Stella, ei tämä tosiaan helpointa aikaa parisuhteelle ole. Meillä on ollut aika ajoin myös tuota ongelmaa, että miehen todella vaikea sietää minun tunnekuohuja ja surua tähän asiaan liittyen. Kerran suuttui minulle minun itkusta niin paljon, ettei puhunut lähes koko illan aikana mitään. Meni vaan makkariin mököttämään tietokoneensa kanssa. Sitten kun alettiin asiaa selvittämään, mies sanoi että häntä ahdistaa kovasti kuulla minun itkua ja surua, kun pohjimmiltaan itken hänen takiaan. Elikkä hänellä on vielä tuo syyllisyyden tunto mikä pahentaa asiaa, olen kyllä yrittänyt helpottaa sitä monilla tavoin, ja toivottavasti olen ainakin vähän onnistunut...
Miehelle minun itku ja/tai henkinen pahaolo on ollut aina vaikeaa, puoli-enkeli mainitsikin tuon avuttomuuden tunteen, mikä hänelle on todella vaikea kestää. Voisin kuvitella, että niin on tosiaan monen miehen kohdalla. Ja tässä asiassa kun he eivät voi todella tehdä mitään konkreettista helpottaakseen asiaa, eivät voi ottaa fyysistä puolta itselleen vaikka kuinka haluaisivat. Kunpa vaan ymmärtäisivät että meille naisille riittää heidän puoleltaan rakkaus ja ymmärrys hormonimyrskyjä ja muita asioita kohtaan... Ja että meidän pitää saada surra omalla tavallamme, vaikka mies tunteitaan ihan toisin käsittelisikin!
Kaiken kaikkiaan tuntuu kyllä, että ollaan miehen kanssa "hitsauduttu" tiukemmin yhteen tämän kriisin kanssa. Ja mies ei ole enää ihan niin herkkä ahdistumaan minun surusta, ja ollaan jopa pystytty yhdessäkin suremaan.
Välillä taasen tuntuu, että ollaan molemmat niin räjähdysherkkiä, että saadaan riita aikaiseksi mistä tahansa,vaikka juuston leikkaamisesta aamupalalla
Mutta sellaistahan se aina välillä parisuhteessa on muutenkin.
*muoks* Tsemppiä Onneliina huomiselle suunnittelukäynnille! Toivottavasti pääsette etenemään pian.