesta.

Oisko se niin paha nakki lähteä jo 20 mais kaupungille.
Jos on paperinohuet seinät niin saattaa pienikin elämöinti kuulua läpi.
Tuo äiti kuitenkin tuli henkilökohtaisesti Pyytämään josko ottaisitte huomioon heidän tilanteen.
Veikkaisin, että ihan heppoisin perustein ei käydä naapurin luona selittämässä omasta tilanteesta.

Meidän taloyhtiössä yörauha alkaa vasta klo 23 mutta onneksi ihmiset hiljenevät jo ysin pintaan :D. Ei tulisi mieleenkään pyytää vappuna, jouluna jne. että olisivat hiljaa!

Asun itse pienen vauvani kanssa aivan ydinkeskustassa. Olemme kerrostalon ainoa lapsiperhe. Toki meidän talosta kuuluu välillä useinkin juhlimisen ääniä, varsinkin viikonloppuisin,mutta toistaiseksi kaikki on pysynyt ihan kohtuuksissa. Ja vaikka joskus bileet jatkuvat läpi yön, niin eipä se minua saatika vauvaa ole kuitenkaan häirinnyt.

Ja meilläkin on tuon nukkumisen kanssa ollut välillä taistelua ja itseäkin väsyttänyt aivan kamalasti.Mutta en voi silti käydä vaatimassa naapureilta vapun taikka uuden vuoden ajaksi täyttä hiljaisuutta! Viimeksi uutena vuonna karkasimme mummolaan pois hulinan alta. Sillä vaikka ne naapurit olisivatkin hiirenhiljaa, niin kyllä ydinkeskustassa asuttaessa tuo kaduilta tuleva jatkuva meteli on enemmänkin se joka häiritsee!

Ja täytyy muistaa, että kyllä niillä lapsettomilla naapureillakin on kestämistä naapurista kuuluvien lasten äänien vuoksi. Jollain voi olla 3kk kestävä koliikki, sen jälkeen univaikeuksia, maitoallergiaa...sitten uhmaa jne. Jotkut lapset esim. itkevät todella paljon ja kyllähän se tuonne naapureihin raikaa! Tälle asialle ei nyt tietenkään voi mitään, mutta ymmärrystä puolin ja toisin tietysti!

Mutta se kuka nyt pyytää säälimään tätä kyseistä äitiä...NIIN KETUN MARJAT!!
Voin hyvin sanoa vastaavassa tilanteessa olevana, että EI VOI KOKO TALO HILJENTYÄ LAPSEN UNIEN TAKIA. Vaan perheen itsensä sitten lähdettävä vapun ajaksi rauhaisampaan paikkaan.

Ja vielä tuosta "unikoulusta". Jos on noin helkutin hankalaa hyssyttelyä muutenkin vauvan unien kanssa, niin tuo unikoulun ajoittaminen juuri vappuviikolle on ihan kettuilua.

Mutta siinä olen samaa mieltä, että tuo parveketupakointi rassaa. Varsinkin silloin kun on amatööritupakoitsijat paikalla, jotka eivät tiedä mikä on tuhkakuppi. Silloin kun ne tuhkat ja pahimmillaan tumpit lentelee meidän parvekkeelle, niin raivostun kyllä minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Ekan sivun verran jakso naurattaa...
Sit tuli jo paha mieli ton äidin puolesta.

Oisko se niin paha nakki lähteä jo 20 mais kaupungille.
Jos on paperinohuet seinät niin saattaa pienikin elämöinti kuulua läpi.
Tuo äiti kuitenkin tuli henkilökohtaisesti Pyytämään josko ottaisitte huomioon heidän tilanteen.
Veikkaisin, että ihan heppoisin perustein ei käydä naapurin luona selittämässä omasta tilanteesta.

Mä ajattelen asian niin, että olisi ehkä järkevämpää opettaa vauva nukkumaan kerrostalossa kuuluvista äänistä huolimatta eikä edellyttää, että naapurissa ollaan varpaillaan. Entä jos naapurilla on vaikka koliikkivauva tai pikkulapsi, joka saa yöllisiä kauhukohtauksia? Joutuuhan se vauva opettelemaan nukkumaan näistäkin äänistä huolimatta.

Anteeksi kun hyökkään samaan ketjuun kyselemään, mutta mitä te tekisitte?

Meillä rivitalo, ja monena vuonna naapurin perhe lapsineen räjäyttelevät uutena vuotena raketteja tuossa takapihalla, käytännössä meidän ikkunan alla. Monena vuonna se on itseäni häirinnyt kun olen mennyt seuraavana päivänä töihin, mutta en ole sanonut mitään kun olen ajatellut olevani nipo, juhlikoon ne ketkä pystyvät, valvon vaikka sitten. Itselle ei kyllä tulis pieneen mieleen räjäytellä asutusalueella mitään, enkä ole räjäytellytkään. Kohtuullisena pitäisin jos tämä perhe kysyisi muilta naapureilta haittaako, mutta eipä ole kysytty... Ja siis raketteja laitellaan pitkin yötä, lain sallimissa rajoissa, mutta myös klo 22 jälkeen.

Tulevana uutena vuotena tilanne se, että meillä on pieni vauva. Onko kohtuullista pyytää tätä perhettä menemään räjäyttämään rakettinsa esim lähistöllä sijaitsevalle pellolle tms, ettei siinä ikkunan alla tarvisi, kun ääni kuitenkin ihan eri. Toki uutena vuotena paukkuu, mutta kyllä ne kauempaa tulevat raketit kuulostaa vähän erilaiselle kun se että sun ikkunat helisee.......

Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Anteeksi kun hyökkään samaan ketjuun kyselemään, mutta mitä te tekisitte?

Meillä rivitalo, ja monena vuonna naapurin perhe lapsineen räjäyttelevät uutena vuotena raketteja tuossa takapihalla, käytännössä meidän ikkunan alla. Monena vuonna se on itseäni häirinnyt kun olen mennyt seuraavana päivänä töihin, mutta en ole sanonut mitään kun olen ajatellut olevani nipo, juhlikoon ne ketkä pystyvät, valvon vaikka sitten. Itselle ei kyllä tulis pieneen mieleen räjäytellä asutusalueella mitään, enkä ole räjäytellytkään. Kohtuullisena pitäisin jos tämä perhe kysyisi muilta naapureilta haittaako, mutta eipä ole kysytty... Ja siis raketteja laitellaan pitkin yötä, lain sallimissa rajoissa, mutta myös klo 22 jälkeen.

Tulevana uutena vuotena tilanne se, että meillä on pieni vauva. Onko kohtuullista pyytää tätä perhettä menemään räjäyttämään rakettinsa esim lähistöllä sijaitsevalle pellolle tms, ettei siinä ikkunan alla tarvisi, kun ääni kuitenkin ihan eri. Toki uutena vuotena paukkuu, mutta kyllä ne kauempaa tulevat raketit kuulostaa vähän erilaiselle kun se että sun ikkunat helisee.......
Kysäisepä asiaa isännöitsijältä. Meillä ei ainakaan ole edes luvallista ampua raketteja omilta pihoilta.

Niin, pyyntöjä ne kai oli eikä ehtoja :) Tokihan saa ääntä pitää siihen hiljaisuuteen asti, mutta rajansa kaikella on tietystikki. Ei sillon saa täysillä huutaa yms :D Kyllä mua ärsyttäis jos siellä jotain himobileitä pidettäis illalla :)

Meidän entinen alakerran naapuri tuli potkimaan meijän ovea kun joku poras klo 15 päivällä. Lähti sitte karkuun :D Entinen asukas kertoi että ne alakerran tyypit on vähän herkkiä melulle.VÄHÄN. Eikä me edes porattu, vaan joku muu. :D

Yhteistyössä