myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)

Mitä mieltä olisitte, tytöt, tällaisesta pinosta? Minusta tuossa meidän tammi/helmikkun IVF-pinossa oli niin kiva poppoo, että olisi kiva jatkaa jutustelua kaikkien neganneiden kanssa edelleenkin, vaikka tuo pino vielä "voimassa" onkin.
Meitä myöhemmin onnistujia jäi valitettavasti vielä ihan liikaa, mutta pakko uskoa että vielä me plussataan :hug:

*muoks* Ja plussanneiden kuulumisia olisi tietysti myös ihana kuulla!!
 
Olen mukana! Jotenkin teidän - meidän - tekstit ovat tuntuneet tutuimmilta ja siinä ivf/ics pinossa oli niin hyvä olla. Joten kyllä kiitos, palaan mielelläni sekalaisista pinoista tähän jos muutkin löytävät tiensä tänne...

Kyllä me plussataan!
 
Kivaa, mukana ollaan ehdottomasti, Annuli!

Me kaikki TODELLAKIN plussataan - ennemmin tai myöhemmin! :)

Oma (.) eilen tosiaan aloitin taas Luget. Miten ne voikin olla niin ällöjä! Apteekista tuli melkein satasen lasku taas, kun ostin Lugeja, Metformineja, Zumenoneja ja vitamiineja. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tässä luomukierrossa kyllä voi mitenkään onnistua...

Stella, luin tuolta muualta, että teille tehdään PAS nyt heti perään. Mahtavaa, kun et joudu pitämään välikiertoa, kuten useimmat muut. Miksi muuten näin? Mulla lekuri ainakin sanoi, että kropan tarttee palautua kaikista hormoneista.
 
Huomenta ihanat naiset!

Helsingissä niin upea aamu, että väkisinkin hymyilyttää - hienoa, että joskus näinkin. Kyllä nää viikot ja päivät sitten on erilaisia...

Kati: Mä taas olen just ihan intona, kun pääsen taas lugejen käyttäjäksi sunnuntaista eteenpäin! Ihan sairasta kyllä innostua siitä, tiedetään, mutta onpahan ainakin taas yrittämässä tehdä jotakin... Kai tässä on pakko myöntää, että mulla taisi olla epärealistisen korkealla toiveet tuon 1.ivf:n kanssa - kotonakin muistan sanoneeni, että hoidetaan nyt homma kerralla kotiin. Luulen, että mieskin jotenkin epärealisesti ajatteli, että jaahas, tämä on nyt sitten "varma" konsti ja kun vielä plussasin, niin meidän perhe-elämähän koki sellaisen onnenhuuman viikoksi, etten muista milloin. Kun se sitten karusti ja arkisesti loppui lyhyeen, tuli sellainen maaninen olo, että tässähän on ihan pakko yrittää heti perään...Ja siksi olin eilisen lääkeostoksista ihan tohkeissani ja luge-pakettien näkeminen oli ihan positiivinen tunne...Joo, ihan sairasta. Niin joo, sen toisen lääkkeen, Progynovan ( sama tarkoitus kuin zumenon?) osaltahan lääkäri antoi vähän suspectit ohjeet. Reseptissä lukee 3 x vrk mutta erillisessä hoitokertomuksessa lukee "vaginaalisesti". Noh, minähän sitten painelin duunin vessaan valmiina "operaatioon" mutta sitten olinkin ihan että mitä ihmettä, varsinkin kun näin ne pienet vaaleansiniset pillerit.Luinpa sitten siinä sitten pöntällä ne lääkepakkauksen ohjeet ja kun siellä ei puhuttu edes vaihtoehtona vaginaalisesta annostelusta, niin kyselin jo 2+:ssakin, mitä mieltä (kun en siis saanut lääkäriäni kiinni). Päädyin siihen, että kyllä se on suun kautta kuitenkin. Vessassa käynti siis kesti pohdintoineen sellaset 10 minuuttia - piru vieköön, kun tottakai vessan kohdalla käytävällä istuu vielä yksi hirveän komea ja kiva kollegamies... Se varmaan ihmettelee, että mitä hel...mä siellä vessassa aina ravaan ja viivyn aina suht pitkään...Siisami: Juu, täytyy tähdätä niiden lugejen kanssa tällä kertaa vähän tarkemmin... :whistle:

Katille vielä: Joo, tosiaan pääsen heti PAS:iin...Itsekin hämmästyin mutta olen kovin iloinen - taitaa olla mulle henkisesti jotenkin nyt aivan hirveän tärkeää, että pääsisi heti yrittämään josko sittenkin... Niin, tosiaan: jos luomuovis olis ollut tuloillaan ultran perusteella, niin sitten olisi voitu kuulemma heti tehdä inssi (jota me ei olla kokeiltu vielä lainkaan mutta tässä tapauksessa olisin voinut yrittää) tai sitten ihan vaan pregnyl-avusteinen luomuyritys, joita tietysti on tullut kokeiltua vaikka kuinka monta kertaa ilman tulosta mutta olisin kyllä suostunut siihen heti, jos vain olisi ollut mitään toivoa. Mutta kun siellä tosiaan ei oikein näyttänyt olevan kunnon johtofollia, niin luomuyritystä ei sitten oikein kannattanut ainakaan "rahalla" yrittää. Lähtökohtaisesti siis homman nimi on meidän kohdalla se, että emme halunnut odottaa meidän viimeisen 2-alkion oljenkorjen kanssa seuraavaan kiertoon asti, vaan tehdä joka tapauksessa ivf:n sitten seuraavasta kierrosta. Joten nämä alkiot olisi jätetty sitten odottamaan "hätävaraksi" :LOL: Lääkärini kuitenkin oli sitä mieltä, että koska mun kohdun limis oli eilen niin pullea ja hyvännäköinen vaikka taustalla oli se varhainen km (tai ehkä juuri siksi?), me selvitään niin kevyellä hormonihoidolla tässä kierrossa, että hyvin voidaan kokeilla PAS:ia heti perään. Jos siis on jotain siirrettävää vielä keskiviikkona...Voi että kun toivon!!!!!! Kysyin tietenkin, että onko siitä jotain haittaa mun kropalle, ja se lääkäri totesi yksikantaan, että ei siitä kyllä ole, eikä ole haittaa edes heti sitten tämän perään tehtävälle ivf:lle...Mutta nämä on nyt niitä kuuluisia lääkäreiden erilaisia näkemyksiä. En usko, että objektiivisesti oikeaa näkemystä me "maallikot" voidaan mistään saada vaikka kuinka yritetään....Periaattteessa: tottakai "lepokuukaudet" ovat sanansa mukaisesti hyvää tekeviä kropalle, mutta tuskin tämä heti tehtävä PAS nyt suorastaan haitallistakaan on, enkä oikein jaksa uskoa, että raskautuminen olisi jotenkin vaikeampaa nyt - tai siis sen vaikeampaa kuin se nyt muutenkin näyttää olevan....

Viime yönä kyllä (kun heräsin joskus aamuyöllä) muistin, että se pirullinen ominaisuus näissä hormonihoidoissa mulle näyttää olevan, että nukun tosi huonosti vaikka olisin väsynyt.

Mitäs muuta mun mielessä pyörisi. No ehkä se, että mun tekisi mieli kertoa mun äidille edes tosta km:sta - ja oikeastaan hoidoistakin, mutta sen suhteen mies haraa vastaan. Kyllä äiti periaatteessa muutamasta mun sanomasta asiasta varmasti tietää, että me yritetään ja varmaan se myös aavistaa jonkinasteiset hoidot mutta ei ole kysynyt mitään. Sitten taas toisaalta, en millään haluaisi, että se suree ja murehtii mun ja meidän puolesta. Tuntuu vaan oudolta, että olen aina puhunut vaikeistakin asioista aika paljon mun äidin kanssa. Ja sitten samaan aikaan: jos kerron km:sta ja siitä, kuinka hartaasti me yritetään koko ajan, niin se sitten väkisinkin alkaa joka kk odottamaan onnellisia uutisia - vanhemmat on sellaisia, ei ne sille mitään voi. Ja mitäs jos niiden uutisten kanssa vielä kestää kauankin...? Voi että miten moneen kertaa sitä onkaan suunnitellut ne koko ajan kuukaudella eteenpäin siirtyvät ajankohdat, jolloin raskaus olis niin pitkällä, että voisi kertoa vanhemmille ja kavereille...

Jatketaan myöhemmin, nyt aamukahville kollegoiden kanssa "muina naisina".

S
 
Jee, loistava idea tämä pino! Mukana ollaan ehdottomasti! Alkoikin olla vähän orpo olla negan jälkeen, että minne tässä nyt oikein kuuluisi. Teidän seura kun auttaa pysymään järjissä :)
Tosin mulle tulee nyt pieni tauko (apua, olen jo ihan riippuvainen tästä/teistä ) , täytyy käydä välillä lomailemassa. Mutta mukana ollaan!

Nyt naiset napataan seuraavaksi ne plussat!
 
lyöttäytyy myös mukaan hiljaiselon jälkeen!
Me päätimme jättää menemättä PAS:iin tästä kierrosta. Tuntui ettei mieli ole vielä ehtinyt selviytyä edellisestä negasta. Vieläkin on pahaa aaltoliikettä olemassa. :kieh:
Mutta seuraavasta hoidosta sen verran, että olemme menossa Tays:iin viikolla 22 tällä tietoa.Olemme päättäneet vakaasti tehdä kesällä vaavin :heart:
:wave:
 
Perjantaita rakkaat siskot :wave: Kiva, että eksyitte tänne.
Viikonloppu ihanasti taas tulossa, lepoa tässä hieman kaipaakin... Mies jäi tänään flunssaisena kotia sairastamaan, ja tuntuu tauti olevan itsellekin tulossa. Mulla on syksyn ja talven aikana aina välillä ollut tunne, että kipeeksi olisin tulossa, mutta flunssa sitten kuitenkin kiertänyt minut kaukaa.Toivottavasti kävisi näin nyttenkin.

Tosiaan Stella nyt todella tarkkana niiden lugejen kanssa, että oikeaan paikaan menevät :LOL: Naureskeltiin näitä "väärä reikä" juttuja meidän tapaamisessakin tiistaina, ja todettiin että aika taitavia Raitiksen kanssa olette olleet :D
 
Eli meillä on yksi ainoa alkio pakkasessa. Tämä alkio mahassa ei sitten lähtenyt kasvamaan.

Tuolta IVF pinosta voi lueskella juttujani, jos ei vielä tunne, mutta eiköhän nämä tuttuja kaikki ole =)

Miten on, pääseekö PAS heti seuraavassa kierrossa jos kaikki ok? Onko siihen hormonilääkitystä minkälaista, mitä nyt luget?
 
Vaikka tietenkään yhtään emme haluaisi pinomme kasvavan, raskain sydämin toivotamme tietysti sinut Taivaansilpoja, uudenvanhan tutun joukkoomme. En osaa oikein sanoa muuta, kuin että tiedämme tuskasi - ja tavoitteemme on auttaa kannustuksella meistä jokainen pois täältä pinosta plussaajien puolelle.... Juuri nyt ei ole muuta keinoa, kuin vain uskoa ja toivoa jatkohoitojen tuovan vihdoin onnellisia uutisia meillekin tässä pinossa. Anna itsellesi ja miehellesi aikaa ja lupa olla surullinen. Ensi viikolla on jo vähän helpompaa kuin tänään.

Vastaan kuitenkin vielä lyhyesti: minä pääsin PAS:iin heti nyt tästä seuraavasta kierrosta mutta suurimmaksi osaksi näyttäisi siltä, että yleensä odotetaan aina yksi kierto ja annetaan kropan toipua edellisestä hormonimyrskystä. PAS voidaan tehdä luomukiertoon, jolloin mittaillaan lh-huippua ja mennään sen jälkeen parin päivän sisällä siirtoon TAI sitten PAS:ia avustetaan (tai oikeammin, kohdun limakalvoa avustetaan) ns. korvaushoidoilla, eli kevyesti hormoneilla. Luget tulevat kuvioihin siirron aikoihin, ennen tai sen jälkeen. Oma pika-PAS:ini tehdään korvaushoidolla, eli aloitin eilen (kp11) kohdun limakalvoon vaikuttavat tabut ja sunnuntaina kp 14 aloitan luget. Kp 18, eli ensi keskiviikkona, mulla on sitten alkion siirto puolilta päivin, mikäli edes toinen huurupää selviää sulatuksesta. Meillä siis ohjelssa kaksi pikkuista. Sanat ei riitä kuvaamaan, miten paljon toivon, että siirtoon päästäisiin. Samaa toivon tietysti kaikille muillekin meistä.

Voimia. Kyllä sinä selviät. Koville se kyllä ottaa.

:hug:
S
 
PeePee, surullista tosiaan että moni meistä ei päässyt vielä iloitsemaan raskaudesta, mutta pitää vaan yrittää uskoa että vielä sekin kaunis päivä koittaa! Ja tilastollinen tosiasiahan se on, että alle puolet siirroista päättyy onnellisesti raskauteen :'( Sitä vaan jossain vaiheesssa ajatteli että ICSi on varma keino raskautua, mieskin aiemmin sanoi että tottakai siinä hoidossa onnistutaan. Ja hitto soikoon niin onnistutaankin, vielä ei vaan ollut sen aika!

Muistan kyllä miten pa*ka olo negan jälkeen oli, mutta sieltä se toivo sitten vähitellen alkaa taas nostamaan päätään... Ja yksinhän ei tarvitse surra, miehelle epäonnistuminen on myös suuri suru. Meillä tuo mies totesi, ettei olisi uskonut olevansa näin rikki negatiivisen tuloksen jälkeen...
 
Mäen oikeen kans tiä mihin mä kuulusin (oikeesakaan elämässä), niin jos sitten tähän, kun tuntui niin kotoisalta pinolta. :)
Stellalle sanoisin sen verran, että mä kyllä kertoisin keskenmenostani (jos mulla semmonen olis) varmasti parille parhaalle kaverille, mut ei niiden tarvis tietää, et miten se oli lähteny alkuun. Kyllä mä luulen, et sun äiti ymmärtäis sua, jos kerrot hänelle.
Mulla nyt on vähän muutenkin elämä sekaisin, tarttis vaihtaa työpaikkaa ja ei oikein löydy uutta. Ja mietin sit sitäkin, et jos löytyy, ni miten sit heti näiden hoitojen kanssa... (puuh)
Kun meillä on vähän "viimeiset ajat" tehdä (?) lapset, kun mun mies on sen verran iäkäs, että kohta sulkeutuu adoptioportit.
Täällä pähkäilen ristiriitaisissa tunnelmissa. Mies tuolla jo rakentelee lastenhuonetta (meillä siis laajennetaan taloa). Mä en vaan kestäis taas sitä negaa jos siihen passiin mennään. Joka toinen päivä mä oon ihan varma, et mennään ja joka toinen päivä, et en lähe enää siihen. Miten tän vauva-asian sais pois mielestä???

*muoks* siis toi silmänisku seuraa mua tähänkin pinoon!
 
Siis mikä nyt on kun on taas ruvennut ottamaan niin pirun koville :'( Itku tulee silmään ihan pienestäkin ja väsyttää ihan tajuttomasti.

Pelottaa niin pirusti ettei sitä pientä ikinä saa syliin. Pelottaa millaista omasta elämästä tulee sen jälkeen. Mä en halua päätyä katkeraksi naiseksi joka ei kestä nähdä raskaana olevia ja pieniä lapsia. Pelottaa ettei pää kestä sitä, että jää lapsettomaksi. Pelottaa, että kaikki ilo häviää elämästä.

Pakkohan se on rämpiä eteenpäin. Mitä muitakaan vaihtoehtoja sitä on? Itsestään huomaa kuinka nauru on vähentynyt omassa elämässä. Mä olen aina ollut nauravainen ja olen sitä edelleen mutta nauru vähenee kokoajan.

Mies pyytää olemaan ajattelematta asiaa mutta en mä voi. Enhän mä ehdointahdoin tätä märehdi ja omassa surkeudessani ryve mutta joka päivä monta asiaa muistuttaa mua siitä kuinka ei saa sitä ainoaa asiaa minkä on kokoikänsä tiennyt haluavansa.

Mun konsti selvitä on ollut mennä eteenpäin. Armoa itselleen ei anneta. Sairaslomalla en ole ollut pätkääkään muuta kuin pakollisen punktioloman. Nyt mä olen ruvennut miettimään onko se nyt ollut ihan viisasta. Pakeneeko näitä tunteita töihin, siellä kun ei voi ajatella omia murheita.

Mies tuputtaa mulle tilastoja kuinka on ihan todennäköistä plussata vasta kolmannella yrittämällä. Insinöörit *huokaus*. Toisaalta mitä mä valitan? Plussasinhan mä vaikka se ei nyt juuri lohduta.

Miksi tää on näin vaikeeta? Kuinka ikinä mä voin hyväksyä asian jos en saa koskaan lasta? :'(
 
Siisamille lämmin :hug: Luulen tietäväni aika hyvin miltä sinusta tuntuu... Tämä lapsettomuuden ja hoitojen kanssa taistelu on yhtä aaltoliikettä, välillä voi suht hyvin, ja välillä taasen tuntuu että voimat ovat täysin lopussa.
Yhdessä vaiheessa hoitoja pysähdyin miettimään myöskin, että minne on se elämänhaluinen, suht positiivinen ja sosiaalinen Annuli on kadonnut. Osa tästä talvesta on mennyt jotenkin täysin sumussa, kaksi viikkoa sitten havahduin siihen että päivähän on pidentynyt ihan "yhtäkkiä" kovasti. Yleensä rakastan tätä vaihetta, kun alkaa kevät lähenemään, mutta nyt yksi masispäivä tokaisin miehelleni, että tämä kaunis ilma sotii minun mielialaani vastaan. Joinain päivinä sitä on vaan niin masentunut, ettei mikään oikein auta, mutta onneksi seuraava päivä on yleensä hieman parempi...

Armoa kannattaa itselleen kyllä tässä asiassa antaa. Käy Siisami hakemassa sairaslomaa ja lepäile hyvällä omatunnolla, mikäli siltä yhtään tuntuu. Itse olin sen kaksi viikko saikulla fyysisten kipujen takia, ja ei töissäkään mikään ollut romahtanut sen aikana...
Välillä on ollut tunne, ettei psyykkisistä syistä jaksaisi olla töissä. Jos alkaa oikein pahalta tuntua niin eihän siinä auta kuin jäädä kotiin lataamaan akkuja. Toistaiseksi on jaksanut töissä olla ,välillä särkylääkkeiden voimalla, reagoin nimittäin moniin asioihin kovalla päänsäryllä.

Insinöörinaivot ovat tulleet täälläkin hyvin tutuksi, vaikka tosiasioitahan nuo tilastot ovat :D Nyt on vaan uskottava siihen, että me tullaan ne pienet vaavelit saamaan :heart: Hyvässä lykyssä ollaan vuoden päästä intialaisessa syömässä pienten vauvojen kitinän säestämänä =)
 
Joo, on tää niin väärin, että me kaikki yritetään ja yritetään, mutta mistään ei oo oikeastaan takeita, että seuraavassa kierrossa plussaisi. Mulla oli kans jotenkin toiveet tosi korkealla ekassa IVF:ssä. Sitä ajatteli, että koska IVF alkaa olla hoidoista rankimpia, niin kyllähän sen täytyy onnistua. No, toisin kuitenkin kävi, as you know. Mulla oikeastaan tämänhetkinen pelon aihe liittyy PAS:iin ja siihen ettei pakastetut alkiot selviäisi tai että ylipäänsä PAS ei onnistuisi. Jotenkin sitä on koko ajan mennyt eteenpäin uuden hoitomuodon houkuttelemana, mutta mitäs sitten jos PAS:ikaan ei toimi. Sitten on kaikki kokeiltu - ainakin kertaalleen. Alkaako siitä sitten sellainen oravanpyörä, että IVF - PAS - IVF - PAS, entä kuinka kauan? Haluaisin todellakin jo pois tästä oravanpyörästä. Vahva luottamus kuitenkin itselläni on PAS:iin, sillä niin moni lapsi on sieltäkin saanut alkunsa. Harmi vaan, että meillä on mahis kokeilla sitä vaan kerran ennen 2. IVF:ää.

Viikonloppuja! :wave:
 
PeePee, kiitos positiivisista uutisista PASiin liittyen! Harmi että meillä vaan tavaraa yhteen kertaan, ja Katin tavoin jännään kovasti myös sitä että selviytyykö ykskään alkio sulatuksesta. Tuo PASista onnistuminen voisi tukea sitä, kun lääkäri sanoi minun hormoniarvojen olleen ehkä liian korkeat raskauden alkamiseen hormonistimulaation jäljiltä. Ja varmasti aika monella hormonit täysin sekaisin tuon rupeaman jälkeen...

Minulla tuottaa nyt hieman päänvaivaa kertoako tästä meidän lapsettomuudesta ja hoitorumbasta joillekin kavereille. Olen siis osalle kertonut, joillekin en. Joissakin kavereissa herättänyt hieman ihmetystä, kun en ole jaksanut heitä tavata ikuisuuksiin, ja aina olen peruuttanut illanistujaisiin menot ym. Nyt viime viikonloppuna peruuttaessani jälleen kerran yksiin juhliin menon, pistin kaverille viestiä että olen pahoillani ettei miehen kanssa päästä tulemaan, mutta meillä on ollut nyt elämässä kaikenlaista vähän ikävääkin. Nyt sitten yksi hyvä ystäväni, joka tietää, kertoi että tämä kaveri ollut huolissaan että onko joku läheinen meillä kuollut taikka ollut keskenmeno tms. Ei olisi pitänyt sano yhtään mitään, nyt olen ihan ahdistunut siitä että ihmiset voivat kuvitella vaikka mitä kamalaa :headwall: Minun työkaverinikin luuli, että olen tyyliin kuolemansairas, koska olen ollut aika paljon pois ja en ole ollut oma iloinen itseni. Siinä vaiheessa oli ihan pakko vähän oikaista...
Helpointa olisi varmaan laittaa leima otsaan "lapsettomuushoidoissa ja siksi vähän outo"! :D :headwall:
 
PeePee, PAS:in tarkasta ajankohdasta ei vielä pysty sanomaan, mutta mitä todennäköisimmin vkolla 13 tai 14 (taitaa siis sittenkin mennä huhtikuun puolelle). Pitäisi sitä ennen tulla (tai siis ei tulla) yhdet menkat, jonka jälkeen aloitan Zumenonit kp 2. Tasan viikon päästä testailen, jollei täti ole saapunut sitä ennen. Kiva kuulla, jos herätän teissä muissa luottamuksentunteitani PAS:iin - välillä ei kyllä edes itsellä kuitenkaan tunnu siltä. Jotenkin vaan siihen on pakko uskoa! Olen kans lukenut välillä tuolta plussanneiden puolelta, että tosi moni on onnistunut PAS:issa. Olen vaan ajatellut asiaa siten, että IVF/ICSI ja PAS ovat lähes tasaveroiset hoidot plussaamiselle; toiset plussaa tuoresiirrosta, toiset taas "huurunenillä".

Annuli, sinuna ehkä kertoisin tilanteestanne ystävillesi. Meillä melko monet ystävät tietävät tästä yrittämisestä ja hoidoista. Vanhemmat ja sukulaiset taas eivät. Olen ainakin itse tullut siihen tulokseen, että koska tää hoitorumba on hyvin stressaavaa muutenkin, niin miksi tavallaan itseään vielä tarkoituksellisesti stressaa muilla tähän liittyvillä jutuilla. Jos ystäville kertoisi, olisi ainakin yksi huoli vähemmän jota miettiä. Voihan asiasta kerrottaessa samalla sanoa, ettei halua puhua asiasta sen enempää. Jokainen ystävä sellaisen varmasti ymmärtää eikä lähde asiaa utelemaan sen tarkemmin.
 
annuli, mulla on ollut vähän samoja pulmia ton kanssa, et pitäiskö kertoa. Ihan muutamalle oon kertonut. Ja sekin on kyllä jo helpottavaa.

Kati: Mä todellakin osaan arvostaa teidän edes yhtä passikertaa. Että teidän täytyy nyt varmaan plussata tästä ekasta. Oikeesti, mikä mahdollisuus sekin voi olla! Mä voin sit kaikkien puolesta pitää yllä sitä tokasta IVF:stä plussaavien tilastoa...

Meidän pikakriisi taisi onneksi selvitä ja mennään nyt sitten ensikierrosta kuitenkin uudestaan ivf:n.
Muutenkin ollut hyvä mieli, kun miehen lapsi on täällä taas ilostuttamassa. Olen niin onnellinen, että on se. Saa olla edes vähän äitinä. Ja hetkittäin sekin tuntuu ihan riittävän ja tuovan elämään kaiken tarvittavan.

pitää mennä lukemaan satua nyt..
 
Hei taas kaikki! Kiitos Annuli tästä pinosta.
Ja Siisami ja Annuli: mulla on täysin samanlaista tää elämä nyt. Olen ollut todella iloinen, puhelias ja hauska ja positiivinen ja kaikesta on vaan jämät jäljellä mussa. Se pelottaa, että jäänkö ikuisesti surulliseksi.

Mulla oli niin kovat odotukset että maaliskuussa päästäis passiin luomuna, mutta kuukautiset ei oo alkanu vieläkään, maananataina ne olis jo viikon myöhässä. En siis oo voinut tilata PAS-ultraa vieläkään. Voi kun mun kroppa on mennyt siitä IVF:n horminihoidosta ihan sekaisin. Ei oo mitään mennkaoireita joten ei oo ollut varmaan ovulaatiookaan ja pelkään nyt todella paljon KOSKA menkat palautuu ja ovuloinko ollenkaan maaliskuussakaan...ihan peestä kun henkisen kivun lisäksi kroppakaan ei enää toimi niin kuin odotin....
 
Saana: tää on kyllä kauhea kierre, kun varmasti kaiken kannalta olisi parasta, että myös mieliala olisi hyvä ja positiivinen. Ja sitten sekin murenee. Mulla on kans välillä ollut niin pettynyt olo omaan kroppaan. Vaikka nyt olisi niin tärkeää pitää siitä hyvää huolta.
 
Juu, kyllä mula ne yhdet tuli, ja ihan normaalikierron mukaisena päivänä (29.)
Josta päättelimme että alkiossa oli jotain vikaa tai se ei tykännyt yhtään mun kropasta joka kovasti kärsi tosta ekasta IVF:stä. Siksi aloin toivoon että luomuPAS sopisi mulle MUTTA nyt niitä kuukautisia ei kuulu enää ollenkaan. Jo viikon myöhässä... kääk...joutuu vaan odottaan ja odottaan ja toivoon että sitten kun ne joskus palaa, myös ovulointi palaisi ja limakalvojen normipaksuus. Pää ei vaan kestäisi yhtään mitään pientäkään vastoinkäymistä nyt... odotan niin kovasti PAS onnistumisia... teiltä kaikilta MYÖS!!!! Se antaisi toivoa!!!
 
Huomentapäivää tytöt :)

Täällä ollaan vaihteeksi taas hieman iloisemmalla päällä. Eilinen shoppailuterapia kaverin kanssa piristi kummasti. Tosin se myös kavensi kukkaroa aika tehokkaasti. Illalla vielä istuttiin tyttöjen kanssa iltaa ja lilluttiin porealtaassa joten nyt on krapulainen mutta hyvä mieli :p

Tilastollinen faktahan on, että ainakin osa meistä plussaa PAS:sta joten jos vielä hieman parannellaan tilastoja niin kyllä sieltä kaikille plussa saadaan :heart:

Mä olen pelännyt koko viime viikon, että menkat alkaa ja sitten menis hoidot päällekkäin meidän Ylläksen reissun kanssa mutta nyt saa tulla jo ihan rauhassa koska on lääkkeellinen PAS niin ei ole ihan niin tarkkaa. Tosin kyllä taitaa mennä vielä ainakin viikko tai kaksi ennekuin on mitään äksöniä odotettavissa sillä puolella. Ompas mukava välillä toivoa menkkojen alkavan. :kieh:

Saana: oliko se niin, että sulle ei oikein noi hormoonit sopinut ja sen takia luomu PAS?

Annuli: Toi leima otsaan olis aika hyvä idea :LOL:

Onneliina: Ihanaa, että miehesi muutti mieltään

 
Juu, mulle ei mömmöt vaan sovi. Yritetään jaksaa odottaa kiertoja ja ovulointia sopivaksi passiin, mut jos ei ala sopiin... pakko kai siirtyä lääkkeelliseen versioon. Vielä odotan pari kuukautta, se on varma. MUSTA TUNTUU :) että olen niitä joille luomupas on paras vaihtoehto---

Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille!!!! :heart:
 
Saana, toivottavasti menkat alkaisi sulla pian! Mulle lääkäri sanoi, että on todennäköistä että kroppa levähtää IVF.stä tässä kierrossa eikä ovuloi, joten kiertokin voi kuulema venähtää. Mulla ois nyt kp 25, joten jonkun aikaa on vielä odoteltava vuotoa. Itse olen päätymässä siihen, että alan popsimaan Zumenoneja kp 2. Luomukierto olisi kyllä paljon mukavampi, mutten taida jaksaa stressata onnistuisiko siirto osumaan arkipäivälle.

Onneliina hieno juttu että asiat miehen kanssa selvisivät =)
Kiva kuulla että Siisamilla ollut eilen mukava ilta. Onneksi parempi päiviä on myös, muuten menisi liian raskaaksi. Minäkin vietin eilen mukavaa iltaa hyvän ystävän ja huonojen leffojen kanssa :D
 

Yhteistyössä