naapurin tyttö on raivostuttava! en päästä häntä sisälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkinen_emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28028985:
tyttäreni pitää tästä tytöstä paljon. asuu lähempänä kuin muut kaverit.

Olisiko itten syytä olla rehellinen sille omalle lapselle ja kertoa syy seuraus yhteys ja ottaa tämä naapurin lapsi kokeeksi teille vielä leikkimään, jolloin omasi voisi vähän kasvattaa tätä naapurin lasta tavoille ja tuurilla sillekin menisi jotain jakeluun ja he voisivat olla ystäviä, sen sijaan että leikit kuurupiiloa sen naapurin lapsen kanssa ja valehtelet omallesi.

[QUOTE="vieras";28029022]Olisiko itten syytä olla rehellinen sille omalle lapselle ja kertoa syy seuraus yhteys ja ottaa tämä naapurin lapsi kokeeksi teille vielä leikkimään, jolloin omasi voisi vähän kasvattaa tätä naapurin lasta tavoille ja tuurilla sillekin menisi jotain jakeluun ja he voisivat olla ystäviä, sen sijaan että leikit kuurupiiloa sen naapurin lapsen kanssa ja valehtelet omallesi.[/QUOTE]

tyttäreni jaksaa olla tytön kanssa rauhallinen varmaan jonkun 15 minuuttia. ollaan puhuttu käytöksestä että ei saa riehaantua kun naapuri tulee kylään, mutta seurassa se on sitten vaikeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28029055:
tyttäreni jaksaa olla tytön kanssa rauhallinen varmaan jonkun 15 minuuttia. ollaan puhuttu käytöksestä että ei saa riehaantua kun naapuri tulee kylään, mutta seurassa se on sitten vaikeampaa.

Kun naapuri muutaman kerran pääsee kotiin miettimään käytöstään, niin kummasti alkaa molemmilla lapsilla muisti pelaamaan.

[QUOTE="...";28028873]:O Vähän sanattomaksi vetää...

Noh... jos vaikka sitten sanot, että et jaksaisi nyt riehumisleikkejä sisällä ja pyytäisit, josko lapset menisivät ulos leikkimään? Ei sinun tarvitse mitään sanoa siitä, ettet pidä lapsesi kaverista.[/QUOTE]

Onpa kauheeta, kun joku ei tykkää riehuvasta ja röyhkeästä lapsesta :'(

Siinä vaiheessa kun meno yltyy, sinne vaan ovelle muistuttamaan että nyt rauhoitutaan ja ollaan nätisti tai vedetään kengät jalkaan ja lapaset käsiin --> suunta pihalle :kieh:

Näillä meillä mennään. Joskus rauhoittuu, toisinaan ei ja sitten käyn ilmoittamassa että nyt ulos.

no itse en pystyisi tehdä noin omalle lapselle, s. o. valehdella.

olen tai pyrin olemaan aina rehellinen. täysin rehellinen.

pidän lasteni valitsemista kavereista.

Jos on ollut jotain käytöstä josta en pidä, niin olen kertonut mistä en pidä ja miksi.

jos omalla lapsellani olisi kaveri, jota en sietäisi, niin kertoisin vain lapselleni, että äiti väsyy liikaa kun xxxx on käymässä. En valehtelisi.

Sinä teet kuten sinä haluat. Itse olen tyytyväinen, että lapseni eivät ole vielä koskaan valehdelleet minulle. Voin luottaa heihin. Jos jotain kysyn, vastauksen saan.

eli oma lapsesi riehuu?

samat neuvot pyörii ja minut leimataan. antakaa jotain uutta! haluan todellakin tästä tilanteesta pois. ehkä kerron lapselleni mitä tunnen, mutta toisaalta kaveri on hänelle tärkeä... ulosmeno ei edelleenkään auta. he eivät yksinkertaisesti lähde. noloa se on viedä naapurin tyttö kotiin, ainakin minusta. pakko kai se on nöyryyttää itsensä, haluan vain tyttärelleni parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28029105:
samat neuvot pyörii ja minut leimataan. antakaa jotain uutta! haluan todellakin tästä tilanteesta pois. ehkä kerron lapselleni mitä tunnen, mutta toisaalta kaveri on hänelle tärkeä... ulosmeno ei edelleenkään auta. he eivät yksinkertaisesti lähde. noloa se on viedä naapurin tyttö kotiin, ainakin minusta. pakko kai se on nöyryyttää itsensä, haluan vain tyttärelleni parasta.

Uuutta???? Ei kelpaa piilottelu ja valehtelu lapsien kanssa, ei kelpaa rehellisyys, ei kelpaa kurinpito??? No jospa sitten muutatte niin kauas ettei naapuri tule enää ovelle soittelemaan kelloa.

[QUOTE="vieras";28029125]Uuutta???? Ei kelpaa piilottelu ja valehtelu lapsien kanssa, ei kelpaa rehellisyys, ei kelpaa kurinpito??? No jospa sitten muutatte niin kauas ettei naapuri tule enää ovelle soittelemaan kelloa.[/QUOTE]

jospa sinä opettelet hallitsemaan raivosi.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28028875:
naapuriin ei pääse kuulemma kun äiti on raskaana. näin naapurin tyttö sanoo. tytölläni on kyllä muita kavereita ettei sen puoleen.

ok. Usein nämä ovat mahdottomia, joiden koteihin ei pääse. ovat tottuneet olemaan muualla ja olemaan kuin kotonaan muualla.

vaikea tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28029105:

eivät lähde??

Jos ei sanallinen kehotus auta, niin talutetaan vaikka sitten (nätisti!) naapuri ovelle, vaatteita ojennetaan päällepuettavaksi ja sitten ovi auki.

Miten aiot pärjätä teineille jos et 8-vuotiaiden kanssa pärjää..?

[QUOTE="hmmm";28029135]ok. Usein nämä ovat mahdottomia, joiden koteihin ei pääse. ovat tottuneet olemaan muualla ja olemaan kuin kotonaan muualla.

vaikea tilanne.[/QUOTE]

niinpä. helpompaa olisi myös jos tuntisin naapurin äitiä enemmän. tyttärenikään ei tiedä hänestä mitään.

siis usein nämä jotka ovat hyvin vähän kotonaan, eivät saa kotonaa tehdä paljon mitään. omassa huoneessa vain, ja kaikki materia on tärkeää, että ei vain mikään hajoa. muualle mennään riehumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28029133:
jospa sinä opettelet hallitsemaan raivosi.

Ei minun raivossani ole mitään hillitsemistä, eikä edes lapsellani ole epämiellyttäviä kavereita. Jospa itse nyt vain otat lusikan kauniiseen käteesi ja teet asialle jotakin, etkä valehtele sille lapsellesi enää.

ei sinun tarvitse sietää tuollaista käytöstä kotonasi. Jos ei komennot mene perille ja käytös parane, niin ulos leikkimään. Ole rehellinen lapsellesi! Liekö kaverilla kotiasiat kunnossa? Mulla on kokemusta samantapaisesta, pihalle laitoin leikkimään.

[QUOTE="joo";28029168]ei sinun tarvitse sietää tuollaista käytöstä kotonasi. Jos ei komennot mene perille ja käytös parane, niin ulos leikkimään. Ole rehellinen lapsellesi! Liekö kaverilla kotiasiat kunnossa? Mulla on kokemusta samantapaisesta, pihalle laitoin leikkimään.[/QUOTE]

toivottavasti kotona kaikki hyvin. otan itseäni niskasta kiinni ja kokeilen vielä muutaman kerran + yritän laittaa lapset ulos leikkien riehaantuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28028962:
mitä jos tytön äiti suuttuu? on siis omituinen nainen, aina pahalla päällä.

No herranen aika! Mitä väliä? Rouvan kotiin ei voi mennä kun rouva on raskaana!!! Herramunjee!!! Me olemme kaikki olleet raskaana ja silti esikoisen elämä on pidetty kutakuinkin normaalina.
Olemme käyneet töissä raskaana ollessamme, ja muutenkin eläneet ihan tavalliseen tapaan.
rouva leikkiköön itse lapsensa kanssa jos suuttuu.

No herranen aika! Mitä väliä? Rouvan kotiin ei voi mennä kun rouva on raskaana!!! Herramunjee!!! Me olemme kaikki olleet raskaana ja silti esikoisen elämä on pidetty kutakuinkin normaalina.
Olemme käyneet töissä raskaana ollessamme, ja muutenkin eläneet ihan tavalliseen tapaan.
rouva leikkiköön itse lapsensa kanssa jos suuttuu.

en halua mitään naapurisotaa. helppohan se on sinun sanoa sieltä ruudun toiselta puolelta kun et ole tavannut kyseistä naista.

Jos kerran oma tyttösi ei pääse naapureille leikkimään, niin ei kai sillä äidillä ole varaa suuttua siitä, että passitat huonosti käyttäytyvän lapsen kotiinsa.

Ole nyt rehellinen lapsellesi. Sano hänelle esim.Kulta, on ihanaa että sopeudut muitten lasten
kanssa. Mutta äiti ei pidä naapurin tytöstä. Hän on liian villi, joten sopiiko että leikkisitte vaikka
ulkona.. Esim.....

no ei tää ole kivasti sanottu. eihän villi sinänsä ole paha, jos kuitenkin uskoo ja tottelee ja kunnioittaa muita ihmisiä. mutta tää tapaus ilmeisesti ei. tarkoitan, aika ikävästi sanottu että ei pidä lapselle tärkeästä ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja arkinen_emäntä;28029225:
en halua mitään naapurisotaa. helppohan se on sinun sanoa sieltä ruudun toiselta puolelta kun et ole tavannut kyseistä naista.

ok. Ymmärrän. No ei kai jää sitten vaihtoehtoa kuin tuo kuurupiilo.

[QUOTE="hmmm";28029252]ok. Ymmärrän. No ei kai jää sitten vaihtoehtoa kuin tuo kuurupiilo.[/QUOTE]

kuurupiilo on niin väärää. ja kuten sanoit yllä, on vaikeaa sanoa lapselle ihmisestä josta hän tykkää ettei äiti pidä. yritän muotoilla oikeat sanat tyttärelleni ja antaa naapurille vielä mahdollisuuden. parastahan olisi, jos tyttäreni joskus pääsisi naapuriin leikkimään.

Yhteistyössä