myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)

Alkuperäinen kirjoittaja Annuli81:
tapaamisissa ollaan kerrottu mitä työksemme tehdään, vaikkakin sen kertominen olis elvästi vaikeampaa kuin kuvailla intiimeitä alapään ongelmia :LOL:
:LOL: Kivempi se on, että te tiedätte mun valkovuodon koostumuksen ja kohdunsuun tilanteen kuin jos te tietäisitte mitä mä työkseni teen.

Sen verran voin paljastaa, että olen sosiaalipuolella mutta en kuitenkaan sossun täti.

Onneliina: Mä olisin varmaan pamauttnut sitä sun sinkkukaveria :headwall:

 
Iltoja rakkaat toverit...mua pelottaa ja hirvittää tuleva testaus ajankohta, kun taas tietää mitä tuleman pitää, nyhjöttävä niagaran putous lohduttomine ajatuksineen. Mulle kaikkein raskainta on tää testauksen ajankohta, kun ei jaksais enää pettyä...nykyään riittää yksi itku päivä kun ennen porasin ja ulvoin viikko tolkulla. Jotain kehitystä täällä siis havaittavissa. Mul ei tässä kierrossa noussut lämmöt, joten pahoin pelkään et en tainnut ovuloida vaiks oli se pregnylkin. Mä luulen et mun munasarjoissa on niin himputin kova pinta sen pcon vuoksi, et ei sielt pääse irti mitään vaiks mitä tekis. Niin ja toi mun endohan just lisää raskautumisen todennäköisyyttä :LOL:

Mä oon miettiny et jos mä joskus saan sen pienen nyytin käsivarsilleni niin pappi kastakoon hänet Plussa Viiva Acon-kympiksi :LOL: se on varma se, sil enhän mä enää odota saavani lasta kun jatkuvalla syötöllä täällä kotona höyryän siitä plussan saannista...on tää ihan hullun hommaa :D No mut tällästä tänne...ai niin, mä oon hoitoalalla ja tällä hetkellä päätoiminen hoitoalan jatko-opiskelija...

Annuli; Hyvä et oot hakenu uutta työtä, työntekijää on arvostettava ja jos ei sitä tipu niin eikun sanot vaan heissulivei ja hellät tunteet :heart: Onneksi huominen voi tuoda ilon tullessaan. Mites muuten se sun Pas edistyy?

Stellalle huomiseen siirtoon onnea.... :heart: :heart: :heart:

Suloisia unia joka iikalle... :saint:

 
Joo, kyllähän sitä aina toisten raskausutiset vetää hiljaiseksi ja pistää ajattelemaan omaa tilannetta. Meidänkin kaveriporukassa on lähestulkoon kaikilla jo lapsia, 1-3 kpl. Tuntuu, että kaverit vaan siirtyvät "kierrokselta toiselle", mutta itse ei edes saavuta sitä ensimmäistä. Kyllä mun täytyy tunnustaa, että olen monille heistä hieman kateellinen ja katkerakin omasta lapsettomuudesta. Siksi tää tuntuu niin pahalta, ettei koskaan itse kuvittellutkaan olevansa tässä jamassa. Nyt kun lapsettomuus on omaa arkipäivää, niin pahinta tässä koko hommassa on tämä epätietoisuus. Tärppääkö kenties 2 vkon päästä vai 5 vuoden... Täytyy vaan koittaa jaksaa - ei siinä muu auta. Niin, ja sitä mä en oo koskaan voinut ymmärtää, että miten on mahdollista, että joku voi plussata jo ekasta yrityskierrosta-se on niin luonnonlakien vastaista.

Stella, onnea kovasti huomiseen siirtoon! IVF/ICSI-hoitoihin verrattuna PAS ei taida olla "yhtään mitään".

Annuli, varmaan teit ihan viisaasti, että laitoit uuden työhakemuksen vetämään. Onhan se aina ihan tervettä välillä vaihtaa työpaikkaa.

Olen muuten kovasti innostunut viime aikoina lukemaan lapsettomuuteen liittyvää kirjallisuutta. Viime viikolla luin Terhi Koulumiehen romaanin Vauvaa vailla sekä kirjan Lapsettomuus - 30 tositarinaa. Molemmat oli oikein hyviä, etenkin jälkimmäinen. Nyt on parhaillaan mulla menossa Eve Hietamiehen Puolinainen.

Oma (.) kp:t menossa jo reilussa 30:ssä, eikä tätiä vieläkään näy. Tosin ei oo mitään raskauteen viittaavia oireitakaan. Luget varmaan pitää menkat vielä poissa. La testaan, mutta tiedän jo nyt, kuinka siinä käy - nega!
 
Huu, olen näköjään niin täpinöissä, että haluan loggautua joka pinoon...

Jännittää aivan hulluna mutta samalla on hyvä fiilis. Tässä kuulkaa tulee vielä pienet ilopissat pöydälle jos hyvin käy ja siirto onnistuu.

Tuun kertomaan kuulumiset iltapäivällä.

Aurinkoa tuijotellessa
toiveikas (.) Stella

 
Heippuli! Mukavaa lukea ajatuksianne. Samoissa tunnelmissa täällä, vauvat ja raskaudet ahdistaa välillä. Mulla vain yksi läheinen ystävä lapseton. Epävarmuutta ja epätoivoa. Talven aikana työpaikan vaihtaminen, kun kävi liian raskaaksi. Jos on hyvä työyhteisö, niin varsinkin näiden hoitojen aikana se on lottovoitto mun mielestä. Voi kun kaikilla olisi. Vaikeeta on muutenkin.

Mulle tää odottaminen on pahinta. Ens maanantaina menen Felicitakseen vaikkei olis alkanut vieläkään. Pitää kuulla mitä mieltä siellä ollaan. Että kauan mun kierron tasaantumista odotellaan vai mennäänkö sittenkin lääkkeelliseen...en tiedä mikä auttaisi. Haluaisin ne alkiot vaan kaikki sisään ja heti... oon NIIN kärsimätön :|
 
Stella: Tsemppiä siirtoon!!! -ja ennen kaikkea piinapäiviin! toivon koko sydämestäni että nyt onnistaa. Saatais eka plussa tähän pinoon!

Miten PASissa muuten sulatus tehdään? Sulatetaanko yksi olki kerrallaan? Mulla on yhdessä oljessa vain 1 alkio, jos se ei selviä sulatusta niin ehtivätkö he sulattamaan toisen oljen vielä saman siirron yhteydessä vai meneekö se taas seuraavaan kiertoon?

Noi ympärillä pyörivät raskausuutiset aina hämmentää. Oon yrittänyt tehdä tuota samaa kuin Annuli eli antaa itselleni luvan aina silloin tällöin olla katkera...Se on auttanut.

[/b]Kati: Ootko löytänyt noita kirjoja ihan kirjastosta? Taidanpa itsekin hakea. Uusimmassa Olivia lehdessä oli muuten aiheesta mielenkiintoinen artikkeli. Ihan hyvä että asiaa kerrotaan myös niille jolle se ei ole arkipäivää.

(.) Mulla on maanantaista asti (jolloin negasin) ollut armoton päänsärky ja tosi kovat menkkakivut (ilman vuotoa), joka mulla ei todellakaan tyypillistä. Oliko teillä samoja tuntemuksia Luget lopetettua?

Aurinkoa meille kaikille ...paistaahan se välillä risukasaankin =)
 
Mulle ja meille kerrottiin Felicitaksessa ainakin että ehtivät sulattaan kyllä olkia niin että jos useampia alkioita eri oljissa, siirtoon päästään hyvällä todennäköisyydellä... :heart:
Missä oletkaan hoidossa..??
 
Saana: Kiitos ja huh! Onneksi näin on. Oon samaa mieltä kuin sinä: että kaikki sisään vaan ja niin pian kuin mahdollista :LOL: Ei tässä enää malta odottaa.... ja odotettavaa on vielä ainakin kuukausi. Koska sulla? Oon myös Felicitaksessa.
 
Meillä ei vielä TIEDÄ koska päästään siirtoon. :( Piti luomuna maaliskuussa oviksen jälkeen. Nyt kuukautisia ei kuulu joten tuskin maaliskuussa päästään... siitä olen kiukku..no, ehkä sitten huhtikuussa...en vaan tiedä pitäiskä odottaa kiertojen palautumista vai siirtyä lääkkeelliseen passiin. ???????????

Aurinko on ihana!
 
Noniin.... :D

Olo on kuin hölmöläisellä, niin onnesta soikeana täällä kotisohvalla lepäilen....

ELI: Kaksi jäljellä ollutta "kohtuullisen hyvää" alkiota olivat pakastettaessa 2 ja 4 soluiset. Nyt, eilisen sulatuksen jäljiltä, siirtoa olivat mua odottamassa "oikein hienosti jakautuneet" *7 ja 8 soluiset pikkuiset! Ja nyt ne on mun kohdussa köllimässä!

Mulla on niin hyvä ja toiveikas olo. En oikein osaa sanoa muuta. Palaan myöhemmin, kun olen vähän laskeutunut maan tasolle...Ensin täytyy ainakin ruokkia lapsosia Subwayn patongilla ja sitten jollain leffalla.

Onnellisena, auringosta sokaistuneena,
S

* virallisesta laatuluokituksesta ei hajuakaan, mutta itse asiassa, ei se nyt oikein jaksa tänään kiinnostaa... "Hienosti jakatuneet" jatkakoon nyt vaan sitä hienosti jakautumistaan äidin masussa!
 
Stella, onnea hirmuisesti pienistä kyytiläisistä! :heart: Hienosti olivat lähteneet jakautumaan!
Saana, minullakin tuo odottaminen tekee senverta tiukkaa, että siksi luultavasti lääkkeelliseen kiertoon päädyn. Tarkoitus olisi ilmoittaa lääkärille kun menkat alkaa, ja sitten vielä laskeskella ja miettiä asiaa. Alkaisivat nyt sitten pian... Kaikista älyttömintä näin loppukierrossa on, kun alkaa tulla pieni toivonkipinä siitä, että olisikin luomusti raskaana. Vaikkakin tietää tasan tarkkaa miten epätodennäköistä se on.... Onko Saana tehnyt muuten testiä? :D

Vietän saikkupäivää flunssan takia. Päätin aamulla, että minähän en kipeänä töihin mene, vaikkakin saikkupäiviä tänä vuonna jo ihan liikaa hoitojen takia. Eilinen vitutus vaikutti paljon, muuten olisin taatusti töissä hieman kuumeisena.
 
Tosiaan unohdin sanoa, että taatusti tuot Stella hyviä uutisia 2vkon kuluttua, niin hyvin pikkuiset olivat lähteneet jakautumaan :heart:

Matilda, meitä felicitalaisia täällä jo jonkin verran onkin. Kuka teillä on lääkärinä? Meillä on Merja.
Olen ollut klinikkaan todella tyytyväinen, vaikkei tulosta vielä olekaan tullut.
 
Hyvä Annuli että jäit kotiin. Tärkein tehtävä on nyt pitää huolta itsestä, jotta on mahdollisimman suotuisat olot tuleville masu-asukeille. Kyllä niitä töitä ehtii ihminen tekemään ihan tarpeeksi!
Oon myöskin ollut tyytyväinen felicitakseen. Meillä lääkärinä on Tarja.
Mulla on kierrot ollut aina niin sekaisin, että tuskin edetään luomukierrolla. ...Tässä vielä odottelen ekaakin kiertoa alkavaksi...
 
Tulin tänne kertomaan hassuista fiiliksistä, mut Annulihan oli jo ehtinyt viedä mun sanat.

Siis siitä, että yhtäkkiä alkaa herätä vielä tässä vaiheesas toivonkipinä, että luomustikin voisi tärpätä..
Tein eilen sitten jostain syystä ovistestin ja kaksi viivaa siihen tuli, testiviiva kyllä oli paljon haaleampi, mutta jos sieltä nyt jotain kuitenkin irtoaisi. Munasarjat varmaan sopivasti reiitetty vielä punktion jäljiltä.
Siispä raiskasin mieheni puoliunisesna varmuuden vuoksi aamulla...
 
Juu, tää toivominen on ihan turhaa ja NIIN kuluttavaa ettei sitä ymmärrä kuin TE, jotka onneksi olen löytänyt tänä vuonna elämääni :heart:
Viime viikolla testasin mutta pissi oli vaan 2 h rakossa. Joten nyt toiveilen sitten sen takia. Tuhrua on tullut vähän. Luulen että tää 1,5 viikon tuhruttelu on mun kuukautiset nyt kun viime kuussa ei varmaan ollut ovista!! Toiveena on että ovulaatio tulisi maaliskuussa ja päästäiskin siirtoon.... saa nähdä miltä paikat näyttää maanantaina...

Olette muuten ihania!! Meillä Felicitaksessa lekurina Tuija.
Tulisikohan Matilda mukaan tapaamiseen ensi viikolla?? Miten ensi viikon loppuviikolla????
Viikon päästä torstaina??? Kuhan heitin ilmoille...
 
Minulle ensi viikon torstai viiden jälkeen sopisi oikein hyvin! Mites Kati, Siisami, Sahrami, Inari ja Onneliina+kaikki muut kynnelle kykenevät? Minulle sopii oikeastaan kaikki arkipäivät ensi viikolla,paitsi tiistaina mun on varmaan pakko mennä kampaajalle värjäämään hieman tätä hiuskuontaloa :D Pitääkin muistaa varata aika...

Olet oikeassa, Saana, TE olette ihania! :heart: Olen todella iloinen, että näin mahtavaa vertaistukea on löytynyt sekä virtuaalisesti että ihan kasvotustekin!
 
Huh, hirmuinen tahti ollut taas tänään, tuhat asiaa hoidettu.

Ois tosi kiva päästä tapaamiseen, mulla on kyllä to iltana koulua... Mutta voisin hyvinkin skipata sen ja tulla tapaamiseen sen sijaan. Tai sitten jos teille sopisikin keskiviikko viiden jälkeen?

(.) Joo, ihan kuin ois ovistuntemuksia. Hullua tää toivo. Onkohan ihan mahdotonta että munasolu irtoaisi heti IVF:n jälkeen?
 
Mulle tuo keskiviikkokin kuuden maissa sopii, mutta periaatteessa torstai olisi parempi. Mites muille?
Mitäs silmäni näkivätkään, kun avasin telkkarin, Taylorin ja Thornen yhdessä :LOL: En ole katsonut vuosiin kaunareita, mutta olen sentään kuullut Taylorin ihmeellisestä henkiin heräämisestä... Muttamutta missä on Ridge? :D
 
Moikka kaikki! Minä myös tulen ehdottomasti tapaamiseen. Kävisikö muu päivä kuin to? Torstaina on Simpukka-yhdistyksen juttu. (Joo, olen vertaistukiaddikti.)

Tulen tänne kirjottelemaan pian enemmän teidän kanssanne. Pe käyn Merjan juttusilla ja toivottavasti sit lähtee ivf-pyörät pyörimään. Tsemppiä kaikille ja aurinkoista mieltä mahdollisimman usein! :wave:
 
Stella: Täällä tuli ihan itku silmään sun ihanista uutisista :heart: Nyt otat sieltä tuplaplussan.

Mulle ei ensi viikolla käy tapaaminen ollenkaan kun mä sulostutan Ylläksen tuntureita. Lauantaina olis lähtö. Saa nähdä kuinka mä selviän viikon nettipimennosta. Menee varmaan jokunen tunti kun palatessa lukee kaikki teidän jutut. Olis kyllä ollut ihana nähdä mutta ilmeisesti sitten ensi kerralla.

Mulle on nyt iskenyt uusi ongelma. Mulle tulee huono omatunto jos en ehdi kauheesti kirjoittelemaan tänne :ashamed: Kaikesta sitä voi ihminen itselleen ongelman tehdä :LOL:

Annuli ja Saana, ette todellakaan ole ainoita jotka rupee loppukierrosta höyrähtämään.
 
Ihanaa kuulla, Stella, sun hyvin menneestä PAS:sta. Olen niin iloinen puolestasi! Osaatko kertoa, minkä vuoksi sulla alkiot IVF/ICSI:n jälkeen voitiin pakastaa noinkin pienisoluisina? Meillä oli 8-soluisten lisäksi 4-, 5- ja 6-solusia, mutta kuulemma yhtäkään niistä ei voitu pistää pakkaseen.

Annuli, Saana ja muut, mullekaan ei valitettavasti sovi ensi viikon to. Ke sen sijaan on ok.

Musta tuntuu, että moni meistä PAS:iin kuumeisesti menevistä näyttää olevan melko samassa vaiheessa eli menkkoja odotellessa. Eipä tässä tosiaankaan usko luomuplussaamiseen, mutta toisaalta toivoisin menkkojen alkavan pian, että päästään tositoimiin. Mähän aion testata vasta la, joka on jo kp38. Voi olla, että mulla luget kans pitävät tädin poissa ainakin tän viikon. La aion lopettaa nekin sotkijat, jos (= kun) tulee nega.

Matilda, mekin ollaan Felicitaksessa - lääkärinä Tuija.
 
Mites ois sitten ke kuudelta? Saana sopiiko sulle?
Siisamille hauskaa lomaviikkoa! Ens tapaamiseen tosiaan sitten tulet mukaan. Hassu olet tuon omatuntosi kanssa :D Minulla menee lähinnä päivastoin. Tänäänkin olen iltapäivästä/illasta roikkunut netissä täällä ja katsellen jotakin videoita lapsettomuuteen liittyen. Tässä muuten linkki videoon, joka sai minut muiden muassa taasen itkeä tihrustamaan.
http://www.youtube.com/watch?v=JqfGqOx2iDQ
 

Yhteistyössä