N.20-v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään ~Vol.2~

Iltaa!

Olipas mukavaa retkeillä erähenkisesti lapissa ja käydä ulkohuussissa ku täti kurvasi kylään suunnilleen samaan aikaan ku me lähettiin ajelemaan kohti määränpäätä. Noh siitä selvittiin ja nyt siis kp 3 :headwall:
 
Sarah85 On kyllä tosi huono tuuri osunu ku just reissulle osu. :( :hug: Ja kun ylipäätään alkoi...


Mullaki tuo vauvanvaatteitten himoitseminen on laantunu vähän, koska en vaan uskalla ostella. Tuo villiksien kutominen nyt vaan on jotain...mä otan sen vähän niinkuin terapiana, ja siinähän on hyödyllinen ajanviete. Jos ei itelle oo käyttöä, niin ainahan voi myydä tai antaa pois.

Meillä vaan tuoki, kun iso talo rakennetaan, suunnitellaan kaikki lapsiperheen (ison!) näkökulmasta, niin entä jos niitä lapsia ei sitte suodakaan... :/ Sitä on kuitenki jo niin kiinnytty tuohon taloon, vaikka aivan kesken onki vielä, ei sitä halua koskaan myydä.

Saapa nähä rupeeko pikkuhiljaa kuulumaan useammin että "joko vauva tulossa". Mieheltä on muutamat kysyny, viimesimmäks miehen veljen vaimo. Ei meinannu edes uskoo kun mies sanoi että ei ole tulossa. Kyllä kai ne kaikki rupee oottaan vauvauutisia, kun 1½v oltu naimisissa ja iso talo rakennetaan... Mä oon kyllä vähän miettiny, että en rupea tätä asiaa salaamaan, vaan kerron reilusti jos asiasta puhetta tulee.
 
Moikka pitkästä aikaa... Olen pitänyt edelleen hiljaiseloa, ja tämä nimimerkin vaihtaminen siinä jotenkin ehkä vielä auttanut, kun on ollut outoa, ettei tulekaan haltiana tänne kirjoittelemaan :LOL: Nyt kuitenkin ajattelin tulla, koska ensimmäinen iso akel otettu tänään. Soitin väestöliittoon ja varasin ajan lapsettomuustutkimuksiin :x mulla on nyt kp 9 eli täti kurvasi hyvissä ajoin kylään, niinkuin odottelinkin. Itku ollut pari viikkoa, ja joka päivä ollaan miehen kanssa puhuttu lapsista ja siitä miten paljon molemmat niitä haluttaisiin. Miehen veli oli kyllässä viimeviikon, niin se vielä hillitsi meitä,mutta onneksi mulla oli ne kuukautiset, niin ei ollut niin kiusallista. Saatiin siis aika 15.4 ensikäynnille. Siihen ehtii vielä mulla yksi kierto loppua, joten toivotaan, että saisi sen peruutettua :) juteltiin miehen kanssa, kun meillä on ollut niin monta projektia, ja tultiin siihen lopputulokseen, että tämä vauva asia on nyt meille kaikkein tärkein. Siirretään häitä vuodella eteenpäin 2009 kesäksi ja talon ostamisetkin vasta sitten parin vuoden päähän. Nyt keskitytään tähän vauva-asiaan. Miskin sanoi aamulla, että me voitais kyllä sille lääkärille sanoa, että me halutaan heti niitä koeputkihedelöityksiä, eikä mitään sellaisia joista ei välttämättä olehyötyä - että vauva (tai kaksi :) meille äkkiä. no ei vaan olemme todella onnellisia nyt molemmat.Kyllä mua jännitti soittaa, mutta oli oikein ystävällinen kätilö puhelimessa. Nyt odotellaan sieltä vielä postia.

Täällä on tapahtuntu aika paljon sinä aikana kun olen ollut poissa, mutta lueskelen tässä kuulumisiane takautuasti, ja otan myöhemmin kantaa. Tämä uusi askel omassa yrityksessä piristi kyllä ihan suunnattomasti. Jotain tapahtuu =)

Tsemppiä kaikille, ja toivottavasi kevät saa aikaan hurjaa hormoonihyrräystä :whistle:
 
Huomenta vaan kaikille! Joo ei ne epäsäännölliset kierrot kivoja ole.. Mä syön nyt Terolut-valmistetta jotta kierto pysyis säännöllisenä. Ei tuntunut kivalta kun menkat saattoi olla useita kuukausia poissa ja r-testit näyttivät miinusta...on sitä tullut eräskin testi käytettyä kun joka kuukausi luuli että NYT on vihdoin tärpännyt ja kuukausi toisensa perään joutunut pettymään :ashamed: Kyllä on itkut ollu herkässä joka kerta,kun testit näyttää miinusta ja menkat on alkanu :'( mä en enää tiedä kauanko mä jaksan odotta.. alan olla jo oikeesti niin epätoivonen että näinköhän me enää pientä kääröä kotiin koskaan kannetaankaan :/ no,kohta alkaa olla taas tärppipäivä lähellä.. toivotaan parasta,pelätään pahinta ;)
 
Nyt kun lueskelin pinoa takaisin päin huomasin ilokseni että Khaoshan oli plussannut =) oikein paljon paljon onnea. Oli tosiaan jo aikakin saada tähän pinoon plussia.

Huomaan, etten taas millään meinaa pysyä pois täältä palstalta. :) on jotenkin niin iloinen olo - ja toiveikas - ehkä me saadaankin vauva :heart:
 
niin ja toivon tosiaan että Dreamerilla tulis se täti kylään, ennen reissua. Itsellä melko säännölliset kuukautiset, mutta välillä niitä "jopa" 48 pv eli kaksi kertaa liian pitkiä kiertoja on ollut ja silloin todella on oppinut arvostamaan säännöllistä kiertoa. niin ja matkalla on inhottavaa olla jos täti puskee päälle, mutta kuukuppi on mulla helpottanut elämää. Auringonottokin onnistuu. Suosittelen.

ja Sarah meillä on valmiina nimert jo neljälle lapselle :ashamed: ensimmäiset ja toisetkin. Toivotaan nyt että saatais edes se ensimmäinen. Noin 6 vuotta olen kerännyt hyviä nimiä, ja puhutaan miehen kanssa jo nimillä meidän tulevita lapsista. - tideän, sekopäistä.
 
Sarah Voih :(
Orion :) kyllä mekin monelle ollaan reilusti kerrottu..
Myrica Hienoa, että asia edistyi :) Ja olen kyllä ostanut kuukupin, mutta kun ei ole reiluun kolmeen kuukauteen ollut menkkoja niin ei ole tullut käytettyä..

Täällä vittumainen päivä töissä.. Yksi 15min tauko, muuten koko ajan paikoillaan hoitamassa vauvaa.. ja sitten kun pyysivät lupauduin tekemään ylitöitä ja peruin kyydin, mutta yllättäen ei tarvinnutkaan olla töissä ja hirveällä kiireellä takas kyyti tilaamaan.. juuh.. noh, joka tapauksessa.. itkettää koko ajan, pinna kireällä ja kyynel herkässä :( Naisen elämä..

Tätiä ei näy vieläkään, soitin äsken klinikalle. Luultavasti menkat oli jälkivuodon yhteydessä jo oviksen aikana, joten primolutit perjantaina käyttöön ja huhtikuun alkuun menkat.. niitä odotellessa sitten.. Ja laittavat nyt lähetteen julkiselle puolelle. En tosin tiedä haluanko siirtyä KYSiin mutta onpa ainakin lähete tehty, sittenhän sen voi perua.. siinä menee kuitenkin 3-6kk, joten jospa tärppäisi sillä aikaa :) (niinkuin lääkäri epäilee).. Mutta nyt päivälevolle, on vitutus vieläkin päällä :D
 
Dreamer: Tuttu tunne tuo, kyynel herkässä ja pinna kireellä. :( Jos mieheltä kysyttäis niin ois varmaan liiankin tuttua. Toivotaan, että ne menkat sulla alkais pian niin pääsisitte uuteen kiertoon! Mulle vois muuten laittaa tuonne listaan kierron pituudeksi 26-34. Kierto väkisin venyy tuonne 34 ellei pidempäänkin, kun ovis on vasta näin myöhään...

Myrica: Hienoa, että rohkaisit itsesi ja soitit väestöliittoon! Nyt ne asiat alkaa rullata. :) Iso hatunnosto sinulle ja erittäin paljon tsemppiä tuleviin tutkimuksiin! :heart:

Sarah85: On se täti kyllä niin v-mäinen. Pahoittelut! :hug:

Minäkin muuten kerran mietin kuukupin ostoa, mutta se kuulosti niin oudolta, että jätin sen sikseen... :eek: :D Ei mun päähän kyllä mahdu, että miten se muka toimii.

Mies on vieläkin töissä, lähti 12 päivällä ja ei tienny kuinka kauan menee... Tylsää. :( Inhoan rueta yksin nukkumaan, enkä voi nyt kovin pitkään valvoakaan, kun aamulla on herätys 4.30. Oivoi... |O
 
Tervehdys taasen!

Suurinosa muuttolaatikoista vihdoin purettu ja kyllä onkin hommaa riittänyt! Itse muuttopäivä oli kyllä järisyttävää juoksemista, vaikkei sinänsä kiire mihinkään ollutkaan. Mutta kerran oli porukkaa paljon paikalla kantoapuna niin joutuisastihan tavarat siirtyi paikasta toiseen, kun muutettavien asuntojen välillä oli matkaa vain 6 km. Nyt sitten ollaan miehen kanssa kumpikin talvilomalla tämä viikko että saadaan rauhassa muuttaa loppuun. Harmi vaan, kun toissaviikkoinen suuri suru pyörii mielessä taustalla vähän väliä. Mutta elämän on jatkuttava...

Täällä oli käyty mielenkiintoista keskustelua vauvan vaatteista sun muista jutuista, joita naiset vauvakuumeissaan hankkineet jo ennakkoon... :D Pakko kai se minunkin on tähän samaan kategoriaan lukeutua, kun semmoinen hoitopöydän lähelle ripustettava kankainen seinäteline (jossa pikkulokerikoita talkille, voiteille jne.) on jo kaapin perälle tiensä löytänyt. Sen kun kerran näin, niin se oli pakko saada siltä sesomalta itelle; oli jotenkin niin hellyttävä! :heart: Mutta suoranaisesti vauvan vaatteita en ole vielä ostanut yhtäkään (lue: olen pystynyt toistaiseksi hirveästä himosta huolimatta olemaan ostamatta), sillä jotenkin aina hiipii mieleen pelko että tietää pian huonoa onnea asian tiimoilta, kun ei ole vielä ollut tietoakaan raskautumisesta.

Niin tosiaan, huomenna aloitan clomit, jännittää jo valmiiksi.

Mutta nyt lähden suihkuun ja tv:tä kattelemaan.. Plussatuulia kaikille! :wave:
 
Huh, nyt mennään ja kovaa, ajateltiin ottaa miehen kanssa äkkilähtö aurinkoon, joten palailen palstoille taas huhtikuun alussa. Toivotaan, että silläaikaa on paljon plussia satanut tälle palstalle :) vähän edestakaisin ravaamista tämä nyt on ollut, mutta on niin valoisa kevätmieli nyt. ihanaa !! :D
 
Dreamer & Myrica: Ootte NIIIIIIN epäreiluja kun jätätte meidät tänne kylmään pohjolaan ja itse lähdette aurinkoon! :'( :D Toivottavasti matka tuo teille molemmille hieman erillaisuutta arkeen ja vie vauva-asioita vähäksi aikaa taka-alalle.

Sirpula: Kääk, meillä tuo sama "ruljanssi" vielä edessäpäin. Muutto siis edessä ensiviikolla. Minkäs kokoiseen asuntoon muutitte? Rivi- vai kerrostaloon? En muista ootko kertonu jo aiemmin... :ashamed: Tänään oot siis ekan clomin ottanut. Toivotaan ettei mitään pahoja sivuvaikutuksia tulisi! Ja erityisesti toivotaan, että clomit tehoais. Millon sulla on seurantaultra?
 
Dreamer: Khih. =) Noo, jospa te jotenkin sen saatte maksettua. Meillä ei oo varaa lähteä minnekkään lomalle, eikä kyllä ole aikaakaan. Tuskinpa kesälläkään käydään juuri missään, kun mies sai kesätöitä ja itsellenikin on lupailtu. Tulisi edes raskaaksi niin ei haittais vaikka pitäis vaan kotona "nyhjöttää". :heart:
 
Tinttu Palkka riippuu ihan siitä paljon teen töitä.. Saan siis olla vaikka yötä päivää hoitotyössä :) mutta eiköhän tässä selvitä.. :)

Tuli tälläinen ihana laulu vastaan.. Itse olen joutunut kokemaan tämän, liian moni ystävä jättänyt kun on minulla vaikeaa..

Mistä tunnet sä ystävän
Onko oikea sulle hän
Ajat ankeimmat selvittää
Kuka viereesi jää
Kun on sinulla vaikeaa
Ja kun tarvitset auttajaa
Silloin ystävyys punnitaan
Menee muut menojaan
Siitä tunnet sä ystävän
Kun on vierelläs vielä hän
Turhat tuttavat luotas ois
Hävinneet pian pois
 
Tinttu: Juu tänään otin ensimmäisen clomin, kamalasti kyllä jännittää että miten käy mummolle lumessa...vai miten se nyt oli... :D :LOL: Muutettiin tällaiseen 80 neliön rivitalokolmioon, valmistunu vuonna 1995. Tosi nätti asunto, varsinkin nyt kun saatu oman näköiseksi laitettua! :saint:
Tuosta seurantaultrasta :eek: ; Kun minulle ei ole sovittunakaan mitään seurantaultraa, ainoastaan käyn taas kp 21-22 verikokeessa, thats it! :|
Mutta sellaisen kunnon tempun tänään tein, että soitin terv.hoitajalle ja ruikutin että hänen täytyy mulle lääkäriltä saada vielä yks 3 kierron satsi teroja, jotta saan nyt sitten yhteensä neljä kiertoa putkeen touhuilla clomien ja terojen kanssa! Josko sillä rupeais saamaan jo tuloksia aikaan... Haaveet siitä omasta pikku nyytistä on niin valtavat, että valmis tekemään ihan mitä vaan sen edestä.. :heart: Eli gynehän sanoi mulle viimeksi, että nyt tämän kierron jälkeen (jossa käytössä clomit+terot) mennään tarkempiin tutkimuksiin, vaikka meillä tulee yritystä vuosi täyteen vasta toukokuussa. Mutta jotenkin tuntuu, että haluttais miehen kanssa vielä jonkin aikaa yrittää näin kotikonstein, vaikkakin lääkkeet onkin siihen rinnalle saatu, onneksi. Kynnys mennä tutkimuksiin on kai ainakin toistaiseksi liian kova. :ashamed:

Niin ja Dreamer; Ei ole kauaa kun ko. laulun kuulin radiosta ja mietin samaa, tosiystävät on todellakin tänä päivänä kiven alla! itsekin liian monta pettymystä sillä saralla joutunut kokemaan... Koitetaanpa taas jaksella, onneksi meillä on täällä toisemme! =) :hug:

Tulipas taas tekstiä, jaksaakohan tätä kukaan edes lukea kokonaan... :D
Nyt lähden kohtapuoliin pyöräilemään töihin, pääsen huomenna iltapäivästä pois. Palaamisiin! :wave:
 
Sirpula: Kyllä kannattaisi vaatia seurantaultra ehdottomasti! Jotkut lääkärit on semmosia, että eivät määrää seurantaa vaikka kyllä jokaiselle pitäisi. Eihän sitä koskaan tiedä miten clomit käyttäytyy sinulla... Minä sinuna koittaisin jotakin kautta varata ultraan ajan, jos ei muuten niin yksityiselle. Itse kävin seurannassa kp 14. Ja onhan se itsestäkin kiva tietää miten clomit käyttäytyy. =) Ja noista teroista... Minun käskettiin heittää terot pois kuvioista kun clomit otin käyttöön. Lääkäri sanoi, että ne vain turhaan sekoittaa tilannetta. Mutta jokaisellehan määrätään eri tavalla nuo. Varmasti ihanan asunnon olette löytäneet. Ja ison! Sinne sopisi vauva jos toinenkin. :heart:
 
Dreamer, juu oikein rentouttavaa lomaa teillekin :) luultavasti teidän matka onkin hintavampi, kun meidän matkasta on tulossa sellainen seikkailu - katsotaan mitä reissu tuo mukanaan ja eletää päivä kerrallaan ihmetellen. mennään myös käymään siskon luona, kun asuu tällähetkellä portugalissa. Ollaan kyllä miehen kassa todella loman tarpeessa, ei olla oltu ulkomailla moneen vuoteen, sitten onkin heti matkalta palattua eka käynti väestölitossa, ja toivottavasti saadaan tutkimukset nopeasti käyntiin. Makalla tosin vois olla erityisintoa pupuilla kovasti. Pakkasin jo ovistestitkin laukkuun :whistle: toivottavasti olis yllätysplussa matkalta tuomisena :D

jaksamista teille suomeen jääville, ja kaikille tasapuolisesti onnellista pääsiäisen aikaa :p ja herkullisia suklaamunia, ja tietysti paljon plussia :heart:
 
Sirpula Kannattaisi vaatia ultra.. Ihan varuilta vain, koska esim. minulla edes 2tbl ei vaikuttanut mitenkään.. Ja vaikka kaikki halutaan vauvaa kovasti, niin tuskin kolmosia, nelosia jne.. sentään :) Kaksoset vielä voisi ottaakin :)
Myrica Mekin käymme Portugalissa, mutta tosin Madeiralla :)

Ei vieläkään olla pakattu.. :whistle: tätiä en enää edes toivo, saa pysyä poissa reissun ajan... :D
 
Heippa!

Miten Sirpulalla kävi, varasitko seurantaultra ajan?

Mittailin tuossa aamulla lämpöjä ja kyllä ne vaan on pikkuisen taas nousseet. 36.8 näytti ja kun normaali on 36.3-36.4. =) Ajattelin kyllä etten rupea seuraamaan noita lämpöjä, kun tulee lisästressiä, mutta mittasinpahan tänään kumminkin...

Pitäis jatkaa tavaroiden pakkaamista kunhan mies vaan tois töistä lisää pahvilaatikoita. Me lähdetään pääsiäiseksi käymään kotopuolella, joten ei olla moneen päivään pakkaamassa. Ja kun tullaan niin on enää pari päivää tehokasta pakkaamisaikaa! :eek:

Mitäs muille kuuluu?
 
Tinttu & Dreamer: En ole vielä varannut aikaa, mutta aika varma olen etten ainakaan julkiselle puolelle saa enää mitenkään ultra-aikaa ens viikolle! Mitähän maksaa yksityisellä se?
Mulle se gyne sano että kun kp 21-22 on se verikoekontrolli, niin siitä näkee että onko tapahtunut ovulaatio vai ei. Mitähän tässä nyt oikein uskois ja mitä ei?! :eek: :headwall:
 

Yhteistyössä