Naapurin vauvaperheen äiti asetti sitten ehdot muiden asukkaiden vapun vietolle:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja absurd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
:D Meille tuli viikko sitten naapuri valittamaan, ettei lapsen tarvitsisi kuunnella niin lujalla musiikkia heti aamu seitsemältä kun hän ei saa nukutuksi :D Pitäisi muka lapsiperheiden ottaa huomioon naapurissa yksinasuvat viikonloppuisin :D

Entä jos se yksinasuva kuuntelee musiikkia kovalla äänellä arki-iltaisin klo 22 niin haittaako se sitten teitä vai toivotteko hiljaisuutta aikaisemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on oikeastaan ihan jees, että väsynyt äiti uskaltaa mennä pyytämään moista naapureiltaan ja itse kun on tuo väsymys tuoreessa muistissa niin yrittäisin ajatella heitä toki.

MUTTA kilttiä tai ei niin kaikki kyllä elää järjestyssääntöjen mukaan eikä yhden vauvan unirytmin mukaan. Ei kerrostalossa ole ikinä hiiren hiljaista. En minäkään ole voinut naapuria vaatia lopettamaan remonttia pikkuvauva-aikana.

Täysi peesi tähän... ei se äiti mitään vaatia voi, mutta ainahan voi nätisti pyytää. Ja niinhän se tekikin. :)

Mä ehkä menisin viettään vappua muualle että ei tarvisi yrittää hiljakseen olla. Tulisi kuitenkin itselle huono omatunto melusta.

Peesi täältäkin.
Jos joku nätisti joskus pyytää jotain, kannattaa ihan hetki miettiä että saisko itsekin hyvän mielen toisen auttamisesta.

Mun mielestä on oikeastaan ihan jees, että väsynyt äiti uskaltaa mennä pyytämään moista naapureiltaan ja itse kun on tuo väsymys tuoreessa muistissa niin yrittäisin ajatella heitä toki.

MUTTA kilttiä tai ei niin kaikki kyllä elää järjestyssääntöjen mukaan eikä yhden vauvan unirytmin mukaan. Ei kerrostalossa ole ikinä hiiren hiljaista. En minäkään ole voinut naapuria vaatia lopettamaan remonttia pikkuvauva-aikana.

Täysi peesi tähän... ei se äiti mitään vaatia voi, mutta ainahan voi nätisti pyytää. Ja niinhän se tekikin. :)

Mä ehkä menisin viettään vappua muualle että ei tarvisi yrittää hiljakseen olla. Tulisi kuitenkin itselle huono omatunto melusta.

No mä en kyllä menisi, mutta en nyt metelöisi sen enempää kuin muutenkaan, en lähtisi provosoimaan tahallani, mutta kutsuisin kaverit kylään jos haluaisin. ja vieraista nyt lähtee aina hieman ääntä. Ei sille voi mitään.

Jos suostuisin noudattamaan tuollaisia sääntöjä ja kotonaoloaikoja, niin se olisi ihan jees siinä tapauksessa, että naapurin äiti sitten maksaisi osan mun vuokrasta niiltä ajoilta, kun en saisi olla kotonani ja elää normaalia elämää.

Kyllä täytyy sanoa, että itse olisin naapurina valmis tekemään aika paljon se eteen, että se jokaöinen huuto heillä loppuisi.

Joo, kerrostalossa on pakko sietää nappurista kantautuvia ääniä mutta vauvan parin tunnin itkukonsertot alkaa käydä hermoille.

No kutsut ystäviä kylään jos siltä tuntuu. eihän se nyt tarkoita että teidän pitää vetää perskännit just ennen kasia ja pitää ihan hillitöntä älämölyä. Viettäkää iltaa kämpilläsi sen aikaa kun siltä tuntuu ja sitten jatkoille (tuskin suunnitelmissa oli koko vappua nakottaa neljän seinän sisällä?). Toki onihan ystävällistä ajatella myös toisia ja jos naapureilla on tällähetkellä tuollainen hieman räjähdysherkkä tilanne lapsen kanssa (mä ainakin olin jossain vaiheessa ihan tolkuttoman väsynyt yövalvomisten kanssa ja ihan heikkopäinen) niin vappua varmaan voi viettää myös muualla jos tilaisuus siihen tarjoutuu (joku kutsuu kylään tai ehdottaa jotain muuta paikkaa kuns inun asuntoasi). turha sitä on ihan ehdointahdoin aiheuttaa toiselle mielipahaa ja hankaloittaa tahallaan kanssakäymistä naapureiden kanssa.

Me muutettiin muutama kuukausi sitten pois kerrostalosta just sen takia ku naapurit alko elämään klo22.00. Eli alkoi hirveä ralli rappukäytävässä ja yläkerran mummo laittoi sähkövatkaimen päälle tai hyppi haarahyppyjä (siltä se kuulosti).. Jossakin kämpässä tehtiin remppaa aina klo20-23...
Ja joka viikonloppu nuori pari piti juhlia, joiden seurauksena känniset korkkareissaan ramppasivat kauhealla melulla rapussa tupakille ja takasi---

Ei oo kerrostaloelämä meille....

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Peesi täältäkin.
Jos joku nätisti joskus pyytää jotain, kannattaa ihan hetki miettiä että saisko itsekin hyvän mielen toisen auttamisesta.

Juu, onhan se näinkin, mutta vappu nyt on yleinen juhlapäivä ja ihmiset kyläilevät silloin. Aika hullu aika ja päivä pyytää ihmisiä olemaan hiljaa.

En kyllä kehtaisi vapun alla hirveästi pyydellä esim. että voisitteko olla hiljaa tai mennä muualle, kun mulla on aamuvuoro ja tentti seuraavana päivänä..

Kyllä voit edelleen tehdä kuten haluat, kutsu kavereita kylään jos siltä tuntuu tai lähdet muualle juhlimana jos se olisi kivempi sinulle itsellesi.

Ihan normaalielämää saa naapurit viettää vaikka seinän takana asuisikin vauvaperhe.

laita takaisin lappu jossa lukee että toivoisin että lapsenne ei itkisi aikana 20-06 kun olet töistä niin väsynyt... no ei ymmärrän kyllä että pikku lapsen itkulle ei voi mitään mutta ei kukaan voi kieltää käskemästä ystäviä juhlimaan tietenkin että hiljaisuus tulee sitten talosääntöjen mukaan...

lue teiän taloyhtiön säännöt ensin niin tiedät enemmän. meiän taloyhtiön säännöissä lukee et hiljaisuus alkaa jo 20.00.

Yleinen järjestyssääntö kumoaa taloyhtiön säännön ja sen mukaan hiljaisuus alkaa tasan klo 22. :xmas:

Eli tuo mun viestini tuossa oli vastaisku tuolle, ettei lapsiperheitä tarvitse huomioida vaan kehoitetaan oikein metelöimään klo 22 asti täydellä teholla ennen kuin alkaa hiljaisuus. Nyt sitten kun lapsi olisi metelöinyt hiljaisuuden jälkeen niin sepäs ei sovikaan... Lapsiperheiden tulee huomioida muut vaikkei ole hiljaisuuttakaan, mutta yksineläviä oikein kannustetaan juhlimaan kunnolla siihen asti kunnes hiljaisuus alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Peesi täältäkin.

Juu, onhan se näinkin, mutta vappu nyt on yleinen juhlapäivä ja ihmiset kyläilevät silloin. Aika hullu aika ja päivä pyytää ihmisiä olemaan hiljaa.

En kyllä kehtaisi vapun alla hirveästi pyydellä esim. että voisitteko olla hiljaa tai mennä muualle, kun mulla on aamuvuoro ja tentti seuraavana päivänä..

En mäkään kehtaisi mutta siksi ajattelinkin että hyvä kun joku kehtaa. Ei ehkä ollut helppoa.
Mä en varmaankaan vietä vappua joten sinänsä voisin olla aika hiljaksiin.

Jos kerran sinulla ei ole erityisiä suunnitelmia, niin mikset sitten voi vaikka mennä jonkun kaverisi luokse vappua juhlimaan. Mikä pakko se on juuri nyt väen vängällä pyytää kavereitasi sinun luoksesi? Ihan kuin nyt sinun olisi vain periaatteesta harattava vastaan tälle väsyneelle perheelle. Kyllä minä ainakin ymmärtäisin tätä väsynyttä äitiä.

Aika hankalaa. Vaikuttavat melko kontrolloivilta ja ylihuolehtivilta lapsen suhteen...

Otattehan te omakotiviisastelijat huomioon, mitä esimerkiksi pk-seudulla maksaa ok-talo? Yli 250 000 euroa pääsääntöisesti. Eli ei sinne noin vain muuteta, nuoret perheet varsinkaan, ellei sitten halua vaihtaa paikkakuntaa. Tai ehkäpä perhe kaikesta huolimatta viihtyy kerrostalossa, sellaisiakin on paljon.

Vappu on kuitenkin vappu, jolloin pitäis periaatteessa sietää ainakin jonkin verran myös ylimääräistä meteliä. Silti minusta tuo äiti oli ROHKEA, kun hän tuli vieläpä ovelle asti omalla naamallaan esittämään pyyntönsä! Monellakaan ei ole pokkaa tehdä noin, vaan puhistaan selän takana ja sitten tehtaillaan meluilmoituksia isännöitsijälle, oli niillä virkaa tai ei. Tuo hänen kirjallinen ohjeensa meni kuitenkin yli...

AP:na menisin puolitiehen vastaan, ehkä osittain tuon parveketupakoinnin takia, vaikka se ei niin suurta olekaan. Se nimittäin varmasti ottaa koville, jos ei itse polta. Ja mitä se provosointia/provosoituminen tässä hyödyttää? Menee vaan välit huonommiksi. Pyytäisin kavereita kylään JOS sattuisi huvittamaan ja olisin pyytänyt muutenkin, mutta yrittäisimme joskus kymmenen aikaan viimeistään tehdä lähtöä, vaikka se ei baareiluaika vielä olekaan. Muutoin menisin itse toisaalle, miksi tehdä tahallaan kiusaa, lapsellista.

Tuon muksun vanhempana yrittäisin totuttaa sen meluun, ja yrittäisin ottaa rennommin ;). Varmaan helppo sanoa... Mietin vain sitä, että jos tälle perheelle antaa pikkusormen ja suostuu heidän toiveisiinsa, menevätkö seuraavat toiveet vain pidemmälle?

Jos antaa pikkusortmen se vie koko käden.

Tarkoitan, että jos nyt suostuu näihin kainoihin pyyntöihin, niin nitäköhän ensi kerralla? Ei yksi asukas voi määrätä kerrostalossa miten eletään. Sitä varten on TALOYHTIÖN säännöt. Tuntuu, ettei tämä pari ole ennen asunut normaalissa kerrostalossa. Ei se ole mikään kommuuni jossa on kerroskokouksia tms.

Minä menisin ystävällisesti soittamaan ovikelloa taloyhtiön sääntöjen kanssa, ja sanoisin että asia jäi vaivaamaan. Että vaikka se heitä häiritsisi, niin asukkailla on oikeus polttaa tupakkaa omalla parvekkeella koska haluavat. Ja että taloyhtiön sääntöjen mukaan hiljaisuus tulee klo 22, että heidän kannattaisi sopeutua talon sääntöihin, eikä nin että talon pitäisi sopeutua heidän omiin sääntöihin.

Eikä normaalisti rappukäytävään saa laittaa mitäänomia tavaroita (tässä tapauksessa kukkaruukkuja) koska se vaikeuttaa porrassiivojien työtä sekä voi olla riski turvallisuudelle. Ihan oikeasti, meidän taloyhtiön säännöt kieltävät tavaroiden säilytyksen käytävässä, tähän lukeutuu myös kukkaruukut.

Millä oikeudella tämä tyyppi on ne kukkaset sinne kantanut ja vielä vaatii muita niitä kastelemaan?

Jos tämä ei ole provo, niin auts.
Toisaalta itse tiedän millaista on olla väsynyt pikkulapsen äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Pyydä vaan niitä kavereita kylään ja jos se sun naapurisi tulee valittamaan niin sano että muuttaa omakotitaloon jos ei yhtään kestä elämisen ääniä.

Toistan juuri yllä kirjoittamani :D.

Otattehan te omakotiviisastelijat huomioon, mitä esimerkiksi pk-seudulla maksaa ok-talo? Yli 250 000 euroa pääsääntöisesti. Eli ei sinne noin vain muuteta, nuoret perheet varsinkaan, ellei sitten halua vaihtaa paikkakuntaa. Tai ehkäpä perhe kaikesta huolimatta viihtyy kerrostalossa, sellaisiakin on paljon.

Yhteistyössä