Meillä on sellaset vakuutusyhtiön rahastot lapsilla jotka on lasten nimissä, mut varojen nostoon tarvitaan myös minun ja mieheni suostumus. Miehen veli on vakuutusvirkailija joka teki ne silloin aikanaan, en itse tiedä miten se käytännössä menee.Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?Alkuperäinen kirjoittaja Marja:juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
On kyllä ihan rahastusta nuo vakuutusyhtiöiden rahastot.Eikä kantsis luottaa siihen, et niitä lafkoja ja rahoja on välttämättä edes on,sitten kun aika on kypsä.Miksi kummassa maksaa toiselle säästämisestä/sijoittamisesta?Ja sanon tämän siksi, että itse aikanaan olen näitä rahastoja myynyt.Alkuperäinen kirjoittaja Marja:Meillä on sellaset vakuutusyhtiön rahastot lapsilla jotka on lasten nimissä, mut varojen nostoon tarvitaan myös minun ja mieheni suostumus. Miehen veli on vakuutusvirkailija joka teki ne silloin aikanaan, en itse tiedä miten se käytännössä menee.Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?Alkuperäinen kirjoittaja Marja:juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
Taas yks kateellinen täällä jolla ei ole varaa säästääAlkuperäinen kirjoittaja Jep:On kyllä ihan rahastusta nuo vakuutusyhtiöiden rahastot.Eikä kantsis luottaa siihen, et niitä lafkoja ja rahoja on välttämättä edes on,sitten kun aika on kypsä.Miksi kummassa maksaa toiselle säästämisestä/sijoittamisesta?Ja sanon tämän siksi, että itse aikanaan olen näitä rahastoja myynyt.Alkuperäinen kirjoittaja Marja:Meillä on sellaset vakuutusyhtiön rahastot lapsilla jotka on lasten nimissä, mut varojen nostoon tarvitaan myös minun ja mieheni suostumus. Miehen veli on vakuutusvirkailija joka teki ne silloin aikanaan, en itse tiedä miten se käytännössä menee.Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?Alkuperäinen kirjoittaja Marja:juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Siis miten niin "myönnänkö"???
No ihan taatusti.
Melkein joka kerta se menee ihan normaaliin elämiseen, siihen se tarkotettukin on.
No sori nyt vaan mutta ihan on oma mokasi. Oisit aikanaan opiskellut ja hankkinut hyvän työpaikan niin ei tarvitse marista :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja sieppari:On teillä enemmän rahaa kuitenkin kuin minulla.Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:Hö sanon minä.. Me säästetän lapsilisät ja ei mitää raharikkaitra olla.. Kunhan vaan lapsille pistetään syrjään.
Häh, tää oli ilmeisesti taas provo ja onnistui ketjun pituudesta päätellen (ei jaksa edes lukea läpi). Missäs noin on sanottu, ei todellakaan ole. Jos se olis, niin eri lasten lapsilisät vois laittaa eri tileille, mutta eihän se niin mee. Niin ja sitten esim esikoinen on "vähäarvoisempi" kuin vaikka viides lapsi, joka saa enemmän rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja lolita:lapsilisä on tarkoiettu lapselle ja lapsille se myös menee.