naapurin tyttö on raivostuttava! en päästä häntä sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkinen_emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arkinen_emäntä

Vieras
olen kamala ihminen. tyttäreni 8vee on todella hyvä kaveri naapurin tytön kanssa. kuitenkin äiti on toista mieltä, en jaksa tytön huutoa ja villejä leikkejä. olen yrittänyt saada häntä rauhoittumaan mutta meno sen kun yltyy. nyt olen tehnyt niin että aina kun hän pimpottaa, katson ovisilmästä ja en päästä häntä jos se on hän. :S nykyään hän tulee odottamaan kun tyttäreni tulee koulusta niin kun olen yksin kotona, annan tytön pimpottaa enkä päästä sisälle. olenko kauhea? miten toimia tässä tilanteessa? tytön äiti on hieman outo ja on kiusallista ottaa tällainen asia puheeksi... tyttäreni on ihmetellyt missä kaveri. jos pimpotus kuuluu ja en aukaise tyttäreni ihmettelee sitä. valehtelen monesti että oven takana on imurin myyjä...

Olet kauhea. Kyseessä on sun lapsesi hyvä kaveri ja sä haluat häätää sen kaverin pois. Sun täytyy vaan pistää tiukemmat rajat, esim. että vain tietyssä osassa taloa leikitään, säästyypä sitten muu osa taloa. Tai sitten ohjaat lapset pihalle leikkimään.

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
Ootko yrittäny ihan oikeasti kieltää naapurin tyttöä kun riehaantuu? Kolme komentoa ja ellei usko niin sitten jäähypenkkiin. Kurjaahan se on jos tyttösi tykkäisi leikkiä mutta ei saa tuoda kaveria kotiinsa. Mullakin on välillä hermo mennä noitten 8 v poikien kanssa kun ovat vähän villin sorttisia, mutta olen kuitenkin antanut tulla kyläilemään.

arvaa kuinka monesti olen kokeillut kaikkea yllämainittua, en minä muuten olisi tässä tilanteessa... tätä on jatkunut jo liian pitkää ja tyttäreni käytöskin muuttuu kaverin seurassa holtittomaksi.

Kyllä meilläpäin ainakin kysytään, voiko tulla. Keksi jotain tekemistä itsellesi, millä verukkeella lapsi ei voi teille tulla. Menevät sitten ulos tai tälle naapurin tytölle. Olet kamala, huono äiti.

aika ilkeetä. Voithan sä pyytää vaikka et menis ulos leikkimään jos tilanne menee hulluksi. Et voi tietää onko tämä tyttö juuri se tyttäresi paras ystävä koko loppuelämän..

:O Vähän sanattomaksi vetää...

Noh... jos vaikka sitten sanot, että et jaksaisi nyt riehumisleikkejä sisällä ja pyytäisit, josko lapset menisivät ulos leikkimään? Ei sinun tarvitse mitään sanoa siitä, ettet pidä lapsesi kaverista.

edelleenki, en saa heitä ulos. en talviaikaan varsinkaan. he haluavat leikkiä barbeilla. tiedän että teen väärin, mutta olen yrittänyt kaikkeni. komentaa, tehdä jotain muuta, laittaa kuulokkeet mutta tilanne on niin käsittämätön etten jaksa heidän riehumistaan. ja kyse ei ole pienestä riehaantumisesta vaan järkyttävästä touhusta. minulla on 3-vuotias kotona joka vaatii oman osansa ja olen todella väsynyt. muut kaverit osaavat käyttäytyä.

Millaista se riehuminen tarkalleen ottaen on? Onko se päätöntä juoksentelua pitkin taloa? Hyppimistä, pomppimista, rääkymistä, painimista? Ovatko tuon barbileikin ajan kuitenkin paikoillaan?

Voi hyvän tähden... Rouva ottaa nyt itseään niskasta kiinni ja laittaa sen kaverin kuriin! Otat vaikka heti ovella puhutteluun, jotta jos menee kerrankin touhut "yli". saa mennä yksin kotiinsa leikkimään, että teidän asunnossa säännöt menee näin ja noin.

8-vuotiaalle niin kylään pyrkivälle vieraalle lapselle kuin omallenikin sanoisin kyllä miksi en halua että meillä sisällä riehutaan. Sisällä on osattava käyttäytyä tai sitten mennään jonnekin muualle tai kaveri pysyy poissa meiltä.

Millaista se riehuminen tarkalleen ottaen on? Onko se päätöntä juoksentelua pitkin taloa? Hyppimistä, pomppimista, rääkymistä, painimista? Ovatko tuon barbileikin ajan kuitenkin paikoillaan?

kaikkea nuita tuplana. barbileikit menee villiksi ja jos pyydän heitä vaihtamaan leikkiä, menee sekin. tyttö on myös röyhkeä; kävelee jääkaapille ja ottaa jogurtin. ei siinä mitään, mutta käytöstapoja on oltava! olen sanonut, että pyytää ensin luvan niin minä annan. ei kuuntele. opettanut myös tyttäreni kiroilemaan.

Eikö yksinkertainen tehoa? Nyt jos ei riehuminen lopu niin lähdet kotiisi! Jos oikeasti jatkuu vaan niin naapurin pimatsu saatellaan ovelle ja ulos. Luulisi, nimenomaan luulisi että muutaman kotiin lähetys kerran jalkeen niin oma tyttösi kuin naapurinkin osaisivat käskystä hiljentää vauhtia.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28028938:
kaikkea nuita tuplana. barbileikit menee villiksi ja jos pyydän heitä vaihtamaan leikkiä, menee sekin. tyttö on myös röyhkeä; kävelee jääkaapille ja ottaa jogurtin. ei siinä mitään, mutta käytöstapoja on oltava! olen sanonut, että pyytää ensin luvan niin minä annan. ei kuuntele. opettanut myös tyttäreni kiroilemaan.

No siinä tapauksessa selität lapsellesi miksi et halua hänen leikkivän tämän kaverin kanssa. Valehtelu ei vie eteenpäin.

[QUOTE="Piu";28028947]Eikö yksinkertainen tehoa? Nyt jos ei riehuminen lopu niin lähdet kotiisi! Jos oikeasti jatkuu vaan niin naapurin pimatsu saatellaan ovelle ja ulos. Luulisi, nimenomaan luulisi että muutaman kotiin lähetys kerran jalkeen niin oma tyttösi kuin naapurinkin osaisivat käskystä hiljentää vauhtia.[/QUOTE]

mitä jos tytön äiti suuttuu? on siis omituinen nainen, aina pahalla päällä.

Sano sille tytölle, että leikkien täytyy rauhoittua. Jos ei rauhoitu, et tule meille leikkimään. Ja jos joudut poistamaan tytön teiltä ja yrittää seuraavaksi sisään, sanot, että muistatko mitä viimeksi keskusteltiin. Tuon kiroilu ja jääkaapilla käyminen kyllä sieppais muakin niin paljon, että rajoittaisin kyläilyjä todella minimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28028825:
kertoa tyttärelleni että "hei äiti ei tykkää kaveristasi, voiko hän olla tulematta"

8 vuotias kyllä jo ymmärtää kun sanot että et halua naapurin lasta teille, koska hän ei osaa leikkiä nätisti. Jolloin oma lapsesi ymmärtää vähän rauhoittaa leikkiä, jos menee mahdottomaksi, koska tietää että et päästä naapurin tyttöä toiste leikkimään. Minulla on itselläni samanikäinen lapsi ja ymmärtää kyllä kaikki mitä hänelle sanotaan, ymmärtää myös seuraukset.

Ole nyt rehellinen lapsellesi. Sano hänelle esim.Kulta, on ihanaa että sopeudut muitten lasten
kanssa. Mutta äiti ei pidä naapurin tytöstä. Hän on liian villi, joten sopiiko että leikkisitte vaikka
ulkona.. Esim.....

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28028962:
mitä jos tytön äiti suuttuu? on siis omituinen nainen, aina pahalla päällä.

Ei sillä niin väliä, jos suuttuu. Sulla on hyvä syy poistaa tyttö teiltä. Jos ihmettelee, miksi tyttö ei saa tulla, sanot, että kun ei tottele eikä käyttäydy hyvin, niin ei tarvitse tulla.

[QUOTE="vieras";28028966]8 vuotias kyllä jo ymmärtää kun sanot että et halua naapurin lasta teille, koska hän ei osaa leikkiä nätisti. Jolloin oma lapsesi ymmärtää vähän rauhoittaa leikkiä, jos menee mahdottomaksi, koska tietää että et päästä naapurin tyttöä toiste leikkimään. Minulla on itselläni samanikäinen lapsi ja ymmärtää kyllä kaikki mitä hänelle sanotaan, ymmärtää myös seuraukset.[/QUOTE]

tyttäreni pitää tästä tytöstä paljon. asuu lähempänä kuin muut kaverit.

Yhteistyössä