Matilda/Saana: Niin tuttua tuo tuska ja itkut...Jotenkin voin niin kuvitella itseni Saanan tilanteeseen. Olisin myös varmaan pakottanut itseni järjestämään babyshowerin, jos olisi ollut "mun vuoro" (siksikin, koska en ole kertonut kellekään tästä meidän tilanteesta), mutta aivan järkyttävä jälkitila siitä olisi seurannut. Mulle on ihan normitila vollottaa suihkussa aivan hulluna. Joskus kun ajattelen itseni ikään kuin ulkopäin niissä tilanteissa, tulee ihan paha olla vaikkei juuri sillä hetkellä itkettäisikään. On tämä rankkaa.
Mulla näistä tunnekuohuja vielä joskus pahentaa se, että mies reagoi mun "hysteriaan" aika negatiivisesti. Tosin ymmärrän miestäni kyllä: on varmasti aivan kamalaa katsoa toisen (minun) menevän aivan kappaleiksi, kun lohdutusta ei oikeastaan ole - paitsi se oma vauva tietysti. Joskus musta tuntuu, että miestä tavallaan loukkaa, ettei ole nähnyt mun mistään asiasta ikinä koskaan aiemmin olevan näin äärimmäisen voimakastunteinen ja - suorastaan - pakkomielteinen. On varmasti vaikeaa sietää mua juuri nyt. Sitäkin suren, aika paljon. Että miten tämä vaikuttaa jossain pohjalla parisuhteeseen. Periaatteessa en pelkää, mutta sittenkin tuntuu joskus siltä, että tämä on kohtuuton taakka mille tahansa suhteelle. Onhan sitä ihan luonnostaankin vaikeita jaksoja suhteessa. Ja sitten vielä tällainen vuosia kestävä paska jakso siihen päälle, jolloin nainen käyttäytyy välillä täysin irrationaalisesti ja on useita kuukausia hormonihumalassa...hohhoijaa. Vähän käy kyllä sääliksi miehiä, jotka tähän joutuvat. Ja sittenkin - vielä enemmän tuntuu pahalta meidän puolestamme, sillä me loppujen lopuksi kärsimme kaikkien puolesta ja tunnemme sen vielä kropassamme.
Noniin, jotain positiivista...Äääh, ei mulla ole oikein mitään kerrottavaa, oma napakin on vielä vasta pp4:ssä (TOSIN, meidän pikkuiset on jo 7 päivän ikäisiä, eli hakkujen pitäisi käydä siellä seinämässä jo täydellä touhulla)... Jotain nippailuja kyllä on välillä tuntunut kohdun tietämillä, mutta TOTTAKAI tarkkailen kaikkea kuin pieni supertehokastutka, joten todennäköisesti kiinnitän huomiota joihinkin ihan normaaleihin juttuihin. Ja toki, varmaan noi progynovat ja lugetkin heittävät omat oireensa kehiin vielä tähän päälle, eli eihän tässä nyt oikeesti voi mitään oireita vielä olla...Mutta silti pistän kaiken toivoni siihen, että jokainen epämääräinen vihlaisu on merkki siitä, että pikkuiset siellä hakkaa päätään tarmokkaasti seinään :headwall: :headwall: ja lopulta uppoavat sinne pehmeyteen napakasti kiinni.
En osaa ottaa kantaa teidän annostuksiin, kun itse vetelen eri lääkettä, mutta mä nappailen 3 x päivässä progynovan suun kautta ja lugen samalla sitten alakautta. Vanhoille kavereille tiedoksi, että ei ole tullut mitään harhatyöntöjä nyttemmin :saint:
Nyt mä teen vähän töitä (todellakin, mutta itseään voi vain syyttää laiskuudesta ja keskittymiskyvyttömyydestä nykyään...eli viikonlopputyöt on TÄYSIN oma vika)
Kohti maanantaita ja kevättä mennään,
Stella pp 4