N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

Dreamer: Minusta ainakin nuo munatorvet ois hyvä tutkia jokaiselta lapsettomuudesta kärvivältä naiselta. Oli sitten minkä ikäinen tahansa, sairastanut tulehduksia tai ei. Kun se tutkimuskaan ei ole todellakaan mitenkään vaikea tai monimutkainen. Jos minulle ei olisi suoraan ehdotettu SSG:tä niin olisin siihen itse mennyt keinolla millä hyvänsä. Mullakin kun kumminkin oli riski. Jotenkin vain tuntuu, että se teidän lääkäri on toiminut hiukan huolimattomasti. Kyllähän se munatorvien aukiolo kannattaisi tarkistaa ennen kuin kerkeää kauhean montaa kuuria clomeja syödä ja teillähän taidettiin jo inssikin käydä (+ pistokset). Mutta, tehtyä ei saa tekemättömäksi. :(
 
moi, oon käynyt täällä lueskelemassa teidän juttuja aina silloin tällöin. Kun koetan ainakin lukeutua tähän samaan sakkiin, kun oon vasta 24.. ja yritystäkin on takana pidemmän aikaa.. siksipä oonkin siirtynyt tonne lapsettomuuspuolelle. Sinne voiskin perustaa pinon nuorille, lapsettomuudesta kärsiville?

Dreamer Onpa ollut asiantuntemusta lääkärillä, jos todella laittanut teidät tuollaisiin hoitoihin tietämättä munatorvien tilannetta! Ihan uskomaton!

Itse oon just käynyt läpi ekan, ja toivottavasti viimeisen IVF:n. Ei se niin vaikeaa ollutkaan!

Mut tsemppiä kaikille!
 
onneliina: Minäkin olen ajatellut, että lapsettomuuspuolelle vois kans perustaa jonkun ketjun nuorille. :) Mukavaa kuulla, että positiivisia ajatuksia on IVF hoidosta. Toivotaan, että tärppi kävisi! :heart:

Kp 16 menossa ja tässä kuussa en tikuttanut ollenkaan ovista. Mitä hyötyä, kun ei sitä kumminkaan tapahdu (luomukierto). Ei oo oikeestaan mitään uutta kerrottavaa. Toivon vaan, että ne menkat tajuais alkaa kp 26 eikä venyisi sen pidempään.

Mitäs muille? =)
 
Oysista tuli joku kirje, tuosta tutkimuksesta metformiinin vaikutuksista tuossa pcon hoidossa... Pääsisin mukaan jos haluaisin, mutta enpä taida osallistua. Ihan normaalisti haluan vaan hoitoihi.. Pitää huomena soittaa ja ilmottaa etten osallistu, saan varmaan siinä sitte samalla ajan hoitoihi. Mä jo elättelin ku kirjeen näin, että se aika tulee jo siinä, mut eipä sitte tullukaan. :attn:

Ne miehen simppatuloksetkaan ei oo vielä tullu. :kieh: Huomena 2 viikkoa siitä ku sielä käytiin...
 
Täällä väsymystä, odotusta jne.. 16pv leikkaukseen.. Varasin tänään myös rentoutumisreissun, 21.3. helsinkiin ja 22.3. Gran Canarialle, josta viikon risteily luxus laivalla. Kiertää kuudessa eri kohteesta, viisi niistä saaria ja sitten Marokossa :)

Orion: Juu, minäkin sain joulukuun lopussa kirjeen sairaalasta, heti ajattelin että leikkauskutsu, mutta oli vain ilmoitus että on otettu jonoon :( Toivottavasti asiat lähtevät rullaamaan :)
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Oon ollu nettipimennossa nyt useamman päivän, töissä vierähtänyt monta päivää lähes putkeen. Tätikin se sitten vihdoin ja viimein ymmärsi häipyä viime viikon loppupuolella, treenit aloitettu tahdilla joka toinen pvä. Tänään pitäisi mies kellistää kammarin puolelle...:D

Dreamer: Ihana, kun osaat jo valmiiksi suunnitella tuollaisia rentoutumisreissuja/juttuja, kiva varmasti kun on sitten heti leikkauksen jälkeen jotain kivaa jota odottaa. Ja saa muuta ajateltavaa. Tsemppiä sulle odotteluun, onneksi kohta on sen aika. :hug:
 
Heipsis kaikki "vanhat" kanssasisaret!
Piti tulla kurkkaamaan tätäkin pinoa ja mukava huomata, että porukkaa on ihan kivasti vielä kasassa vaikka aika se vaan hurjasti kuluu=) Monenmoista mutkaa tuntuu tähänkin pinoon asettuneen :( mutta hyvä kuitenkin niille, joilla tuo syy on löytynyt ja asiat rullaa eteenpäin...
Lähettelenpä teille hirveästi plussatuulia tuolta toiselta puolelta =)

Äippä84 ja nytty rv 27+1 :heart:
 
Heips taas!

On tullut taas hieman hiljaiseloa vietettyä...meni koko elämä niin stressin puolelle että päätin jättää palstailun vähemmälle. En nukkunu pariin viikkoon yhtenäkään yönä kunnolla. Opinnäytetyö painaa päälle, samoin muut viimeset kouluhommat. Sitten on vielä tämä vauva-asia ja suunnitellaan talon ostamista. Kaikki siis suunnilleen kaatu päälle. Kävin muutaman päivän pohjosessa vanhempien luona ja nyt menee onneksi taas ihan hyvin.

Dreamer kyselit tuolla aikasemmin oppariaiheista. Kumpiki kuulostaa tosi kiinnostavalta. Jälkimmäisestä olis ehkä viitekehyksen ja teorioiden suhteen helpompi tehä, mutta se voi olla henkisesti kyllä aika raskasta.

Orion Mitenhän sulla menee niin pitkään sen lähetteen saamisessa...meillä tuli aika vajaassa kuukaudessa. Mulla kiinnostais kyllä tuo metformiini...siis haluaisin ite kokeilla sitä kun mulla on joitain pco-oireita, mutta säännöllisen kierron perusteella mulla ei oo pco...tiedäpäs sitte

Huomenna pitäis tädin tulla kylään. ei kyllä tarttis tulla ollenkaa...mutta jos tulee niin parempi tulla ajoissa ettei tartten sen takia siirtää aikaa siihen aukkariin. Tuli tosi epätodellinen olo ku kuulin että yks pikkulikka saa huhtikuussa vauvan...hemmetti sehän oli ala-asteella vielä viis vuotta sitte ku kävi mun ohjaamassa kerhossa!

Hyvää ystävänpäivää ja plussatuulia :heart:
 
Minä taijan kans ilmoittautua tähän ketjuun. Tuntus hyvältä jutella näistä asioista kanssasisarien kanssa..

Eli minä 21v, mies 28v. Esikoista yritetään saada maailmaa. Yritystä meillä on nyt ollu 31kk (HUH!) eli reilut 2½ vuotta. Vasta viime syksynä alettiin tehdä asialle jotain, minä aktiivisesti ja mies vähemmän aktiivisesti. Nyt ollaan sitten (vasta) siinä vaiheessa, että ensimmäinen gynekäynti on käyty, tulos: Minulla melko varma PCO (minkä jo tiesinkin edellisistä gynekäynneistä) ja epäilemättä en ovuloi. Lääkäri alotti Terolutit. Menkat erittäin epäsäännölliset, kierto 30 pv-180 pv. En tiedä, miksi en oo aikaisemmin ruennu tekemään asialle mitään, ainoo selitys on, että ihminen on tyhmä ja vaan toivoo parasta. No, kuitenkin nyt ollaan jo liikkeellä asian tiimoilta. Sain ohjeen kokeilla Teroilla kesäkuuhun asti, sitten uusi aika polille. Kysyin naistentautien polilta myös sperma-analyysimahdollisuudesta, siis että oltaisiin saatu lääkäriltä lähete yksityiselle puolelle siihen tutkimukseen. Sanoivat, etteivät voi hyppyyttää meitä odottavien jonon ohi (what the f***!?!?) ja että se tulee kuitenkin "jossain vaiheessa" eteen. Tympäännyin ihan tosissani. Mitä jonon ohi hyppyyttämistä se oisi ollu, jos oltaisiin saatu vaan lähete? No, soitin sitten yksityiselle ja kysyin asiasta. Kävi (onneksi) ilmi, että lähete voidaan kirjoittaa myös suoraan sieltä yksityiseltä, joten meen hakemaan purkin perjantaina ja ens viikolla asia etenee. Saapa ainakin tietää, onko simpoissa jotain vikaa.

Eli tämmöinen tarina. Jospa se kadonnut ovis löytyis Terojen avulla niin pääsisin ees tikuttamaan näin aluksi... ;)
 
Moi kaikki! Täällä eletään ovulaatioaikoja. Tuskin ovis on vielä ollut, mutta lähipäivinä varmaan kuitenkin. Hmm.. toivottavasti mies ei ole aivan puhki, kun tulee jääkiekkoa pelaamasta. ;)

Alotin tosiaan tuossa pari kiertoa sitten valion greippimehun litkimisen ja ihan selkeesti se on lisännyt ovislimojen määrää näissä kierroissa. Mulla kun ne on normaalisti aika olemattomat. Joskus viime kesänä join parin kierron ajan Rybb&Deckersin greippimehua (meniköhän nimi oikeen.. ) ja sillä ei kyllä ollut likikään näin suurta vaikutusta. Mutta se taitaakin olla aika kaukana 100% greippimehusta..

Mutta niin.. Esiintyykö teillä ristiselkäkipua oviksen aikoihin? Mulla on ollut tässä parina päivänä ristiselkä tosissaan kipeänä, samaan tapaan kuin menkkojen aikoihin. En tiedä liittyykö ovikseen, vai johtuuko ne siitä, että oon istunu jotenkin huonossa asennossa..

Tervetuloa joukkoon Murppa86. Teillähän on jo pitkä aika yritystä takana. Hui! Toivottavasti saatte asiat rullaamaan ja kadonnut ovis löytyy. :)

Dreamer Nuo molemmat opinnäytetyön aihevaihtoehdot on kyllä ihan loistavia. Henkilökohtaisesti oon kiinnostuneempi tuosta nuorten aikuisten lapsettomuudesta, siitä kun tuntuu löytyvän niin vähän tietoa. Mulla ainakin olis käyttöä tuolle opinnäytetyölle. :) Ihanalta kuulostaa tuo loma. :)

Ja toivotaan, että Orionille tulee se lähete pian.. Mitä ne sitänkin panttaa. :p
 
Sarah: kylläpä teillä onkin monenmoiset jutut työn alla, tsemppiä vaan kovasti! Tuttu tunne tuo mullekin, oon vähä semmonen luonteeltani että haalin kamalasti kaikkea aktiviteettia sun muuta vaikka tiedän etten välttämättä edes kerkeä/jaksa kaikkea niitä... *kaikki mulle ja heti* :attn: :D

Teretulemast poppooseen, murppa86! :wave: Hyvä että oot kuitenkin sen ekan kynnyksen jo ylittäny, ja edes hakenu apua.Niin ne asiat vaan lähtee aina sitten rullaamaan. Kovasti plussaonnea sinnekin!:whistle:

).:) Täällä mies kuumeessa ja flunssaisena, itellä kans meinaa olla vähän kurkku kipeänä. Treenailut jääny vähemmälle, mutta pitää yrittää kiriä takaisin heti kun parannutaan flunssan kynsistä.. :heart:
 
Miehen sperma-analyysin tulokset tuli eilen. Diagnoosina normaali, mikä mua vähän ihmetyttää, kun eteenpäin liikkuvia (a+b) 42% (viitearvo >50%), suoraan nopeasti eteneviä (a) 12%, sit liikkumattomia (d) 54%. :eek: Eli ite tulkitsisin että liikkuvuus ei kyl kovin hyvä?? Normaalirakenteisia oli 27%, epänormaaleja (pääanomalioita vai mitä lie) loput. Normaalin rajoilla kai tuo..?

Huolettaa kyllä, mutta eipä auta... Ei oo meijän käsissä tämä asia. :attn: Oon ihan varma että kovempia hoitoja tarvitaan...ei onnistuta pelkillä clomeilla... :(
 
Tervetuloa joukkoon, murppa86!! :) Hyvä juttu, että teillä on asiat lähteny etenemään. Kyllä se siitä! Tsemppiä!

Kiva kuulla sinustakin, äippä84!

khaos, en kyllä muista oisko mulla ollu oviksen aikaan ristiselkäkipuja... Mut vatsakipuja oli kyllä senkin edestä. :|

Orion, minusta nuo arvot kuulostaa aika hyviltä. Mun miehellä oli nuo liikkuvat simpat yhteensä 59%. Mut normaalirakenteisia ei ollu ku 10%. Minäki sitä ukkelin tulosta kattelin ja aattelin, että "no niin, normaaleja VAAN 10%". Mut sit siinä luki kumminkin se normospermia. Ja sitten kun lapsettomuuslääkäri katteli sitä niin se sano, että "nämähän on normaalia paremmat tulokset, harvoin näin hyviä näkee". Että otappa sitten selvää näistä. :headwall: Kyllä minä luottaisin nyt siihen, että nuo sun miehen arvot on normaalit, kun siinä kerran niin luki. Hyvä juttu, ettei miehen spermassa ainakaan ongelmaa ole!

Sirpula, paranemisia sinneppäin! =)

ON: Huomenna nappaan vikan teron. Tänään vatsassa jo pikkuisen juili menkkamaisesti, eli kyllä ne taitaa sieltä ajallaan tulla. :heart: Huolettaa, että täti antaa odotuttaa itseään. Jospa ei, niin pääsis ne clomit taas pian aloittamaan.
 
Tervetuloa vaan joukkoon murppa Tämä on mitä parhainta vertaistukea

Sirppula joo minä oon just kans tuommonen "Kaikki mulle nyt heti"-ihminen. Ehkä juuri siksikin tämä vauvaprojekti on ottanu niin kovasti henkisesti voimille välillä. Yrittäkäähän parantua siellä miehen kanssa

Orion Minäkin muistelisin että noissa sperma-analyysin tuloksissa normaalit arvot ei kuulostanu ollenkaa normaalilta (siis ei todellekaan oltu lähelläkään 100 prosenttia) eli kyllä tuo teidän tulos vaikuttaa ihan hyvältä. Eikös sitä lääkäriaikaa sinne Oys:iin oo tullu vieläkään?

Omaan napaa...täällä odotellaan edelleen tätiä...saisi tänään tulla tai joudun siirtämään sitä aukkari-aikaa. Pari päivää on nippaillu välillä samaan tapaan kuin tädin saapuessa eli on se sieltä varmaan jo tulossa. Kamalasti ilmaa mahassa...välillä meinaa jopa oksettaa
:x heh...mutta taidan säästää teidät nyt muilta likaisilta yksityiskohdilta

viikonloppuja ja tuulia :whistle:
 
heips! ajattelin nyt pistäytyä tännekin :) elikäs olen 20v ja avokkino 21, yritystä meillä on yli vuos. Vikaa on löydetty molemissa :/ Mulla on tällähetkellä kp: 17, ja clomifeenia oon syönny. Olen ovista testannut, ja sitä kovasti odottellaan. Yritetään vielä tämä kuukaus koto-oloissa ja sitten siirytään muihin hoitoihin.
 
Tervetuloa, Martzu87. :)

Sarah, pahoittelut tädistä... :| Tsemppiä jo nyt tulevaan aukkariin, hyvin se menee. Vaikka ainahan ne tuommoset jännittää... Minua ainakin jänskätti hirveenä.

Dreamer, huh huh! Onpas ollut melko raskas viikko sinulla varmana. :eek: Voin vaan kuvitella, miten tommosen viikon jälkeen väsyttää.

Niin ja pitää vielä sanoa, että tässä ketjussa ainakin saa vertaistukea kunnolla kun kaikki ovat suunnilleen samassa tilanteessa. Mukavaa kun tulee uutta porukkaa mukaan pitkästä aikaa. :heart:
 
Tervetuloa joukkoon, martzu! :wave:

Sarahille iiiiso :hug: !!! Jaksuja!

Orion: Hyvältähän nuo tulokset minustakin kuulostaa, ja kerta siinä lausunnossakin niin lukee. Ei muuta ku tsemppiä vaan yritykseen!:saint:

).:) Mies parantunu ja nyt mä oksennan...eilen illalla aloin ja koko päivä menny kylppärin ja makkarin väliä ravaten. Flunssainen olo on vielä lisäksi, jännä kun ei kuumetta silti ole nostanu. Mutta nyt siis täällä niistelen ja oksentelen välillä... :snotty: :x
 
Nopeaa toipumista taudista Sirpula! Täälläkin vähän koettaa sairastuttaa, mutta peukut pystyssä ettei iske tauti.

Kävin tänään hakemassa purkin sperma-analyysiä varten.. Nyt pittää vaan piinailla ensi viikkoon, että on varaa maksaa se hurja 97? siitä testistä... Kauhean kallista, mutta kyllä se kannattaa, kun julkisella puolella ois menny jonneki loppusyksyyn tai alkutalveen.. En ois mitenkää jaksanu oottaa niin kauan..

Mites teillä muilla on käyny? Mulle sanottiin julkisella, että sperma-analyysiä ei voida tehdä "välissä" vaan ensin pitää tutkia tätä minun tilannetta.. Luulisi, että se vauhdittaa vaan tutkimuksia, jos samalla tehdään noita muitaki. Van enpä tiedä :$
 
Kiitos murppa!
Oonki ollu tänään jo vähän paremmassa kunnossa, tosin vuoteen omana oon pysynyt siltikin. Tämä päivä on vielä saikkua, huomenna olis raahauduttava töihin ja loppuvko meneekin todella tiiviisti töissä erään projektin parissa. Kotona käyn vain nukkumassa yöt ja säntään aamuhämärillä jo takaisin. Mutta onneksi nyt saan nukkua senkin edestä... |O

Plussatuulet! :whistle: :wave:
 

Yhteistyössä