myönnätkö käyttäneesi kerran jos toisen lapsilisän johonkin muuhun kuin lapselle tarkoitettuun asiaan?

  • Viestiketjun aloittaja lolita
  • Ensimmäinen viesti
tätä sitten
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kyllä, voin myöntää käyttäneeni lapsilisiä laskuihin, kampaajalla käyntiin, vaatteiden ostamiseen (itselleni), tupakkaan, alkoholiin, taksilla ajeluun, ruokaan, auton lyhennykseen, omiin "humputuksiin". Entäs sitten?
Olet epäkelpo äidin osaan. Sitä sitten nimittäin. Et ole ansainnut sen enempää lapsia kuin lapsilisiä, koska et Uhraudu Lastesi Eteen ja Unohda Itseäsi Lastesi Tähden vaan olet Itsekäs.

No mites mun pitäis uhrautua?
Et harrasta mitään.
Et osta uutta itsellesi koskaan. Kun menet vaateostoksille ajatuksena että ostat itsellesi uudet sukkahousut Plussa-tarjouksesta, tuletkin takaisin lasten vaatteita ja tarvikkeita kassit pursuten, ja paikkaat ja parsit ne risat vanhat "nailonit".
Et käy kampaajalla.
Et käy missään, paitsi leikkipuistossa ja mammapiirissä lastesi kanssa.
Siivota, leivot, palvelet, passaat, annat ja ojennat, otat ja tarjoat. Lapsille, miehelle ensin, itsellesi vasta sitten jos aikaa jää tai kattilasta riittää.
Et ota itsellesi omaa ruokalausta, vaan syöt lasten tähteet.
Jos menet kaverille kylään, otat aina lapset mukaan. Äiti, joka ei ota lapsiaan mukaan joka ikiseen paikkaan, ei rakasta lapsiaan.
Ja muista, ettet saa ikinä väsyä, hermostua tms. koska jos näin, olet huono äiti etkä rakasta lapsiasi.

Lista voisi olla vitsi, mutta ikävä kyllä tätä ajattelua on vielä olemassa.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tätä sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kyllä, voin myöntää käyttäneeni lapsilisiä laskuihin, kampaajalla käyntiin, vaatteiden ostamiseen (itselleni), tupakkaan, alkoholiin, taksilla ajeluun, ruokaan, auton lyhennykseen, omiin "humputuksiin". Entäs sitten?
Olet epäkelpo äidin osaan. Sitä sitten nimittäin. Et ole ansainnut sen enempää lapsia kuin lapsilisiä, koska et Uhraudu Lastesi Eteen ja Unohda Itseäsi Lastesi Tähden vaan olet Itsekäs.

No mites mun pitäis uhrautua?
Et harrasta mitään.
Et osta uutta itsellesi koskaan. Kun menet vaateostoksille ajatuksena että ostat itsellesi uudet sukkahousut Plussa-tarjouksesta, tuletkin takaisin lasten vaatteita ja tarvikkeita kassit pursuten, ja paikkaat ja parsit ne risat vanhat "nailonit".
Et käy kampaajalla.
Et käy missään, paitsi leikkipuistossa ja mammapiirissä lastesi kanssa.
Siivota, leivot, palvelet, passaat, annat ja ojennat, otat ja tarjoat. Lapsille, miehelle ensin, itsellesi vasta sitten jos aikaa jää tai kattilasta riittää.
Et ota itsellesi omaa ruokalausta, vaan syöt lasten tähteet.
Jos menet kaverille kylään, otat aina lapset mukaan. Äiti, joka ei ota lapsiaan mukaan joka ikiseen paikkaan, ei rakasta lapsiaan.
Ja muista, ettet saa ikinä väsyä, hermostua tms. koska jos näin, olet huono äiti etkä rakasta lapsiasi.

Lista voisi olla vitsi, mutta ikävä kyllä tätä ajattelua on vielä olemassa.. :(
Kai mä edes mun palkkaa saan käyttää uusiin sukkiksiin :'( :D

 
Vierain
Minun lapselta oli jo koulukaveri kysäissyt, että laitetaanko sullakin lapsilisät omalle tilille? Hänellä laitetaan, ja sitten hän saa niillä rahoilla aikuisena ostaa ihan mitä tahtoo :) (ovat kolmasluokkalaisia)... Tyttö oli ihan että ööh, ja kyseli minulta asiaa. Kerroin sitten, että ihan omaksihan hänkin rahat saa, kun niillä maksetaan kallis harrastus joka kuukausi... Siihen tyytyi mielellään.

Meilläkin on yhteiset rahat perheessä, jos joku jotain tarvitsee, se hänelle hankitaan, eikä ajatella onko nyt minun palkka ukon palkka vai lapsilisä...
 
Mä en ikinä mieti, miten kulutan lapsilisän. Meillä menee ruokaan tietty määrä rahaa, enemmän tai vähemmän lasten juttuihin kuussa, laskuja maksetaan, lainaa lyhennetään, laitetaan säästöön... Mitä tahansa, mutta ikinä en mieti, lähteekö se raha mun tililtä mun kotihoidontuesta vai lapsilisästä vai miehen tililtä. Samaa rahaa siis kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kai mä edes mun palkkaa saan käyttää uusiin sukkiksiin :'( :D
Niillähän on niin miljoona käyttötapaakin, joka kuukausi on Pirkassa monta vinkkiä :D
Mähän voin sitten vuoden aikana ostetuilla sukkiksilla jotka on niin riekaleina etteivät enää pysy päällä rakentaa itelleni jotain kivaa :D Vaikka peruukin niin ei tarvii käydä kampaajalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mähän voin sitten vuoden aikana ostetuilla sukkiksilla jotka on niin riekaleina etteivät enää pysy päällä rakentaa itelleni jotain kivaa :D Vaikka peruukin niin ei tarvii käydä kampaajalla.
Joo, niistä voi varmaan tehdä sellaisen lettikampauksen, pistää paksumpaa denieriä "hattuosaan", niin ei tarvi pipoakaan ostaa :D *innostuu*
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mähän voin sitten vuoden aikana ostetuilla sukkiksilla jotka on niin riekaleina etteivät enää pysy päällä rakentaa itelleni jotain kivaa :D Vaikka peruukin niin ei tarvii käydä kampaajalla.
Joo, niistä voi varmaan tehdä sellaisen lettikampauksen, pistää paksumpaa denieriä "hattuosaan", niin ei tarvi pipoakaan ostaa :D *innostuu*
Tai sellanen rastatukka! Voi hitsi, eiköhän nyt aleta askarelemaan... Tosin mulla on tasan yhdet sukkahousut, mut jos mä nyt alan niitä keräilemään niin ens talvena on jo ihan uus look.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lolita:
lapsilisä on tarkoiettu lapselle ja lapsille se myös menee.
Oletkohan ihan terve?
Tiesitkö, että lapsilisä on 100 euroa.

Meillä lapset jo syövät sen edestä kuussa.
Lisäksi heillä on oma huone. Kaksion vuokra on noin 400, kolmion noin 700. Eli se lasten huone maksaa 300.
Lapsillamme on kalliit lapsivakuutukset.
Lapsemme harrastavat ja ne maksavat paljon.
Lapsiamme kuljetetaan harrastuksii ja liikkuminen on kallista.
Päivähoitomaksut ovat noin 200.

Joten, tuota, täytyy olla todella yksinkertainen ihminen, jos kuvittelee, että vanhemmat tienaavat tuolla satasella. Kyllä se menee kymmenkertaisesti lastenmenoihin. (kaksi lasta meillä)
 
Meillä se menee autolainan lyhennykseen.
eli aika pitkälti kulkuneuvoon jolla lapset pääsee harrastuksiin, retkille ja lomille.
ilman autoa pysyttäs kotona eikä harrastettaisi mitään tai käytäisi missään.
toki auto on ensisijaisesti miehen kulkuväline töihin.

muoks. vastaus kysymykseen monestikkin kyllä. meille tulee muutakin rahaa kuin lapsilisää ja jos lapsilisäpäivänä tarvii jotain mikä ei liity lapsiin niin se voidaan ostaa sitten tilipäivänäkin. en näe mitään eroa.
 
Mulla ollut hyvä tarkoitus laittaa lapsen opiskeluja varten jotain säästöön, mutta aikomukseksi jäänyt. Yhteiseen elämiseen tahtoo ne rahat mennä. Itselleni on säästetty lapsilisät ja opiskelut kustansin niistä. Äiti antoi joka kuukausi rahaa tililtä ja näin minun ei tarvinut ottaa opintolainaa.
 
Marja
juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?
 

Yhteistyössä