Naapurin mielestä hän ei ole korvausvelvollinen....entä teistä?

  • Viestiketjun aloittaja "Napina"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Kyl mää haluan kuulla jos pentu pöljäilee naapurissa. Kyl 7v pitää jo tietää ettei tuollasta tehä.
Juu niin minäkin.

mutta toisaalta, jos minun lapseni tekee jotaintyhmää minun pihallani kaverinsa kanssa, en ajattele ensimmäisenä, että se on sen kaverin vika, vaan töppäily menee todellakin oman lapseni piikkiin. rahaa en kehtaisi kyllä pyytää naapurilta, joka ilmaiseksi vahtisi minun lastani.
 
Vierasko
Maksoi kuka jaksoi mutta tuon meuhkaamisen jälkeen saatkin varmaan viedä jatkossa lapsesi muualle hoitoon. itse en kyllä lastasi hoitaisi enää tuon käyntisi jälkeen :S
 
vierasta
Vaikea juttu, koska jos te autatte toisianne muutenkin, on vaikea lähteä sopimaan rahasta kuka maksaa ja mitäkin. Mainitsitkin, että lapsesi oli naapurisi vastuulla lasten keksiessä kaiverrella terassin aitaa.

Täällä muutama ehdotti, että laita lapset maalamaan. Hyvä ehdotus!

Koska sinä saati naapuri ette ole kohteliaita saati huomaavaisia ihmisiä, kirjoituksesi perusteella, niin älä ihmeessä aseta toiselle sellaisia vaatimuksia mihin et itsekään ylety.
 
Ken guru
Kyllä kai vahingonteoissa kaikki vahinkoa tehneet ovat yhtä lailla syyllisiä. Itse en edes kehtaisi tai haluaisi väittää vastaan jos oma lapseni tekisi tuhoa naapurissa, vaan maksaisin kitlisti. Ja lapselleni tulisi myös jotain seuraamuksia.
 
Peyote
Kannattaa ottaa lapset sitten mukaan maalauspuuhiin niin sillä tavalla voivat positiivisen kokemuksen kautta oppia, miksi ei ole kiva jos juuri maalattu aita pilataan. Kun ovat saaneet itse tehdä, tajuavat miten hieno se on maalattuna eivätkä toisten riko.

Mutta siitä ei kannata tehdä rangaistusta vaan kiva juttu jossa saavat olla mukana.
 
minun näkökulmani
[QUOTE="Juudit";30001809]

Ja se että kun jotkut ihmettelee että mitä menty naapurille nillittää niin ihmettelen suuresti, mä ainakin haluaisin tietää jos mun lapseni olis ollut tommoisessa osallisena ja itse automaattisesti maksaisin puolet kyllä ja lapsi joutuisi ne mulle taas korvaamaan, sen verran isoista muksuista jo kyse.[/QUOTE]

Kyllä moni varmaan asiasta huomauttaisikin naapurille mutta moniko oikeasti alkaa muutamaa euroa vinkumaan naapurilta mitä tuo maalitönikkä tulee maksamaan,
rivarissa nyt ei kovin iso se aita ole ;)
Tosin itse kyllä kysyisin että paljon voisin korvata jne mutta kaikki nyt ei ajattele kuten minä.

Ymmärtäsin jos kyse olisi kalliista ikkunasta joka on yhteistuumin tahallaan hajotettu mutta hei haloo muutaman euron maalitötsästä,
jos se nyt jää itselle maksettavaksi kokonaan niin en kyllä kehtasi valittaa :D
 
vierass
Juu niin minäkin.

mutta toisaalta, jos minun lapseni tekee jotaintyhmää minun pihallani kaverinsa kanssa, en ajattele ensimmäisenä, että se on sen kaverin vika, vaan töppäily menee todellakin oman lapseni piikkiin. rahaa en kehtaisi kyllä pyytää naapurilta, joka ilmaiseksi vahtisi minun lastani.
Mutta ap kirjoitti että vastavuoroisesti vahtivat, joten ap:kin vahtii ilmaiseksi naapurin lasta. Jos vahtiminen on tuolla tasolla en enää veisi lastani naapuriin. Naapuri ei taida pahemmin vahtia kun tuollaista sattuu. Mitä jos lapset päätyisivät vaikka polttamaan koko talon tai jotain muuta vakavampaa?
 
Vier
Ei ehkä voi vaatia mutta kyllä naapuris maksais osan jos olis fiksu koska hänen piti lapsia vahtia ja hänen lapsensa osallistui sotkemiseen. Yhdessä lasten kanssa maalaamaan.
 
mitäpä jos
Mutta ap kirjoitti että vastavuoroisesti vahtivat, joten ap:kin vahtii ilmaiseksi naapurin lasta. Jos vahtiminen on tuolla tasolla en enää veisi lastani naapuriin. Naapuri ei taida pahemmin vahtia kun tuollaista sattuu. Mitä jos lapset päätyisivät vaikka polttamaan koko talon tai jotain muuta vakavampaa?
Tai mitäpä jos vahtiminen on ollut tällä tasolla kun ap on vahtinut, naapurille on aiheutunut jotakin kuluja mutta ei hienotunteisuuttaan ole sanonut aloittajalle kun on halunnut naapurisovun ja lapsenvahti vuorojen toimivan jatkossakin
 
meillä kävi niin, että meidän lomittaja pyys poikaamme tyttönsä kanssa leikkimään navetalle. lupasi vahtia lapset siinä navettahommien lomassa. no nää kaks hurvatonta meni ja laski liki 1000 litraa maitoo viemäriin. ensin sovittiin niin, että maksetaan vahinko puoliksi. mutta sitten lomittaja oli päättänyt maksaa summan omasta pussistaan, koska oli sanonut, että jos poikamme saa tulla tytön kanssa leikkimään, hän vahtii.
 
vieras¤
Jos lapset ovat meidän pihalla yhdessä ja heillä on siihen lupa katson kyllä että on minun velvollisuus huolehtia siitä mitä lapset pihalla tekevät joten en olettaisi naapurin olevan korvausvelvollinen asiassa. Sanoisin ehkä naapurille asiasta ja voisi olla että naapurin poika saisi tulla myös aitaa maalaamaan.
 
"huokaus"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30001938:
meillä kävi niin, että meidän lomittaja pyys poikaamme tyttönsä kanssa leikkimään navetalle. lupasi vahtia lapset siinä navettahommien lomassa. no nää kaks hurvatonta meni ja laski liki 1000 litraa maitoo viemäriin. ensin sovittiin niin, että maksetaan vahinko puoliksi. mutta sitten lomittaja oli päättänyt maksaa summan omasta pussistaan, koska oli sanonut, että jos poikamme saa tulla tytön kanssa leikkimään, hän vahtii.
Kuka navetan omistaja antaa lasten mennä navettaan silloin kun siellä on lomittaja töissä? Minusta teidän olisi se kyllä kuulunut ottaa omille niskoillenne.
Lomittaja on lomittaja ei lapsenvahti.
 
[QUOTE="huokaus";30001958]Kuka navetan omistaja antaa lasten mennä navettaan silloin kun siellä on lomittaja töissä? Minusta teidän olisi se kyllä kuulunut ottaa omille niskoillenne.
Lomittaja on lomittaja ei lapsenvahti.[/QUOTE]eipä lomittajalla olis ollut oikeutta tuoda sinne omaansa lastansa kysymättä. ja itse pyysi sitten meidän lasta omalle lapselleen kaveriksi, sanoen, että kyllä hän vahtii
 
"Siis"
[QUOTE="huokaus";30001958]Kuka navetan omistaja antaa lasten mennä navettaan silloin kun siellä on lomittaja töissä? Minusta teidän olisi se kyllä kuulunut ottaa omille niskoillenne.
Lomittaja on lomittaja ei lapsenvahti.[/QUOTE]
Jos siellä oli lomittajan oma lapsi, oletettavasti lomittaja on lapsensa vahti.
 
vieras¤
[QUOTE="huokaus";30001958]
Lomittaja on lomittaja ei lapsenvahti.[/QUOTE]

Lomittajan ei tarvitse olla lapsenvahti eikä hänen saa sitä olla mikäli lapset hänen työtään häiritsee.

Toisaalta omassa navetassa tai pihassa oman lapsen mielestäni kuuluu osata säännöt ja hänen on osattava tarvittaessa kertoa myös vieraalle sekä pitää puolensa jos vieraat keksii jotakin mihin ei lupaa ole.
 
vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras¤;30001950:
Jos lapset ovat meidän pihalla yhdessä ja heillä on siihen lupa katson kyllä että on minun velvollisuus huolehtia siitä mitä lapset pihalla tekevät joten en olettaisi naapurin olevan korvausvelvollinen asiassa. Sanoisin ehkä naapurille asiasta ja voisi olla että naapurin poika saisi tulla myös aitaa maalaamaan.
Jos pitää kommentoida, niin suositteleen lukemaan ketjun kokonaan.
 
Tämä on taas tätä minä aikaa, kun omat herrantertut saa tehdä ja touhuta ja vastuu on jollain muulla kun vanhemmilla.

Kyllä vanhemmat ovat vastuussa lapsensa tekosissa ja piste. Vaikka olisikin kyse pienestä jutusta ja vaikka olsi vaikea arvoida mitä kumpikin on tehnyt. Jos olisi ollut jonkun vieraan aita, ni puoliksihan ne kulut olis mennyt.

Itse en olisi korvausta pyytänyt, enkä ottanut vaikka olisi tarjottu. Mutta vanhempien kuukuisi olla valmiita korvaamaan ja sen pitäisi ola jokaisella vanhemmalle itsestään selvää!
 

Yhteistyössä