N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

murppa: Meillä ei tuota "ongelmaa" ollut, kun käytiin yksityisellä niin siellä tehtiin pakostakin mulle noi alkututkimukset eka. Nää tutkimukset (varsinkin yksityisellä puolella) on yhtä rahanmenoa... Mutta kyllä se on sen arvoista. :)

Täällä taitaa vaihtua yk ihan pian... Kp 27/26-28 menossa. Jos entiset merkit pitää paikkansa, niin ensi yönä täti kurvaa paikalle. Sitä odotellessa... Taitaa olla viisainta painua pehkuihin, väsyttää niin paljon!
 
Tervehdys!!
Ajattelin käydä piipahtamassa ja lukemassa teijänki kuulumisia taas toviin. Mä oon laittanu masukuvan profiiliin jos tahotta kattoa.!?!

Omaanapaa hiukan: Olo ihan jees...eikait sais valittaa kun tätä niin kovin halusin. Välillä olo on vain niin kovin kipeä ja tuskainen. Nyt viettelen kesälomaa ja siltä jään sitten suoraan mammalomalle. Pikkuneitille on hankittu vaatteita ja rattaat. Sänky ja kaukalo pitäs vielä käydä ostamassa.

Ihanaa kuulla dreamer88 että pääset sitten kunnon rentoutuslomalle!!! Tulin hiukka kateelliseksi, kun kuulosti niin houkuttelevalta tuo lomapaketti!! :D

Kovasti plussatuulia tänne teille!!!! :heart: :hug:

liinu83+möykky 27+4
 
Hei vain liinu ja kiva kun kävit kertoilemassa kuulumisia! Kyllä me muutkin vielä päästään ostelemaan omille möykyille sänkyjä :xmas:

Kävin tänään siellä aukkarissa. Jännitti ihan hirveästi mutta ei se ollu yhtään niin kamalaa ku luulin. Sattuhan se välillä melko kovaa mutta mulle sattu mukava hoitaja, joka varmisteli vointia koko ajan. Kumpikin puoli on auki =) tosi hyvä uutinen...samoin kohtu ym. on kunnossa. Näkyi jopa viime oviksen jäljiltä keltarauhastöhnää. Nyt on vaan ollu koko päivän niska ja hartiat kipeinä niiden ilmakuplien takia
 
Kiva kuulla sinustakin liinu! :)

Sarah: Hienoa homma! Onnea. :D Muistan kyllä miten itsestänikin oli todella helpottavaa kuulla, kun lääkäri sanoi, että auki on. Mulla oli kans samana päivänä niska- ja hartiakipuja... Varsinkin oikeaan hartiaan pisti ikävästi. :/
 
Liinu: Vaihtaisin matkan milloin vain vauvaan.. :ashamed:
Sarah: Ihana uutinen :)

Itseä pelottaa leikkaus.. enää vajaa viikko.. ja siihen kuulemma liittyy 2-3pv todella kovat niska- hartiakivut, koska vatsaontelo täytetään ilmalla kokonaan.. eli ilmeisesti jos teillä on se pieni määrä aiheuttanut kipuja, niin itselle on odotettavissa Todella inhottavaa aikaa ensi viikolle :(
 
murppa Miten pitkällä sulla kierto jo on? Mä ainaki alottaisin jos kierto jossain yli 35 päivän ja jos kerran teroluteja saatavilla. Kun ei niistä mitään haittaa ainakaan ole!
Ite alotan maanantaina, kp sillon 18, alotan suosiolla ajoissa kun erittäin epätodennäköistä että ovista tässä kierrossa olis (koska taukoa clomeista).
 
Hei vaan kaikille, täältä saatte seuraanne 19-vuotiaan nuoren naisen, joka 24-vuotiaan aviomiehensä kanssa on yrittänyt saada lasta maailmaan nyt hieman yli vuoden. 2 viikkoa sitten kävin gynellä, jossa kaikki pintapuolin OK, papa+klamydiakokeen tulokset saan maanantaina. Sovittiin, että jos kesäkuuhun mennessä en ole raskautunut, menen naistentautien polille tarkempiin tutkimuksiin.

Nyt kp 25/28-30. Kierto on ollut aina ''säännöllinen'' eli juuri tuon 28-30 päivää. Olen jo pikkuhiljaa luopunut toivosta, että saisimme 100% luomuvauvan. En vain enää jaksa jännittää alkavatko kuukautiset vai eivätkö.

Kuinka paljon kannattaa varata aikaa, rahaa ja hermoja lapsettomuushoitoihin? En ole kauheammin perehtynyt vielä asiaan, päätin jättää nämä jutut nyt hiukan taka-alalle että jaksaisin käydä töissä ja opiskella tämän kevään. Kesällä olisi siis tosiaan tarkoitus aloittaa Missio Vauvanteko.

Mukavaa, että on perustettu tällainen ketju, pystyy purkamaan tuntojaan ihmisten kanssa, jotka oikeasti ymmärtävät, minkälaista on olla nuori ja kärsiä lapsettomuudesta. :flower:
 
Tervetuloa Ulula. :) Ajasta ja rahasta en tiedä, mutta hermoja totta vie nää kaikki jutut vaatii, ainaki julkisella puolella. Mä oon jo yli kuukauden odottanu pelkkää kutsua tutkimuksiin. :headwall:

Tää on kyllä ihana ku on ihmisiä jotka ymmärtää mitä tässä käydään läpi.
Positiivista pitäs tästäki yrittää löytää, vaikkei se yhtään semmoselta tunnu. Ainaki osataan arvostaa sitten kun se lapsi viimein tulee! Tullaan vahvemmiksi, opitaan uusia asioita vaikeuksien kautta. Kasvetaan henkisesti.
 
Tervetuloa joukkoon Ulula!

Kyllähän tämä aikaa, rahaa ja hermoja vievää on. Aikaa menee varsinki, jos julkisella puolella odottaa tutkimuksia tai hoitoja. Meillä alkoi odotus viime syyskuussa, helmikuussa päästiin ekaa kertaa gynelle. Seuraava käynti on vasta kesäkuussa, sitä ennen teroluteilla. Pitkä on odottavan aika... Tuntuu kyllä, että välillä on hermot kireällä. Mutta onneksi on vertaistukea. Ilman sitä olisi paljon vaikeampaa jaksaa tätä rumbaa...

Orion: Mun kierto on nyt 53pv.. Aloitin Terot eilen, ihan omalla luvalla. Jospa alkais tasottumaan niillä.. Näkyyköhän jo heti ekoilla kierroilla se säännöllistyminen?
 
Tervetuloa, Ulula! :wave:

Murppa: Kyllä ne terot uskaltaa omin luvinkin aloittaa, jos menkkoja ei kerta kuulu. Hyvä, kun niin teit! =) Mulla oli 7 ensimmäistä terolut kiertoa tasan 26 päiväisiä... Eli tehosivat täydellisesti. Kyllä sen sitten huomaa alkaako ne tehota jos menkat alkaa tulla ajallaan joka kierto. Kattele muutama kierto ihan rauhassa.

ON: Täällä mennään jo kp 31/26-28... Kuhan menkat nyt tulee, niin sitten en kyllä enää teroja syö, kun näköjään eivät enää tehoa muhun. Tosi ärsyttävää tää odottelu... :ashamed:
 
Tervetuloa Ulula! :wave:

Tinttu: Voisiko menkat olla toisesta syystä myöhässä? :heart:

Mulla terolut kyllä tasoitti, alkoi aina 1-2pv viimeisestä pilleristä, mutta kun lopetin kuurin, niin lähti venymän, eli ei tasoittanut siinä mielessä.

Pitäisiköhän vielä ennen leikkausta tehdä r-testi? Kun nyt kp 80 paikkeilla, jos olisikin onnistunut ja sitten menee leikkaukseen ja vauva tapetaan siellä.. juu, pitäisi muistaa että molemmat puolet ovat tukossa, vauvaa ei siis voi olla.. mutta alkaa leikkauksen läheneminen pelottaa..
 
Dreamer: En jaksa uskoa, että raskaudesta ois kyse. Tein nimittäin testin kp 30 ja negaa näytti. Testi oli aconin early detection... Ja vaikka ei ois pitäny niin kattoin silti roskikseen sit päivällä ja siinä oli ilmeisesti viivanpaikka. Mutta sehän on yleinen noissa aconin testeissä. Mies oli muka näkevinään siinä viivassa toisessa laidassa hieman väriä, mutta mä en kyllä erottanut... :ashamed: Hohhoijaa... Tympii kyllä kun niin hyvin on terot aiemmin tehonneet niin nyt sitten piti tämmöinen temppu tehdä. Pitää vaan toivoa, että ne alkais mahdollisimman pian niin ei venyi kovin pitkään se clomien aloittaminen. |O Voithan sinä dreamer varalta tehdä testin ennen leikkaukseen menoa. Onhan niitä ihmeitäkin niin paljon sattunut. Tee varalta niin eipähän jää vaivaamaan. :heart: Varmasti pelottaa se leikkaus. Pianhan se on onneksi ohi. Hirveesti tsemppiä jo nyt vaikka varmasti tsempittelen vielä sitten lähempänä sitä leikkausta! :)
 
Kai sitä voisi huomenna yhden testin tehdä?.. Eipä se yksi negatiivinen ole mitään verrattuna niihin kymmeniin mitä on jo tullut tehtyä 1,5 v aikana..

Toivotaan Tinttu että olisi vauva, joka ei vain näy testeissä vielä? :) :heart: :hug:
 
Dreamer: Tee vain se testi, varalta. :) Mä tiedän, ettei siellä mun masussa mitään vauvaa oo. Kuhan täti vaan tekee kiusaa tahallaan ku ei voi saapua jo... Mut onhan tuolla ajatuksella ihana leikitellä. :heart: Voi kun se joskus olis totta. Meillä jokaisella!
 
Huoh... Ottaa päähän ja lujasti. Siskoni 16-vuotiaalla kaverilla on vuoden ikäinen lapsi, eikä se ihminen edes viitsi hoitaa omaa lastaan! Vie vain äidilleen ja lähtee itse ryyppäämään, erosi lapsen isästäkin muutama kuukausi synnytyksen jälkeen... Sen jälkeen vaihdellut miestä useammin kuin sukkiaan, ja nyt hän epäilee olevansa JÄLLEEN raskaana! Tää on niin helvetin epäreilua! :'(

Itsellä menossa kp 27/28-30. Maha on turvonnut ja olo on kuin persiiseen ammutulla karhulla, joten kuukautisetha siellä kurkkivat kulman takaa. Blaah. Huomenna soitan tk:een siitä papa- ja klamydiakokeesta, ja sovin koska menen verikokeisiin. Oltiin miehen kanssa joulukuussa Thaimaassa Koh Changin saarella, jossa esiintyy malariaa, ja se malarialääke pistää monet veriarvot pitkäks aikaa sekaisin, joten ehdottivat jos vasta huhtikuussa menisin verikokeisiin, haluaisin kyllä aiemmin jo...

Meillä alkaa täällä budjetin vääntäminen. Tiedän, että molempien vanhemmat olisivat enemmän kuin valmiita vaikka myymään kattonsa päittensä päältä, jos siten saisimme lapsen, mutta haluamme ainakin yrittää pärjätä itseksemme. Aloitamme aluksi kunnallisella, jossa kävin erittäin mukavalla ja ymmärtäväisellä gynekologillakin. Huhtikuun aikoihin verikokeet, ja kesällä sitten varmaan Clomit jos vauvaa ei aiemmin kuulu. Paljonko Clomit maksavat? Entä tutkimukset kunnallisella puolella? Kuinka paljon ehdottaisitte meidän laittavan sukan varteen tulevaa koetusta varten? Olis tarkoitus lähteä Peruun ensi syksynä, täytyy katsoa onko Missio Vauvanteon jälkeen enää varaa... Tällasten projektien keskellä olis vaan niin ihanaa päästä välillä kauas, kauas pois ja nollata aivot jossakin paratiisissa :)
 
Heipähei ja tervetuloa Ulula Mukavaa saada uutta porukkaa pinoon keskustelemaan kun me vanhat meinataan pikkusen jo ehkä kangistua kaavoihin :LOL:

Me ei kyllä oo laitettu vielä sukanvarteen yhtään rahaa. Tällä hetkellä on niin paljon muutakin menossa vaikka kyllä se oma nyytti olisi ihana. Elämä nyt vain onneksi tuo eteen nyt muutakin ajateltavaa. Mies menee viemään simppanäytteensä Oys:iin torstaina ja sitte ootellaan huhtikuun lääkäriaikaa. Orion jokos te olette saaneet kutsun? Mikä ihme teidän kohdalla nyt kestää näin kauan...vai onko meillä asiat tosi huonosti kun lähete tipahti luukusta niin äkkiä :x

Dreamer paljon nyt tsemppiä sinne! Olet varmasti ajatuksissamme!

Minä juon täällä olutta. Saa tuomita jos haluaa mutta täytyy myöntää että nautin tästä nyt kun on ainakin varmaa ettei ketään ole vielä kyydissä. On tässä 1 1/2 vuoden aikana tullu huomattua että ei elämistä kannata lopettaa kuitenkaan tämän takia. Suunnittelin tuossa just että olis ihanaa lähtä hollantiin kesällä.... Annan maailmani kaatua vasta sitten kun se on sata varmaa ettei meille lasta tule, jos sellainen on lopputulos tässä hommassa...sitten en kyllä tietäisi mitä tekisin |O
 
Tervetuloa porukkaan, Ulula! :wave: :hug:

Dreamer: Tee ihmeessä vielä ennen leikkausta se testi, tähän maailmaan kun mahtuu muutenkin niin paljon ihmeellisiä ja (käsittämättömiäkin) asioita, kaikki voi siis hyvinkin olla mahdollista. Ja saisitpahan omasta mielestä sen asian pois pyörimästä, ei jäisi vaivaamaan. Äkkiä on kyllä talvi menny ja kevät jo tuloillaan, vasta sullekin se leikkausaika tuli. Mutta toisaalta, sitten se on ohi. Toivon niin valtavasti sulle kaikkea hyvää sinne leikkuuksille ja muutenkin! :hug:

).:) Vähän mieli maassa; kävin torstaina siellä labrassa ja soittelin tänään tuloksia. Progesteroniarvo oli ollu 2.7, kun sen pitäis olla näillä kp:llä yli 25 - mikäli ovulaatio olisi tapahtunut. Eli ainakaan kp 20 mennessä ovulaatiota ei ollu tapahtunut... Nyt sitten aloitan kp 30 terolutit 10 pv ja sitten uudessa kierrossa Clomifenit kehiin. Toivon niin sydämeni pohjasta, että clomifeneilla saisimme hartaasti toivotun plussan. :heart:
 
Sarah: Mun mielestä on ihan humpuukia rueta nyt absolutistiksi kuumeiluvaiheessa, mikäli alkoholin käyttö pysyy kohtuuden nimissä! Minä en siis ainakaan tuomitse sinun olusiasi, päin vastoin; tekisi mieli itsekin juoda vaikka yksi sun seurana! :saint: Uskon vakaasti, ettei silloin tällöin jokusesta kaljasta/siideristä ole mitään haittaa ja vaaraa, itsekään kun en 1-2 krt/vuosi enempää kunnon "kännejä" edes ota. Ja aina ennen kännäilyjä (lue: pikkujoulut tms. :D ) teen kyllä testin varmuuden vuoksi.
 
Kiitos Tinttu! Gyne oli sitä mieltä, että kolmisen kiertoa katellaan ja sitten uus aika. Onneks jo kesäkuussa.
Haleja Sirpula :hug: Toivotaan, että Clomit auttaisivat sinulle. Mullekin toivottavasti ollaan niitä kokeilemassa seuraavaksi. Tai ehkä meen asioiden edelle?
Varmaan itselläkin olisi hyvä rueta säästämään vähän rahaa sukanvarteen.. Mutta toisaalta, kun ei tiedä vielä edes mitä tutkimuksia/hoitoja joutuu käymään läpi... Kyllä kai niistä jotenki selviää sitten ajallaan..
 
Moi kaikki! Ja tervetuloa joukkoon Ulula ja Martzu87! :)

Dreamer Kaikkea hyvää leikkaukseen! Ja tee ihmeessä se testi ennen sitä, ihan vaan kaiken varalta.

Sirpula, Ulula ja ketä muita niitä on, joilla alkaa olla kiertopäivät jälleen kasassa.. Ois aika saada plussia tähän pinoon. Vink, vink.:) Joko Orionille on se lähete tullut?

Teinpä tuossa kiertoanalyysia viimesen vuoden ajalta, ku ens viikolla pitäs terveystarkastukseen mennä ja huomasin, että tuolta etusivulta vois pari tietoa päivittää. Yk onkin jo 16, en tiedä missä välissä oon sen väärin laskenu. Ja kiertopäiviksi vois varmaan merkitä 27-30, sillä kierto on näköjään yhen kerran ollut tuon 25 ja yhen kerran 36. Muutoin on aina ollut tuon 27-30 päivän kierto. Hmm.. Parasta koputtaa puuta, ettei nyt ala kierrot pahemmin reistaan, kun sanoin sen ääneen. :) Tätiä oottelen saapuvaksi ihan parin päivän sisään, ei oo yhtään sellainen olo, että olis tärpänny. Mutta vielä ei oo kyllä menkkajuilintaakaan tuntunut, mikä on kyllä positiivista. :) Toinen positiivinen juttu on ollut se, ettei tässä kierrossa ole tuhrutellut yhtenäkään päivänä.

9-vuotias pikkusisko kysy eilen, että milloin me saadaan vauva. Yritin siinä sitten jotain änkyttää, että eihän sitä tiedä saadaanko koskaan. Tuli aika puskista tuo kysymys, en ollu yhtään valmistautunut. :p
 
Ei oo vieläkään kutsua tullu. :( Mä en tajua mitä ne oikeen panttaa sitä! Siiheki meni noin kuukausi kun tuli se metformiini-tutkimuksen paperit, pitääkö ne nyt sitte tuota kutsua toisen kuukauden. :kieh: Tai sit ne aatteli että ei me mitään hoitoja (ja lasta) tarvitakaan kun en lähteny siihe tutkimukseen. :kieh:
Luulis että pian jo tulis. |O

Mulla lähti pikkasen lämpö nousuun, ellei sitte terolut nosta lämpöjä. Ihme on, jos ovis on itestään näin luomukierrossa tapahtunu. :) Sunnuntaina se varmaan ois ollu, koska maanantaina oli jo 0,1 astetta korkeampi. Mulla on ennenki noussu hitaasti. Sunnuntaina oli halutki korkealla. Mies parka joutu "vähän" töihi. :LOL:
 

Yhteistyössä