Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja az:
Alkuperäinen kirjoittaja no just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ai on moukka jos pyytää kotiinsa vieraita vappuna?:o Siis ap:han sanoi että eivät edes metelöi ja sain käsityksen, että poistuvat hyvissä ajoin ennen hiljaisuutta! Normaalia elämää SAA ihan tasan varmaan viettää ja vappuna tuo on kohtuuton vaatimus pyytää lähtemään pois tai olemaan hiljaa nurkassa jo klo 20 jälkeen...

Metelöinti on asia erikseen, mutta jos tulee muutama ystävä kylään ja heidän keskustelun äänet häiritsevät, niin voi hyvänen aika, se on ihan tasan normaalia elämää ja ääntä jota nyt lähtee esim. perhe-elämästä, kun perheenjäsenet kesustelevat ja lapset leikkivät, ihan täysin verrattavissa.

Sulla taitaa vähän heittää...

Ei, minulla ei heitä. Minä ymmärrän millaista on olla todella väsynyt vauvan äiti. Ja ymmärrän että hyvien naapuruussuhteiden säilyttämiseen kuuluu toisen huomioonottaminen. Jos äiti on ollut niin rohkea että on tullut pyytämään muilta pientä kädenojennusta, minusta on röyhkeää olla sitä antamatta. Mutta moni on näitä "minulla on oikeus, minähän en siitä luovu" -ihmisiä, valitettavasti. Kuinka paljon parempi paikka maailma olisikaan jos ihmiset opettelisivat hiukan empatiakykyä.

Ei, kyse ei nyt ole tuosta. Tottakai on kohteliasta ja suotavaa ottaa naapurit huoioon, mutta onkonko vauvaa pakko alkaa opettaa juuri vappuna? Että olisi kaikille varmasti hankalin aika. Ihmiset viettävät vappua, niin se menee. Silloin myös ydinkeskustassa on älämölöä yötä myöten joka paikassa, että hyvän ajan on valinnut. Ei järjen hieventä.

Minusta on kohtuutonta vaatia hissuttelua muilta asukkailta juuri vappuna, ei tule onnistumaan varmastikaan, vaikka ap ei ystäviään kylään kutsuisikaan. Tuhoon tuomittu ajatuskin.

Vapun illanistujaisiahan nyt ei luonnollisestikaan ole syytä tuon pyynnön takia perua, se ei enää ole kompromissi ja menee jo kohtuuttomaksi. Voi kyllä yrittää olla rauhallisesti ja poistua ajoissa, niin kuin normaalisitkin ihmiset yleensä tekevät, mutta että vappuaattona klo 20 täydellinen hiljaisuus..hah. Ap ei nyt vaikuttanut muutenkaan metelöitsijältä.

Eihän tässä kukaan mitään ole vaatinutkaan...

No ei, mutta tehty monissa vastauksissa selväksi, että tuota pyyntöä olisi syytä noudattaa, koska muuten on vittumainen ja paska ihminen, kun ei ymmärrä räytynyttä äitiä ja muutenkin on yhteiskuntakelvoton ja erittäin itsekäs jos ei vappuna (vain päivä muiden joukossa, suunnitelmia voi muuttaa jne.) voi olla jossain muualla ja hipihiljaa. Ja ap:n tulisi lähteä vapuksi muualle kodistaan ystävineen jos on yhtään käytöstapoja ja järkeä.

Minusta on muuten aika hassua kuinka aikuiset ihmiset pitävät jotain vapun juhlintaa maailman tärkeimpänä asiana. Minua hymyilyttää kun muistelen kuinka lukioikäisenä odotettiin vappua viikkotolkulla, ja maailma kaatui jos vappuna olikin huono ilma eikä viitsinyt mennä Ruusiksen rantaan heilumaan kännissä.

Nykyään vappu merkitsee minulle juhlan tekemistä lapsille ja mukavaa vappulounasta. Outoa että aikuisille ihmisille on niin tärkeää päästä saamaan osansa vappuhulinasta vappuaattona ja pitää jotain kotibileitä. Vai minkä ikäinen ap oikein olikaan?

kyseinen perhe voisi itse mennä vaikka mummolaan vapuksi jos pelkää naapureiden häiritsevän, naurettavaa tai viedä kitisevän vauvan vaikka hoitoon jos niin kamala tapaus

Ai on moukka jos pyytää kotiinsa vieraita vappuna?:o Siis ap:han sanoi että eivät edes metelöi ja sain käsityksen, että poistuvat hyvissä ajoin ennen hiljaisuutta! Normaalia elämää SAA ihan tasan varmaan viettää ja vappuna tuo on kohtuuton vaatimus pyytää lähtemään pois tai olemaan hiljaa nurkassa jo klo 20 jälkeen...

Metelöinti on asia erikseen, mutta jos tulee muutama ystävä kylään ja heidän keskustelun äänet häiritsevät, niin voi hyvänen aika, se on ihan tasan normaalia elämää ja ääntä jota nyt lähtee esim. perhe-elämästä, kun perheenjäsenet kesustelevat ja lapset leikkivät, ihan täysin verrattavissa.

Sulla taitaa vähän heittää...

Ei, minulla ei heitä. Minä ymmärrän millaista on olla todella väsynyt vauvan äiti. Ja ymmärrän että hyvien naapuruussuhteiden säilyttämiseen kuuluu toisen huomioonottaminen. Jos äiti on ollut niin rohkea että on tullut pyytämään muilta pientä kädenojennusta, minusta on röyhkeää olla sitä antamatta. Mutta moni on näitä "minulla on oikeus, minähän en siitä luovu" -ihmisiä, valitettavasti. Kuinka paljon parempi paikka maailma olisikaan jos ihmiset opettelisivat hiukan empatiakykyä.

Olen samaa mieltä. Siksi ihmiset voivat nykyään niin huonosti, kun ei haluta enää ottaa huomioon toisia ihmisiä. Minustakin vauvan äiti on ollut rohkea, kun on lähestynyt naapureita noin. Moni vain itkee pahaa oloaan ja väsymystään itsekseen, tämä vauvan äiti on sentään ainakin yrittänyt hakea apua sitä kautta, että on esittänyt tuon pyynnön. Ap valinta on tietysti se, että yrittääkö edes ajatella asiaa naapurin kannalta ja eläytyä siihen väsymykseen vai haluaako silti olla itsekäs ja vähät välittää toisen ihmisen väsymyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi olla totta:
kyseinen perhe voisi itse mennä vaikka mummolaan vapuksi jos pelkää naapureiden häiritsevän, naurettavaa tai viedä kitisevän vauvan vaikka hoitoon jos niin kamala tapaus

Ei tule mieleen sitten, että jospa kyseisellä perheellä ei ole mummolaa eikä mitään paikkaa mihin mennä. Katos kaikilla ei asiat ole niin hyvin kuin toisilla.

En kyllä ymmärrä miksi täällä sitä ap:n naapuria moititaan. Eihän hän ole tehnyt mitään väärää. Esittänyt pyynnön ja jokaisen omassa harkinnassa sitten noudattaako sitä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja olisiko kamalaa?:
Tuohan on asiallisesti pyydetty ja laitettu vielä tiedoksi missä vappua voisi viettää. Pakkohan ei ole ottaa huomioon naapurin varmaankin kovin väsynyttä vauvaperhettä, mutta olisiko se aivan kamalaa huomioida heidän toiveensa? Jotta hekin ehkä voisivat sitten rauhoittua vappuna eikä tarvitsisi väsyneenä koko yötä vauvaa hoitaa? Joka tapauksessahan teidänkin kerrostalossa hiljaisuus alkaa joko 22 tai 23. En ymmärrä tätä nykymenoa, kun ei voida ottaa toisia huomioon. Kun oikeasti joku perhe voi olla täysin väsynyt vauvan kanssa, jos ei saa esim. apua mistään. Ihan vauvankin parasta ajatelleen minä varmasti yrittäisin tuota pyyntöä noudattaa. Osa lapsiperheistä on kamalan tiukoilla nykyään, kun välttämättä apua ei saa mistään.

Vauvaperhe voi varmaan lähteä vaikka mummolaan rauhoittumaan, harva varmaan suostuu hissuttelemaan ja lähtemään muualle juuri vappuna. Vaikka naapurit suostuisivat tuohon älyttömään ehdotukseen, niin mitäs ne muut vapun juhlijat siellä keskustan kaduilla? Heistä nyt lähtee joka tapauksessa ääntä? Pitäisikö sittenkin tiedottaa asiasta vaikka ihan kaupunkilehdessä?

Vaikka yritänkin ottaa parhaani mukaan muita huomioon, niin enpä usko, että voisin perua suunnittelemiani illanistujaisia ihan tuon vuoksi ja lähettää perumisviestit kaikille vieraille, joita tulee muttenkin nähtyä harvoin. Emme siltikään metelöi, mutta juhlapäivät ovat juhlapäivä aika monelle ja ihmisiä pyörii kylässä, silloin yhden perheen on aika paljon helpompaa joustaa kuin koko kerrostalon asukkaiden jos se häiritsee.

Alkuperäinen kirjoittaja 12:
En kyllä ymmärrä miksi täällä sitä ap:n naapuria moititaan. Eihän hän ole tehnyt mitään väärää. Esittänyt pyynnön ja jokaisen omassa harkinnassa sitten noudattaako sitä vai ei.

Aika kohtuuton pyyntö kuitenkin :whistle:
Ihan sama kuin naapurit esittäisivät pyynnön tälle äidille, että lapsesta ei sitteen saa lähteä yhtään änntä, varsinkaan öisin, koska toiset haluaa nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Hah! Minä pitäisin sen päiväset bileet (järjestyssäännöt muistaen) :saint:
Ei yksi KERROSTALO voi elää YHDEN mamman vaatimusten mukaan!!

Minkä helvetin vaatimusten? Mitä se mamma on vaatinut? Ei yhtään mitään.

Ihan sama kuin naapurit esittäisivät pyynnön tälle äidille, että lapsesta ei sitteen saa lähteä yhtään änntä, varsinkaan öisin, koska toiset haluaa nukkua.

No vauvaa ei voi omilla toimillaan hiljentää jos niikseen tulee. Bileet voi.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Ei tule mieleen sitten, että jospa kyseisellä perheellä ei ole mummolaa eikä mitään paikkaa mihin mennä. Katos kaikilla ei asiat ole niin hyvin kuin toisilla.

Niinpä. Meilläkin mummot ja vaarit asuvat kerrostalokaksioissa, ja kaksi heistä taitaa itsekin vähän juhlistaa vappua viinaksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:

Jokaisella on kuitenkin oikeus kutsua yksiöönsä vaikka koko suku jos haluaa. Ei siinä yhden mamman mielipiteet vaikuta.

Se on tätä nykypäivää, ei oteta kenenkään pyyntöä huomioon vaan silloin vasta tahalleen soitetaankin musaa ja meluitaan. Eikä varmasti tule kenellekään mieleenkään tarjota apua väsyneelle lapsiperheelle.

Minusta on muuten aika hassua kuinka aikuiset ihmiset pitävät jotain vapun juhlintaa maailman tärkeimpänä asiana. Minua hymyilyttää kun muistelen kuinka lukioikäisenä odotettiin vappua viikkotolkulla, ja maailma kaatui jos vappuna olikin huono ilma eikä viitsinyt mennä Ruusiksen rantaan heilumaan kännissä.

Nykyään vappu merkitsee minulle juhlan tekemistä lapsille ja mukavaa vappulounasta. Outoa että aikuisille ihmisille on niin tärkeää päästä saamaan osansa vappuhulinasta vappuaattona ja pitää jotain kotibileitä. Vai minkä ikäinen ap oikein olikaan?

Mä olen 26:) Eipä se vappu nyt maailman tärkein asia ole, mutta se on päivä, jolloin muut opiskelijaystävät ovat liikenteessä ja perinteisesti on tapana ollut syödä ja juoda yhdessä. Se on myös aikaa, jolloin opiskelukiireet alkaa helpottaa ja näkee taas ystäviä. Tärkeä juhla meidän porukalle ja aika monelle muulle opiskelijalle.

Niin, ja mä en siis pidä mitään "kotibileitä" vaan ihan illanistujaiset kaveriporukalle, jossa jutellaan, juodaan viiniä ja syödään. Näin tekee aika monet muutkin, jopa yli lukioikäiset:)

Jokaisella on kuitenkin oikeus kutsua yksiöönsä vaikka koko suku jos haluaa. Ei siinä yhden mamman mielipiteet vaikuta.

Ihanaa, olet juuri tällainen "minulla on oikeus" -ihminen. Toivottavasti joskus menet itseesi ja opit hiukan eläytymään muiden asemaan.

Tietysti on. Ei nyt kyse olekaan siitä vaan käsittääkseni tämä naapuri ei ole mitään vaatinut ja tosiaan esittänyt pyynnön.

Jokainenhan sitten harkitsee miten pyyntöön suhtautuu.

Ja siis en pahastu tuosta pyynnöstä, ihan rohkeaa ja suoraa tosiaan tulla ovelle asia esittämään, mutta valitettavasti en voi ainakaan osaltani nyt pyyntöön kuitenkaan suostua, ainakaan kovin paljoa. Tuskinpa pystyy moni naapurikaan, kun on kuitenkin opiskelijoita iso osa asukkaista.

Ihanaa, olet juuri tällainen "minulla on oikeus" -ihminen. Toivottavasti joskus menet itseesi ja opit hiukan eläytymään muiden asemaan.

Ihanaa, että provosoiduit :D
Mutta oikeasti mulla kyllä hieman kiehahtais, jos joku tulis mulle sanelemaan että ethän sitä ja ethän tätä kun meidän vaavi sitä ja tätä :kieh: On tässä muillakin ollut väsymystä, vauva-aikaa ym mutta aikansa kutakin. Ei voi olettaa, että koko talo pyöris tämän yhden pesueen pillin mukaan.

Onneksi asutaan okt:ssa rauhallisella alueella ja lapset oppineet nukkumaan vauvasta asti "melussa".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä olen 26:) Eipä se vappu nyt maailman tärkein asia ole, mutta se on päivä, jolloin muut opiskelijaystävät ovat liikenteessä ja perinteisesti on tapana ollut syödä ja juoda yhdessä. Se on myös aikaa, jolloin opiskelukiireet alkaa helpottaa ja näkee taas ystäviä. Tärkeä juhla meidän porukalle ja aika monelle muulle opiskelijalle.

Niin, ja mä en siis pidä mitään "kotibileitä" vaan ihan illanistujaiset kaveriporukalle, jossa jutellaan, juodaan viiniä ja syödään. Näin tekee aika monet muutkin, jopa yli lukioikäiset:)

Mielestäni naapurisi oli ihan kohtelias kun pyynnöt esitti kauniisti. Sinä voit puolestasi olla kohtelias ja pyrkiä ystäviesi kanssa olemaan hieman hiljempaa ja lähtemään ajoissa muualle jatkoille. :)

Ihanaa, että provosoiduit :D
Mutta oikeasti mulla kyllä hieman kiehahtais, jos joku tulis mulle sanelemaan että ethän sitä ja ethän tätä kun meidän vaavi sitä ja tätä :kieh: On tässä muillakin ollut väsymystä, vauva-aikaa ym mutta aikansa kutakin. Ei voi olettaa, että koko talo pyöris tämän yhden pesueen pillin mukaan.

Onneksi asutaan okt:ssa rauhallisella alueella ja lapset oppineet nukkumaan vauvasta asti "melussa".

Miten kohtelias pyyntö voi olla "sanelua"??

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Tietysti on. Ei nyt kyse olekaan siitä vaan käsittääkseni tämä naapuri ei ole mitään vaatinut ja tosiaan esittänyt pyynnön.

Jokainenhan sitten harkitsee miten pyyntöön suhtautuu.

Ja jos ei tee kuten tämä mamma haluaa, saat vihat niskaansa ;)

Yhteistyössä