N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

Hei vaan!

khaos ja hissu: Kiitos tsempeistä ja pahoitteluista. :)

Dreamer-88, hienoa että se leikkausaika saapui viimein. Vaikka parastahan se olisi ollut jos aika olisi ollut aikaisemmin. Mutta eiköhän tämä kuukausi nopeasti vierähdä. :)

On tosiaan tämä meidän ketju hieman hiljaisen puoleinen aina välillä. Mutta ihan ymmärrettäväähän se on, ettei kellään meistä ole tänne kokoajan asiaa, kun ollaan jokainen kumminkin yritetty näin kauan.

Minä oon hieman pökkerössä vieläkin, käytiin äsken siellä sairaalassa SSG:ssä. Otin kotona 800mg ibusalin ja siellä sain vielä toimenpiteen jälkeen 600mg buranan sekä jotain antibioottia 1g. Voin sanoa, että kylläpä jännitti ja pelotti. Onneksi mies oli tukena siellä. Mulle jouduttiin tekemään se toimenpide vielä kaksi kertaa, kun ekalla ei onnistanut. Aukihan ne torvet onneksi olivat. :) Toimenpide ei juurikaan sattunut, se sattui kun lääkäri nipisti kohdunnipukkaa jollain pihdeillä. Mutta se, kun ne laittoivat ilmaa ja vettä ei sattunut ollenkaan. Mies tosiaan siinä vieressä istui tuolilla ja sitten se yhtäkkiä nousi ylös ja oli lähdössä jonnekkin. Hoitaja kysyi, että tuliko huono olo ja kun katsoin miestä niin se raukka oli ihan kalpea. Hoitaja käski sen istumaan ja laittamaan pään jalkojen väliin. Siinä se kökötti muutaman minuutin. Meinasi pyörtyä toinen, kun sitäkin vissiin jännitti ja sanoi sitten, että "rupes huimaamaan kun näin ne instrumentit mitä sun sisään tungettiin". Hoitaja sitten vielä sanoi, että "kyllä sinusta hyvä isä tulee, kun sinä osaat näin hyvästi eläytyä tähänkin tilanteeseen". :D

Että semmosta. :)
 
Tinttu Ihania uutisia :) Ja onpas sulla suloinen mies.. ;)

Itse olen yrittänyt etsiä tietoa endosta mahdollisimman paljon.. luulen, että se mulla vähintään on, syöpää en halua edes ajatella.. Pitäisi jaksaa vielä odottaa 28pv.. huoh..
 
Kiitos, Dreamer!! :) Onhan se ukko-kulta niin suloinen. Kävi kyllä sääliksi, kun toinen oli niin kalpea ja huonovointisen näköinen. Mietin vaan, että jos joskus käy niin hyvin, että raskaudun ja pääsen ihan synnytykseen asti niin miten se mies voi ikimaailmassa olla siellä synnytyssalissa mukana! :eek: Sehän pyörtyy sinne heti, kun näkee sen kaiken veren yms yms. :D Yritä olla ajattelematta syöpää. Kyllä sinulla taatusti olisi oireita ollut, jos sinulla syöpä olisi. Nuorilla se on vieläpä harvinaista. Paljon loogisempi vaihtoehto on vaikkapa tuo endo tai sitten virhediagnoosi (johon muuten jaksan uskoa vieläkin). Tiedän, että tommoisessa tilanteessa kaikki mahdollinen ja mahdoton käy mielessä ja niitä alkaa pelkäämään ja stressaamaan. Ja onhan niitäkin naisia joilla on selittämättömästi munatorvet tukossa tai sitten on ollut joku tulehdus, jonka olemassa olosta ei ole itse edes tiennyt. Nyt vain pois ajatuksista kaikki vakavat jutut ja keskityt siihen, että se ei ole mitään kuolemanvakavaa. Tiedän, että on hirveän helppoa sanoa näin, kun ei joudu itse kokemaan sinun tilannettasi. Pahinta on juuri se odotus. Mutta yritä ajatella, niin että päivä kerrallaan. Huomenna olet taas päivän lähempänä leikkausta ja raskautumista. :heart:
 
Tinttu Kiitos :heart: Kyllähän sitä pitää toivoa ja jaksaa uskoa.. välillä hieman rankkaa kuitenkin.. Tulehdusta ei ole ollut, sen verran usein olen joutunut käymään testeissä työni puolesta, eikä koskaan ollut CRP (tulehdusarvot) yli 5 tai mitään sukupuolitautia.. Mutta niin se vain täytyy jaksaa odottaa, ei se aika muuten mene :)
 
Dreamer: Joo, no kai se tulehdus on sitten poissuljettu vaihtoehto. Mutta niitä ei-vakavia vaihtoehtojakin on niin pilvin pimein, että eiköhän se ole helposti hoidettavissa/korjattavissa mikä ikinä siellä liekkään vikana. Älyttömästi tsemppiä ja jaksamisia vaan! :heart: Tuli noista tulehdusarvoista ja tulehduksista mieleen, että kun mulla puhkesi umpilisäke niin tulehdusarvot olivat silloin yli 300. Että melko hurjat. :) Jännä juttu, että se lääkäri joka teki mulle sen SSG:n niin oli sitä mieltä, että puhjennut umpilisäke ei edes voi tukkia munatorvia tai tehdä niihin kiinnikkeitä. Minä olen lukenut/kuullut ihan jotain muuta. Olin ihan, että :eek:
 
Tinttu kyllä minäkin olen kuullut että kaikki vatsanalueen tulehdukset ym. voivat aiheuttaa ongelmia näissä hedelmöittymisasioissa ja aiheuttaa tukoksia ja kiinnikkeitä...aika jännästi on kyllä lääkäri sanonu

Dreamer jaksamisia sinne oikein kovasti. Me kaikki täällä pidetään peukkuja sinun puolestasi ja uskotaan ettei kyseessä ole mitään vakavaa. Emme toki halua mitenkään väheksyä tilannettasi mutta syöpään tms. emme halua uskoa :hug:

Viikonloppu on taas kohta hujahtanut ohi....enkä minä ole saanut mitään aikaiseksi. Tärppiä on kyllä tällä stressimäärällä turha taas odottaa. Joku tuossa kyselikin niistä opiskeluhommista, niin minä olen opinnäytetyötä vaille valmis sosionomi. Opparin kirjoittaminen, viimeisten rästihommien tekeminen ja tutkimusten alkaminen ovat kyllä nyt melkoinen yhdistelmä...paineita riittää joka suunnalta ja itkuherkkyyskin on maksimissaan... :attn:
 
Sarah85: Lääkäri, joka mulle noin sanoi oli vielä joku apulais ylilääkäri. No, pääasia nyt kumminkin, että ne torvet oli auki tulehduksesta huolimatta. :)

Joku tosiaan kyseli aikaisemmin noista ammateista. Mä valmistuin tosiaan viime keväänä Palveluvastaavaksi. Siis keittiö/ravintola-alan ihmisiä olen. Voin vaan kuvitella miten paljon teillä, jotka nyt opiskelette on stressiä opintojen sekä tämän vauvaprojektin kanssa. :| Itselläni on siinä mielessä hyvä tilanne nyt, että kerkesin opiskella loppuun ennen näitä tutkimuksia/hoitoja ja nyt, kun olen extraaja työntekijä yhdessä työpaikassa niin en ole niin sidottu kumminkaan sinnekään. Nyt yritän vaan ottaa rauhallisin mielin, kun kaikki tarvittavat tutkimukset on meille tehty ja koitan keskittyä positiivisesti tulevaan. :)
 
Dreamer: Onpa ihana kuulla että sulle leikkausaika tullut, varmasti luo yhdenlaista helpotusta sekin kun tietää milloin se on ja että silloin alkaa saamaan oikeasti selvyyttä asiaan. Toivon koko :heart: , että ei olis mitään kovin vakavaa. Iso jaksamis :hug: sulle!

Tinttu: Kiva kuulla teidän lääkärireissun kuulumiset ja ihanasti on kyllä mies siellä reagoinut gynen välineisiin! :D Itsekin joskus miettinyt, että mitähän mies mahtaa sitten joskus siellä synnärillä tuumata niistä mahdollisista piikeistä, minun huudosta (vaikka tuttua kai se on :D ), verestä sun muusta..En usko, että mies ihan alusta loppuun asti pystyis olemaan mun vierellä, vaan luulen että varmasti se joutuu käymään välillä käytävällä haukkaamassa happea ettei pyörtyis. Se kun nytkin joskus aina kysyy multa, että miten voin pistää insuliinia hänen mummolleen meidän siellä käydessään...ja jestas sentään, eihän se neula ole edes iso, kun vertaa johonkin epiduraaliin! :saint:

Musta on kanssa tosi kiva, kun tämä palsta on oikeastaan ainut sellainen palsta, johon ei ole ikinä stressiä että pitäis käydä kirjotteleen vähä jotain, ku muut on painellu sinne tekstiä parissa päivässä jotain 7 sivua.. Kiva käydä aina sillon ku kerkeää ja on jotain mitä kertoa. Tietty pitää muutenki käydä aina muiden kuulumisiaki kurkkimassa!:saint:


).:) Nyt kp 3 ja yk 9. Viime su otin viimeisen teron ja nyt la alko täti-monikan kyläily! Kumma, kun nyt meni 6pv. viimeisestä terosta ennenku alko menkat... :/ Nyt sitten kp 21-23 pitää mun käydä verikokeissa, siitä sitten näkee että ovuloinko. Ihan positiivisin fiiliksin ollaan nyt menossa tässä kierrossa, mieski kivasti mukana! :heart: Se jo eilen kyseli (kp 2! :D ), että eikö ne menkat ole jo loppunu että päästäis tositoimiin sänkyhommissa - oli kuulemma jo puutteessa vaikka 2pv. sitten saanu! ;) :LOL: Voi noita miehiä... :D
 
Tinttu Ihanaa, että saitte hyviä tuloksia, kun munajohtimet oli auki!. Itsellä se onkin varmaan suurin pelko, että ne on tukossa, vaikka onhan sittenkin vielä paljon tetävissä. Siksi toivonkin Dreamerille oikein paljon jaksamista ja halauksia, tuohon odotteluun. Ihanaa, että sille kuitenkin näkyy jo loppua. Toivotaan, että kaikki menee hyvin, ja tulokset on hyviä. Olette te jo niin paljon joutunut kestämään.

Sirpulalle toivon tädin nopeaa ohimenoa :D

itsellä ei ole vielä kuukautiset alkaneet. niitä vielä odottelen. en testaile ennen kuin ens viikolla, vaikka kaapissa on testejä. En usko, että olisin raskaana. Nuha on, ja vilu, mutta muuta ei.
 
Kiitos, Sirpula & haltia! :heart:

Sirpula: Mustakin on ihan kiva, että tämä palsta ei "etene" ihan hurjaa vauhtia. Parempi vaan näin, niin pysyy kunnolla ainakin perässä näissä jutuissa ja kerkeää "sisäistää" mitä muille kuuluu. :) Pahoittelut tädistä, toivottavasti edes tajuaa nopeasti kurvata pois paikalta. Jännä noitten terojen kanssa. Mullakin tosiaan muuten meni AINA se kaks päivää viimesestä terosta kun alko menkat niin viimenen terolut kuuri kun oli niin meni neljä päivää. :eek:

haltialle peukut pystyssä. Kyllä tähän pinoon on aika jo saada plussia! B)

Omaa napaa: Mulla on hirveen malttamaton olo. Ei jaksais millään odottaa, että pääsee taas clomeja napsimaan. Ärsyttää niin paljon tää luomukierto!! Argg... Eikai tässä auta muutakuin keskittyä nyt vaikka töihin ja yrittää "unohtaa" tää vauvaprojekti. On vaan muuten helpommin sanottu kuin tehty. :LOL:
 
Apua kaipailen ystävät rakkaat! :heart: :wave:

Minä opiskelen siis kätilöksi ja tänä vuonna on tarkoitus aloittaa opinnäytetyö, mutta aiheita on kaksi enkä oikein osaa valita. Kumpi teidän mielestä palvelisi paremmin lapsettomia. A) Nuorten aikuisten (18-25v.) lapsettomuus ja sen hoito vai B ) Lapsettomuus ja vertaistuki. A:ssa tekisin opaslehtisen ja luultavasti nettisivut, B:ssä perustaisin vertaistukiryhmän Kuopioon (kouluttautuisin siis ryhmänvetäjäksi). Mitä mieltä olette?
:wave:
 
Dreamer: Wau, kuulostaa kyllä hienolta! :) Molemmat noista olisivat oikein hyviä. Tietenkin itseäni ainakin kiinnostaisi tuo A, mutta toisaalta tuo B voisi olla tuon vertaistukiryhmän takia parempi vaihtoehto. Voi että, varmasti sinulla on vaikeuksia päättää, kun minäkin jo rupesin jahkailemaan, että kumpi ois parempi. Mutta jos toinen pitää sanoa, niin sanon että A, koska kun itse on tässä tilanteessa niin haluaisi ainakin saada lisää tietoa juuri nuorten lapsettomuudesta. Päätös on kumminkin sinun. :heart:
 
Kiitos Tinttu tsemppaamisesta. Ainahan sitä voi ihmeitä tapahtua, ja olisi ihanaa, jos vihdoinkin olisi tärpännyt, mitä todellisuudessa en kyllä usko, olo on kuumeinen edelleen. Saa nähdä venyykö kirto. Laskin, että 21 viime kierrosta on 4 ollut pidempi kuin tämä ja 2 yhtä pitkä, huomenna lyhempi.

Dreamer Mua myös kiinnostaisi tuo vaihtoehto A itse olen nimittäin kaivannut tietoa juuri nuorten lapsettomuudesta, koska tuntuu että siitä ei oikeastaan missän puhuta, nuoria vaan patistetaan tekemään lapsia varhaisessa vaiheessa, vaikka aina se ei mene ihan niin. Toisaalta olisi hyvä, että olisi vertaistukipiirejä, jos aloitat sellaisen Kuopiossa, voisi sitä levittää meille muuallekin päin suomea. Kiinnostavia aiheita. !!
 
Dreamer: Pahan kysymyksen kyllä nakkasit ilmoille, mua ainakin kiinnostais valtavasti nuo molemmat! :D

Tinttu: Jännä kyllä noita teroja, en sitten tiedä että onko se ihan normaaliakin että jokusen kierron jälkeen ne ei enää tavallaan "tehoa" niin joutuisasti kuin alkuvaiheessa, jolloin elimistö ei vielä tiedä mitä ne on... Who knows.. :/
 
Sirpula: Hyvin paljon mahdollista tuo, että terot ei enää jonkun kierron kuluttua toimi yhtä tehokkaasti kuin alussa. Tosin, mulla ainakin kesti 8.kiertoa yhtä tasainen vaikutus. :) Katsotaan miten tässä kierrossa nyt käy. Perjantaina aloitan terot.

 
Arggg.... Pakko purkaa tänne, kun ollaan kaikki samassa jamassa suurinpiirtein. Kirjottelen säännöllisesti yhdelle toiselle palstalle ja sinne yhteen ketjuun. Hirveesti pistää vihaksi, kun siellä porukka plussailee suunnilleen yk ykkösellä. Oon saattanu joskus aikasemmin kirjottaa jo tästä, mut pakko oli nytkin kun niin pännii. :headwall: Siellä ketjussa ykskin tyttö kirjoitti, kun oli plussannut yk 1, että "vihdoinkin saan kertoa tänne oireistani". Ihan kun olis sitä joutunut odottamaankin!! Tuntuu pahalta aina, kun on jotain tommoista lukenut, kun sitä ajattelee, että miksi joillakin se on niin p*rkeleen helppoa... :'( Onneksi täällä te kaikki ymmärrätte, mistä puhun niin ei tarvitse pelätä, että kukaan ajattelis, että "onpas tyhmä ja kateellinen akka".

Oijoi, kylläpä helpottaa aina purkautua. :heart:
 
Tinttu Ymmärrän tosiaan tunteitasi. Kyllähän sen tietää, ettei muiden onni, ja raskaus ole itseltä pois, mutta harmittaa vaan, kun välillä tuntuu, että toiset ei tajua sitä miten suuri onni se oikeasti on, jos se raskaus alkaa ekalla tokalla tai edes kuudennella yklla. Ei se vielä ole pitkään yrittämista :kieh: ainakaan meidän yli vuoden yrittäneiden mittapuulla.

Itsellä ei vielä mitään. Välillä juilii sillein, että varmaan ne menkat kohta sieltä alkaa. En viitsi testata, koska kohdunnapukka on taas ihan alhaalla, pehmeä ja auki, eli ei toivoa raskaudesta. On vaan ihan pohjaton pettymys, kun tietää, että taas turhaan odotaa yhtään mitään positiivista. Jotenkin masentaa, ettei mulla enää edes ole sitä uskoa, että joka päivä ennen kuukautisia jännittäisin,ja miettisin oireita. Harmittaa vaan ettei ne ala, ja ainut kohdallaan ollut asia (säännöllinen kierto) kin nyt sitten heittää metsään.

En saa unta, joten roikun koneella.
 
Kp1 ja yk16. Ei oo oikeestaa mitään sanottavaa, en enää jaksa. Tää koko homma repii ihan riekaleiksi. Näyttää siltä, että tunnen kroppani jo niin hyvin, ettei mulla ole mitään odotettava, koska mitään uutta ei tapahdu. Huomenna tulee miehen kaveri yöksi, joka kertoi juuri, että vaimonsa odottaa kolmasta lasta. En tiedä miten kestän sen. Haluainin käpertyä yksin jonnekin koloon, ja unohtaa vähäksi aikaa kaiken.
 
haltia :hug: Voimia!


(.) Lämmöt on romahtanu taas. Huomenna viimeistään alkaa menkat. Yk 14 alkaa. Nyt menee sitte yritys yli 1½ vuoden ennen kuin voi tärpätä. Eli huhtikuulla aikaisintaan plussaa. Tai toukokuulla, jos pidän 2 kiertoa taukoa clomeista. En kyllä varmaan jaksa ku yhden kierron...
Huomena siis alkaa mun taukokierto, ei varmaan viitsi tääläkään ravata. Taukoa palstailusta samalla. Keskittyä nyt laihduttamiseen ja rakentamiseen. Laihdutus ollu huonolla tolalla vähän aikaa, paino noussuki n. 1½ kg siitä mihin sain sen jo tiputettua. Pitää ottaa taas itteään niskasta kii lujemmin. Jos vaan sais siirrettyä vähäks aikaa pois mielestä koko homman ni varmaan jaksais paremmin tätä odottelua...

Kutsua lapsettomuustutkimuksiin ei vieläkään ole tullu. :|
 
Ensiksi Haltia valtavavoima :hug: Me kaikki tiedämme tuon tunteen, se varmaan helpottaa asiaa.. Itsellä on nyt piinapäivä, ei menkkojen vuoksi vaan miehen sisko saattaa synnyttää mikä päivä vaan, rv 41 menossa. Ei siinä muuten mitään, mutta meillä meni kesällä -06 hänen kanssaan sukset ristiin (käski miestä perumaan häät ja etsimään paremman=vanhemman naisen itselleen). Minä sitten ennen joulua lähetin kortin ja vauvalle myssyn, niin laittoi miehelle sähköpostilla kiitoksena, mutta ei maininnut minua (vaikka minä siis ostin ja lähetin sen, mies laittoi vaan nimensä korttiin).. Huoh.. juun.. turhanpäivästä sitä jankata, koskaan en tule tätä vauvaa näkemään, asuvat Japanissa, thank god..

Orion :hug: myös sinulle..

:heart: Kaikille jaksamista, kärsivällisyyttä, rakkautta, nenäliinoja.. Täytyy muistaa, että kaikilla meillä on vielä mahdollisuus :heart:
 
haltialle :hug: Tiedän tuon tunteen (niinkuin me kaikki), kun tajuaa että ei taaskaan tärpännyt. Eikai tässä voi muuta sanoa, kuin voimia hirmuisesti!

Orion, olen pahoillani. :hug: Saako muuten kysyä, että kuka sinulle määräsi clomit? Ja onko teitä miten tutkittu? Anteeksi, kun en muista. :ashamed: Muistelin vaan, että oot jo joitakin kiertoja clomeja syönyt. Aattelin vaan, että millainen lääkäri syöttää "potilaalle" clomeja ilman tarkempia tutkimuksia.

Dreamer, voimia sinnekkin! Tiedän tuon tunteen, kun "joutuu" odottamaan kauhun sekaisin tuntein jonkun kaverin/tutun synnytystä. Ei todellakaan kiva tilanne. :| Mutta onneksi sinulla ei tarvitse nähdä tätä syntyvää vauvaa. Se varmasti ainakin helpottaa asiaa. :) Melko törkeä ollut tämä miehesi sisko, kun noin on miehellesi sanonut sinusta. Mutta onneksi se ei ole miehesi sisko joka teidän suhteesta/liitosta päättää! :heart:

ON: Kp 14 ja huomenna saa terot aloittaa. Toivottavasti tämä kierto jää 26 päivään niin pääsee nopeemmin taas uuteen kiertoon ja aloittamaan toisen clomikierron. Mun ukkokullalle on tullu kauhee autokuume. Pitäis kuulema päästä auto vaihtamaan uudempaan. Onhan se totta, että meillä on vanha auto jo, vm -89. Mies haluais 10 vuotta uudemman, mutta ei tuliterää kumminkaan. Aiemmin kun mies puhui auton vaihdosta niin olin jyrkällä kannalla siksi, koska jos olisimme joutuneet ivf hoitoihin niin ei auton vaihto nyt olisi tullut kysymykseenkään. Toki, voimmehan vieläkin "joutua" ivf hoitoon, mutta ainakin nyt tilanne näyttää valoisalta. Olishan se uudempi auto toki paljon turvallisempi mahdollista vauvaa ajatellen. Näin se mieskin sano, yritti kääntää tällä mun päätä. ;) Katsellaan...
 
Tinttu Tk:n naistentautien erikoislääkäri oli se joka määräs. Ei siis ole mitään muita tutkimuksia mulle tehty ku ultralla katottu ja vähän verikokeita otettu. Ei siis mitään aukiolotutkimuksia. Odottelen kutsua tutkimuksiin... Mieshän kävi simppatestissä viikko sitte, vielä ei tuloksia oo saatu.

Nyt iltapuolesta rupes pikkuhiljaa vuotamaan.. Sen verran vähän vielä ja niin illasta, että merkkaan kp 1 vasta huomiselle..
 
Orion: Joo, no kait se lääkäri on kattonut, että jos sulla ei oo mitään tulehduksia tms ollut, niin tuskinpa munatorvet on tukossa. Ja kun kerta erikoislääkäri on kyseessä niin luulisi tietävän. Mulle ei olis ollu suositeltavaa syödä clomeja montaa kiertoa ennen aukkaria, koska mulla oli riski, että torvet olis tukossa. Onneksi näin ei ollut. Meillä taisi tossa simppa-analyysissä mennä pari viikkoa. Mua jänskätti enempi ku miestä avata se kirjekuori missä oli tulokset. :D Pidetään peukkuja, että teidänkin miehelle tulis hyvät tulokset! Ja toivotaan, että tulis pikaisesti aikaa tutkimuksiin. Se odottaminen on kaikista pahinta. :( Toivotaan, ettei ne menkat sieltä alkaistaan. :hug:
 
Tinttu ja Orion: Minäkin kävin erikoisklinikalla, lapsettomuuten erikoistuneen lääkärin luona. Ja hän sanoi syyskuussa, että ei voi millään olla kiinni kumpikaan puoli (ei tulehduksia, nuori, ei leikkauksia jne), 4000e hoitoihin rahaa ja sitten tehtiin minun pyynnöstä SSG ja molemmat puolet tukossa. Mutta uskoisin sen ensinnäkin ole kovin yleistä ja toisekseen jos on lähete toisaalle, niin siellä varmaan tutkitaan..
 

Yhteistyössä