Naapurin mielestä hän ei ole korvausvelvollinen....entä teistä?

  • Viestiketjun aloittaja "Napina"
  • Ensimmäinen viesti
korja
En kyllä vaatisi tuossa tapauksessa naapuria korvaamaan osaa maaleista, enkä varmaan edes sanoisi tapahtuneesta. Ehkä jos näkisin naapurin vanhempia, saattaisin lähinnä huvittuneena sanoa, että mulla on maalaushommia tiedossa, kun päättivät lapset pistää terassin aidan uusiksi. Tähänkään en odottaisi mitään kummempaa vastakommenttia enkä varsinkaan minkäänlaista korvausta. Toki jos naapuri itse sanoisi maksavansa osan maaleista, saattaisin mahdollisesti suostua, mutta ensin kuitenkin sanoisin että ei tarvii.

Jos lapset tekivät oikeesti tosi pahaa jälkeä, voisin ainakin omani pistää sen maalaamaan. Naapurin lastakin voisin ehkä mukaan kysyä, riippuen minkälaiset välit vanhempiin olisi. Lapset nyt tekee tollasia juttuja ja onneksi ei maali hirveän kallistakaan ole. Omani maalasivat meidän talon seinään "hienoja" kuvia viime kesänä. Ne yrittivät ihan vilpittömästi ilahduttaa niillä kuvilla. No, saivat maalata sitten lisää kun tämä äiti ei oikein ilahtunut niistä kuvista... :)
 
mun mielestä
Tämä on taas tätä minä aikaa, kun omat herrantertut saa tehdä ja touhuta ja vastuu on jollain muulla kun vanhemmilla.

Kyllä vanhemmat ovat vastuussa lapsensa tekosissa ja piste. Vaikka olisikin kyse pienestä jutusta ja vaikka olsi vaikea arvoida mitä kumpikin on tehnyt. Jos olisi ollut jonkun vieraan aita, ni puoliksihan ne kulut olis mennyt.

Itse en olisi korvausta pyytänyt, enkä ottanut vaikka olisi tarjottu. Mutta vanhempien kuukuisi olla valmiita korvaamaan ja sen pitäisi ola jokaisella vanhemmalle itsestään selvää!
Se on kyllä sen lapsen vastuulla jonka perheen omaisuutta rikotaan tai tuhritaan. Siis kun se oma kakara osallistuu siihen.
 
fghf
Ottaisi päähän, mutta en kejtaisi naapuria laittaa korvaamaan, jos oma lapsi mukana. Itse olen kerran tarjoutunut korvaamaan poikani rikkoman asian. Se olisi naapuriltasi reilua, ehdottaa itse osallistuvansa kustannuksiin.
 
"V ieras"
Mun mielestä tässä olennaista, että lapset olivat naapurin vahdittavana. Eli naapurina olisin kyllä nolona, kun tuollaista on päässyt tapahtumaan ja tarjoaisin korvausta.
 
gssggssg
AP olisi jo pariin kertaan hakenut sen pönikän rautakaupasta ja sutinutkin sen aidan sillä välin kun on meuhkannut täällä. Semmosia ne kakarat on, eivätköhän ne oppineet jo ettei toisten aitoja tuhota. Tosin jos olisin naapurisi, olisin ehdottomasti tarjoutunut maksamaan puolet maalista ja tulemaan maalaustalkoisiin.
 
Riittaleena
Huh! Tämä on sitä nykyaikaa. Lapset saavat tehdä mitä huvittaa ja kun asiasta kertoo naapurin isälle mitä lapset ovat tehneet, puolustetaan sitä omaa lasta eikä oikeesti opeteta sille mitä saa tehdä ja mitä ei.

Suurin osa tässä ketjussa on sitä mieltä, että maksa itse. Kyse ei mielestäni ole rahasta vaan siitä mitä tällä episodilla lapsille opetetaan. Jos ikinä ei joudu tekemisistään vastuuseen edes pienistä, miten he oppivat siihen, ettei toisen omaisuutta saa hajottaa tai vaurioittaa. Jos lapsi vielä kuulee kuinka isä on sitä mieltä, ettei varmasti korvata, opetus on sillä selvä.
 
niihhiin
Olisi se ihan kiva jos maksaisi tai edes tarjoutuisi maksamaan,mut en vaatisi mitään. Kertosiin kyllä mitä lapset on tehnyt koska itsekkin haluaisin kuulla mitä omat mukulat naapurissa tekee.

Tuo Peyote on sitten tyhmä ihminen. Olen sen todennut ennenkin ja aina vaan vahvistuu mielipiteeni sen lausahduksia lukiessa.
 

Yhteistyössä