Naapurin mielestä hän ei ole korvausvelvollinen....entä teistä?

  • Viestiketjun aloittaja "Napina"
  • Ensimmäinen viesti
"Napina"
Asun rivitalossa, jossa viereisessä asunnossa asuu 7-v tyttö. Oma pian 8-v poikani leikkii paljon tämän tytön kanssa. Nyt tänään poikani ja tämä tyttö olivat saaneet päähänsä raaputtaa terassin aitaani erilaisilla kuvioilla ja kuvilla. Aita on siis omani ja minun kunnostettava.

Aita on kamalan näköinen ja se pitää maalata. Kävin sanomassa tapahtuneesta naapuriin ja kerroin ostavani maalit ja olettavani että he maksavat oman lapsensa tekoset eli osan maaleista. Naapuri alkoi melkein huutamaan, ettei sellainen käy päinsä ja että itse maksan kaiken kun kerta oma lapseni oli siinä myös mukana...

Miten se teistä menee, että menee oikeuden ja kohtuuden rajoissa?
 
Peyote
Sinun lapsesi, sinun pihasi. Lapsesi on vanhempikin kuin se toinen lapsi, et oikein voi vaatia tuosta mitään, ethän sä voi tietää, mitkä niistä se toinen lapsi on tehnyt.
 
"Venla"
No en mä lähtisi naapuria laskuttamaan tuollaisessa tilanteessa, kun kerran aita joka tapauksessa on huonossa kunnossa ja on ollut tarkoitus se kunnostaa. Vähän eri asia sitten jos aita olisi juuri laitettu ja siihen muksut olisivat raaputtaneet ja jouduttaisiin jäljet korjaamaan. Vähän sellaista rahastuksen makua tuossa on, jos nyt menet naapurilta rahoja penäämään. Oma muksuni kyllä saisi melkoisen saarnan tuollaisesta pöljäilystä.
 
"harmaana"
Kyllähän se vähän niin menee että oma lapsesi oli siinä mukana,
mistä tietää vaikka oma poikasi olisi naapurin lapsen ylipuhunut moiseen tyhmyyteen tai vaan sanoo naapurin muksun siinä olleen mutta totuus onkin että se on teidän oman pojan tekosia joka koetti vierittää osan syytä toisen niskoille ettei tule sinulta siis liian kovaa rangaistusta.
Joten jos ei todisteita valokuvaa ole niin en maksaisi minäkään,
en lapsen puheisiin uskoisi.
Kai teillä vakuutus on?
 
Aaaaapee
[QUOTE="Venla";30001722]No en mä lähtisi naapuria laskuttamaan tuollaisessa tilanteessa, kun kerran aita joka tapauksessa on huonossa kunnossa ja on ollut tarkoitus se kunnostaa. Vähän eri asia sitten jos aita olisi juuri laitettu ja siihen muksut olisivat raaputtaneet ja jouduttaisiin jäljet korjaamaan. Vähän sellaista rahastuksen makua tuossa on, jos nyt menet naapurilta rahoja penäämään. Oma muksuni kyllä saisi melkoisen saarnan tuollaisesta pöljäilystä.[/QUOTE]

Siis miten niin olisi joka tapauksessa pitänyt kunnostaa?? Aita oli hyvässä maalissa.
 
....
Nii... maali ny ei aivan hirveesti maksa... ja sinun pihalla=sinun vahdittavissa?
En olis kehdannu mennä vaatimaan rahaa. Mutta toisaalta en kehtais vastapuolena olla kysymättä paljon maalit maksoi.
Ja molemmat lapset osallistuvat maalaukseen.
 
Aaaapee
[QUOTE="harmaana";30001726]Kyllähän se vähän niin menee että oma lapsesi oli siinä mukana,
mistä tietää vaikka oma poikasi olisi naapurin lapsen ylipuhunut moiseen tyhmyyteen tai vaan sanoo naapurin muksun siinä olleen mutta totuus onkin että se on teidän oman pojan tekosia joka koetti vierittää osan syytä toisen niskoille ettei tule sinulta siis liian kovaa rangaistusta.
Joten jos ei todisteita valokuvaa ole niin en maksaisi minäkään,
en lapsen puheisiin uskoisi.
Kai teillä vakuutus on?[/QUOTE]

Kumpikin lapsi tunnusti jo tekosensa ihan kiltisti.
 
"Venla"
Siis miten niin olisi joka tapauksessa pitänyt kunnostaa?? Aita oli hyvässä maalissa.

Oho, luin ihan omiani, ymmärsin että aita joka tapauksessa on kunnostusta vailla... No joka tapauksessa tuossa on kyllä vähän paha mennä rahoja vaatimaan, etenkin kun vaikea todistaa että kuka on tehnyt ja mitä. Jos se naapurin lapsi olisi yksin kaikki raapustelut tehnyt, niin sitten toki asia olisi eri. Mutta jos oma lapsesi on houkutellut tai sanonut että saa piirtää, niin paha siinä on mennä naapuria laskuttamaan. Ostaisin maalit ja lapset saisivat kyllä osallistua maalaukseen, jotta menee oppi perille heillekin.
 
joopastijoo
Kuinka iso aita rivarissa on, se seinämä onko se nyt noin 2m korkea ja toisen 2m leveä? maalia menee purkki jota sai mm viimekesänä lidlistä ulkomaalia (valkoista julkisivumaalia) 12€ tönikkä, joten jos työssäkäyvä menee siitä konkkaan niin ei muuta kuin leipäjonoon.......

Selkeä provo ;)
 
"Juudit"
Mä en enää sanoisi naapurille asiasta, jos kerran jo sanottu ja pyydetty mutta omalle lapselle sanoisin varmaan että ei tartte hetkeen nyt naapurin lapsen kanssa leikkiä.

Ja se että kun jotkut ihmettelee että mitä menty naapurille nillittää niin ihmettelen suuresti, mä ainakin haluaisin tietää jos mun lapseni olis ollut tommoisessa osallisena ja itse automaattisesti maksaisin puolet kyllä ja lapsi joutuisi ne mulle taas korvaamaan, sen verran isoista muksuista jo kyse.
 

Yhteistyössä