myönnätkö käyttäneesi kerran jos toisen lapsilisän johonkin muuhun kuin lapselle tarkoitettuun asiaan?

  • Viestiketjun aloittaja lolita
  • Ensimmäinen viesti
Marja
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?
Meillä on sellaset vakuutusyhtiön rahastot lapsilla jotka on lasten nimissä, mut varojen nostoon tarvitaan myös minun ja mieheni suostumus. Miehen veli on vakuutusvirkailija joka teki ne silloin aikanaan, en itse tiedä miten se käytännössä menee.
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?
Meillä on sellaset vakuutusyhtiön rahastot lapsilla jotka on lasten nimissä, mut varojen nostoon tarvitaan myös minun ja mieheni suostumus. Miehen veli on vakuutusvirkailija joka teki ne silloin aikanaan, en itse tiedä miten se käytännössä menee.
On kyllä ihan rahastusta nuo vakuutusyhtiöiden rahastot.Eikä kantsis luottaa siihen, et niitä lafkoja ja rahoja on välttämättä edes on,sitten kun aika on kypsä.Miksi kummassa maksaa toiselle säästämisestä/sijoittamisesta?Ja sanon tämän siksi, että itse aikanaan olen näitä rahastoja myynyt.
 
vieras
No just tänään pistin lapsilisän eteenpäin, osan vanhempien säästötilille, osan lasten omille tileille, että maksan niillä sitten syksyllä taas kalliita harrastuksia. Ja loput meni lainatilille paikkaamaan sieltä nostettua etelänmatkan käsirahaa.

Tai sitten käytin tämän päivän tilisiirtoihin omaa palkkaani, joka mätkähti tilille eilen ja sinne jäi vielä lapsilisät odottamaan keväthaalareidin ja -lenkkareiden ostoa... kuka viisas nyt sitten kertoisi, onko pankin kone osannut erottaa, että varmasti ne Kelalta tulleet eurobitit ovat sinne tilille jääneet, etteivät vaan menneet vanhempien etelänmatkan kustantamiseen? :D
 
En jaksanu lukee koko ketjua nyt läpi ja luulenpa vastaavani samoin tavoin, ku joku muukin...

Elikkä en jaottele rahoja, mitä meille tulee. Meän perheen tarpeisiin ne kaikki rahat kuites menee, oli kyseessä lapsilisä tai palkka.
 
Jatta
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
juu meillä ainakin jokaisella lapsella on oma rahastotili, jonne lapsilisät menee. jokaisella muksulla on 20 v muutama kymppitonni pesämunaa, mut meillä on sellanen ehto siinä, et lasten (tai aikuisiahan ne silloin jo ovat) kanssa yhdessä sovitaan mihin ne rahat sitten käytetään. Tämä ratkaisu on meille hyvä.
Miten tollasen ehdon teitte? Siis käytännössä? Eikö lapset pääse käsiksi rahoihin tullessaan täysi-ikäisiksi?
Meillä on sellaset vakuutusyhtiön rahastot lapsilla jotka on lasten nimissä, mut varojen nostoon tarvitaan myös minun ja mieheni suostumus. Miehen veli on vakuutusvirkailija joka teki ne silloin aikanaan, en itse tiedä miten se käytännössä menee.
On kyllä ihan rahastusta nuo vakuutusyhtiöiden rahastot.Eikä kantsis luottaa siihen, et niitä lafkoja ja rahoja on välttämättä edes on,sitten kun aika on kypsä.Miksi kummassa maksaa toiselle säästämisestä/sijoittamisesta?Ja sanon tämän siksi, että itse aikanaan olen näitä rahastoja myynyt.
Taas yks kateellinen täällä jolla ei ole varaa säästää :)
 
Jep
Säästän ja jopa sijoitan rahaa, en vain oikeasti näe pointtia maksaa toiselle siitä.Esim.eläkesäästämiset ym ovat todella huonoja siinä mielessä, ettet välttämättä saa rahojasi ulos ilman hirveitä kuluja ja jos jostain syystä haluat lopettaa säästämisen, se ei onnistu noin vain ja rahat jäävät "syömään itseään".
 
vieras
En myönnä,lapsilisä menee mun tilille ja lapsi tarvii vaippoja,ruokaa,vaatteita yms ja ei tuo 100? kuussa eli lapsen tarpeisiin menee,enkä mä kato et laps mulle velkaa jää kun joudun "omistani" lisää laittamaan kun "lapsen" rahat ei riitä :D
 
tossuliini
Meillä menee lapsilisät kyllä yhteisiin ruokiin ja elämiseen, en mä erottele lapsen ja omia rahoja vaan ne on yhteiseksi hyödyksi joilla ostellaan vaatteita, maksetaan vuokra tästä asunnosta, hommataan ruoat. Mulla menee lapsilisät s-tilille joten ne menee automaattisesti ruokaan ja voi mennä myös pesuaineisiin koska tartteehan sitä pestä lapsenkin vaatteet. Meillä ei ikinä ole jäänyt säästöön lapsilisistä eikä varmaan koskaan jääkään niin kauan kuin lapsilisät polkee paikallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sieppari:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Hö sanon minä.. Me säästetän lapsilisät ja ei mitää raharikkaitra olla.. Kunhan vaan lapsille pistetään syrjään.
On teillä enemmän rahaa kuitenkin kuin minulla.
No sori nyt vaan mutta ihan on oma mokasi. Oisit aikanaan opiskellut ja hankkinut hyvän työpaikan niin ei tarvitse marista :headwall:
 
Haloo
Alkuperäinen kirjoittaja lolita:
lapsilisä on tarkoiettu lapselle ja lapsille se myös menee.
Häh, tää oli ilmeisesti taas provo ja onnistui ketjun pituudesta päätellen (ei jaksa edes lukea läpi). Missäs noin on sanottu, ei todellakaan ole. Jos se olis, niin eri lasten lapsilisät vois laittaa eri tileille, mutta eihän se niin mee. Niin ja sitten esim esikoinen on "vähäarvoisempi" kuin vaikka viides lapsi;), joka saa enemmän rahaa.

Hohhoijaa, miten ajattelit että nuo erotellaan. Lapsilisän verran kuussa lapsille ruokaa, vaatteita ja leluja;)?
 

Yhteistyössä