N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

Sirpula: Melko vastuuntunnoton lekuri sulla ollut! Minulle yksityinen gyne (joka määräsi clomit) sanoi, että EHDOTTOMASTI on tultava ultraan eka kierrolla, että nähdään miten munasarjat reagoi. Mulla oli kaksoisraskauden riski, kun oli oikealla puolella 2kpl 20mm follia. Jos olisi kolme ollut niin sekstailukielto olisi tullut. Kun mulla tuo 1 tabletti oli sopiva annostus niin lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei tarvitse enää käydä seurannassa muilla clomikierroilla. Täällä yksityisellä käynti (käyntimaksu + ultra) maksoi joku 80-100?. Kallistahan se on. :| Mutta sitten, kun oli se seurantaultra niin hinta tais olla 50-60?. Ihmettelin suuresti, että miksi hinta oli noin paljon alhaisempi, vaikka siihen kuului käyntimaksu + UÄ. :eek: Mutta, sinä teet niinkuin parhaaksi näet, menet ultraan tai et! =) Minä silti suosittelen menemään.
 
Sirpula Ymmärtääkseni verikokeella selvitetään kyllä ovis, mutta jos siellä esim kypsyy neljä munasolua ja kaikki irtoaa/hedelmöittyy, niin siinä se ongelma.. Verikokeen aikana on jo esim. monikkoraskaus alkanut, joten suosittelisin.. :)

Tänne ei ihmeitä.. testasin äsken huvikseni, negahan se tuli.. ei ollut yllätys :) Aloitin primolutit, eli menkat tulee 31.3.-2.4. toivottavasti :) Mutta nyt pakkaamaan ja aamulla kohti Helsinkiä... pitkä ajomatka :) Mutta sitten aurinkoon.. Ainakin Las Palmasiin, Marokkoon ja Madeiralle on luvannut 18-22 astetta ja aurinkoa, just olisi sopiva :)
 
Dreamer: Hyvää matkaa teille, muistakaa nauttia ja ottaa kaikki irti matkasta! :)


Mullakaan ei ollu mitään seurantaultria. 3. clomikierrolla, ku oli jo nostettu 3tabl/pvä annokseen, kävin sitte ultrassa. Eipä mulla hirveesti nuo clomit vaikuta, kun 3:lla vasta kasvaa hädintuskin se 1. :/

Saapa nähä miten tää pääsiäinen. Lauantaina kokolle. Muutenki anoppilassa varmasti käydään...en tiedä miten kestän, jos sinne tulee miehen veli perheineen, niillä on n. puolivuotias poika... :attn: Jotenki tuntuu taas nyt ottavan koville tää. :(
 
Oikein hyvää ja onnistunutta matkaa Dreamerille! Muistakaahan miehenne kanssa nauttia auringosta ja tietysti toisistanne! ;) :heart:

Orion: Se on jännä miten noi clomitkin vaikuttaa niin eri tavalla eri ihmisillä. Niinku mullakin tehosi 1 tabu oikein mainiosti. Joillakin ei sit tehoa clomit ollenkaan. :|
 
Orion Ajattele sitä, että heillä on onni olla vanhemmat, eikä se onni ole sinulta pois :hug: Tiedän, että ei ole helppoa, mutta näe asian hyvä puoli :heart: Voimia! :)
Tinttu Pitäisiköhän kokeilla 3tbl/pv jos ei lähde kierto ensi kuussa itsestään.. hmm.. Mulla ei 1-2tbl auttanut mitään, tosin menopuriakin pistelin kolme viikkoa isoilla annoksilla :(

Kiitoksia matkatoivotuksista :) Päivitän nyt vielä listan, tämän jälkeen uudet tiedot mielellään tummennettuina jotta löydän ne helpommin päivitettäväksi :) Etenkin ne plussaukset, joohan.. ;)
 
Heipä hei ja hyvää pääsiäistä kaikille! :) On ollut pientä taukoa tässä kirjoittelussa kun jotenkin vaan on tuntunut että kello on liian nopea ja aikaa kulkee siivillä... mutta siis

Orionille jaksamisia! Tiedän että voi olla rankkaa katsoa muita "onnellisia perheitä" mutta pitää vain pysyä reippaana ja odottaa milloin on oma vuoro viettää sitä vauvaperheen arkea!

Mulla nyt menossa Terolutissa 9pvä ja sitten ei muuta kun jännäämään kuukautisia... Toivotaan että nyt olisi tärpännyt! No,reilun viikonpäästä se selviää jos ei kuukautisia ala kuulumaan..sitten on syytä epäillä jotain pienen pientä vauvan alkua tuolla masussa :heart:
Mä en vaan tiedä miten mä jaksan jos se vuoto alkaa taas :ashamed: Mä oon niin kyllästyny siihen joka kuiseen vetistelyyn wc:ssä kun menkat on alkanut ja kipukaan ei ole mitään ihan pientä...No,mutta se siis selviää reilun viikonpäästä ja nyt ei auta kun toivoa parasta :) Nyt olis kyllä suuret mahdollisuudet plussauutisiin :whistle:
 
Ai niin..voisitteko vähän neuvoa että mitä mun kannattais ruveta tekemään,kun nyt ollaan aika tarkalleen vuosi yritetty sitä toista kääröä tuloksetta.. Terolutia syön ja sekin loppuu nyt huomenna. Lääkärissä on otettu jo verikokeilla kaikki mahdolliset,ultralla on katsottu munasarjat ja kaikki näyttää olevan ok. Mutta vauvaa ei vain kuulu..jos nyt meen uudestaan lääkäriin niin mitä ne tod.näköisesti mulle tekis? vai tekiskö mitään? ensimmäinen sai alkunsa nopeasti: joulukuussa 2005 jätin pois pillerit ja maaliskuussa 2006 oli jo vauva saanut alkunsa. Joten missä vika nyt?? Kiva jos joku osais vähän auttaa... en kuitenkaan koe kuuluvani ihan lapsettomuushoidon piiriin koska ensimmäinen on kuitenkin tullut niinkin "helposti/nopeasti"...
 
nuoriäiti87: Onko sulla nuo terot siksi, että kierrot on muuten ilman niitä liian pitkiä? Mietin vaan, että monestihan jos on pitkät kierrot niin ovista ei välttämättä tapahdu... Sulta on tutkittu, että ovis tapahtuu? Saattaahan ne jotakin verikokeita sulle taas tehdä ja ultrata varmuuden vuoksi. Ja entäs mies, onko hänen simppojaan tutkittu? Tuskinpa se aiheellista on, kun teillä esikoinen on niin helposti tullut, mutta voihan se olla, että lääkäri ehdottaa tutkimaan ne simpat varalta. Muuta en kyllä oikeen osaa sanoa... Siellä lääkärikäynnillähän se selviäisi. =)
 
tinttu mulla kuukautiset jäivät useasti tulematta, jonka takia syön nt 3kk teroluttia. Kävin yksityisel tutkituttamassa munasarjat ja sillon se ainakin sanoi että molemmat munasarjat toimivat niinkuin pitää.. en usko että noita miehen simppoja vielä tarttee tutkia..eiköhän se vika mussa ole jos jotain vikaa on.. :ashamed: Mutta siis nyt vaan innolla odotan tulevia viikkoja!!! Jotenkin olis sellanen tunne että josko nyt??!! :)
 
nuoriäiti87: Tuo että kuukautiset jää usein tulematta, viittaa kyllä vähän (tai vähän enemmänkin) siihen että ovulaatiota ei aina (ainakaan kunnolla) tapahdu. Ootko kokeillu ovistestejä?
Monestihan ekana hoitona saa clomit, vaikka kiertoki olis säännöllinen. Että voipi olla että semmosia saat... Mut toivottavasti et tartte! :)
 
nuoriäiti87: Se ovuloimattomuushan saadaan selville verikokeella, kun mitataan kierron loppuvaiheessa s-prog arvo. Tosiaan, jos lääkäri epäilee, että sulla ois tuota ovis ongelmaa niin varmaan määrää noi clomit niinkuin Orion sanoikin... Mutta luulisi, että ensin tutkisi ainakin kierrosta-parista tuon s-prog arvon. Minulla riitti clomien saamiseen kun tutkittiin yhdestä kierrosta ja kun kerroin, etten ole koskaan saanut ovulaatiotestillä plussaa (+ pitkät kierrot). Monestihan se sitten menee just niin, että naiselle ei myönnetä clomeja jollei miehen simppoja olla tutkittu... Mutta uskoisin, että teillä on erijuttu just sen takia, kun on jo yksi lapsi, joka on helposti saanut alkunsa. Paha mennä täältä käsin sanomaan mitään varmaa, mutta nämä oli vaan tämmösia "arvailuja" mitä vois tapahtua. Kannattaa varmaan ihan varmuuden vuoksi varailla aikaa lääkärille mikäli ei tässä kierrossa sitten tärppää. Toivotaan, että tärppäisi! :heart:

ON: Kp 26/26-34 ja mä olen kuin "perseelle ammuttu karhu". ARGG... :kieh: Ei ole erityisesti oireita suuntaan eikä toiseen, joten odotellaan...
 
Minäki tänne taas ilmoittaudun tauon jälkeen.. Ollut vähän masispäiviä, kun miehen spermatestin tulokset tuli. Lapussa luki Asthenozoospermia (eli siis se huono liikkuvuus). Tuntu niinku ois pommi tiputettu päähän. Vaikka eihän tuo välttämättä tarkota, että jouduttais johonki kauheisiin hoitoihin, mutta silti... Kyllähän se varmaan inssiin johtaa ainaski.. Ja sitte joudutaan vielä luopumaan meidän ihanasta koirasta :'( Maailma potkii ja pahasti.

Nuoriäiti87: Tiiän tunteen, ku menkat alkaa ja maailma romahtaa, taas. Ite oon tällä hetkellä jotenni asennoitunu siihen, että kunhan ees ne tulis ajallaan niin tietäis terojen vaikuttaneen. Kun vauvan alusta ei kuitenkaan voi olla kyse... :ashamed:
 
Voi murppa! :hug: Olen todella pahoillani miehesi spermatestin tuloksista... Asennoidu kumminkin niin, että jos liikkuvia ja normaaleita siittiöitä on edes jonkin verran niin ihan hyvin voi raskaus onnistua ilman mitään "rankkoja hoitoja". Hiljaiseksi vetää, ei oikein mitään lohduttavaa osaa sanoa. :( Koita jaksella! :heart:
 
Murppa :hug:

No mitäs,jos mä varaan ajan ihan terv.keskus lääkärille ni osaako se siellä ruveta vähän tutkimaan asiaa?? Kun mulle määrättiin Terolutit niin mä nimenomaan painotin että yritetään toista lasta ja yritystä on jo aika pitkään ollut. Ei kommentoinut asiaa muulla kun toivotti onnea yritykseen.. Onko ne clomit tabl. vai piikkeinä?? Voi apua että tää menee vaikeeks... :ashamed: Mä niin toivon sitä tärppiä nyt... Eli siis nyt on kp 24/32 ja odotukset on korkealla!! =)
 
nuoriäiti87 Koita saada aikaa gynelle suoraan. Äitiysneuvolan kautta saattaa päästä myös (ainaki mä oisin päässy), sehän ois sitte ilmaista (kai?). Clomeja ei voi yleislääkärit määrätä, pitää olla gyne. Ja clomit on tabletteja. :)
 
Täällähän on porukka hiljentyny... :(

Täällä kp 21, enää 2 pv teroja! Sitten pitäsi taas tulla ne odotetut menkat =) Voisi ens kuussa kokeilla tikuttaa ovista, jos sattuisi vaikka tulemaan kaks viivaa.. Vaikka en kyllä usko *negis* :ashamed:
 
Täällä on siksi porukka hiljentyny, ku Dreamer on matkoilla. :D

Murppa: Kyllähä se kannattaa varuilta tikuttaa ovista, eihän siinä mitään menetä. Paitsi muutamia ovistestejä. ;)

Osa tämän ketjun kirjoittelijoista on kyllä hävinnyt kuin tuhka tuuleen... :eek: Ymmärrettävää toisaalta, jos haluaa vähäksi aikaa unohtaa vauva-asiat. Itse välillä haluaisin unohtaa, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

 
Juu, se on Dreamerin syytä ettei täälä oo nyt juttua. ;) :D

Täälä villikset valmistuu hyvää kyytiä! Kun jaksais pitää saman innon yllä ku tähän asti, ni muutamassa päivässä olis valmista kamaa esiteltäväksi. :)

Mä oon rakastunu... :heart: http://www.youtube.com/watch?v=GLmXq5k3-EQ
 
Tinttu & Dreamer: Juu soittelin sitten heti viime viestieni jälkeen neuvolaan terkkarilleni ja hän perusteli ultraamattomuuden sillä, kun ko. yksikössä ei ole omaa gyneä (vaan ns. vieraileva) joten ultraan on niin harvoin mahdollisuus ja muutenkin niin tunkua niille lääkäripäiville. Sanoi, että melkeinpä varmempikin on tuo verikoe, mutta ei kai tässä auta muuta kuin toiveita pitää korkealla että pikkuinen pääsisi näiden lääkkeiden tukemana aluilleen ja kaikki menis hyvin. Ja jos sattuis kaksikin pikkuista alkunsa saamaan, niin kyllä vaan passaa, kunhan vain menis kaikki hyvin. Enempi tietty jos olis tulollaan ni riskit jo aika suuret... Oon jotenki nyt ihmeen luottavaisin mielin tämän asian suhteen, mikähän hormonihäiriö lie... :eek: mut tuskin tässä turhasta stressaamisesta ainakaan apua on. Mieluummin mä kuitenkin nyt näin yritän ja katotaan miten lähtee menemään, kuin että ei mitään apukeinoja olis käytössä.

murppa: Iso :hug: sinulle, ja tsemppiä jatkoon. Toivottavasti niitä ihmeitä kuitenkin tapahtuisi!

Niin tosiaan, meillä täällä uudessa asunnossa on netti pätkinyt kamalasti, siksi en ole taas päiväkausiin tänne teidän seuraanne päässyt! :saint:

).:) Lauantaina otin viimeisen clomin, nyt oon vaan yrittäny kellistellä tuota miestä harva se päivä - hyvin on toistaiseksi onnistunut... ;)
 
Joopa joo... hmm..kiertopäivä 26 siis meneillään ja olotila on hiukan epävarma mutta edelleen toiveikas.. :) ajattelin että jos nyt ei ole tärpännyt niin sitten ostaisin ne ovis testit ja alkaisin testailemaan.. elikkä lisää stressiä tiedossa jos siihen hommaan ryhdyn. Mutta laskeskelin että jos ei ole menkan maanantaihin mennessa alkanut niin sitten on kyllä odotettavissa VAHVAA plussaa :) no,mutta eipä tässä auta muu kuin odotella ja lähteä vaikka ens alkuun töihin :( jotenki ei taas tuo työnteko kiinnosta!
 
Sirpula: Ei voi olla totta! :eek: No jo on välinpitämätöntä touhua. Eikös se prkl terkkari tajua, että sitten siinä verikokeessa on myöhäistä jahkailla jos sulla vaikka sattuis toimimaan noi clomit normaalia paremmin ja kypsyttäis enemmän kuin kaksi suurta follia. Tai voi toki niinkin käydä, ettei tuo annostus toimi sinulle... Mutta toivotaan toki parasta! :heart: Kai meinaat kumminkin tikutella ovista? Ainakin sitten sais melko varmaksi tietää onko se tapahtunut. Pidetään peukkuja, että kasvais max. 2 isoa follia eikä yhtään enempää! :)

nuoriäiti87: Kyllä nuo ovistestit minusta on ihan hyvä juttu tässä yrittämisessä. Mulle ei ainakaan tule niistä stressiä. Hienoa nähdä edes ovistestissä ne kaksi tasapaksua viivaa. :) Mutta toivotaan, että sulla ei tarttis alkaa testailemaan ovista ja ne kaksi viivaa löytyis jostain ihan muusta testistä... ;)

Mukavaa kun ihmiset jaksaa olla toiveikkaita... Itse en siihen pysty. Joka kierrossa vaan masistelen, ettei kumminkaan ole tärpännyt. Uskallan iloita vasta sitten, kun/jos joskus saan raskaustestiin ne kaksi viivaa. Taitaa olla tuo melko pitkässä kuusessa...
 
Kun kaikki on taas kadonnu, niin minä kirjoittelen sitte yksinään. |O

Tulin vain raportoimaan, että häippäsen taka-alalle loppuviikoksi sen muuton takia. Toivottavasti tää ketju ei nyt ihan totaalisesti putoa pohjalle. MUISTAKAA SIIS KIRJOITELLA! =)

Palaillaan sunnuntaina tai maanantaina!! :wave:
 
Sirpula: Täälä meillä aivan sama homma, että vieraileva gyne. 2-3 kertaa kuussa käy täälä, että eipä siinä paljoa ultrailla. :/ Kävin tosiaan sit yksityisellä pari kertaa ultrassa ku clomit nousi jo 3-kertaiseksi annokseksi...
 

Yhteistyössä