naapurin tyttö on raivostuttava! en päästä häntä sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkinen_emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kanssa pitää sanoa tosta ettet muka saa lapsia ulos, et saa komennettua naapurin lasta olemaan ottamatta ilman lupaa ruokaa jne... Ihan oikeasti, niinkuin jo joku kirjoitti, miten sä sitten saat teininä lapseen kuria jos et edes nyt saa? Sulla tulee olemaan vielä paaaljon vaikeampaa jatkossa jos lapsi saa itse päättää kaikesta.
Ei millään pahalla tämä, sä voit vielä muuttaa asioita ja se kannattaa tehdä nyt, jatkossa se on myöhäistä.

Ymmärrän kyllä että tuo tilanne raivostuttaa mutta tuo ulkona leikkiminen olisi siihen hyvä ratkaisu. Tai se että lapset oikeasti kuuntelisivat mitä sanot ja toimisivat sen mukaan.

Entä jos vetoat omaan lapseesi? Sano hänelle, että lähtee kaverin kanssa ulos. Siis niin, että lapsesi ehdottaisi tälle kaverille, että "mennään ulos". Ja jos sun tyttö ei siihen suostu, niin sitten ei kaveri tule ollenkaan.

Miten ulkona leikkiminen olisi ratkaisu? jos hölmöilee sisällä niin ulkona voi hölmöillä paljon enemmän ja suuremmin. kyllähän sisällä valvonta pelaa paremmin jos on villi /kuriton /huomionhakuinen tapaus.

[QUOTE="jaahas";28029343]Miten ulkona leikkiminen olisi ratkaisu? jos hölmöilee sisällä niin ulkona voi hölmöillä paljon enemmän ja suuremmin. kyllähän sisällä valvonta pelaa paremmin jos on villi /kuriton /huomionhakuinen tapaus.[/QUOTE]

totta, en edes ajatellut näin. minulla ei ole vaikeaa tyttäreni kanssa muuten kuin se naapuri on kylässä. muuten kyllä tottelee ja ei kiukuttele. ja jos kiukuttelee saan hänet tottelemaan. toisen lasta on niin vaikeaa mennä komentamaan. kai hänellä on kotona eri säännöt.

[QUOTE="jaahas";28029343]Miten ulkona leikkiminen olisi ratkaisu? jos hölmöilee sisällä niin ulkona voi hölmöillä paljon enemmän ja suuremmin. kyllähän sisällä valvonta pelaa paremmin jos on villi /kuriton /huomionhakuinen tapaus.[/QUOTE]

Silloin ap:n hermot säilyisivät, ja kuulo myös :).

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28029349:
totta, en edes ajatellut näin. minulla ei ole vaikeaa tyttäreni kanssa muuten kuin se naapuri on kylässä. muuten kyllä tottelee ja ei kiukuttele. ja jos kiukuttelee saan hänet tottelemaan. toisen lasta on niin vaikeaa mennä komentamaan. kai hänellä on kotona eri säännöt.

Varmasti onkin vaikeaa, jos et usko, että sinun kotona on sinun säännöt ja niin sen kuuluu ollakin. Kenen säännöt jos ei sinun?

Lapsille vaihtoehdot, että nyt lähtee molemmat ulos tai sitten vain vieras. Ja jos ei kiinnosta, sitten talutat ovelle ja jos vaatteet eivät löydy päälle, ne ojennetaan syliin, avataan ovi ja paimennetaan siitä ulos. Sitten sanotaan tervetuloa kokeilemaan toisen kerran, mutta säännöt on nyt nämä että jos ei totella niin mennään ulos.

Annat talle tytolle selkeat vaihtoehdot sen jalkeen kun pyynto rauhoittumisesta ei ole mennyt perille; han voi joko valita etta tulee teille leikkimaan ja kayttaytyy kiltisti, tai valitsee kotiin menon jos leikit ei suju ilman riehumista. Kun kerran olet vaihtoehdot antanut ja riehuminen alkaa, sanot vain etta olet nakojaan valinnut kotiin paluun ja laitat tyton pihalle. Seuraavalla kerralla sama, todennakoisesti joudut heittamaan tyton ulos muutaman kerran, mutta sen jalkeen oppii tavoille jos kerran teilla haluaa leikkia. Nain tytto voi VALITA itse etka sina ole kometelemassa, ainoastaan varmistat etta noudattaa sita mita on paattanyt :D

Yhteistyössä